צילום: מאק, יצרן
חברת מאק יוצאת במסע שמשנה את חוקי המשחק בעולם האיפור. על אף שהיא משתמשת במונח "ניוד" - שמייצג לרוב רק גוון אחד מצומצם - היא מציגה קולקציה רחבה של גוונים טבעיים: חומים, קרמים, גווני קאמל, אוף-וייט וורודים בהירים, המתאימים למגוון רחב של גווני עור.
באירוע השקה זוהר וסקסי, הכריזה החברה על בשורה מרעננת לפיה הניינטיז חזרו ובענק! בתוך כך, מאק מחזירה לקדמת הבמה את היופי הטבעי והזוהר עם פרשנות עדכנית למראה הקלאסי שכבש בשנות ה-90 את עולם האופנה והביוטי.
צילום: מאק, יצרן
הקולקציה החדשה כוללת מוצרי איפור לשפתיים ולעיניים שמטרתם להעניק לכל אחת את העוצמה והביטחון להיות חשופה ולהבליט את האישיות והיופי הייחודי לה. אין ספק שיש פה אמירה נועזת אך מאופקת, משום שהמראה הטבעי אינו רק טרנד אלא הצהרה על יופי שהוא פשוט, מדויק ואינדיווידואלי.
כך לדוגמה תוכל כל אחת ליצור את הגוון הטבעי שלה עם עפרון שפתיים בגוון חום עמוק-סגלגל במרקם חלק וקרמי, עם 19 גוונים של שפתונים בגימורים שונים: מאט, סאטן או מבריק ליצירת מראה ייחודי ואישי, ועם פלטת צלליות הכוללת שישה גוונים עשירים המכילים 25% יותר פיגמנט.
צילום: מאק, יצרן
נטע סקלי הכריזה באנגלית בתחילת אירוע ההשקה: "מוכנות להתפשט?" (It isn`t Rude to Be Nude) ומיד הרחיבה: "החזרנו גוונים אייקונים שהקהל ביקש להחזיר. הניודים המבוקשים של מאק, בהם ׳Cool Spice׳ שהתפרסם כשלבשה אותו הדוגמנית האייקונית לינדה אוונג׳ליסטה. היא הצטלמה איתו לשער של מגזין ׳Allure׳ ב-1991 וגרמה לתור ארוך בחנות המותג בניו-יורק".
עוד ציינה סקלי גוונים נוספים מהקולקציה: "׳Hodgepodge׳, גוון ליפסטיק ועיפרון שפתיים שהושקו ב-2002; גוון ׳Folio׳, ניוד אפרפר מעט אנרכיסטי מ-1994, שהושק כחלק מתנועת האנטי-גלאם. לבשה אותו כל מי שרצתה להיתפס בשעתו כילדה רעה, בהן אנג׳לינה ג׳ולי; ׳Fleshpot׳, הניוד הכי מבוקש בתולדות מאק מ-2001, ומי שפימפמה אותו היא מיקיילן גרא עם 16 מיליון עוקבים, ועוד רבות וטובות".
"הקונספט של גוון טבעי שונה מבעבר," מבהירה סקלי ומפרטת: "אם נעשה אותו בהיר מדי, התחושה תהיה שטוחה ולא טבעית. אם נעשה אותו כהה מדי, הוא יצא קצת דרמטי ושוב בקונספט שאינו טבעי. הגוון הטבעי יכול לעצב, להפריד ולהגדיר, והוא תמיד אישי ומדויק לכל גוון עור".
צילום: מאק, יצרן
יש להודות שהמהפכה שמובילה מאק מתחילה בהבנה מעמיקה יותר של כוחן של מילים. המונח "ניוד", שתורגם לעברית כ"צבע גוף" או "צבע עור", מייצג כיום תפיסה מיושנת שמתייחסת לגוון בהיר אחד בלבד. בכך, הוא למעשה מדיר אוכלוסייה שלמה של נשים וגברים בעלי גוון עור כהה יותר.
בעידן של 2025, כשאופנה מוסרית ומכלילה תופסת את מקומה בחזית התעשייה, מאק מבינה שהגיע הזמן לאתגר את המונח הזה ולהציע תפיסה חדשה - כזו שמכירה בכך שגוון טבעי יכול להיות כל צבע על הספקטרום האנושי העשיר.
בהתאמה, קולקציה זו מסמנת שינוי משמעותי בתעשיית היופי. מאק מובילה מהפכה שמתחילה בשפה ומסתיימת במוצר - מעבר מהמונח המצמצם "ניוד" לקשת עשירה של גוונים טבעיים המתאימים לכל גוון עור.
בשורה התחתונה: זוהי לא רק מהפכה של מוצרי איפור, אלא מהפכה תפיסתית שמתחילה כאמור בשינוי השפה ומסתיימת בשינוי המציאות היומיומית של נשים בכל העולם.
מחירים: עפרון שפתיים – 110 ₪. שפתונים – 115 - 140 ₪. פלטת צלליות – 210 ₪, בסניפי המותג.