צילום: אתר רשמי - nutella.com
תחילת דרכה של חברת Ferrero, יצרנית כדורי השוקולד "פררו רושה", ממרח "נוטלה" וביצת "קינדר", היתה במאפייה משפחתית בצפון איטליה שנהגה להשתמש באגוזי לוז בתקופות שבהן היה מחסור בקקאו.
בשנת 1964, התוודע העולם לראשונה לשם Nutella, ממרח חדש מבית היוצר של האופה - שוקולטייר פייטרו פררו, מייסד חברת Ferrero.
הנוטלה היא למעשה גלגול של שני מוצרים שקדמו לה במפעל המתוקים של החברה.
הראשון היה Pasta Gianduiot שהיה מעין טבלת שוקולד ואגוזי לוז שנחתכה באופן ידני ופותחה בתום מלחמת העולם השנייה, כשפייטרו נאלץ להחליף את פולי הקקאו במתכון השוקולד שלו באגוזי לוז, משום שלאחר המלחמה נרשם מחסור בפולי קקאו.
צילום: אתר רשמי - nutella.com או אז הוא ייצר טבלאות דקות בטעם שוקולד, שאמהות היו רוכשות ומניחות בין שתי פרוסות לחם ונותנות לילדיהן כארוחה לבית הספר.
אלא שהילדים היו משליכים את הלחם ואוכלים רק את השוקולד המוצק, מה שהוביל אותו לפתח ב-1951 את הסופר קרמה, Supercrema, שהיתה לממרח חצי נוזלי הראשון שיוצר בחברה ונמכר באריזות גדולות - כזה שהילדים "נאלצו" לאכול אותו ביחד עם פרוסות הלחם שלהם.
שמונה שנים מאוחר יותר החליט מיקלה, בנו של מייסד פררו לחדש את המוצר, הפעם באריזות קטנות יותר ותחת שם חדש שהבליט את אגוזי הלוז, Nutella.
שמו של הממרח התכתב עם המילה Nocciola, נוצ`ולה, (אגוז לוז באיטלקית).
צילום: אתר רשמי - nutella.com
חוגגים 60 שנות חיוך עם נוטלה
בימים אלו, מציין המותג נוטלה 60 שנה להיווסדו.
במרוצת השנים ניסתה חברת Ferrero לשווק את נוטלה כממרח על בסיס קקאו ואגוזי לוז, כשבמשך שנים הוטבע בחזית הצנצנת מספר אגוזי הלוז שנמצאים בה.
עתה, ולרגל חגיגות יום השנה ה-60, השיקה החברה 10 צנצנות נוטלה במהדורה מוגבלת. שש מהן, "נחתו" כלאחר כבוד בישראל וכל אחת מהן מייצגת דמות עם מאפיינים ייחודיים, אותם ניתן לזהות באנשים שגורמים לנו לחייך, החל בגיבור על, דרל חבר טוב, ועד לכוכב יום ההולדת.
לצד הצנצנות יעלה לאוויר קמפיין שיווקי הכולל פעילות דיגיטלית מיוחדת לצרכנים, במסגרתה ניתן יהיה לעצב צנצנת נוטלה בהתאמה אישית, להוסיף לה ברכה ולהוריד תמונה, אותה תוכלו לשלוח לכל מי שגורם גם לכם לחייך.
צילום: אתר רשמי - nutella.com "כשאנחנו מציינים את יום הנוטלה העולמי, אנו חוגגים מותג עולמי אהוב המונע על ידי רוח של חדשנות ושישה עשורים של מומחיות", אמר ג`ובאני פררו, יו"ר קבוצת Ferrero.
"באמצעות הטעם הבלתי מנוצח של נוטלה, יצרנו כעת מגוון של חוויות מוצר חדשות: Nutella B-ready, נוטלה ביסקוויט, מאפין נוטלה וקרואסונים. במבט קדימה, אנחנו נשארים מחויבים לבנות על בסיס המורשת הזו, ואף למצוא דרכים נוספות להציע למעריצים חיוביות ובחירה.
אנחנו מפיצים חיוכים על פני הגלובוס כבר 60 שנה ובאמצעות תשוקה, יצירתיות וחדשנות, המותג נוטלה ישמור על העולם מחייך לשנים הבאות".