קמפיין סוכנות "פרו-אייג`ינג" להעלת מודעות לחטופות המבוגרות. צילום: רונית ולפרלא פחות מ-236 בני אדם, נכון להיום, מצויים בשבי חמאס ברצועת עזה ובניהם ילדים, נשים, קשישים ומבוגרים שנחטפו במהלך מתקפת הפתע של ארגון הטרור בשביעי באוקטובר.
אמש (רביעי) דנה הממשלה בישיבה המיוחדת שלה באישור עסקת החטופים עם חמאס, לפיה ישוחררו 50 אימהות, ילדים ונשים מבוגרות בארבעה ימי הפוגה - שבמהלכם חמאס ינסה לאתר אימהות וילדים נוספים.
חנה שמידר עם תמונת החטופה יפה אדר (85). צילום: רונית ולפר אורנה בר עם תמונת החטופה עדה שגיא (75). צילום: רונית ולפר הסיבה לכלילתן של נשים מבוגרות כבר בעסקה הנוכחית, עם האימהות והילדים, היא שבאמצעות השבתן יוכל חמאס להגיע למכסת החטופים המשוחררים שאליה התחייב, 50, כשבשלב הראשון של העסקה אמורות להיכלל בה לפחות 12 נשים מבוגרות.
בתוך כך, דוגמנית העבר סמדר גנזי, בעלת "פרו־אייג`ינג" - סוכנות לייצוג נשים מבוגרות במדיה, יזמה קמפיין להעלאת המודעות לחטופות המבוגרות בשבי חמאס.
גבי אלעזר עם תמונת החטופה רות מונדר (78). צילום: רונית ולפר אדית רומנו עם תמונת החטופה דיצה היימן. צילום: רונית ולפר אורלי אדלר עם תמונת החטופה תמי מצגר (78). צילום: רונית ולפר ״הקמפיין נולד בכאב עמוק ובתחושת חוסר אונים נוראית שאפפה את כולנו מ ה- 7 באוקטובר", אומרת גנזי.
״לקח לי חודש להחזיר נשימה ואז התחלתי לחשוב מה אני יכולה לעשות מהמקום שלי מתוך השליחות שלי ל-ProAging ועם כוח הטבע הנשי הנפלא של מיוצגות הסוכנות שלי. ואז נפל לי האסימון והבנתי שאנחנו צריכות להיות הקול שלהן, של הנשים המבוגרות והקשישות שחטופות במנהרות החשוכות בעזה״.
בלב הקמפיין המקודם בערוצי הסושיאל השונים, תמנותיהן של חטופות מבוגרות בשבי חמאס וביניהן: תמי מצגר (78) מקיבוץ ניר עוז שנחטפה יחד עם בעלה יורם לרצועת עזה בשבת השחורה. דיצה היימן (84), מדור המייסדים של קיבוץ ניר עוז, שחמאס פרסם סרטון תעמולה שבו רואים את מחבליו מכניסים אותה לתוך רכב.
תמונת החטופה אירנה טטי (73). צילום: רונית ולפר
רות מונדר (78) השבויה ברצועה יחד עם נכדה אוהד (9). עדה שגיא (75), תושבת הקיבוץ שנחטפה אף היא מביתה ויפה אדר (85) שסרטון שלה נחטפת לרצועה הועלה לרשתות על ידי מחבלי חמאס ואירנה טטי (73) שעלתה ארצה מרוסיה לפני 5 שנים, אשר נחטפה לרצועה יחד עם בני משפחתה - ילנה וסשה טרופנוב, וחברתו של סשה ספיר כהן.
כאמור, בשלב הראשון של עסקת החטופים אמורות להיכלל בה לפחות 12 נשים מבוגרות, תמונותיהן של שש מתוכן, מלוות את הקמפיין, והן אמורות להשתחרר בפעימה הראשונה כחלק מהעסקה.