צילום: יונתן לוי
והנה היום זה סופסוף קרה. הבוקר (שני) השיקה המשביר את החנות העצמאית הראשונה של מותג האופנה הניו-יורקי בישראל.
בהקמת החנות החדשה, המשתרעת על שטח של 200 מ"ר הושקעו כ-1.5 מיליון שקל, וזו ממוקמת בקומת המותגים של קניון הזהב בראשל"צ.
בחנות תמצאו מלבד ליין האופנה של המותג (נשים וגברים), גם פריטי הלבשה תחתונה, נעליים, תיקים וארנקים, כמו גם מזוודות, מוצרי טיפוח לפנים ולגוף וכן מוצרי אווירה לבית, כולם מבית מדרשו של המעצב האמריקאי קנת` קול.
צילום: יונתן לוי
קול (69), יהודי ניו-יורקי, בן ליצרן נעליים, הקים ב-1982 את מותג האופנה שלו בניו-יורק, תחילה כמותג נעליים, אותו ביקש לשווק ברחבי ארה"ב.
בהיעדר משאבים הוא פתח חנות על גלגלים בקרוואן, אותו מיקם שני רחובות ממלון הילטון בניו יורק, שבו חלם להציג את קו הנעליים שלו במהלך ה-Market Week - תערוכת הנעליים השנתית.
בעיות ברישוי מול עיריית ניו יורק והעובדה שרק חברות תשתית או חברות הפקות מקבלות אישור להציב משאית במנהטן למשך יום שלם, הובילו אותו להפוך את חברת הנעליים שלו לחברה פיקטיבית להפקת סרטים, על הנייר בלבד, עם הצהרה שהיא מצלמת סרט (פיקטיבי) בשם "לידתה של חנות נעליים".
כך למעשה קיבל הקרוואן של קול את אישור החנייה המיוחל מול המלון.
עוד באותו היום הזדרז קול לשנות את שם החברה מ"קנת` קול" ל"קנת` קול הפקות", ושבוע לאחר מכן, כשקיבל את האישור המיוחל, הוא פתח את המשאית לעסקים בפינת רחוב 56 והשדרה השישית עם שוטרים שהעירייה שלחה, דוגמניות, במאי וצלמים ששכר למראית עין.
במשך שלושת ימי ה-Market Week, פגש קול קניינים חשובים, ואף מכר לצרכנים מזדמנים למעלה מ-40,000 זוגות נעליים.
צילום: יונתן לוי בתום תערוכת הנעליים מול הילטון ב־1982, חברת הנעליים של קול המריאה, ובשלוש השנים הבאות הוא עבד הרבה וקשה, והתמסר כל־כולו לעסק.
באמצע שנות השמונים, בתקופת נשיאותו של רונלד רייגן, נסקה החברה וקול שייצר עד אז נעלי נשים, נעלי גברים ותיקים, שהוא מכר בעיקר בבתי הכלבו הממונפים החליט להתרחב משמעותית והשיק לראשונה את ליין האופנה שלו אותו שיווק ברשת החנויות של קנת` קול הפקות, שבשיאה התפרסה בארצות הברית, בדרום אמריקה, באסיה ובאירופה.
כדי שיוכל לממן את ההרפתקה הזו, הנפיק קול את החברה שלו בבורסה, ובמשך 18 שנה היא היתה חברה ציבורית. היא צמחה לרשת חנויות גדולה, שייצרה בגדים, שעונים, בגדי ספורט, בשמים, משקפי ראייה, משקפי שמש, נעלי ילדים ומוצרים לעיצוב הבית. בשיאה נסחרה לפי שווי של 850 מיליון דולר.
ב־2012, בחר קול למחוק את החברה מהמסחר, לפי שווי של 280 מיליון דולר, שליש משווייה בשיא, כי האמין שזוהי הדרך הנכונה להמשיך לקיים את המותג שייסד.
מאז קול אינו עוסק בניהול היומיומי של החברה אלא רק בחזון שלה ובעיצוב מוצריה, כשהוא נושא בתואר הפורמלי מנהל קריאטיבי ראשי.
צילום: יונתן לוי בנובמבר 2021 קיימה רשת המשביר אירוע השקה חגיגי למותג שנמכר עד לאותה העת בארץ תחת חברת SBN.
עבור המשביר, נחשב המותג לרווחי יותר ביחס לרווחיותו עבור חברת SBN שייבאה את מוצריו מחו"ל ושילמה תמלוגים לחברה האמריקאית, משום שע"פ ההסכם של המשביר מלבד העברת תמלוגים, ניתן לה האישור לייצר בעצמה את מרבית מוצרי המותג במפעלים בעולם, ולהפיץ אותם תחת סימני המסחר של KCP ובפיקוח החברה הבינלאומית.
"פתיחת החנות הראשונה של קנת` קול בישראל מרגשת אותנו מאד והיא משמעותית לצמיחתו וביסוסו של המותג בישראל. בחנות החדשה נמכרים פריטים מגוונים, איכותיים, בעיצובים אלגנטיים ומתוחכמים ובמחירים נגישים ואטרקטיביים שהצרכניות והצרכנים בישראל יודעים להעריך", מסר רמי שביט, בעל השליטה ומנכ"ל המשביר באירוע ההשקה הבוקר.