יח"צ (אריאב)
דיירת חדשה בכיכר: אלזבתה פרנקי
אל המֵכָּה של חנויות היוקרה ומותגי הפרימיום בארץ - כיכר המדינה, הגיעה אורחת חדשה מאיטליה, אלזבתה פרנקי שזכייניה הרשמיים בישראל (נאהי ואיה אבו אלנעאג׳), השיקו השבוע את משכנה הראשון בישראל ברחוב ה` באייר 52, בתל אביב.
מותגי על שונים כמו ורסאצ`ה, פראדה, גוצ`י, ארמאני, מיסוני ודולצ`ה גבאנה הם שמות די מוכרים עבור קהל צרכני האופנה בעולם. מה שמייחד את כולם היא העובדה שהם פועלים תחת התווית המפורסמת: "Made in Italy" - תווית שהפכה בעשורים האחרונים להיות מזוהה עם איכות, אומנות וזוהר.
יח"צ (אריאב)
גם המעצבת אלזבתה פרנקי, שנולדה בבולוניה ב-1968 וסיפור חייה מזכיר סיפורי אגדה, נמנית עם תעשיית האופנה האיטלקית ומציעה תמהיל משובח ויוקרתי.
פרנקי נולדה למשפחה צנועה בת 5 ילדים שחיה ללא מותרות. לאלזבתה הייתה בובה אחת אותה היא הלבישה ואיתה חלמה לכבוש את עולם האופנה. בהמשך היא למדה אופנה והתפרנסה למחייתה כזבנית בבוטיק, מקצוע שלימד אותה את מהות תשומת הלב לטעמן וצורכיהן של לקוחותיה.
בשנת 1995 היא פתחה אטלייה קטן, שם החלה לתת ביטוי ראשון לרעיונותיה וליצור את הפריטים הראשונים שלה. בשנת 2012 החלה המעצבת לחתום על יצירותיה בשמה ויסדה למעשה את המותג הנושא את שמה.
יח"צ (אריאב)
בניגוד למותגי על אחרים המהווים את אבני היסוד המרכזיים של תעשיית האופנה האיטלקית, פרנקי השתלבה בענף הרבה אחרי גילוי ארץ המגף וסגנון החיים שקשר אותה, מה שזכה לביטוי "דולצ`ה ויטה".
עם זאת, בדומה למותגי פרט-א-פורטה איטלקיים אחרים לרבות קריציה ורומיאו ג`יגלי, גם אלזבתה פועלת ומבוססת באיטליה, מתוך תפישה שיש משהו במקום שבו היא עובדת, במקום שממנו היא יונקת את השראותיה, בקשרים שהיא מפתח ובמערכת שמסביבה שכוללת גם את הלקוחות המקומיים שעמם מנהל המותג שלה יחסים וגם את העיתונות המקומית שתומכת בה.
למרות היות המותג גלובלי, מטה החברה שוכן באזור הכפרי של בולוניה. המטה, המעוצב בצורה מגה מודרנית תוכנן ופותח כדי לשקף בארכיטקטורה שלו את המאפיינים המיוחדים של המותג: קוהרנטיות, דיוק, עקשנות ואיכות נטולת פשרות. בנוסף מפעיל המותג שואו רום מרהיב בלב רובע האופנה של מילאנו.
יח"צ (אריאב)
אלזבתה פרנקי נחשב לאחד המותגים מצליחים היום באיטליה עם הכנסות של למעלה מ-120 מיליון יורו בשנה.
למותג מערך הפצה נרחב לבוטיקים יוקרתיים ברחבי תבל השוכנים בערים מרכזיות חשובות כגון: פריז, מדריד, מוסקבה, דובאי ועתה גם אצלנו בתל אביב.
הצצה לקולקציית THE EXPLORER (אביב קיץ 2022) של המעצבת חושפת את כל שלבי הייצור שאלזבתה מקפידה עליהם כדי להכתיר פריט מתוצרתה בתווית "Made in Italy".
מדובר בהבנה ובתפישה מקצועית ברורה המשפיעה עמוקות על DNA המותג ככזה המחויב להיות אמון בכותרת הזו, בעיקר עבור פאשניסטות שהאופנה היא חלק בלתי נפרד מהן, נשים מעודכנות המתלבשות מדי עונה את מיטב הפריטים החדשים בהתאם לצו האופנה, שצורכות את עיצוביה ומבקשות את היוקרה והאותנטיות - יחד עם תג המחיר - המקושרים לתווית האיטלקית...
מחיר: 450-10,500 שקל, בחנות המותג.
יח"צ. צילום: רופינה פלדמן
חולצה זולה והיא עולה: בקום איל פו שומרים על הכדור
רבים אינם יודעים אולם תעשיית האופנה אחראית ל-10% מכלל פליטת גזי החממה בעולם, היא צורכת 20% מכמות המים העולמית, ונחשבת למקור המזהם השני בגודלו של מים מתוקים בעולם. כן, מתברר שתהליך ייצור של ג`ינס לדוגמה מפיק כמות גזי חממה שמקבילה לנסיעה של יותר מ-120 קילומטר, וייצור של חולצת כותנה מצריך 2,700 ליטר מים - כמות ששותה אדם בשנתיים וחצי.
בנוסף, תעשיית האופנה היא גם מהתעשיות המנצלות ביותר בעולם. מדובר בתעשייה עתירת כוח אדם שנשענת על ניצול ילדים ונשים עניות ברחבי תבל. כל לדוגמה פועלות במפעלי הטקסטיל עובדות כ–96 שעות בשבוע, בכל אחת מהשעות הללו הן מייצרות בין 60 ל–100 פריטים, מה שמוביל לסביבת עבודה מהירה ונצלנית מאוד, לעיתים אף אלימה.
יח"צ. צילום: אריאל שליו
אם יש מותג ישראלי שמזוהה עם תפישות חברתיות עמוקות הרי שמדובר בבית האופנה הישראלי comme il faut, ששורשיו נמצאים אי שם 20 שנה אחורה בזמן.
מייסדת ומנכ"לית בית האופנה, סיביל גולדפיינר היטיבה להפוך את המותג לכוח בלתי מנוצח של אופנה ופוליטיקה. כבר בשנת 2000, חרט קום איל פו על דגלו אג׳נדה פמיניסטית חזקה במיוחד, שבאה לידי ביטוי בכל פריט, הפקה ורעיון שקידם המותג.
בשנים האחרונות אימץ המותג לחיקו עוד ערך חשוב - שמירה על איכות הסביבה ומה שהחל בתערוכה בשם "הלוך חזור" שעסקה בקיימות באופנה ישראלית, הפך לתפישה מגובשת המבקשת לקום ולעשות מעשה.
בקום איל פו מקדמים את מושג ה-SLOW FASHION, תוך התחייבות לפריטי אופנה שעשויים מחומרים איכותיים, בדים עמידים ועיצובים מושקעים וחכמים תוך בידול פוליטי (מי אינו זוכר את קמפיין "די לכיבוש" מקיץ 2002, בו כיכבה תמונתה של אפרת בלוססקי ובה מופיעים אם ובנה האוחזים שלט הנושא את הכיתוב "די לכיבוש", ואת קמפיין "נשים חוצות גבולות" שצולם לצד גדר ההפרדה ב–2004), פמיניסטי (זכור במיוחד קמפיין האשמת הקורבן "היא ביקשה את זה", מ–2017 שהעלה את המודעות לפגיעה והטרדה מינית של נשים בעקבות הבחירות האופנתיות שלהן) ועתה כאמור יש גם אספקט סביבתי.
יח"צ. צילום: אריאל שליו
לאחר שהשיק המותג את פרויקט "מעבירות" - Comme il Faut Vintage המעודד אופנה בת-קיימא במחזור של פריטי לבוש קיימים, השיקו במותג ליין של תיקים רב-פעמיים יפהפיים ושימושיים מכל הסוגים והגדלים. התיקים הללו מהווים תחליף לאריזות ולכשעצמם הם פריט אופנה הנושאים מסרים חזקים ולא מתנצלים שמודפסים על גביהם.
בשורה התחתונה אני שמחה להגיד שלום ולא להתראות לעידן שקיות הפלסטיק המזהמות, ובאותה הנשימה שלום וברכה לעידן בו "כל שקית היא תיק", כי הגיע הזמן של כולנו להחזיר לכדור שלנו קצת אהבה.
מחיר: 9.90-29.90 שקל, בסניפי המותג
יח"צ (רייבנבך)
מוצר אופנה בסיסי: משקפי השמש של קיארה פראני
שנתיים לאחר שקולקציית האיפור המשותפת לקיארה פראני - כוכבת האינסטגרם האיטלקייה ומותג הקוסמטיקה המפונפן לנקום, "נחתה" בישראל, הגיע ארצה היישר לסניפי רשת אירוקה גם ליין משקפי השמש של הבלוגרית האהובה.
פראני (35) התפרסמה כזכור הודות לבלוג שלה "הסלט הבלונדיני" - TheBlondeSalad.com (או בקיצור — TBSׂׂ), אותו השיקה בשנת 2009.
עד מהרה הבלוג המוצלח שלה הפך אותה למשפיענית אופנה מוכרת עם למעלה מ-21 מיליון עוקבים, בלוג הנחשב אגב לאחד המצליחים בעולם, אם לא המצליח ביותר.
יח"צ (רייבנבך)
כדי להפיק רווחים נוספים ממעמד כוכבת האופנה והסגנון חיים שבנתה לעצמה בעשור החולף, הרחיבה לאחרונה פראני את מקורות הכנסותיה ולחברת סיסטרהוד (Sisterhood), המנהלת את הקמפיינים השיווקיים שלה, ואל מותג האופנה שלה סרנדיפיטי (Serendipity) הכולל קו מרצ`נדייז של נעליים וחולצות טי בעיצובה, כמו גם אל חברת TBS שבבעלותה הבלוג שלה, נוספה גם קולקציית קפסולה ראשונה של משקפי שמש המיועדת לקהל נשי, צעיר ומאוד אופנתי (16-40), כשהפריטים בה מעוטרים בלוגו של עין הקורצת בשובבות — סמל עיצובי־מסחרי המזוהה עמה ומייצג את מבטה הממזרי...
אין ספק כי פראני יכולה היום להסתכל על האימפריה שבנתה במו ידיה בסיפוק מעורר קנאה. מבלוגרית אנונימית שרק רצתה פלטפורמה שבה תוכל לחשוף בפני עוקביה אנקדוטות מחייה ומה היא לובשת, היא הפכה למותג לוהט ולמשפיענית בעולם האופנה.
יח"צ (רייבנבך)
הקולקציה החדשה שלה (50 דגמים שונים) מאופיינת בצבעוניות מובחנת ובוהקת ומתהדרת בעיצובים עדכניים.
פראני שלקחה כאמור חלק פעיל בעיצוב המשקפיים, עשתה שימוש מסיבי בגווני וורוד פוקסיה, טורקיז וצהוב זרחני, זאת לצד שחור ולבן וכמובן הרבה נצנצים.
את הקמפיין לקולקציה המדוברת היא עטפה במוטיבים מתחום הפופ ושלל דימויים סטייליסטים נוספים המאפיינים אותה ומוכרים לעוקביה מצילומיה השונים בבלוג.
"הרעיון הוא שקו משקפי השמש לא יתכתב רק עם מה שקורה בעולם האופנה, אלא גם ייצג את תרבות הפופ ואת הבסיס הסטייליסטי של המותג. אני פיתחתי את הקולקציה מתוך מחשבה על צרכים יומיומיים של נשים — היא מציעה תמהיל מגוון של משקפי שמש", ציינה הכוכבת בראיון שנערך עמה בווג ספרד.
מחיר: 599-699 שקל, בסניפי אירוקה.
יח"צ, ד"ר מונה אל מנסורי (רהב)
כמעט שבוע שלם: שבוע האופנה קורנית תל אביב 2022
בתחילת אפריל (בין ה-3 ל-6 לחודש) יתחדש שבוע האופנה קורנית תל אביב, בתצוגות מסלול מול קהל בהאנגר 11 בנמל תל אביב.
האירוע שיערך זו השנה ה-11, יתקיים בשיתוף חברת קורנית דיגיטל, שמייצרת מדפסות חדשניות לענף הטקסטיל, וימשיך את הקו אותו ביסס מייסד האירוע מוטי רייף - בסימן הקיימות ושינוי אידאל היופי, כאשר נושא הגיוון (Diversity) יחייב השנה לטענת רייף את כל מעצבי האופנה והמותגים המציגים באירוע.
ערב הגאלה שיתקיים ביום ראשון בערב בהנחיית הדוגמנית גלית גוטמן, ייפתח במחווה להסכמי אברהם ויארח תצוגה של מעצבת האופנה מאיחוד האמירויות הערביות ד"ר מונה אל מנסורי, עם 30 דגמים בעיצובה המוקדשים לשלום.
בערב זה יוענק פרס מפעל חיים למעצבת האופנה טובה`לה חסין על 35 שנות עשייה. בנוסף, תתקיים תצוגת אופנה בשיתוף משרד החקלאות, שבה ישתתפו 14 מעצבי אופנה, ובהם: אלון ליבנה, נעמה בצלאל, אפרת קליג, שחר אבנט ואחרים, שלוקטו על ידי הסטייליסט גדי אלימלך, המשמש השנה כארט דירקטור של שבוע האופנה.
בין המציגים השנה ניתן למנות את דרור קונטנטו, טבע נאות בשיתוף 30 מעצבי אופנה ישראלים, סבינה מוסייב, שחר אבנט, נדב רוזנברג - northern star, משכית, סיגל דקל לקורנית דיגיטל, טובהל`ה, שנקר - ביה"ס הגבוה לעיצוב והנדסה, עידן לרוס, אפרת קליג, שי שלום, המעצבת הדתייה חנה מרליוס, בננהוט, אלון ליבנה, דיוויד וקסלר, המותג Seven Seventy בעיצוב שמוליק בן שושן, בני הזוג והמעצבים ינקי גוליאן ונטף הירשברג, Kesh Limited של המעצבת קשת שפירו, שיר גולדשטיין, ותצוגת Upcoming Designers שבה ישתתפו המעצבים אהרון גניש, אבירם פימה למותג Icialabas, רותם שאול, ג`ניפר קים, ובית האופנה House of Jaffa בעיצוב גולן פרידמן.
בנוסף השנה שבו לשתף פעולה עם שבוע האופנה גם מיקי בוגנים, רונית רפאל ועמותת רוח נשית שיקיימו אירוע התרמה לקרן אימהות ע"ש פינצ`י מור בשיתוף עם קרן תל אביב והחממה project.