צילום: ליאור קסון
המעצבת ענבל שפירא-בליזובסקי, בעלת המותג Toppatsu בחרה להציב בקדמת הקמפיין לקולקציית הג`ינס החדשה שלה, ארבע נשים שורדות טבח ה-7 באוקטובר, שפונו מבתיהן בצו המלחמה.
בבסיס הרעיון - הנכונות לאפשר להן יום של בריחה מהמציאות, וכך ליצור הפקה שתקרין החוצה את חוזקן של הנשים, ואת התקווה שמלווה את השבר הגדול.
מול התמונות הרצות ברשתות החברתיות ובתקשורת, שבים ועולים שוב ושוב סיפוריהן של נשים רבות המגוללות תרחישי אימה שחוו. שפירא-בליזובסקי שנחרדה נוכח זוועות הטבח החליטה לעשות מעשה.
"לאחר השבת השחורה, חיפשתי דרך לבטא את עוצמות הכאב שלי ולקחת חלק במה שקרה", אומרת שפירא-בליזובסקי. "המלחמה הזאת פגעה בכולנו, גם אם בכל אחת בדרך אחרת – אחת שפונתה מביתה, נשים שנשארו לבד עם הילדים כשהבעל במילואים, כאלה שניצלו מהמסיבה ועוד.
לכן, קודם כל רצינו לחזק את הנשים, לעשות להן טוב ולתת להן פיסה של אסקפיזם, של החיים שלפני ה-7 באוקטובר. אין ראויות מהן להיות הפרזנטוריות האמיתיות של התקופה".
בתוך כך, פנתה שפירא-בליזובסקי למלונות בראון והרודס, בהם כידוע מתארחות משפחות מפונים רבות, במטרה לגייס "פרזנטוריות" לקמפיין לו היא קראה "Hope in Blue" (בתרגום חופשי "תקווה בכחול").
צילום: ליאור קסון
הנשים שבחרה הן: לירון כרמי (32) מניר עם, נטלי (25) ודניאלה (25) ברוכוב משדרות, ואושרית ברמי (32), שפונתה אף היא מביתה בשדרות ויום לאחר הפינוי התבשרה כי ביתה נפגע מטיל ונהרס לחלוטין.
זאת האחרונה היא גם אחייניתה של רב"ט אופיר דוידיאן ז"ל (18), חיילת בפקע"ר, שנפלה במלחמה.
"רצינו לעשות להן הכי טוב שאפשר ולהרגיש הכי טוב שהן יכולות", מסרה שפירא-בליזובסקי והוסיפה: "כל אחת סיפרה את הסיפור שלה וקיבלה יום פינוק שכלל איפור שיער והשתתפות בצילומי האופנה".
יצוין, גם הצוות שליווה את יום ההפקה היה בהתנדבות. על מלאכת האיפור והשיער הופקדה קארין דוייב בעוד שליאור קסון הוביל את הצילום.
"זה אולי נשמע קלישאתי אבל הגענו לחזק ויצאנו מחוזקים מיום ההפקה הזה" סיכמה שפירא-בליזובסקי וחתמה: "החיבוק והביחד מרוממים את הנפש".