צילום: יצרן (רשמי)
המותג האיטלקי קסרג`וף נוסד ב-2007 על ידי סרג`יו מומו שביקש לרקוח ניחוחות מהחומרים היוקרתיים ביותר, כך שיתאימו לעולם השפע ולאורח החיים המודרני.
שילוב של שיטות עבודה מהעולם הישן ומרכיבים טבעיים נדירים תוך רגישות אומנותית, הובילו אותו ליצירת תמהיל ניחוחות ייחודי, מעודן ויוצא דופן.
לקראת החג מציע המותג היוקרתי שלו את ERBA GOLD, בושם בניחוח מרתק ומעודן הטמון בבקבוק צהבהב יוקרתי ומעוצב.
הניחוח ההדרי, פירותי ומתובל שולח את הבושם הזה היישר לשעות הקטנות של הלילה. זה ריח של מיניות נשית בוגרת, חושנית, בטוחה בעצמה ומהפנטת.
הבושם אומנם מוגדר כיוניסקס כחלק מתפיסת מייסד המותג שהחיבור לניחוחות הוא אישי ואינו מגיע מהגדרות חיצוניות, אולם בשל מרכיביו (לימון מאמלפי, קלבריאן ברגמוט, תפוז ברזילאי וג`ינג`ר, תפוח ירוק, מלון, אגס, ציפורן, הל גואטמלני וקינמון מדגסקר כמו גם מושק, ענבר, וונילה) הרי שהוא יהלום בעיקר נשים.
בהתאמה, אריזת הבושם מהודרת ביותר וברור שהיא קורצת לאווירה ולקבוצת ההתייחסות של הרוכשות הפוטנציאליות.
כבונוס, טמון לו בכל מארז צעיף משי איטלקי יוקרתי שעוצב ע"י מעצבי המותג ומיוצר במפעל יצרנית משי נחשבת באגם קומו.
הבקבוק המרהיב מכיל בסך הכל 50 מ״ל של בושם, אך הוא ללא ספק ההוכחה שאין מחיר לריח של הצלחה...
מחיר: 1,270 ₪ ל-100 מ"ל או דה פרפיום, בסניפי BEYONDSKIN ובחנויות נבחרות של רשת אפריל וסופר-פארם.
צילום: יצרן (רשמי)
ZAFFERANO - אקווה די פארמה
רבים אינם יודעים אך לוקה קורדרו די מונטזמולו, הנשיא האגדי והססגוני של המותג פרארי, סמל ודוגמה לגאווה איטלקית הוא דמות נודעת ופופולרית באיטליה בעיקר בסקטור המוצרים היוקרתיים.
ביחד עם חברו דיאגו דלה וולה, יו"ר קבוצת ההנעלה טוד, הוא השיק קו של משקפי שמש ועם שותף אחר, הוא רכש את פעילות הבשמים של אקווה די פארמה אשר לדבריו, חטף במסגרת מסע קניות שבו חיפש אפטר-שייב לאביו.
בית אקווה די פארמה, נוסד בשנת 1916 ע"י הברון קרלו מגנאני. מאז הפכו מוצרי המותג לסמל גאווה איטלקית בכל העולם.
לקראת החג נחת היישר למדפי ג`יימס ריצ`רדסון דיוטי פרי הבושם EDP ZAFFERANO ("הזהב האדום") של המותג. זה מבוסס על זעפרן נדיר ומיסטי.
הבושם בעל ניחוח ענבר פרחוני, מהפנט אך מתעתע. מצד אחד הוא ריח של מסתורין ותשוקה, ולכן מתאים בעיקר ללילה, אך מצד שני הווניליות והתפוזיות שבו מתאימה גם ליום-יום.
ZAFFERANO הוא בושם מתוק, עוצמתי אבל לא צעקני, מושלם לנשים עצמאיות שיוצרות לעצמן את החירות שלהן.
מחיר: 207$ דולר ל- 100 מ"ל, בדיוטי פרי.
צילום: יצרן (רשמי) Pacific Rock Moss Parfum - גולדפילד אנד בנקס
חברת גולדפילד אנד בנקס הולכת ומבססת את עצמה כחלוצה של בשמי יוקרה שנוצרו באוסטרליה ומבוססים על שיטה צרפתית.
החברה שנוסדה בשנת 2016חוגגת את היופי היוצא דופן של אוסטרליה ואת העושר הבוטני שלה. היא ניצבת כמגדלור של מצויינות, ייחודיות ואיכות ע"י המייסד - דמיטרי וובר (בלגי-צרפתי), הנותן כבוד לנופים המגוונים, לצמחייה העשירה ולסיפורים שמקורם ביבשת שטופת השמש.
ועתה, וידוי. על גולדפילד אנד בנקס שמעתי רק לאחרונה ואני חייבת לשתף שהבושם הזה שדגמתי פשוט פגז!!! הניחוח שלו נקי, רענן, אלגנטי ויוקרתי.
זה ניחוח שמזמין לחוות אושר טהור, הודות לתווים ימיים יחודיים ומרעננים, שממש עוזרים לדמיין בקלות הליכה נעימה בחוף למראה גלים המתנפצים על סלעים נושקי שמש.
נשבעת לכם שמזמן לא התלהבתי כך מבושם.
מחיר: 695 ₪ ל-100 מ"ל, בסניפי רשת אפריל.
צילום: יצרן (רשמי)
You or Someone Like You - אטה ליברה ד`אורנג`
אטה ליברה ד`אורנג`, הוא מותג שאפתני, נועז, משוחרר, יצירתי וייחודי, בעל נקודת מבט שונה, המתמקד בחופש לאהוב ולהיות נאהב.
הוא משתמש באירוניה כדי לחדד את שמות הניחוחות שלו, משחק ברעיונות וממציא מחדש את ההנאות שיש בחוש הריח והכל דרך תווים נשגבים המתמזגים עם העור ומשתייכים רק למי שלובש אותם.
הבלנדים של המותג מתאפיינים בפיתוי, בפריצת הגבולות האסורים, בשבירת כללים ובמרד!
Etat Libere d’Orange ("מדינת התפוזים החופשית") הוא בית בישום צרפתי שהוקם על ידי אטיין דה סוורדט בשנת 2006 כשהמוטו המוביל שלו הוא Le parfum est mort, vive le parfum ("הבושם הישן מת, יחי הבושם החדש").
ככזה, הבושם You or Someone Like You ניחן בריח פירותי משכר, מתוק ועמוק. ככל שהזמן עובר, המתיקות שלו אף נוכחת יותר, ובסוף הערב נשאר ממנו ניחוח של קינוח אסור.
מחיר: 690 ₪ ל-100 מ"ל, בסניפי רשת אפריל.
צילום: יצרן (רשמי)
Alien hypersense - מוגלר
בושם מאוד מתקתק וחזק, מעין תערובת פירותיות עסיסית, עציות ופרחוניות של חנות ממתקים, כמעט כמו לרוץ בשדות סכרינים שבהם מלבלבים פרחים מתוקים בשמש.
זהו ריח שמשלב מנדרינה ירוקה ואגס עם יסמין סמבק לצד קשמירן, המוסיף לבושם מימד עצי מיוחד. כל התרכובת הזאת יחד מספקת ניחוח מולטי חושי באווירה של קיץ.
גם הבקבוק אינטנסיבי לא פחות. הוא מצופה בלכה בצבע אולטרה סגול בטכניקת טכניקולור כשהילה על-טבעית באדום עמוק וכתום ארגמן מהדהדת את האפקטים של האומברה שהוצגו במסלולי תצוגות קולקציית אביב קיץ 2024 של מוגלר.
אגב, את הקמפיין לבושם הזה מובילה הדוגמנית אנוק יאי.
יאי, ילידת מצרים להורים שהגיעו אליה מדרום סודן, גדלה בניו המפשייר וכיכבה בתצוגות אופנה של כמה מבתי האופנה היוקרתיים ביותר בעולם.
לאחרונה אף כיכבה בקליפ של השיר I know שיצא כחלק מהאלבום הרביעי של הראפר Utopia לצד הדוגמנית אמילי רטאייקאוסקי (אמרטה) והראפר ואבי ילדיה של קיילי ג`נר, טראוויס סקוט.
בקיצור, זה ניחוח שמומלץ לנשים דומיננטיות, נועזות ובולטות במיוחד.
מחיר: 599 ₪ ל-90 מ"ל, בפארמים.
צילום: יצרן (רשמי)
Born in Roma Donna Green Stravaganza - ולנטינו
מדובר בבושם בניחוח ענברי פרחוני, יחסית כבד ועוצמתי ולכן הוא מתאים בעיקר ללילה קיצי של תשוקה, או לחילופין, למי שמעוניינת להרגיש סופר נשית ואלגנטית.
אבל אל תתנו לירוק הבוהק של הבקבוק שלו להטעות אתכן – מדובר בריח סופר מתוחכם ועל-זמני המסתמן כולנטינו החדש.
היסמין אבסולוט תופס את מרכז הבמה עם ניחוח פרחוני החושף נשיות מודרנית, בעוד שתמצית וניל טבעית מוסיפה מתיקות מעושנת ומכניסה רקע מתקתק הנשאר לאורך זמן, גם אם הוא מעט נחלש.
הוא אולי לא ידבר לנשים צעירות במיוחד, אבל לנשים בשלות ובטוחות בעצמן – זה הבושם בשבילכן.
מחיר: 569 ₪ ל-100 מ"ל, בפארמים.
צילום: יצרן (רשמי)
Eau de Parfum Very Floral - ג`יבנשי
זהו הבושם הפרחוני המושלם לאביב ולקיץ.
הפרח של ג`יבנשי הוא ורד Essential© LMR – מרכיב ייחודי בסדרת בשמי "איריזיסטובל" – ששולב, לראשונה, עם ורד סנטיפוליה אבסולוט מגראס. הניחוח המשותף שלהם - מזכיר שדה פרחים בחממה יוקרתית.
זה בושם נשי ואלגנטי שרקחה קרוליין דומור במיומנות והתוצאה היא של ניחוח חסר גיל, יומיומי ורומנטי המשלב בין דומדמניות שחורות צרפתיות לוורדים.
במילים אחרות רוצה לומר שזה ניחוח שיחמיא מאוד לשמלה האביבית הראשונה שתלבשי. עכשיו תנסי...
מחיר: 569 ₪ ל-80 מ"ל, בפארמים.
צילום: יצרן (רשמי)
AQUA ALLEGORIA FLORABLOOM - גרלן
קל להתמכר לבשמים של גרלן, אפילו המתוקים שבהם מעוררי תיאבון.
גם הבושם החדש אקווה אלגוריה פלורה בלום, יהפוך לקראש הבא שלכן.
מדובר בבושם קליל, רענן ונעים אבל לא לגמרי עדין. הוא מזכיר פירות הדר (למי שחובבת את הז`אנר) אבל פחות בקטע של קלמנטינה באוטובוס ויותר בכיוון של לנשנש בחשק מנגו פירותי ועסיסי.
בשורה התחתונה זה בושם שמומלץ למי שמחפשת ריח דומיננטי אך מקורי שגם אחרי יום קיץ לוהט, מקלחת וקרצוף, זכר המתקתקות והניחוח הפודרתי העז שלו נותר בעינו.
מחיר: 509 ₪ ל-75 מ"ל, בפארמים.
צילום: יצרן (רשמי)
FAME Intense - רבאן
עם הרבה טקס בישבן, בקבוק הרובוט המהודר עם שמלת הזהב הנוצצת (עוד נגיע אליה בהמשך), נכנס לחיי הניחוח החדש של רבאן בעל השם היומרני - "תהילה אינטנסיבית".
האמנם? מודה שהתלבטתי ארוכות בין ריח נועז וזוהר על השטיח האדום לבין בושם מתוק עד סכרת. אך כמו תמיד האמת היא כנראה איפשהו באמצע, עם נטייה לתוספת אינסולין; ככה זה כשבין המרכיבים משולבים יסמין ומאסק, וגם מי קוקוס וברגמוט, ילנג ילנג, סנדלווד וארז.
ורגע לפני שאעמוד על טיב עמידותו של הבושם הזה, אבקש לפרט קמעה על שמלת הרובוט המוזהבת הקורצת כידוע
לשמלת מטילי הזהב של המעצב פאקו רבאן, שעיצב אותה בעבר והיא הפכה לסמל ההמצאה של שנות ה-60 ולפנים של ההארדקור הוויזואלי בשנות ה-80.
ומה בגזרת העמידות? כפי שהבטחתי, אין ויכוח: הפעם מדובר בריח שובב שמשתבח עם הזמן, והבונוס ההוא הבקבוק המשגע, שכמו תמיד, נראה כמו יצירה של הכובען המשוגע.
מחיר: 500 ₪ ל-80 מ"ל, בפארמים.
צילום: יצרן (רשמי)
La vie est belle ROSE EXTRAORDINAIRE - לנקום
כמי שאוהבת את הבשמים שלה נשיים, חזקים, ולא יוניסקסיים, אני מודה שאהבתי מאד את ההוד וההדר הספק מיושנים ספק יוקרתיים של בקבוק הלה וי אה בל רוז אקסטרה-אורדינר, שהתלבש לי טוב בכף היד.
את הבושם הזה רקחו במשותף המאסטר פרפיומרים מחברת IFF, אן פליפו, דומיניק רופיון, ו-קרולין דומור, ששילבו בחינניות בין שלושה ורדים ייחודיים: מי ורדים, רעננים וצמחיים, אבסולוט של ורד דמשק, שופע וחושני, ואקורד של ורד חלל הלוכד את הניחוח של הפרח.
עם זאת, ולמרות שמדובר בגרסת הפרפיום, ועל אף ההתזה הנדיבה בבוקר, הרי שהניחוח המתוק והמשכר משהו בין עצי-ענברי-פרחוני, נמוג אחרי שעות אחדות.
אולי החום והלחות הישראליים אשמים בכך, אבל בהחלט כדאי לחכות לימים קרירים יותר, שיהפכו את הבושם הנהדר הזה למתנה מצוינת לפסח.
מחיר: 399 ₪ ל-100 מ"ל, בפארמים.
צילום: יצרן (רשמי)
MY WAY EAU DE PARFUM NECTAR - גורג`יו ארמני
הניחוחות של ג`ורג`יו הם בדרך כלל המתנה הקלאסית לכל יקרה ואהובה שאוהבת להותיר אחריה קורבנות בחללים סגורים כגון: מעליות, מכוניות, ופינות אוכל לא מאווררות. כלומר ? מה שנהוג לכנות "ריחות עם נוכחות עזה".
המיי וואי החדש של ארמני לא נפל רחוק מהעץ בכל מה שנוגע לעוצמה ועמידות, אלא שהפעם מדובר בניחוח צעיר יותר שמרפרף בין פירות ופרחים ומשתבח עם הזמן..
הבושם מורכב מאקורד של אגס, ברגמוט הדרי פיקנטי ותפוז שעבר תהליך מיצוי בשמן אנפלורג`. אלו עורבבו עם פרחי סיגלית, טוברוזה (סימן ההיכר של בשמי הסדרה) ויסמין גרנדיפלורום וארז לתיבול נוסף.
מחיר: 389 ₪ ל-90 מ"ל, בפארמים.
צילום: יצרן (רשמי)
VIVA LA JUICY SUCRÉ - ג`וסי קוטור
ויוה לה ג`וסי סוקרה של המותג האמריקאי ג`וסי קוטור מקבל בסבר פנים חמות את חג הפסח היהודי.
מהו חג יהודי בסגנון קליפורני? נוצץ משהו, צעקני משהו, מתקתק וחי את תרבות הפופ במיטבה. יותר "Elle" מ"ווג". זה לא רע או טוב, זה עניין של סגנון.
כמעט בת 30 ונדמה כי לג`וסי כבר לא בא לצעוק "אני פרחה". המותג שהושק בשנת 1995 עם חליפות טרנינג מבדים דמויי קטיפה וקפוצ`ונים ממולאים בפרווה סינתטית, עלה לגדולות בעיקר בזכות אחת, פריס הילטון שמה, שאף היא היתה אז בשיא תהילתה - מככבת במדורי הרכילות ומדורי משטרת האופנה בצד הרע של המפה, כמעט באותה התדירות.
מאז עברו הרבה מים בגבעות הסיליקון, וג`וסי של 2024 מבקשת לשוות לעצמה ארשת קלאסית יותר.
בתוך כך, כמו כל נערת ג׳וסי שאוהבת את החיים ובמרדף אחר החיים הנוצצים, גם אני הנסיינית המכובדת מחפשת את הריח הנחשק שכולם ישאלו אותי עליו.
אז החדשות הטובות הן שהבושם החדש של הקוטור שנוצר בהשראת רוחה של נערת Viva, ומציע טוויסט דמוי קינוח מעניק בדיוק את זה - תחושת בילוי בקונדיטוריה שקשה לעמוד בפניה.
מדובר בניחוח חי ובועט המזכיר מנת גורמה מפתה המשלבת תפוז ופרחים, צוף אפרסקים וקצפת קרמית שאותי כאמור סחפה לעולמות הפטיסרי".
מחיר: 379 ₪ ל-100 מ"ל, בפארמים.
צילום: יצרן (רשמי)
Vanilla - מוד
נגיש מתמיד, MOD הבושם של אריאנה גרנדה, שכבש את ה-TIK TOK נוחת בסופר-פארם ויכול להיות שלכן בנות.
הבושם מוצע בשני ריחות שונים מתוקים מתוקים...
ה-MOD Blush, ו-MOD Vanilla אותו קיבלנו להשפריץ וניחן בניחוח עדין של וניל בשילוב שזיפים, איריס, פרזיה ופרלין לבן.
הבשמים המתוקים-פירותיים האלה מיועדים לקהל צעיר ובבחירת הלוק של הבושם חשבה גרנדה על לונדון של שנות ה-60, על מודרניות, חופש ואינדיבידואליות.
צעירים אמרתם? אז לקחתי את המתבגרת ונתתי לה להתנסות.
הריח, כצפוי, מתוק אבל בהחלט עושה חסד עם בת הנוער, במיוחד בתקופה שהן נדרשות לחיזוק, לא טבעי, בתקופה ההתפתחותית הזאת, שמביאה איתה, אפעס, ריחות לא ידידותיים לעובר אורח מזדמן, אם אתם יודעים למה אני מתכוונת.
מחיר: 279 ₪ ל-100 מ"ל, בפארמים.
צילום: יצרן (רשמי)
TOY 2 PEARL - מוסקינו
שם דרמטי ומתעתע ובקבוק מוווושלללם מסתירים את אחד הריחות החדשים והמוצלחים של העונה, בתנאי שאתן חובבות גדולות של רעננות ריחניית.
המון המון טלק, עם נגיעת של לימון ומאסק שמעלים בענן אבק את כל שאר המרכיבים בבושם של מוסקינו, למשל - סורבה, פרזיה, אורגנו, תמצית וטיוור ומושק סינפונייד (שילוב של טבעי וסינתטי) המותיר אחריו ניחוח ייחודי הדרי – עצי - מושקי.
אבל יש להודות ביושר, דובי בגוון של אוניקס ססגוני שבפנוכו מסתתר לו ניחוח רענן של אוויר פסגות בימי עונת מעבר, הוא בבחינת תוספת חמודה למדף הבשמים, שתגרום לכן לחוש לוהטות ומעודכנות, אבל (כן, יש אבל) זאת בתנאי שאתן בין הגילים 16-36, פחות או יותר.
אני מתקשה לראות את הדודה בת ה-56 מתחברת למתנת חג בצורת דובון מנצנץ.
האם באופן אישי אחליף את הניחוח הצרפתי יוקרתי הרגיל שלי לטובת ההשקה החדשה והשובבה של מוסקינו? בארור! אני (עדיין) רק בת 35...
מחיר: 249 ₪ ל-100 מ"ל, בפארמים.
צילום: יצרן (רשמי)
NEW WHITE TEA EAU FLORALE - אליזבת ארדן
הבושם החדש מבית אליזבת ארדן הטמון בבקבוק ורדרד הוא הגרסה הפרחונית ביותר בסדרה, ומתאים בדיוק לעונה.
הוא כמובן מזכיר את קודמיו, אך צעיר יותר ועסיסי יותר: תערובת טעימה של תה לבן, פרזיה ורודה ושושנת העמק הרוקדות יחדיו לצד איריס ורוד ועדין ויניקת דבש על בסיס של מאסק, טריסאמבר קרמי ופולי טונקה.
תקראו לי בנאלית, אבל אני קצת תקועה על בשמים אייקונים, ממותגים מוכרים של פעם. זה פשוט לא בשבילי המרדף האינסופי הזה אחר ניחוחות חדשים.
אולי זה בשל גילי המופלג, אך כבר שנים רבות שאני משתמשת בוויט תה של ארדן. זה בושם ששואב השראה מההנאה הפשוטה המלווה את לגימת התה הראשונה.
גם הניחוח החדש תוסס ומתהדר בחמימות מתמשכת הסוחפת לרגע של בריחה מלאת שמחה.
זוהי תערובת שיוצרת ניחוח זוהר החובק השתקפות שקטה המגבירה את הנאת החיים. או במילים פחות בומבסטיות - בושם נקי, אוורירי, משמח, מתוק במידה ומאד רענן וחמוד - כי חמוד היא ממש לא מילה גסה!
מחיר: 249 ₪ ל-100 מ"ל, בפארמים.
צילום: יצרן (רשמי)
Mio - קרליין
הבושם החדש של קרליין נרקח במעבדות בישום בצרפת. הפרץ המיידי בהתזה הראשונה יוצר ניחוח ארומטי רענן עם תו מתקתק עדין.
הבקבוק אלגנטי, מעט עגול ומשדר ניחוחות נעימה. התווית על הבקבוק כתובה באותיות עגולות מובלטות המעניקות טאץ` יוקרתי.
בפועל, הניחוח חביב, הוא עמיד ונעים, כזה שעושה את העבודה במסירות, אבל יש להודות הוא עושה זאת מבלי לרגש או לחדש.
מחיר: 149 ₪ ל-100 מ"ל, בפארמים.
צילום: יצרן (רשמי)
JASMINE & SAFFRON - גולברי
רשת גולברי השיקה קולקציית בישום חדשה הכוללת חמישה בשמים בניחוחות אוריינטליים פרחוניים לצד ניחוח הדרים משכר, ואני זכיתי להתנסות באחד מהם – JASMINE & SAFFRON.
הניחוח עוצר נשימה! שילוב מושלם בין זעפרן ותפוז בתווים העליונים, יוצר פתיחה רעננה ומיוחדת, שעוברת לניחוח מתוק ומפתה של יסמין וקרמל בתווים האמצעיים.
תווי הבסיס הם תערובת של מאסק וענבר המספקים עומק וחושניות, ומשאירים ניחוח עדין לאורך כל היום.
אני מודה שלא ציפיתי להתלהב כך מבושם של מותג אופנה מקומי. הוא מושלם לכל אירוע, בין אם מדובר ביום עבודה רגיל, בבילוי ערב או באירוע מיוחד. הוא נותן לי תחושה של ביטחון עצמי ונשיות, וגורם לי להרגיש מדהימה.
מחיר: 99.90 ₪ ל-100 מ"ל, בסניפי המותג.