צילום: יצרן
מרצדס E Class
ראשון הנואמים היה גילי פריאנטה, מנכ"ל מרצדס בישראל, שציין שה-E Class החדשה היא למעשה ה"מרצדס האמיתית", שמשלבת בין הקלאסיות של שנים כה רבות, לצד טכנולוגיה מתקדמת שמתבססת על ספינת הדגל ה–S Class. עוד ציין שבצד המיקוד בסדרות ה-EQ ממשיכה מרצדס לפתח גם את דגמי הבנזין והדיזל.
פריאנטה הוסיף שקיימות תמורות רבות ברמה העולמית של עולם הרכב. לצד מאות רבות של יצרניות סיניות שנכנסות בכל הכח לשוק האירופאי, גם מגמת המכירות של הרכבים החשמליים התמתנה.
מרצדס תמיד פעלה כפורצת דרך, בכל הקשור לבטיחות וטכנולוגיה, שמתחילים במרצדס, ועם הזמן הופכים לנחלת הכלל. כדוגמא, הציג פריאנטה את שיתוף הפעולה בין מרצדס לאנבידיה, בפיתוח טכנולוגיות AI לכלי רכב.
הדברים נאמרים ברקע הודעתן המשותפת על שימוש ב-NVIDIA DRIVE Orin כדי ליצור כלי רכב מבוססי תוכנה וכן הטמעת NVIDIA Omniverse כדי לאפשר ייצור חכם ויעיל יותר של מכוניות.
דוגמאות נוספות לקידמה וחשיבה עתידית אותם מובילה מרצדס, הן: המפעל החדש למיחזור סוללות לרכב, ושבעת הדגמים של מרצדס שמסוגלים להחנות באופן אוטונומי ברמה 4, ללא מעורבות הנהג.
פריאנטה הבהיר שהביקושים לרכבי הבעירה הפנימית (בנזין ודיזל) עדיין גבוהים, ומשכך מרצדס תמשיך לייצרם כל שהשוק העולמי, ובכללו גם בישראל, ירצה בכך, מכיוון שחברה בסדר גודל של מרצדס יכולה להרשות לעצמה להמשיך ולפתח את כל תצורות מנועי הרכב.
צילום: יצרן
בישראל חוגגת מרצדס נוכחות מקומית של 60 שנים. כידוע, אין הרבה יצרניות רכבים שפועלות בישראל זמן כה רב, והשילוב עם כלמוביל מהווה אי של יציבות בעולם הרכב. את דבריו סיכם פריאנטה בכך שכתוצאה מעבודה קשה לאורך זמן, נבחרה מרצדס כמותג המכוניות היוקרה האירופי המוביל בעולם, לפי מדד Interbrand.
למרות מיצוב המותג, סיפר פריאנטה בגילוי לב שהמצב הנוכחי גורם ללקוחות פוטנציאלים לקנות פחות רכבי יוקרה, מה שמשפיע על כל ענף הרכב, ולכן נדרש להילחם על כל לקוח קיים וחדש, בעיסקאות מפתות, או בטרייד אין כדאי. הוא שיתף במנוע צמיחה משמעותי לפיו כ-25% ממכירות המותג בשנה האחרונה היו של רכבים חשמליים, ו-80% מהלקוחות שרכשו מרצדס חשמלית לא היו לפני כן לקוחות מרצדס, מה שמצביע על לקיחת נתחי שוק מיבואניות אחרות.
גילי פריאנטה, מנכ"ל כלמוביל אחריו עלה לשאת דברים יניב ביטון, מי שהיה עד לאחרונה מנהל חטיבת החלפים של כלמוביל, ועתה משמש כמנהל חטיבת מרצדס בישראל. י
ביטון ציין שה- E Class עברה דרך ארוכה מאז הדור הראשון שהושק בשנת 1953, ועד היום. ה- E Class היוותה תמיד הפלטפורמה של מרצדס להשקת מערכות בטיחות וטכנולוגיות חדשות, כמו גם להוות אחותה הקטנה של ה-S Class היוקרתית.
החל ממסכי ה-Super Screen, דרך מערכת השמע מבית Burmester הגרמנית וכלה בממשק המשתמש המתקדם והנוח במיוחד.
יניב ביטון, מנהל חטיבת מרצדס מסך ה-Super Screen כולל מסך ייחודי לנוסע שיושב לצד הנהג, אשר אינו מאפשר לנהג לצפות בו, וכך הנוסע יכול לצפות בתכנים ללא הפרעה לנהג.
מערכת השמע היוקרתית של בורמסטר מוטמעת רק בארבע יצרניות רכבים בעולם: מרצדס, פורשה, בוגאטי ופרארי.
ה-E Class מוצעת עם מערכות בטיחות מתקדמות ביותר, הכוללות בין השאר- Driving Assistance Plus עם בקרת השיוט האקטיבית, זחילת פקקים, מערכת התרעה על סטייה מנתיב ושמירה אקטיבית על מרכז הנתיב, בלימת חירום אוטונומית, מערכת מצלמות היקפיות 360 מעלות, התראת רכבים בשטח המת, התראה ובלימה בעת זיהוי תנועה חוצה מאחור ועוד.
בשלב השאלות העליתי בפני המארחים את הודעתה של מרצדס העולמית בחודש שעבר שהיא דוחה את היעד שהציבה לעצמה להפוך למותג שמייצר רק רכב חשמלי עד שנת 2030, וכי תמשיך לייצר מכוניות מנועי בנזין והיברידיות גם בעשור הבא.
צילום: יצרן
שאלתי אותם האם הביקוש החלש מהצפוי לרכבים חשמליים מתרחש גם בישראל, וכיצד בכוונתה של מרצדס להשפיע על יציבותו של עתיד שכולו רכבים חשמליים.
נעניתי על ידי פריאנטה שמרצדס הכריזה בתחילה שהיא תייצר בשיטת Electric First, אח"כ הכריזה שהיא תייצר החל משנת 2030 Electric Only, ועכשיו שינתה זאת שוב. לטענתו, גם בהכרזותיה הקודמות, התנתה זאת מרצדס במצב השוק.
מכיוון שאף אחד לא יכול לדעת באמת מה יהיה בשנת 2030, הרי שמדובר בהכרזה ללא ביסוס אמיתי.
לדבריו, השוק חווה שינוי במיוחד באירופה, שם המגרש הביתי של מרצדס, בו חלק מהלקוחות לא מאמצים את הפיתרון החשמלי.
עוד הוסיף וציין כי ישראל אינה מייצגת, מכיוון שכאן אימוץ הרכבים החשמליים מהיר ביותר. לדבריו, מרצדס יכולה להמשיך ולייצר כל דגם רכב בשלל וורסיות, בנזין, דיזל, היברידי וחשמלי מלא.
באשר להשפעתה על הגדלת השוק של מכוניות חשמליות בישראל, פועלת כלמוביל מאחורי הקלעים כדי להגדיל את כמות עמדות הטעינה בארץ.
מחירים: דגם E200 Premium החל מ-539,000 ₪. דגם E300e החל מ- 639,000 ₪. דגם E400e החל מ- 809,000 ₪. דגם E450 4 Matic החל מ-849,000 ₪