יח"צ
וולט, שפועלת בישראל כבר שש שנים, הכריזה היום (שני) על שורת שינויים משמעותיים במודל העסקי שלה. במסיבת עיתונאים שנערכה במשרדי החברה בתל אביב, חשף מנכ"ל וולט ישראל, תומר כהן, את "חווית וולט החדשה 2025" - תוכנית שתשנה את אופן הצריכה בפלטפורמה.
השינוי המשמעותי ביותר נוגע לדמי התפעול: במקום תשלום קבוע של 2 שקלים להזמנה, עוברת החברה למודל דינמי. המודל החדש יגבה 5% מסך ההזמנה, עד לתקרה של 5.90 שקלים. להערכת החברה, דמי התפעול הממוצעים יעמדו על 4 שקלים להזמנה. בהזמנות מתחת ל-60 שקלים, דמי התפעול יופחתו לשקל אחד בלבד.
במקביל להתייקרות, משיקה וולט את Wolt+, מנוי חודשי בעלות של 49 שקלים שיבטל את דמי המשלוח. לקוחות שיצטרפו ייהנו מחודש ראשון במתנה. המנוי החדש מגיע עם מספר מגבלות: ממסעדות המשתתפות בתוכנית ניתן להזמין בטווח של 4 ק"מ אווירי ובמינימום הזמנה של 60 שקלים. מחנויות המשתתפות בתוכנית יתאפשר משלוח עד 6 ק"מ. עבור הזמנות מסופרים, בתי מרקחת וחנויות נוחות המשתתפות בתוכנית, נקבע מינימום הזמנה של 140 שקלים וטווח משלוח של עד 4 ק"מ.
"וולט של 2025 תהיה חוויה חדשה ומרגשת עם אפשרויות שהצרכן הישראלי לא הכיר עד היום", מסביר כהן. "אנחנו קשובים למשתמשים שלנו ומזהים צורך לתת להם הצעות ערך משתלמות לצד שדרוג חווית הקניה".
החברה חושפת גם תוכנית אסטרטגית רחבה ל-2025. במחצית הראשונה של השנה תושק Wolt Package - שירות משלוחים פרטי שיאפשר העברת חבילות בין כתובות. "בין אם מדובר במפתחות ששכחנו בבית או בבגדים להחלפה לילדה בגן", מסביר כהן, "נספק פתרון מהיר ונוח".
לקראת חגי תשרי צפוי להיות מושק מנוע השוואת מחירים מתקדם שיאפשר ללקוחות להשוות מחירים בין בתי עסק בזמן אמת - מאייפון ועד בקבוק יין. במקביל, משיקה החברה את תוכנית Value Wolt שתציע הנחות ומבצעים שבועיים. במסגרת המבצע הראשון, Monday Payless, יחולקו קודי הנחה ל-10,000 לקוחות בכל שבוע.
המהלך משפיע גם על בתי העסק: בשלושת החודשים הראשונים כל בתי העסק בפלטפורמה ישתתפו בתוכנית Wolt+ ללא עלות נוספת מצידם. לאחר מכן, תינתן להם האפשרות להמשיך בתוכנית תמורת עמלה של 3.80 שקלים להזמנה.
"Wolt+ היא קפיצת מדרגה בחוויית הצריכה בישראל", מסכם כהן. "צורת הקניה בוולט השתנתה מאז יום הקמתה. התחלנו במסעדות וכיום ניתן לעשות דרכנו את כל הקניות הנחוצות לבית, למשרד ואפילו לחיות המחמד. המנוי מציע חיסכון חודשי פוטנציאלי של עשרות עד מאות שקלים על דמי משלוח ללקוחות, תוך יצירת חוויית קנייה נוחה וחכמה שמאפשרת להזמין מה שרוצים ומתי שרוצים".
Wolt+ הוא חלק מתוכנית בינלאומית הקיימת ב-31 מדינות שבהן וולט ו-Doordash פועלות. החברה מדגישה כי המודל החדש של דמי תפעול דינמיים נהוג כבר בשאר המדינות שבהן פועלת הפלטפורמה באירופה, ארה"ב ואסיה, וכי בישראל התעריפים נותרו מהנמוכים בעולם.