יח"צ
Fragrance Du Bois
הקיץ כבר פה וההוכחה האולטימטיבית לכך היא בערימת עלוני המבצעים והפרסומות שמציעים לנו שני בשמים במחיר של אחד, אחד במחיר של 20% מהשני, השני ב-50% אחוז מהשלישי וכן הלאה...
לרוב, בברושורים הללו תפגשו את הבשמים המוכרים של בתי אופנת העל שהישראליות מאד אוהבות: פראדה, דולצ`ה, גוצ`י, דיור ועוד. אין כמובן בבשמים הללו שום דבר רע, להיפך - כולם מצוינים. הבעיה היא שכולן יודעות את זה - וכולן מריחות אותו הדבר.
אז אם הקיץ הזה את מחפשת בושם קצת אחר, נסי את CAVORT (לפזז, בתרגום חופשי מצרפתית) מבית מותג הנישה Fragrance Du Bois.
הניחוח הזה מקורו 100% שמני בושם טהורים והוא משוייך למשפחת הפרחים. הבושם טמון בבקבוק קריסטל יוקרתי ומעוטר בפקק מצופה זהב עם גבישי סברובסקי. זהו בושם נשי ומתוחכם, אינטנסיבי ועמוק, שמחירו היקר מצדיק כל שקל!
מחיר: 1275 שקלים ל-100 מ"ל, בסניפי רשת BEYONDSKIN ובאתר לילית קוסמטיקה.
יח"צ
MFK
בישראל כבר פועלות כבר כמה שנים חנוית בוטיק המציעות בשמי נישה.
כניסתה של יבואנית הקוסמטיקה והטיפוח הגדולה לילית לפעילות בקניונים ופנייה למיינסטרים מעידים שנשות ישראל מוכנות ככל הנראה להסניף עוד משהו חוץ מאיסמיאקי.
ואכן, בסניפי רשת ביונד סקין המפונפנת הושק לאחרונה כלאחר כבוד המותג MFK עם הניחוח החדש שלו Aqua Media.
את הניחוח החדש רקח אמן הבשמים הבינלאומי ומייסד המותג מייסון פרנסיס קורקדג`יאן.
MFK הוא מותג חדש יחסית שהגיח לאוויר העולם בשנת 2009 בעקבות מפגש של קורקדג`יאן עם מארק חיה, מייסד משותף ונשיא המותג המשובח הזה. יחד הם הגשימו את רצונם לפעול בתעשיית הריחות.
הניחוח החדש ששמו המלא Aqua Media Cologne forte נוצר בהשראת קשת בענן, תופעה קסומה שמופיעה בזמן שהמים פוגשים את השמש.
והניחוח? קליל וקייצי עם קריצה בוהמיינית, בושם הדרי חמצמץ שצריך כמה שניות כדי להפנים אותו, אך כשמתרגלים אליו - מתמכרים.
מחיר: 700 שקלים ל-70 מ"ל, בסניפי רשת BEYONDSKIN ובאתר לילית קוסמטיקה.
יח"צ
NEW NOTES
מותג נוסף הקורא תיגר על קומפוזיציות הריח המוכרות עם "הדור הבא" של בשמי האקסטרט דה פרפום, הוא מותג בשמי הנישה האיטלקי NEW NOTES שניחוחותיו הם בבחינת מפגש מפתיע בין חומרי גלם טבעיים למולקולות חדשניות.
הבושם ששמו LATTE DI CHERRY ניחן בניחוח חצוף המתאפיין באווירת מרדנות. אין ספק שתפישתו של המותג והזרמת הדם החדש שיצר בתעשייה חוללה תהודה גדולה.
זה בושם ייחודי בניחוח קוקטייל פירותי רך ומעודן, שמתנגן בין האף לחך.
חוויה רב-חושית של טעם וריח התורמת ללא ספק להעלאת המודעות בכל מה שקשור לשימוש הסובייקטיבי והחוויתי בבושם, ומוכיחה כי על ריח אפשר, ואולי אפילו רצוי, להתווכח.
מחיר: 589 שקלים ל-50 מ"ל, בבוטיק ובאתר אינדיבידואל.
יח"צ
MUGLER
טיירי מוגלר (73), מעצב האופנה שנפטר אשתקד, נחשב למגדיר האסתטיקה של האייטיז ותחילת הניינטיז - מעצב ששלט במסלולי התצוגות באירופה של אותן השנים.
הנשים שלו היו חזקות, סקסיות, עתידניות — ושונות, והבושם המתוק שיצר לפני 30 שנים, אנג`ל, עדיין מככב בראש רשימת הבשמים הנמכרים ביותר בעולם.
הקיץ, חוזר בית האופנה הנושא את שמו של מוגלר עם ניחוח חדש - Angel Elixir "הסולל את הדרך לנשיות חדשה מוגברת ועכשווית".
לא אחת הצהיר מוגלר שהוא מעצב בגדים שיישארו לעד, "כמו ציור קלאסי או פסל, דימוי מושלם שיישאר לנצח", וגם סדרת הניחוחות שרקח היא נצחית ומושלמת.
הבושם החדש הוא ניגוד בין תווים עציים עמוקים וממכרים עטופים בחליטת וניל, לתווים בסיסיים בלעדיים, חלביים פרחוניים ופיקנטיים.
זהו בושם פרחוני-עצי כשהמוזה שלו היא ככל הנראה אישה נועזת, וככזה הוא מזמן אתכן לאמץ את עומק אישיותכן, לזרוח ולזהור, ולחשוף את הכוכב הפנימי שלכן.
מחיר: 589 שקלים ל-100 מ"ל, להשיג ברשתות הפארם.
יח"צ
Courrèges
מעצב האופנה הצרפתי אנדרה קוראז` ז"ל, היה אחד מהקולות הבולטים והמשפיעים בעולם האופנה של שנות ה-60, וזכה לפרסום רב בשל סגנונו העתידני והעובדה שקהל הלקוחות הנאמן שלו כלל, בין היתר, את ז`קלין קנדי, בריז`יט ברדו, רומי שניידר ופרנסואז הארדי.
קוראז` שאב השראה מתחומים כמו ארכיטקטורה וטכנולוגיה, ועשה שימוש בחומרים יוצאי דופן כמו פלסטיק, כשלצד אופנת הקוטור העילית שלו, אוחז בית האופנה שלו סדרת בשמים יוקרתיית, שממש בימים אלה הגיעה ארצה באופן אקסקלוסיבי היישר לרשת המשביר.
ניקולס דה פליז, המנהל האמנותי של המותג הסבור שאופנה היא מכלול שלם חובק עולם, החיה את מקצוע הבשם (couturier-perfumer) המסורתי ובחר במרכיב באמברוקסן להיות המרכיב מוביל בקולקציית הבישום של המותג.
למקרה שתהיתם האמברוקסן (אמבר קריסטל) היא מולקולה כימית המופקת ממרכיבים טבעיים, המדמה את הניחוח הקסום של האמברגיס (ענבר אפור), אחד ממרכיבי הבישום היקרים ביותר עלי אדמות הניחן בניחוח מתקתק, ומופק מקיא לווייתני זרע שאוכלים כמויות גדולות של סילוניות - בעלי חיים ימיים כמו דיונונים, תמנונים ודיונוני רחף.
בהתאמה, הבושם המדובר הוא אחד הריחות היותר מיוחדים בזירה, כזה שקשה לפספס. עוצמתי, חזק ומפולפל המותאם לאוהבות התחכום, עם קריצה אל עבר קלאסיקה בלתי נשכחת של בשמים בניחוחות עמוקים, כאלה שמשאירים חותם ומפגינים עוצמה וכוח לאורך שעות ארוכות.
מחיר: 530 שקלים ל-100 מ"ל, בסניפי המשביר.
יח"צ
Jean Paul Gaultier
סקנדל!!! מעצב אופנה ז`אן פול גוטייה טרוד - ויש לו על מה.
לאחרונה נתבע גוטייה ע"י גלריית אופיצי האיטלקית על סך של למעלה מ-100 אלף יורו, בטענה כי "עשה שימוש לא מורשה בדימויים מיצירת המופת מתקופת הרנסנס "הולדתה של ונוס" על מגוון פרטי לבוש, כולל חולצות וחזיות".
כידוע, ציוריו של סנדרו בוטיצ`לי מעטרים את קירות החדרים המוקדשים לו בגלריה בפירנצה, ולפי החוק האיטלקי כל שימוש באמנות שבבעלות ציבורית של המדינה למכירת מרצ`נדייז מחייב קבלת אישור והעברת תשלום.
גוטייה מצידו לא מאפשר לאפיזודה הזאת לערער את עשייתו.
רק לאחרונה ולציון 40 שנה לשיתוף הפעולה הנוסטלגי שלו עם מותג הנעליים מליסה, השיקו השניים מחדש שיתוף פעולה הכולל קולקציה משותפת. מיד לאחריה השיק גוטייה גם את SCANDAL Les Parfums.
זהו בושם אינטנסיבי חדש ואחד הניחוחות הכי מרתקים וממכרים שאי פעם תריחו, שכולו חגיגה לחושים. בושם המספק שערורייה ממכרת שאינה יודעת מעצורים ומאפשרת לך להכיר בעצמך צדדים חדשים.
מחיר: 440 שקלים ל-90 מ"ל, להשיג ברשתות הפארם.
יח"צ
Careline
L`amour - הבושם החדש של קרליין נרקח במעבדות בישום בצרפת, ומיועד לנשים שאוהבות את החושניות של האמבר.
הפרץ הראשון בהתזת הבושם יוצר ניחוח פרחוני וחושני. שניות לאחר מכן החושניות נעטפת בפרץ ארומטי מתובל ובתוך דקות מתפתחים תווי הבסיס החושניים ומתקבעים על העור בניחוח שעוטף ומקרין חושניות שאי אפשר להתעלם ממנה.
יצוין, הניחוח הראשוני חזק מאוד, אולם אחרי שנרגע מעט הוא מתעדן ואפשר להבחין בתווים מתקתקים קלים ובחמצמצות פירותית זעירה בעומקיו, מין ייחודיות שמבדילה אותו מבשמים אחריים באקורד שונה מאלה המוכרים לנו.
מחיר: 196 שקלים ל-100 מ"ל, ברשתות הפארם.
יח"צ
MANDARINA DUCK
בפלמה דה מיורקה - בירת האיים הבלאריים, אחד מיעדי התיירות המבוקשים של אירופה, כבר ביקרתם?
לא? גם אני לא! אבל, המותג מנדרינה דק מבקש לספק לנו אסקפיזם קל ולזרוק אותנו לגיחה קצרה באחד המקומות היפים ומלאי האווירה וסגנון החיים - האיים הבלאריים כאמור.
כיאה לחופשת בטן גב, הניחוח החדש מאופיין ברעננות תוססת, והוא מתאים במיוחד למי שאוהבת ניחוחות קלילים.
מחיר: 99 שקלים ל-100 מ"ל, להשיג ברשתות הפארם.