סנדל שורש. צילום: ישראל פורלנדר
המותג שורש הפך במרוצת השנים לסימן ההיכר הבולט של ישראלים ומטיילים רבים בעולם.
לאחר השירות הצבאי במהלך מסע טראקים על ההרים אי שם בדרום אמריקה, זיהיתי בקלות את המטיילים הישראליים, ולא רק בגלל המבטא הקלוקל והכבד שיש לרובנו באנגלית, אלא בעיקר כי כולם שם הסתובבו עם הסנדל הכה ישראלי - שורש.
אז מה בעצם הפך את מותג הזה למוצר צריכה כה ישראלי, ואיך העניין נקשר לדמותו של שרוליק, הצבר הקלאסי של המאייר דוש?
חברת שורש הוקמה ב-1989 בטירת הכרמל. היא מייצרת כאמור מוצרים למטיילים בכ–45 מדינות והשכילה לרשום פטנטים על חלק ניכר מהמוצרים האלה. סנדלי שורש מבית המותג, הגיחו לראשונה לעולם אי שם בתחילת הניינטיז. אבל היי, בואו נחזור לרגע עשור קודם.
השנה היא 1982 ובני הזוג יוקי גיל ודניאל בנוזיליו עושים דרכם לטיול בן שנתיים מסביב לעולם. בין צבירת חוויות בטראקים להשתאות מהעדינות והיופי של הטבע עוצר הנשימה שפגשו במסעם המרתק, הם הבינו שמשהו בכל זאת חסר להם ולכל שאר המטיילים שפגשו בדרך: סנדלי טיולים איכותיים, שיחליפו את נעלי ההליכה הכבדות והיקרות שהיו פופלאריות באותן השנים.
מייד עם שובם ארצה, שכרו השניים דירת חדר קטנה בתל אביב ובה הם החלו לנסות לייצר את הסנדלים המיוחלים, כשדמותו המאויירת של שרוליק, דמות הצבר שאייצר קריאל גרדוש ("דוש") והיתה לסמל של תמצית הישראליות מהדהדת בראשם.
סנדל שורש. צילום: ישראל פורלנדר
לשיטתם, הסנדל שהם ביקשו לייצר מוכרח לשדר פשטות, ומאידך לאפשר תנועה חופשית ולחתור לנוחות, כזאת שמרפרפת לאותו סנדל מקומי, שראשיתו בסנדלריות הקיבוציות אך עם קריצה עכשווית.
וכך, בשנת 1990 נולד סופסוף הדגם הקלאסי הראשון של המותג. אותו אב טיפוס בראשיתי המהווה שלב אבולציוני מתפתח של הסנדלים התנ"כיים, כלל מערכת בת שלוש רצועות מתכווננות, שלימים גם הפכה לפטנט הבינלאומי הראשון של המותג.
היו אלה סנדלים לדור חדש המטפח דימוי עצמי של איש טבע ואיש העולם, דור שאינו מוותר על היתרונות שמאפשרים חידושי הטכנולוגיה. עם השנים השיק המותג דגמים רבים ובשנים האחרונות בהתאמה למגמה העולמית הגוברת של הערצת סגנון וסטייל, גלגוליהם העכשוויים של סנדלי השורש הופקעו מכבלי קונוטציות ישירות לקיבוצניקים ומושבניקים, מתנחלים ומטיילים — והפכו לנחלת הכלל.
תעיד על כך יותר מכל ההשקה האחרונה של המותג המציעה סנדלי נשים בלוק מנומר.
ההדפס החייתי הוא כבר מזמן לא טרנד אלא חלק בלתי נפרד מהמלתחה, ובנינו, המקום הכי מרענן לאמץ אותו הוא דווקא בסנדלים, בפרט אם הם גם נוחים!
כך או כך, בין אם מדובר בהחלטה עיצובית מחושבת או רק במהלך יחסי ציבור מתוכנן, נדמה כי לשורש זה ממש עבד!
מחיר: 339 שקלים