יח"צ. צילום: קיו עילית ביוטי
הכירו את ליאורה הלר וד"ר דוד דביר אשר מגשימים את החלום שלהם (וגם שלנו), ופתחו מרכז רפואי מקיף ומגוון שלא במקרה נקרא "קשת רפואה" – כל מומחי הרפואה נמצאים במקום אחד. כולם!
אני לא יודע באיזו קופת חולים אתם, אבל נסו לקבוע תור אצל רופא עור למשל או אצל רופא מומחה אחר. כמה חודשים תחכו מעכשיו? ואם המצב חמור חלילה? יש הממתינים למומחים במשך יותר משנה.
רגע, למה זה כך? אולי אנחנו במדינת עולם שלישי? הרי מדובר בבריאות, כלומר בדבר שדורש טיפול כעת ולא בעוד שנה. גם חודש זה יותר מדי, אנחנו מבקשים עכשיו. למה? כי כך זה צריך להיות, וכל החיידקים, הנגיפים והנגעים, עושים את מלאכתם במרץ ולא ממתינים למועד שהמוקד קבע לנו.
אך מה לעשות, הרופאים שלנו הם הטובים בעולם אבל מערכת הבריאות היא... אתם כבר יודעים, מערכת הבריאות צריכה רופא, דחוף.
מ׳פס ייצור׳ למרכז בריאות אישי
לפני כמה שנים נקבע לי תור אצל רופא עור שעליו קיבלתי המלצה חמה. הייתי צריך להמתין המון זמן כמובן, אבל חשבתי לעצמי – בכל זאת הוא אחד הטובים, אז אחכה בסבלנות לתורי.
סופסוף הגיע היום המיוחל. הרופא סקר את גופי במהירות האור. לא הסתכלתי בשעון, אך זה נראה כדקה אחת מהירה.
"הכול בסדר," אמר הרופא, כתב משהו במחשב, והבא בתור. זהו.
באמת זהו? אני לא בקיא ברפואה, אבל משהו נראה לי פה חסר ואף לקוי.
יח"צ. ליאורה הלר, צילום: קיו עילית ביוטי
לליאורה, שמבינה בנושא "קצת" יותר ממני, ההסבר ברור – לרופאי עור במערכת מקצים, מתברר, שלוש דקות בלבד לכל מטופל.
אהה, עכשיו גם אני מבין – לא שהרופא אינו טוב. ההמלצות היו כנראה נכונות, אבל גם גאונים כפופים לכללים שהוכתבו להם במקום עבודתם.
ליאורה פתחה את קשת רפואה בעקבות סיפור אישי, כמו שקורה ביוזמות מצליחות רבות. כל כך הרבה שיחות זכיתי לקיים עם יזמים ויזמיות שהקימו חברות ועסקים בדיוק במקום שיש כשל.
מצד אחד כל הכבוד להם. מצד שני, זה מראה כמה המערכת הציבורית כאן פגועה. כי מדינה שיש לה מחויבות ציבורית אמיתית הייתה דואגת לאזרחיה בעצמה, בכל תחום ותחום, ובעיקר בבריאות.
ליאורה מוסיפה שאין מדובר רק ברופאי עור. לכל מומחה מוקצה זמן מקסימלי למטופל, וזה הופך ל"פס יצור", כאילו החולים הם מוצרים. ולא הם הרופאים שאשמים, פשוט בתנאי לחץ כאלה אי אפשר להעניק טיפול יסודי, שלא לדבר על יחס אישי.
מבאס, כי הרי לא מדובר במכשיר חשמלי - זה אנחנו. הבריאות שלנו. הגוף שלנו. ואם מתברר שהרופא פספס משהו, מה תעשו? תקבעו תור נוסף לעוד חצי שנה, וגם אז הוא "ישחרר" אתכם לאחר דקות בודדות וירשום משהו?!
לליאורה יש "סיפורים" קשים במיוחד על מקרים כאלה שתקצר היריעה... היה לי קשה לשמוע אותם, כי גם אני הרי חבר בקופת חולים.
יח"צ. צילום: קיו עילית ביוטי
כל הרפואה תחת קורת גג אחת
היא מצידה לא הסתפקה בתלונות ובתסכול, אלא החליטה לעשות מעשה ולפתוח מרכז שיש בו כאמור את כל הנדרש לטיפול מקצועי ואיכותי, לרבות רפואה יועצת בכל התחומים, פיזיותרפיה לסוגיה, רפואה משלימה (רפואה סינית, טיפולי מגע, רפואה הודית, יוגה תרפיה ועוד), אסתטיקה וכירורגיה פלסטית ועוד.
קשת רפואה הוא מרכז רפואה מתקדם, שכל רופאיו ומטפליו נבחרו בפינצטה וגם בזכוכית מגדלת. משך הטיפול לכל תור הוא, הקשיבו היטב – בין חצי שעה לשעה!
ובכך השירות לא נגמר. לאחר הבדיקה, הרופא מפנה בעת הצורך לפגישה עם מומחה אחר, או לבדיקות להשלמת הדיאגנוזה. וכאן מתחילה סדרה שלמה של טיפולים רציפים.
הזמן הוא מרכיב חשוב בריפוי, ולקשת רפואה יש יתרון גדול בעניין זה, שכן אם קיבלתם הפניה לרופא או למטפל אחר – אין כל צורך לחכות חודשים ארוכים, כי הוא נמצא ממש כאן, במרכז הרפואי.
אז מתי התור הבא?! שימו לב לכל המאוחר בעוד כמה ימים ולא חודשים, חצי שנה, או שנה ואף יותר.
אז אולי ככה, מה לגבי הבדיקות? "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם מערכת הבריאות", מסבירה ליאורה, "צילומי רנטגן, MRI ובדיקות נוספות מתבצעים במכונים המוכרים, ואנחנו בקשת רפואה מתמקדים במה שאנחנו עושים הכי טוב - טיפול אישי, מקיף ומקצועי, פרמטרים שחסרים בשירות הבריאות הציבורי".
וכך, התוצאות מועברות מיד אל הרופא המומחה בקשת רפואה ואין צורך להיטלטל עד אליו. הצוות של קשת רפואה מעביר אליכם את תשובתו של הרופא המומחה במייל, והלאה, מקדמים את הדיאגנוזה.
בקשת רפואה, הדברים הללו זזים מהר. זה שווה בריאות והבריאות היא מעל הכול, אבל בל נשכח שהיעילות הזאת עשויה לחסוך לכם גם לא מעט כסף, וכמובן לחסוך עוגמת נפש.
יח"צ. צילום: קיו עילית ביוטי
בעת הצורך הרופאים והמטפלים השונים מתייעצים זה עם זה ובונים תוכנית טיפולית יחד, וזאת מתוך התפיסה שיש לראות את מצבו של המטופל כמכלול, ולא כשורה של תחומים צרים המנותקים זה מזה. למותר לציין שהתיאום מקצר את זמן הטיפול הנדרש.
בקשת רפואה לא פוסחים על השילוב בין גוף לנפש שהוא אחד המאפיינים המשמעותיים ביותר במקום ומציעים מגוון טיפולים בתחום – הן ברפואה קונבנציונלית הן ברפואה המשלימה.
איכות רפואית במחיר שווה לכל נפש
"חשוב לדעת", מדגישה ליאורה, "שרוב הציבור זכאי להחזרים כספיים משמעותיים מחברות הביטוח הפרטיות ומהביטוחים המשלימים של קופות החולים. אמנם מדובר בהחזר חלקי, אך הסכומים משמעותיים ומקלים על העלויות.
מכיוון שאנחנו מבינים שהבירוקרטיה מול חברות הביטוח מרתיעה רבים, צוות קשת רפואה לוקח על עצמו את כל התהליך - החל בהגשת התביעה, דרך מילוי הטפסים ועד המעקב. תוך ימים ספורים ההחזר הכספי מופיע בחשבון המטופל, בלי שנדרש ממנו להתעסק בניירת".
ובכן, רבות מהפגישות אצל רופאים הפרטיים מכוסות על ידי ביטוחים אלה (לעיתים קיימת השתתפות עצמית של המטופל). הצוות של קשת רפואה מסייע בביורוקרטיה ומגיש את התביעה בשם הלקוח, והתשלום מוחזר אל המטופל.
לעיתים אפשר לקבל גם החזרים מהביטוחים המשלימים של הקופות, והצוות, שמכיר היטב את התחום, מסייע למטופלי קשת רפואה למצות את זכויותיהם, כך שהתדמית על רפואה פרטית לעשירים בלבד רחוקה מלהיות מדויקת.
ליאורה מספרת שקשת רפואה עוד עתידה לצמוח ולהתפתח. בין האפיקים שהיא מתכוונת לקדם הוא מכון ייעודי להפרעות אכילה וטיפולים ייחודיים בתחום הנפש, שהם בעיה בריאותית נרחבת בארץ.
ויש לה עוד המון תוכניות, אבל כבר כעת, לאחר שנה וחצי של פעילות מוצלחת, אפשר לזקוף לזכות המרכז וצוותו סיפורי הצלחה מרשימים, ועוד היד נטויה.
אז מה יש לנו כאן? הרעיון הראשי של ליאורה ושותפה הוא ש"המטופלים במרכז" זו לא סתם סיסמה, אלא ציווי ודרך פעולה, והחליטו לעשות הכול למען בריאותו של המטופל, רווחתו הגופנית והרגשית, ויחס אישי ומכבד כלפיו.
ליאורה, מה החלום שלך? "אני חיה את החלום, אני בתוכו כעת".
אז מה עוד אפשר לבקש? "שנהיה בריאים", היא משיבה.
ליאורה ביקשה כאמור לבנות מרכז רפואי שלא רק מעניק טיפול איכותי, אלא גם נגיש לכלל הציבור באמצעות השימוש במנגנוני ביטוח וסבסוד. בסופו של דבר, חזונם הוא להבטיח שכולם יוכלו ליהנות מהטיפול האיכותי ביותר, ללא פערים כלכליים.
זוהי דרך חדשה להפוך את הרפואה הפרטית לזמינה ונגישה עבור כלל הציבור.
קשת רפואה - צור 1, בניין MBC קומה 2, מבשרת ציון. 073-3214111