צילום: גלי מרגלית
כשמדברים על בלנדסטון, מדברים על תופעה ייחודית בנוף האופנה הישראלי. באופן מפתיע, ישראל הקטנה הפכה לשוק המשמעותי ביותר של המותג האוסטרלי מחוץ לארץ מולדתו, עם מספר הנעליים לנפש, שני רק לאוסטרליה עצמה.
סיפורה של חברת בלנדסטון מתחיל עוד בשנת 1853, כאשר האחים ג׳יימס ותומאס קוטרברסון יצאו להפלגה מאנגליה למלבורן בחיפוש אחר חיים חדשים.
טעות בניווט הובילה אותם לטסמניה, אי מדרום לאוסטרליה שהיה אז קולוניה בריטית. ג׳יימס קוטרברסון פתח עסק לייצור נעליים, שעבר בהמשך לבנו הבכור. במקביל, הגיעו לטסמניה בני הזוג ג׳ון ואליזה בלנדסטון, וג׳ון הקים אף הוא חברה לייצור נעליים. שני מפעלי נעליים היו כנראה יותר מדי עבור האי הקטן, ובשנת 1870 התאחדו השניים לחברה אחת - בלנדסטון (Blundstone).
צילום: גלי מרגלית צילום: גלי מרגלית נעלי המותג הפכו לאייקון עולמי, בזכות שילוב מנצח של עיצוב קלאסי ונוחות יוצאת דופן, שסייעה למותג להצליח תחילה באוסטרליה וניו זילנד, ובהמשך ברחבי העולם.
מהו סוד ההצלחה הישראלית של המותג? כיום פועל בלנדסטון בכ-50 מדינות, אך ההצלחה המסחררת בישראל נותרה תופעה ייחודית. למרות הצמיחה העקבית במדינות שונות, כולל בשוק המקומי האוסטרלי, החברה עדיין מתמודדת עם אתגרים בחדירה לשווקים משמעותיים כמו ארצות הברית.
צילום: גלי מרגלית איכות בלתי מתפשרת היא שם המשחק: הנעליים מצטיינות באחיזה טובה ומבטיחות עמידות לאורך שנים. התפרים החזקים והסוליות העמידות להחלקה מאפשרים התמודדות מוצלחת עם תנאי מזג אוויר מגוונים, כולל עמידות מרשימה במים. החברה כמובן מתגאה בשורשיה הטסמניים ומדגישה אותם על מוצריה, אך חלק ניכר מהייצור שלה עבר בשנת 2007 למדינות מתפתחות באסיה, צעד שעורר בשעתו מחאה באוסטרליה.
למרות שאינן מוגדרות כנעליים אורתופדיות, בבלנדסטון הצליחו לפתח סוליות המייצבות את הקרסול באופן יוצא דופן. הדגם שהיה במשך שנים המוביל בישראל הוא בלנדסטון 561, אך כיום דגם 585 הפך לרב-מכר עולמי, כולל בישראל. במקביל, דגם 587 צובר פופולריות, כשההבדל העיקרי בין הדגמים מתבטא בגווני העור.
צילום: גלי מרגלית בשוק התחרותי של נעלי העבודה והאופנה, בלנדסטון מתמודדת עם מותגים מבוססים כמו טימברלנד, ג׳יאוקס ורדבק. אולם, הייחודיות של המוצר מאפשרת לחברה לחדור לשווקים חדשים גם ללא תקציבי שיווק גדולים.
העיצוב הפשוט והאטרקטיבי של בלנדסטון מגיע במגוון צבעים, כשהגוון החום המסורתי הוא הפופולרי ביותר. יתרון משמעותי נוסף הוא קלות הנעילה - הנעליים מתוכננות ללא שרוכים, מה שהופך אותן לפתרון מהיר ופרקטי לשימוש יומיומי.
הגמישות של בלנדסטון באה לידי ביטוי בכל סיטואציה - בין אם אתם ממהרים לתפוס אוטובוס, מטפסים על הר או סתם מטיילים בעיר. בשנה האחרונה ניתן לראות אותן גם בבסיסי צה"ל, כשאנשי מילואים רבים בוחרים בהן כנעל המועדפת עליהם בשירות.
הפופולריות של בלנדסטון בישראל כאמור אינה מקרית. המותג, שהתחיל כיצרן נעלי עבודה איכותיות, הפך עם השנים לפריט אופנה חובה בכל מלתחה. הקולקציה העדכנית מציעה מגוון רחב של דגמים בקשת צבעים חורפית, כולל שילובים מעניינים של עור ובדים לנשים, גברים וילדים.
אין זה מפתיע אם כן שהמותג מצליח לכבוש קהלים מגוונים - ממלצרים וטבחים ועד פאשניסטיות וחקלאים. עם בלנדסטון, נראה שאין דרך אמצע - או שאתה מתאהב, או שלא. והשוק הישראלי, ללא ספק, התאהב.
מחיר: 360-650 שקלים, בסניפי WeShoes ובאתר החברה.