יח"צ. צילום: שוקה כהן
"באנו הנה אחרי חופשת פורים והפלנוגרמה (יחידה) של המוצרים הקוריאנים הייתה פשוט ריקה. לא היה כאן כלום" - כך תיארה שירן אליצור, מנהלת פיתוח וייבוא מותגים ברשת סופר-פארם, את ההסתערות חסרת התקדים על מוצרי הטיפוח הקוריאנים, עת הציגה לעיתונאים באירוע את מחלקת ה-K-Beauty שהושקה אתמול (שני) בסניף הרשת במתחם ביג גלילות.
מטרנד אינטרנטי להצלחה מסחררת
בשנים האחרונות, יותר ויותר ישראלים גילו את סודות הטיפוח מהמזרח הרחוק ותכשירים עם ריר חלזונות וארס נחשים שהיו בעבר נחלתם של חובבי קוסמטיקה אסייתית הפכו למבוקשים בישראל, ומסמנים שינוי משמעותי בהרגלי הטיפוח של הצרכן הישראלי.
במקביל, צמחו ברשתות החברתיות קהילות שלמות למשל קבוצת "דולצ׳ה ויטה (ואיי-הרב גם)" בפייסבוק המונה למעלה מ-44.5 אלף חברים, שמתייעצים ומשתפים חוויות על מוצרי הטיפוח האקזוטיים.
מה שממגנט את מירב תשומת הלב למוצרים הללו טמון ברכיבים הייחודיים והמפתיעים: ריר חלזונות, שומן סוסים, לשלשת ציפורים, ארס נחשים סינטטי ופקעות משי.
רכיבים אלו ונוספים, שנשמעים אקזוטיים ואפילו מוזרים למערביים, שכיחים בשימוש נרחב בתעשיית הטיפוח הקוריאנית ומסקרנים את קהל המשתמשים.
שגרת הטיפוח הקוריאנית, או כפי שמכנים אותה המומחים "The 10-Step Korean Skincare Routine", מבוססת על הזנה עמוקה ושמירה על איזון טבעי של העור.
שגרה זאת כוללת שלושה שלבים מדוקדקים, ניקוי כפול להבטחת בסיס נקי, הנחת שכבות עדינות של סרומים ולחות לחיזוק מחסום ההגנה הטבעי של העור, ולסיום - שימוש יומיומי קבוע בתכשיר הגנה למניעת נזקי שמש והזדקנות מוקדמת.
בתוך כך, הטרנד שהתחזק עד מאד ברשתות החברתיות הוליד ביקושים רבים למוצרים קוריאנים, מגמה שלא נעלמה מתברר מעיניהם של קברניטי סופר-פארם.
מוצרי טיפוח קוריאנים אומנם זמינים בסניפי הרשת כבר מספר שנים, עם זאת ההחלטה להקים מחלקה ייעודית תכליתה ברצון להנגיש ללקוחות הרשת את המותגים הכי חדשניים ונחשקים בעולם הביוטי הקוריאני.
יח"צ
המותגים והמספרים שמאחורי התופעה
"תעשיית היופי הקוריאנית הפכה למובילה בשוק הגלובלי, כאשר סיאול הפכה מילה נרדפת לטיפוח", מציין דני לוזון, המשנה למנכ"ל וסמנכ"ל הסחר של סופר-פארם ומחדד: "השקת מחלקת ה-K-Beauty של סופר-פארם היא בשורה לשוק הטיפוח הישראלי".
המחלקה שהושקה כאמור בסניף הקונספט הייחודי סופר-פארם GALLERY במתחם ביג גלילות עתידה להתרחב לסניפים נוספים ברחבי הארץ. מדובר בצעד משמעותי, שמנגיש לראשונה מגוון רחב של מותגי טיפוח קוריאניים במחירים תחרותיים וללא הצורך לחכות שבועות למשלוח שיגיע ארצה מחו"ל.
מחלקת הביוטי הקוריאני מציגה מגוון מרשים של מוצרים, וכוללת מותגים מוכרים לצד חדשים בשוק הישראלי:
אליזבקה (ELIZAVECCA) – מותג מוביל עם מוצר הדגל קרם טיפולי פרוטיאן לשיער ללא שטיפה (CER-100) לשיקום ושיפור שיער פגום, המכיל קומפלקס פרוטאינים, תמצית שיבולת שועל, ברוקולי וסלרי, מחיר: 37.90 שקל.
ביוטי אוף ג׳וסון (Beauty of Joseon) – ידוע בזכות קרמי ההגנה הקלילים והמיימיים שלו. הלהיט Relief Sun - תחליב הגנה שמכיל רכיבים מרגיעים ומתאים לכל סוגי העור, מועשר בתמצית אורז (30%) ופרוביוטיקה. מחיר: 77.60 שקל. גם ה-Dynasty Cream האייקוני שמכיל רכיבים כמו מי סובין אורז, מי ג׳ינסנג, סקוואלן וניאצינמיד זוכה לפופולריות רבה, מחיר: 100.80 שקל.
SOME BY MI – מציע מוצרים המבוססים על ריר חלזונות וסדרת חומצות אלפא וביתא הידרוקסיות לטיפול בעור. הבולטים ביניהם: מדבקות מיקרו לטיפול נקודתי בפצעונים באמצעות טכנולוגיית מיקרו-סיכות, מחיר: 35.20 שקל וקרם פנים 30 הימים בשילוב חומצות AHA, BHA, PHA, ניאצינמיד ותמצית סיקה, מחיר: 80.60 שקל.
TIRTIR – ידוע בזכות מייקאפ הכרית האדומה הוויראלי, שהפך לפריט חובה בקרב משפיעניות ביוטי ברחבי העולם. מציע כיסוי בינוני עד מלא, פורמולה קלילה עם ברק טבעי ועמידות מרשימה, מחיר: 79.90 / 119.90 שקל.
AXIS-Y – מציע סרום זוהר לטיפול בכהויות, המכיל 5% ניאצינמיד וסקוואלן ממקור צמחי, המסייעים בהבהרת העור, שיפור אחידות הגוון ושמירה על לחות, מחיר: 79.90 שקל.
SKIN1004 – מותג חדש בישראל שיגיע בקרוב ויציע את Madagascar Centella Hyalu-Cica Water Fit Sun Serum SPF 50+, תחליב הגנה כימי במרקם קליל דמוי סרום, המכיל חומצה היאלורונית להזנה עמוקה של העור ומעניק הגנה גבוהה מפני קרני השמש.
"לצד אלה, המחלקה תכלול גם את המותגים BERRISOM ו-MEDICUBE. בהמשך צפויים להגיע מותגי טיפוח קוריאני נוספים", מוסיף לוזון.
טרנד עולמי שכובש את ישראל
והמספרים מאחורי התופעה בהחלט מרשימים.
"תעשיית היופי הקוריאנית נחשבת כיום לאחת המשפיעות בעולם, עם היקף מכירות של למעלה מ-10 מיליארד דולר אשתקד, שצפוי להגיע לכ-15 מיליארד דולר ב-2025", מסבירה אליצור. "בשנת 2024 קוריאה עקפה את צרפת כיצואנית מספר אחת של מוצרי קוסמטיקה לארה"ב, והחיפושים בדיגיטל אחר ׳טיפוח עור קוריאני׳ עלו השנה ב-168% בהשוואה לשנה שעברה".
"סופר-פארם מצטרפת לשורת קמעונאיות הביוטי המובילות בעולם המציעות תחת קורת גג אחת את מותגי הטיפוח הקוריאני הכי מדוברים, תוך יצירת חווית קנייה ברמה בינלאומית בישראל", מסכם לוזון. לדבריו, מהלך זה מציב את הרשת בשורה אחת עם קמעונאיות ביוטי מובילות בעולם.
הקוריאני הוא הרבה מעבר לאופנה חולפת", מסכמת אליצור. "כיום כבר אי אפשר לדבר על שגרת טיפוח בלי להתייחס לבולטות של המותגים הקוריאנים".