צילום: אינטסגרם המותג. שימוש לפי סעיף 27 א`
בראש ההתמודדות האופנתית עם הפוליטיקה בישראל נמצא המותג "קום איל פו", שנוסד ב–1987 על ידי סיביל גולדפיינר וקרול גודין.
המותג חרט על דגלו מיום היווסדו קוד אתי, ותפיסת עולם פוליטית מובהקת, כזו שהפיקה לאורך השנים עשרות קמפיינים וקולקציות בעלות מסרים פוליטיים: מהתנגדות לכיבוש, דרך המאבק הפמיניסטי ועד לייצור, פיתוח וחינוך לאופנה חכמה ואקולוגית.
בימים אלו וברוח המצב משיקים ב"קום איל פו" קמפיין חדש "תחזירו אותם הביתה עכשיו" - להעלאת המודעות להשבת החטופים והחטופות המוחזקים בשבי חמאס בעזה.
הקמפיין שמקודם בשלוש שפות: אנגלית, ערבית ועברית, מציג בקדמתו דוגמניות מקומיות כשהן לבושות בחולצות שחורות ובמרכזן מתנוסס הכיתוב "תחזירו אותם הביתה עכשיו".
צילום: אינטסגרם המותג. שימוש לפי סעיף 27 א` בין הדוגמניות שנרתמו לעניין: שיר אלמליח, גלית גוטמן, ריף נאמן, טיילור מלקוב, שירלי בוגנים, יוליה פלוטניק, קרין עליה, עומר ברבי, נעה ברנר, נואלה אדגובה ונוספות.
"מהבוקר מגיעות אלינו לסטודיו בנמל דוגמניות ליום צילום שכל מטרתו היא צעקה דחופה להשבת החטופים ביום קריטי זה", נכתב בחשבון האינסטגרם של המותג, כקריאה משותפת עם ארגון woman united for humanity.
עוד נכתב כי: "זוהי פניה חשובה למעצבי אופנה, לצלמים וצלמות, לדוגמניות ודוגמנים, לסטילסטים/יות, לאנשי תקשורת ולכל העוסקים בתעשיית האופנה בישראל, בואו נעיר את תעשיית האופנה בעולם, ונעורר את התקשורת העולמית לקריאה דחופה לשים קץ לסבל המשפחות ולהשיב את החטופים הביתה עכשיו!. אנחנו עוברות ימים שלא יכולנו בכלל לדמיין.
צילום: אינטסגרם המותג. שימוש לפי סעיף 27 א`
כאב עמוק וקורע לב על האסון הנורא, על הנרצחים.ות, החטופים.ות, הפצועים.ת וכל המשפחות. לצד זה כעס עצום על מי שנושא באחריות על ההפקרה שלנו כאזרחים של המדינה שלנו. ובתוך כל האופל והצער, הדבר החשוב ביותר כרגע הוא להתרכז בהחזרת החטופים לפני כל דבר אחר. אנחנו קוראות להשגה מיידית של הסכם הומניטרי לחילופי אסירים וחטופים".
"המסר העיקרי הוא קריאה לסולידריות של עולם האופנה הבינלאומי. מתוך הבנה שזה כוח שיש לו השפעה בינלאומי בקריאה לשחרור החטופים. כוח זה יכול להיות טריגר להפסקת האלימות באזור", מסרה סיביל גולדפיינר.
מאז עלתה הקריאה לחשבון האינסטגרם של המותג, היא צברה למעלה מ-300 חתימות של העוסקים בתעשיית האופנה בארץ.