יח"צ, צילום: Masunaga
שימו עין - כי העונה הזו עומדת לחדד את ראייתכם. קבוצת SHALDAG חושפת את קולקציית חורף 2024-25, והמסר שלה ברור: תשכחו מהימים שבהם משקפיים היו רק פתרון לקוצר ראייה.
באירוע ההשקה המרהיב שערכה החברה נחשפו טרנדים מובילים שהוכיחו כי משקפי ראייה הם הרבה מעבר לפתרון אופטי - ממינימליזם יפני מהוקצע ועד ליוקרה הוליוודית זוהרת, הקולקציות החדשות בגזרת משקפי הראייה מציגות הגדרה חדשה לסטייל עכשווי. מבין הטרנדים הרבים שהוצגו בלטו חמישה:
יח"צ. צילום: THIERRY LASRY
דרמה ארכיטקטונית
תיירי לסרי, המעצב הצרפתי האהוב על הפאשניסטות המתוחכמות, מזעזע את עולם המשקפיים עם קולקציה נועזת במיוחד. המסגרות החדשות שלו, בהשראת הסצנה האורבנית של "התפוח הגדול", משלבות משחקי שקיפות ומרקמים שהופכים כל הופעה לתצוגת אופנה.
במקביל, טג׳סטה מביא את הטאץ׳ האמריקאי עם החתימה הייחודית שלו - ניטים בסגנון בוקרים ואלמנטים בהשראת הארט-דקו, היוצרים סטייטמנט אופנתי בלתי נשכח.
יח"צ, צילום: YOHJI YAMAMOTO
מינימליזם יפני
הטרנד המינימליסטי מקבל טוויסט מרענן עם יוג׳י ימאמוטו. המעצב היפני האגדי מוכיח שפחות זה יותר. עם מסגרות שהן שיעור באלגנטיות מאופקת.
ימאמוטו, שידוע בגישתו המינימליסטית ובדבקותו בצבע השחור, מביא את אותה פילוסופיה מעולם האופנה למשקפיים - דיוק בפרופורציות, קווים נקיים והתמקדות בפנים כמוקד המשיכה האמיתי.
המסגרות שלו, כמו בגדיו, נועדו לשרת את מי שמרכיב אותן ולא את המבט החיצוני, ובכך הופכות לביטוי מושלם של אלגנטיות יפנית מסורתית במאה ה-21.
יח"צ. צילום: LOOL
גם המותג לול מצטרף למגמת המינימליזם, כשכל מסגרת נוצרה בברצלונה בתהליך המשלב עבודת יד עם דיוק מכני מתקדם.
עובי המתכת של 1.2 מ"מ והמשקל הנוצתי - פחות מ-8 גרם! - הושגו הודות לשימוש בפלדה ובטא-טיטניום. המסגרות הגמישות מתאימות את עצמן למבנה הפנים, יוצרות מראה מינימליסטי שמורגש בקושי אך נראה היטב.
יח"צ. צילום: Masunaga
מסונגה, מותג האופטיקה היפני המיתולוגי שנוסד ב-1905, ממשיך להפתיע עם קולקציה המשלבת דיוק מסורתי עם העזה צבעונית. שיתוף הפעולה המתמשך עם מעצב האופנה קנזו הוא רק דוגמה אחת לאופן שבו המותג מצליח לשמר את המורשת היפנית תוך יצירת דיאלוג מרתק עם עולם האופנה העכשווי.
יח"צ. צילום: CAROLINE ABRAM אתר רשמי יח"צ. צילום: CAROLINE ABRAM אתר רשמי
וינטג׳ מודרני
קרולין אברם מחזירה את הגלאם של שנות ה-60 עם פרשנות עכשווית שתגרום לכם להרגיש מינימום כוכבי קולנוע וינטג׳.
מסגרות הפרפר האייקוניות שלה, והמסגרות בסגנון פנתוס - עיצוב קלאסי המשלב חלק עליון עגול וחלק תחתון מרובע - בצבעוניות נועזת הן כבר להיט בקרב אושיות האופנה.
במקביל, מוסקוט ממשיך להוכיח איך הפך למותג האייקוני של ניו יורק. סיפור המותג מתחיל ב-1915 כשהיימן מוסקוט החל לשווק משקפיים מעגלה ניידת ברחובות העיר.
חמישה דורות מאוחר יותר, המותג המשפחתי היהודי הפך לסמל סטטוס עולמי, כשסימן ההיכר שלו - מוטות המשקף הייחודיים ומגוון צבעי המסגרות - הפך לחותמת של סטייל אותנטי.
יוקרה הוליוודית
אם כרום הארטס היה תכשיט, הוא היה יהלום - ובעצם, הוא באמת משובץ ביהלומים.
המותג ההוליוודי, מבית משפחת סטארק, מייצג את פסגת היוקרה בעולם המשקפיים. כל מסגרת היא יצירת אמנות המשלבת כסף סטרלינג, זהב ואבני חן, עם תשומת לב מרובה לפרטים הקטנים ביותר. התוצאה - מסגרות בעלות נוכחות בלתי מתפשרת, שהפכו לסמל סטטוס בקרב תושבי הוליווד הנוצצת.
יח"צ. צילום: henry-jullien, אתר רשמי
דיוק מושלם
העונה, הטכנולוגיה פוגשת אופנה בסטייל. הנרי ז׳וליאן, המותג הצרפתי הוותיק (מציין 100 שנה להיווסדו), מרים את רף היוקרה עם טכניקת ציפוי זהב מתקדמת וטיטניום קל משקל, שמטרתה להעניק למשקפיים מעמד של תכשיט יוקרתי.
במקביל, לונור מביא מסורת גרמנית של דיוק עם תהליך ייצור מורכב הכולל מעל 200 שלבים, המשלבים עבודת יד מדויקת עם חומרים מהאיכותיים ביותר.
למרות שקל להתלהב מהעיצובים המרהיבים של העונה, חשוב להזכיר כי משקפיים הם קודם כל כלי בריאותי. מחקרים עדכניים מראים כי בחירת משקפיים מקצועית היא קריטית - במיוחד אחרי גיל 40, כשהעיניים מתחילות לאבד מגמישותן הטבעית.
"הסוד הקטן של האופטיקה המודרנית", מסביר איל שני מ-SHALDAG, "הוא שהתאמה מושלמת היא המפתח לא רק לנוחות אלא גם למראה. כשהמשקפיים מותאמים בדיוק למבנה הפנים שלכם, הם נראים כאילו נוצרו במיוחד עבורכם - כי הם באמת נוצרו במיוחד עבורכם".
הסיבה שכל המותגים המובילים שמייבא SHALDAG לישראל מציעים לא רק עיצוב מרהיב, אלא גם התאמה מדויקת וקפדנית.
המחירים נעים בין 900 ₪ למסגרות הנועזות של דוץ ועד ל-14,000 ₪ למסגרות העל של כרום הארטס - אבל יודע כל חובב אופנה כי סטייל אמיתי הוא חסר מחיר!