צילום: אלה קום
פלסידו דומינגו, אחד מגדולי הטנורים של ימינו, מבצע את תפקיד המלך צמא הדם בתבנית דרמתית מאופקת, ולמרות גילו (יליד 1941) עוד "קולו במותניו", ודומינגו מביא לבמה דמות שליט אכזר, משכנעת למדי.
אנה נטרבקו המבורכת ביופי נדיר וקול עוצמתי, היא קול הסופרן המוביל בין זמרות האופרה של היום. כליידי מקבת, היא מפגינה כשרון דרמתי רב-פנים. מאהבת, מתמרנת ורוקמת תככים, אישה ללא מצפון הדוחפת את בעלה חלש האופי לבצוע מעשי רצח, וחלילה מלהצטער על המוגמר.
הכל מותר כאשר הצמא לכתר, מכרסם בנפש.
במערכה המסיימת, הגברת נטרבקו, מגישה ביצוע יפהפה של אישה בעלת כיעור נפשי ופיזי (מכוערת– כך רצה ג`וספה ורדי את הליידי מקבת).
צילום: אלה קום תפקיד המכשפות בעלילה הכה ריאליסטית וכן דמיונית זו, מבוצעות על ידי שלוש מקהלות רבות משתתפים. תפקידן לבשר נבואות אחרית ימים קודרות לשליטים חסרי מצפון.
המעניין באופרה זו, היא העלילה הפוליטית הקודרת רווית הדם, שמקורה בכתיבה גאונית (ויליאם שקספיר). היצירה מגוללת עלילות אפלות, מלאות בתככים פוליטיים המסתיימים כידוע ברצח. אלא שלאחר המעשים הברברים, כאשר הכל מותר למען אחיזה בשלטון, המצפון מתעורר. רגשי אשמה מכותרי רוחות שיגעון, משתלטים על המלך מקבת וכן על אשתו, המסיימים את חייהם באורח טרגי.
הליברטו מביא לבמה אחדות מוזיקלית ערבה לאוזן וזה בזכות הגאון האיטלקי, המלחין, ג`וספה ורדי. גם כאופרה מחזה זה מתאים ככפפה, לתקופה האפלה של גרמניה דאז ומתאר נאמנה כל משטר טוטליטרי כיום. ומסייעים בכך גם תמונות הפליטים והשימוש בגוויות הרבות, שהוסיפו לדרמה ולעיתים הכבידו על הצפייה.
חבל רק שההפקה הזו של האופרה מברלין, היא בניצוחו של דניאל בירנבוים, שלא יכולתי שלא להיזכר בהגיגיו האנטי-ישראליים, אשר הפריעו לי בהנאה הטוטאלית מהיצירה האמורה.
מחיר: 89 ₪, בסינמטקים וברשת יס פלנט ברחבי הארץ.