צילום: יצרן (רשמי)
OUD MINÉRALE - טום פורד
האוד, המופק מפטריות הגדלות בשרף עץ האגרווד, הוא אחד הריחות העתיקים על פני האדמה, ומסמל בתרבויות המזרח את הקשר לאל ולרוחניות. הוא נחשב לאחד מאותם מרכיבי בושם הידועים כיקרים ביותר בכל רחבי העולם.
הוא מיוצר בתהליך זיקוק של העץ או על-ידי המסת השרף, כשהתו כולל בתוכו היבטים נרחבים. בו-זמנית הוא חזק וברור, אך גם מספק ובא לידי ביטוי בחמימות עם ריח מעושן ולעיתים אף עם תחושה של עצים לחים ממש כמו המקום ממנו הגיע האוד מלכתחילה.
מנגד, ניצבת לה עדינות המינרלים שמקורם במעמקי האוקיינוס.
האם הפכים אכן נמשכים? אם תשאלו את המעצב טום פורד הוא בוודאי ישיב "כן". ועדות לכך היא הבושם החדש שרקח OUD MINÉRALE כמעין חותמת ניחוח שנתאפשרה הודות לאותם אלמנטים מנוגדים - מחד החמימות והמסתורין של עץ האוד ומאידך העדינות של המינרלים ממעמקי האוקיינוס.
זהו בושם מאוד ורסטילי ונוכח: מתאים לישיבה במשרד שבה אתv צריl להיות מקצועי אבל גם ליציאה פרועה. ריח פרחוני דומיננטי, כזה שלא יוכלו לפספס איתו את כניסתך למקום.
מחיר: 715 ₪ ל-100 מ"ל, בפארמים וב-Factory54 (באתר ובחנות בקניון גינדי TLV).
צילום: יצרן (רשמי)
Y L`ELIXIR - איב סן לורן
את המותג איב סן לורן אין גבר שלא מכיר. סן-לורן היה כידוע אחד מן המעצבים המובילים הן בתחום האופנה ללבישה מוכנה והן בתחום התפירה העילית.
בשנת 2010 רכש קונצרן לוריאל את הזכויות בקטגוריית האיפור, הטיפוח והבישום של המותג איב סן לורן ומאז הוא ממשיך לפעול ברישום הסימן המסחרי YSL.
לאחרונה הצטרף לתמהיל בשמי המותג ניחוח חדש המציג את הפרשנות היוקרתית ביותר עד כה לאייקון הריחני של סן לורן - Y L`ELIXIR.
איך ששמעתי על הניחוח החדש ידעתי שאני מוכרח לנסות אותו.
התמצית הטבעית של עץ עוּד (אגרווד), מעצימה את חותמת הריח הפיקנטית והעצית של הבושם ואת עוצמת ההשתהות המתמשכת שלו.
כשאני מתיז את הניחוח, אני אשכרה מרגיש גבר מסקרן ומסתורי. יש לניחוח הזה מאין כוח פנימי הפוגש יוקרה, כשהבושם מותיר אחריו שובל ארוך ונעים המתאים גם לאירועים רשמיים אבל גם ליום יום.
ועכשיו אנקדוטה. בכל פעם שאני מסניף את ה-Y L`ELIXIR עליי אני נזכר בלא מעט סטרייטים ש"הפלתי" בתיכון, וזה בדיוק הריח שהיה להם. להגיד לכם שלא פינטזתי להריח כמו סטרייט כל החיים? לא אגיד.
אבל כן אמליץ בחום, פלוס הערה חשובה לטובת הקורא יניב מבאר-שבע. שמע, אם במקרה אתה קורא את זה - אז עליך דיברתי, תסמס לי אם בא לך להתנסות שוב.
מחיר: 599 ₪ ל-60 מ"ל.
צילום: יצרן (רשמי)
Eau de Parfum Extrême Gentleman Society - ג`יבנשי
הממזרים לבית ג`יבנשי עשו זאת שוב. כבר זכינו מהם בעבר לריחות מעולים אבל זה האחרון ללא ספק הבושם הכי גברי של המותג עד כה.
הם אפילו דייקו כשקראו לו "ג`נטלמן סוסייטי אקסטרים", וזה בדיוק הריח - גברי, המיועד לגבר הנועז שמחפש ריגושים אך מעוניין להתעלות על עצמו.
הודות לניחוח המתובל והנועז, שילוב של קפה אבסולוט ותמצית אגוז מוסקט עם חתימה שובת לב המורכבת מנרקיס פראי אבסולוט ורביעיית וטיבר, נדמה שהוא יתאים לגבר שרוצה לחיות באינטנסיביות, ללא היסוס או מגבלות.
אמנם הניחוח הממכר שמלווה בניגודיות של פרחים נדירים ועצים עמוקים, לא נשאר על הגוף לאורך שעות, אבל זה בול הריח שתרצה לשים לפני הדייט. אולי לא יישאר הרבה ממנו עד שתגיעו למיטה, אבל לפחות הוא עשוי לעזור לך להגיע אליה...
אגב, הבקבוק היפהפה שומר על הקודים של הזהות החזותית המקורית של ג`נטלמן סוסייטי Eau de Parfum.
בתוך כך הקווים חזקים ומלוטשים, לכה פנימית שחורה ופקק מינימליסטי כשהטבעת הלוגו על גבי הבקבוק מתנוססת לה בגוון אפור כהה מתכתי המשדרת עוצמה וכמחווה ללוגו 4G - הסמל של המותג היוקרתי.
מחיר: 569 ₪ ל-100 מ"ל.
צילום: יצרן (רשמי)
IN BLACK PERFUM - בולגרי
כשמריחים
בפעם הראשונה את הניחוח של אין-בלאק התגובה המיידית היא: "וואו". זהו בושם
אוריינטלי, מתוחכם וחושני, בעל חותם עוצמתי ובלתי צפוי המשלב בין
תווי ענברי פרחוני, לטבק פיקנטי ורום ענברי- ואשכרה מרגישים את זה.
בעיקר
את הטבק הסמיך עם הארומה הכבדה, שמתפוגגת ומפנה מקום לריח גברי ואלכוהולי
יותר (רום ענברי), אבל לא חריף או מוגזם.
אחרי כמה רגעים הריחות
מתחברים ויוצרים את אחד הבשמים הנעימים שיצא לי להריח לאחרונה. כל
התווים מורגשים ומשתלבים יחד בצורה נעימה, הוא נראה טוב ויושב טוב על הגוף,
וממש לא מתנדף בקלות.
האריזה כמתבקש שחורה, גברית, והבקבוקון אף הוא משדר עוצמה.
קווים חלקים וסימטריים, בשחור עם ורוד -זהב המבטאים את האלגנטיות ורומזים לשעוני המותג היוקרתיים, המאזנים את עוצמת השלווה של השחור עם הרוז גולד.
יאמר
לחובתו אך גם לזכותו של הבושם שהוא לא מתאים לכל סיטואציה. הוא עמוק אבל זה
הופך אותו גם למעט כבד.
אי לכך, בבוקר, לפני שאתה יוצא לעבודה, זה לא בדיוק הזמן
הכי מומלץ להשתמש בו. הוא מתאים לטעמי יותר לשעות הערב, אחרי שהשמש מפסיקה לצרוב את העור
והרוח מתחילה לנשוב.
בשורה התחתונה - לא זול, אבל כאמור, הריח פשוט מעולה.
מחיר: 499 ₪ ל-100 מ"ל.
צילום: יצרן (רשמי)
Born in Roma Uomo Green Stravaganza edt - ולנטינו
ב"בורן אין רומא - גרין סטרווגנזה" של ולנטינו התאהבתי מהרגע הראשון.
עוד לפני שהספנתי אותו התקשיתי להוריד ממנו את העיניים וגם את הידיים. הסטייל שלו, מבקבוק הניטים (רוקסטאד Rockstud) האייקוני ועד לניגודיות ההרמונית בין השחור (צבע הבקבוק) לירוק מלא החיים (הנוזל בפנוכו), זועק שיק לכל עבר.
ואז כשפותחים אותו ומריחים את הקסם שחבוי בו, קשה שלא להתמכר מיידית לדיוק האלגנטי.
לא, חברים, לא מדובר בעוד בושם שגרתי, אלא בניחוח גברי אולטימטיבי, הלוכד את תמצית הנועזות והייחודיות עם עננת פוג`ר ענברי.
זה בושם חזק. הוא מתוחכם, הוא דומיננטי אך הוא ללא ספק מחובר גם לצדדים העדינים והרכים שלו.
בשורה התחתונה - אין ספק שזהו בושם מנצח לכל גיי וסטרייט, כשהירוק בו לא רק צבע; הוא הצהרה נלהבת ואקסטרווגנטית המעניקה חיים למצוי ולרגיל, ומאפשרת לכל גבר, הומו או הטרו לבלוט ולהתבלט.
מחיר: 479 ₪ ל-100 מ"ל.
צילום: יצרן (רשמי)
Bad Boy Cobalt Elixir - קרולינה הררה
איזה גבר אתה? ילד טוב ירושלים או שובב ושחקן? אם התשובה השנייה היא הנכונה, הבושם הזה של קרולינה הררה תפור בדיוק עליך, כולל ז`קט העור והג`ינס השחור.
בושם ה-BAD BOY הוא בבחינת כל מה שגבר מסוקס ומזוקן צריך בארון הבשמים שלו.
הוא נושא בתוכו טוויסט מרדני מסובב ראשים, עם תערובת של ריחות מטריפים ממרווה, כמהין שחור ועץ שרף.
מספר התזות בודדות ותחושת המסתורין תאפוף אתכם. אך מעבר לריח העוצמתי שישאיר אחריכם שובל של נשים שמוטות לסת, הרי שהבקבוק עצמו מעוצב בצורה עוצמתית לא פחות.
גם הפעם הבקבוק מוצע בצורת הברק האייקוני של המותג עם מעבר דה גרדה (צבעים) מהפנט של שחור וכחול עמוק, שאפשר בקלות לצלול לתוכו.
כמו צורת הברק, מדובר כאמור בניחוח מחשמל שיהפוך אתכם מילדים טובים ירושלים לגברים נוטפים סקס אפיל וטונות של מסתורין.
בשורה התחתונה - מומלץ לגבר שלא מפחד לקחת סיכונים ולנסות דברים חדשים.
מחיר: 495 ₪ ל-100 מ"ל.
צילום: יצרן (רשמי)
INVICTUS PARFUM - רבאן
כשפאקו רבאן אמר ב-1967 כי "במתיחת חוויות עד קצה הגבול, ניתן לשנות מערכי מחשבה", הוא בוודאי לא חלם שיום אחד בית האופנה הנושא את שמו ישיק בושם שנראה כמו גביע נצחון.
וכך, לסדרת אינויקטוס האייקונית מצטרף החג בושם חדש שחזותו מקבלת עיצוב עדכני – קווי המתאר והחיתוך של ה-V האייקוני הפכו הפעם חדים יותר ונראים כמו פסל בעל עוצמה ונוכחות.
הבושם האייקוני מוצע בגרסה נועזת שמבקשת לסובב ראשים, אז ראו הוזהרתם. כל הזלפה, סחפה אותי היישר לימי הזוהר בחו"ל מבלי שנדרשתי לעבור אפילו בטרמינל, וכל זאת משתלב לו בבקבוק מרהיב.
זהו בושם שמרים מייד את מצב הרוח משום שאי אפשר לעמוד בפני הפסלון הקטן שעומד מנגד מעוצב ומהפנט. והניחוח? וואוו, גן עדן קסום.
עם ההתזה הראשונה הרגשתי שאני מתאהב מחדש. הבושם מוצע בניחוח אשכולית, עם נגיעות מנדרינה, תפוז, יסמין ופצ`ולי. זה ניחוח שהחזיר אותי כמה שנים אחורה כשטיילנו, מיכל ואני יד ביד בשדרת פסץ` דה גראסיה בברצלונה, שם חגגנו כל הלילה, לאחר ששלפתי לעברה את הטבעת...
אין לי ספק, הולך להיות לנו צמוד צמוד החג הזה. אני משוכנע שהבנתם אותי...
מחיר: 445 ₪ ל-100 מ"ל.
צילום: יצרן (רשמי)
ENCRE INDIGO - רנה לליק
אם הגוגל קלנדר שלך מתהדר בגוון עז יותר מזה שמככב בפְּתֵכָה (לוח הצבעים של הציירים, למתקשים), סימן שאתה גבר אינטנסיבי.
אם אתה לא זוכר מתי בפעם האחרונה נשנשת בעמידה, סימן שאתה אינטנסיבי. אם הזמן היחידי שאתה לא עונה להודעות SMS הוא במקלחת, סימן שאתה אינטנסיבי ולכן מוטב שתתבשם בניחוחות שיעמדו בקו אחד עם קצב החיים שלך וחשוב מזה, עם רמת החיים שלך.
בדיוק בשביל אנשים כמוך, החברים בלליק יצרו את הניחוח החדש לגבר "דיו אינדיגו", ניחוח אמנותי לא פחות, לא שגרתי הקורץ לגברים מהדור החדש, בעלי רוח חופשית.
זהו בושם שרקחה המאסטרית אניק מנרדו שמוסיף משב רוח ג`נטלמני על האינטנסיביות הים-תיכונית, הודות לגרידת ברגמוט נוצצת, גרגרי ערער רעננים ארומטיים, זעפרן חריף ונועז עם חמימות של דיו, חומר גלם יוצא דופן ובדיוק מה שחסר כדי להפוך את כל הדבר הזה לסקסי במיוחד.
אגב, התעלפתי גם מהבקבוק המקסים שעוצב בהשראת בקבוקון הדיו האייקוני מזכוכית בצבע מאט של המעצב רנה לליק משנת 1913, כששם המותג חרוט לו על בסיס הבקבוק.
פקק עץ מעוגל עם קצוות חדים וגימור מבריק דמוי לכה מהדהדים על המכסים שנמצאים באופן מסורתי על בקבוקי דיו.הבקבוק עשוי מזכוכית חלקה ושרופה עם כיסוי עץ מגולף באלגנטיות.
האריזה החיצונית מוצעת בכחול אינדיגו תוסס ועשויה מנייר טבעי וגולמי הניתן למיחזור, ויחד עם הניחוח המסקרן קיבלתם בושם מושלם!
מחיר: 430 ₪ ל-100 מ"ל.
צילום: יצרן (רשמי)
RED LEATHER - פרגאמו
כל גבר צריך שיהיה לו לפחות פריט אחד של סלבטורה פרגאמו. למה? ככה! ואל תשאלו שאלות מיותרות, תתייחסו לזה כאל אקסיומה.
ומכיוון ששעוני ונעלי הגברים של פרגאמו הם לא לכל אחד, תסתפקו בשלב זה בבושם שלו.
החדש בו עסקינן מתהדר בניחוח עור- הדרי- ארומטי ומשלב ניואנסים תוססים וחמים, כשהוא בוחן את הארומה המורכבת של הווטיבר, עם נגיעות אדמה מעושנות, כמו גם את הליטוף החריף של הג`ינג`ר ואת הגוונים המרוממים של עץ האלגום המספקים תחושה מתמשכת של מרץ ורעננות.
אז איך הניחוח אחרי כל ההתפלספות הזאת אתם תוהים?! ובכן, גברי, לא משתלט, כזה שתשמחו להזליף רגע לפני שאתם יורדים לרחוב. ובעיקר, כזה שייתן לכם את היכולת לומר למי שיישאל מה הזלפתם: "אני? פרגאמו . בקטנה".
אגב, אהבתי מאד את חתימת הגנצ`יני המוצעת כמתכת כסופה המקשטת את הבקבוק ותוחמת אותו מן הבסיס למעלה.
יותר מאשר אלמנט עיצובי, הגנצ`יני הכפול (לוגו מוצרי העור של המותג) הזה בולט מבחינתי כסמל לאיזון והכללה, מעין מטאפורה להיבטים הרבים המתקיימים יחדיו בתוך הגבר הפרגאמואי: מסורת וחדשנות, קונקרטיות ויצירתיות, כוח ורגישות. קיצור בדיוק גבר כמוני.
מחיר: 425 ₪ ל-100 מ"ל.
צילום: יצרן (רשמי)
ACQUA DI GIÒ EAU DE TOILETTE - ג`ורג`יו ארמני
טוב, אני לא יודע מה לעשות עם כל המזל ששפר עליי בשנה האחרונה.
כמה בשמים מטריפים יצאו לשוק ואני פשוט כבר מוכרח להצטייד בארון בשמים גדול יותר. הפעם, זה החדש מבית ארמני: ACQUA DI GIÒ EAU DE TOILETTE.
זוהי בעצם גרסה מחודשת לבושם שיצא כבר בשנת 1996 וכבש את צווארי הגברים בעולם.
ניחוח הים שעולה ממנו משכר וגם הפעם הוא חוזר עם בקבוק שמזכיר את קודמיו, כשאת הקמפיין מוביל השחקן אהרון טיילר-ג`ונסון, שכנראה יהיה ג`יימס בונד החדש.
בארמני כידוע לא טועים. והגרסה המחודשת מפציצה, מטריפה ואי אפשר להפסיק להסניף אותה.
מאז שהבושם הזה נחת אצלי לא היה יום שלא התזתי אותו על הצוואר והתגובות כמובן היו בהתאם. לא יודע, פתאום יש לי חשק לא מוסבר ללכת לים משום מה...
מחיר: 319 ₪ ל-100 מ"ל.