PERSO, יח"צ
בתערוכת ה-CES, תערוכת האלקטרוניקה והטכנולוגיה הגדולה בעולם, שמתרחשת מדי חודש ינואר בלאס וגאס הציגו השנה כ-4,500 חברות ענק כמו, גוגל, אמזון, סמסונג ופייסבוק.
השנה לראשונה מזה 28 שנים שחברת אפל השתתפה אף היא בתערוכה, ולצידה בלטו גם סטארט-אפים קטנים בתחילת דרכם שהפציעו גם הם בזירה בפעם הראשונה.
מלבד השקות חדשות, מספקת התערוכה האמורה הצצה גם לטרנדים הטכנולוגיים והצרכניים המשמעותיים שעשויים ללוות אותנו ב-2020.
וכך, בין המיצגים הבולטים בלטו הפעם טרנדים שהוצגו אשתקד אך התפתחו במהלך השנה שחלפה כמו הרכב האוטונומי והיבטים מתחום הבריאות הדיגיטלית הנתמכים על ידי התפתחויות בתחום הביג דאטה והבינה המלאכותית שהושפעו מהשינוי הכללי שעובר ענף הרפואה.
בתערוכה נחשפו כמתבקש מוצרים חדשים ומסקרנים כמו מכשיר תרגום סימולטני ומוצר שמנטר את הבריאות של חתולים ולצידם הוצגו כמובן בשורות חדשות באחד מהנושאים הכי חמים של התערוכה מהשנה שעברה - טכנולוגיית הדור ה-5 בסלולר (5G) שהתחזיות ל-2020 צופות שמכשירי הדור הזה יהיו השנה כמעט בכל מקום, ולאו דווקא כסמארטפונים (חברת Dell למשל בישרה בתערוכה על השקת מחשבים וצגים עם קישוריות דור 5).
גם רזולוציית 8K המציגה כידוע תמונה ברוחב של לפחות 7,680 על 4,320 פיקסלים, תפסה השנה מקום של כבוד בתערוכה, זאת לאור הכרזתה של LG על השקתן של שמונה טלוויזיות 8K חדשות מתוצרתה והכרזתה של מתחרתה סמסונג שבישרה על חבירה להתאגדות ה-8K לשם פיתוח תכנית הסמכה עבור הטכנולוגיה, תוך שהיא חושפת את דגם טלוויזיית ה-8K שלה, המתהדר בעיצוב חסר מסגרת.
PERSO, יח"צ
אחד הפיתוחים המסקרנים ביותר השנה הוא ללא ספק אב הטיפוס "פרסו" (Perso) של חברת לוריאל, שאף ערכה בתערוכה הדגמות פרטיות במכשיר האמור שפיתחה לשיטתה במטרה להנגיש קוסמטיקה בהתאמה אישית בבית, תוך יכולת לספק ללקוחה את האפשרות לייצר ליפסטיק בכל צבע רצוי, וקרם פנים בהתאמה אישית על בסיס פרמטרים שונים כמו רמת זיהום האוויר, הלחות ומצב עורה.
המערכת החדשה שפותחה על ידי החממה הטכנולוגית של לוריאל מתהדרת בלוק הייטקי קומפקטי חלק ומלוטש. גובהו של המכשיר 16.5 סנטימטרים ומשקלו כ-500 גרם.
PERSO, יח"צ
המכשיר מלווה באפליקציה ייעודית ובאמצעות תהליך יעיל בן ארבעה שלבים בכוחו לייצר באופן מיידי פורמולות קוסמטיות ופורמולות לטיפוח העור, בין השאר על ידי החיבור לאפליקציה הנ"ל ולמערכת בינה מלאכותית מתקדמת שיאפשרו ללקוחה למשל לבחור גוון מדויק של ליפסטיק בהתחשב בטרנדים מתעדכנים מהאינסטגרם, ואפילו לנסות אותם בצורה וירטואלית באמצעות טכנולוגיית מציאות רבודה. את הגוון הרצוי יפיק ה"פרסו" מתוך שלוש קפסולות מאורכות שנמצאות בתוכו ומייצגות קשת של גוונים לבחירה.
מערכת טיפוח העור החכמה של "פרסו" Smart Skincare System שמה, מוגנת בפטנט ופועלת כאמור ב-4 שלבים: ניתוח עור אישי, המשתמשת פותחת את אפליקציית המובייל של המכשיר ומצלמת את עצמה עם מצלמת הסמארטפון. האפליקציה עושה שימוש בטכנולוגיה של חברת מודיפייס ModiFace ומשתמשת בבינה מלאכותית על מנת לנתח את המצב הכללי של העור - כולל קמטים עמוקים, קמטוטים, מראה הכתמים הכהים ונראות הנקבוביות.
PERSO, יח"צ
בשלב השני מתבצעת הערכת הסביבה, באמצעות נתוני מיקום גיאוגרפי של בריזומיטר. המכשיר מעריך את התנאים הסביבתיים המקומיים העשויים להשפיע על מצב העור של המשתמשת, כולל מזג אוויר, הטמפרטורה, האבקנים, מדד קרינת UV ומדד הלחות.
שני השלבים הבאים מתקדמים לעבר פיתוחו של התמרוק. בתחילה בהיבט של העדפת המוצר, וזאת לאחר שהמשתמשת מזינה את תכונות העור האישיות שלה לאפליקציה של "פרסו", כולל קמטוטים, כתמים כהים, פיגמנטציה, גודל נקבוביות, זוהר ומראה עמום היא יכולה גם להזין מרקם ורמת לחות מועדפים על מנת להתאים אישית עוד יותר את הפורמולה הייחודית של קרם הלחות, הסרום והקרם לעיניים.
הנתונים הללו יוצרים שילוב מותאם אישית של מוצרים לטיפוח העור בעלי ביצועים גבוהים, הניתנים במינון יחיד בכמות מושלמת מהחלק העליון של המכשיר עבור שימוש קל ונקי. הטכנולוגיה מכוונת את עצמה לשימוש הנכון בבוקר ובערב, כשהמכשיר כולל חלק עליון שניתן להסרה אשר כולל מראה כך שלצרכנים יש אפשרות לקחת איתם מינון יחיד או גדול יותר כשהם בפעילות כזו או אחרת.
"לוריאל מציגה טכנולוגיה מתקדמת המתבססת על המורשת המדעית העמוקה שלנו, ועל ההובלה שלנו בחדשנות. מדובר ביכולת ליצור מוצרי יופי ושירותים חכמים העונים על צרכי לקוחותינו ומציעים התאמה אישית ודיוק בלתי מוגבלים כמעט. אנו מחויבים להפוך את לוריאל למובילה בתחום הביוטי-טק, ו-Perso (פרסו) הוא הצעד הבא באותו מסע מרגש", מסר ניקולס הירונימוס, משנה לנשיא ומנכ"ל קבוצת לוריאל.
אם תהיתן, אז לשוק צפוי ה"פרסו" להגיע בשנה הבאה, כשלעת עתה בלוריאל בוחנים אילו מותגים מבין שלל מותגיה (לנקום, מייבלין ניו יורק, וישי, לוריאל פריז ועוד) לשלב פנימה.