יח"צ
יצרנית המשקפיים האיטלקית לוקסאוטיקה, הנחשבת לחברת המשקפיים הגדולה בעולם העוסקת בייצור, בשיווק ובהפצה של משקפי שמש ומסגרות של למעלה מ-40 מותגים מובילים, השיקה בימים אלה את הקולקציות החדשות של מותגים השונים שאת דגמיהם היא משווקת בארץ.
לוקסאוטיקה שבבעלותה המותגים אוקלי וריי באן אוחזת כידוע ברישיון הייצור של משקפי השמש של מותגי קוטור רבים: בולגרי, ברברי, ג`ורג`יו ארמאני, שאנל, דולצ`ה וגבאנה, דונה קארן, ורסאצ`ה, פראדה, מייקל קורס, ראלף לורן, מיו מיו, קואץ`, טיפאני וקוסטה דל מר.
יח"צ באירוע שקיימה החברה לחשיפת קולקציות המשקפיים לקיץ 2023, ציינה אלינור בור בן־צבי - סמנכ"לית השיווק בלוקסאוטיקה ישראל, כי משקפי השמש כבר מזמן אינם משמשים רק כמוצר המיועד להגנת העיניים מפני השמש.
"המשקפיים היום הם חלק מהלוק, והם הפכו לפריט אופנתי הכרחי וזאת גם הסיבה שרבים מחזיקים בשניים, שלושה זוגות (ואף יותר), ומתאימים אותם להופעה, לאירוע ולמצב הרוח, ממש כמו את הבגד", היא אומרת.
בתוך כך, מחלקת בור בן צבי את ארסנל המשקפיים הנוכחי לקיץ הקרוב לשלוש תמות השראתיות: אופטימיות, מדע וטכנולוגיה וטבע.
יח"צ. LIVING CREATIVITY -דגמים המשדרים תחושה של אופטימיות. עיצוב: לימור בוחניק במגוון תמצאו כמו כל עונה עדשות צבעוניות ללא מסגרת, מסגרות מלבניות וצרות, מסגרות רטרו גדולות ורחבות המשתלטות על תווי המתאר של הפנים, משקפי טייסים עם עדשות צבעוניות והקאמבק הלא מוסבר של שרשראות המשקפיים שמאפשרות תלייה על הצוואר, כולם כאמור עדיין כאן איתנו, אך השפה העיצובית, כך נדמה, הפכה אופטימית יותר.
זה בא לידי ביטוי בטרנד המכונה "LIVING CREATIVITY", כשצורות המשקפיים שואבות השראתן מיצירות אמנות ומוצגות בדגמים שובבים, עם זוויות מסקרנות, חדות או נוזליות, המוסיפות עניין וממד דרך עדשה סוריאליסטית.
יח"צ. BIOTECH NATURE -עיצובים בהשראת המדע והטכנולוגיה. עיצוב: לימור בוחניק המטאוורס, אחד המונחים החמים ביותר לאחרונה בעולם ההייטק, יכול להיות הרבה דברים: הוא עשוי להיות עולם וירטואלי שבו הדמיון הוא הגבול היחידי.
הוא גם יכול להיות מקום פחות פנטסטי שבו ניתן לקיים פגישות עסקיות מבלי לצאת מהבית, וגם מתברר כמקור השראה לדגמי משקפיים הנראים כאילו פותחו במעבדה, תוך התנסות בחומרים ביו-טכנולוגיים חדשים, שימוש בפתרונות חדשניים ויישום סוריאליסטי – מתוך מטרה להפוך רת המשקפיים לטובים יותר בכל היבט לעומת אליהם מהדור הקודם: בעלי ביצועים טובים יותר, התאמה טובה יותר, נוחים יותר ומעוצבים יותר.
מותגי המשקפיים שקפצו על רכבת ההייפ ההיטקיסטית שזכתה בכינוי "BIOTECH NATURE" באים לידי ביטוי במשקפי שמש המתהדרים בעיצובים ופרטים ארגונומיים המספקים תחושת עתידנות שמקורה כאמור בהשראת הטכנולוגיה הדיגיטלית והמטאוורס, לרבות מתכות מודרניות, קונסטרוקציות היברידיות, משחקי עדשות, ממדיות רכה וזוויתיות רבה.
אגב, המסגרות הלבנות כמו גם אחיותיהן הבהירות נוכחות מאד בטרנד המדובר ומהוות הצהרה אופנתית צעירה.
יח"צ. PIGMENTED EARTH- הומאז` לטבע כגורם מאחד ומרפא. עיצוב: לימור בוחניק
המגמה השלישית - "PIGMENTED EARTH" היא בבחינת הומאז` לטבע שבא לידי ביטוי בעיצוב חכם ומעודן המאגד בין חומרים מעורבים, כשהטבע והאדמה מהווים את מקור ההשראה המרכזי לטרנד.
החידוש המשמעותי נעוץ בפלטת הצבעים: הצבעים עדיין מקנים תחושה של קרקע יציבה, אך הם כוללים גם גוונים נוספים שנועדו להוסיף עניין ומשמעות חדשה למשקפי השמש שלנו.