יח"צ
בציר חדש לירדן רום
ככתב יין, לא עובר חודש ללא מפגש עם אחד היקבים הישראלים הרבים, טעימות של יינות והתפלספות של הנושא. אכן, האירועים רבים הם, והכבד אחד ובודד במערכה.
ישנם הרבה יקבים ישראלים טובים שמצליחים לייצר יינות טובים ואף מצוינים, אבל יש אירועים שלא שוכחים.
בשבוע שעבר התקיים אירוע ההשקה ליין הדגל של יקב רמת הגולן, ירדן רום 2019. עכשיו, אם על אירוע מיוחד אפשר להגיד "זה אירוע של פעם בשנה", תחשבו מה זה להיות באירוע של פעם בחמש שנים.
כן כן, יקב רמת הגולן השיק בימים אלו בציר חדש ליין הדגל שלו, ירדן רום 2019 שיצא במהדורה מוגבלת בתום חמש שנים של ציפייה מהבציר האחרון שיצא לשוק. חתיכת בשורה, תודו.
יקב רמת הגולן הוא היקב הראשון שקם ברמה. היקב נוסד ב-1983 על ידי 8 קיבוצים ומושבים וממוקם בעיר קצרין שבמרכז הגולן.
מיום היווסדו ועד היום, הטביע היקב את חותמו בעולם היין הישראלי והקמתו שינתה לחלוטין את מפת היין המקומית ואת תפיסת האיכות בתודעת הצרכן הישראלי.
בהיותו פורץ דרך בעשייתו ובזכות המוניטין שצבר ברחבי העולם והתארים בהם זכה בתחרויות החשובות ביותר, הביאו ליקב רמת הגולן בפרט וליין הישראלי בכלל הכרה בינלאומית.
ירדן רום היה בעבר יצירה משותפת של זלמה לונג, ייננית מומחית בעלת שם עולמי, וויקטור שונפלד, היינן הראשי של יקב רמת הגולן.
למרות שזלמה אינה שותפה יותר, ירדן רום 2019 נוצר באותה הרוח ועם אותם הזנים שנוצרו קודמיו. בציר 2019 מציין את יצירתו השביעית של ירדן רום, אשר הופק לראשונה מבציר 2006.
ירדן רום מורכב מקברנה סוביניון (52%), מרלו (24%) וסירה (24%) שנבצרו מהכרמים הטובים ביותר של היקב, הממוקמים ברמת הגולן ומאושרים בתקן גידול בר – קיימא. היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתי חדשות למשך 18 חודשים ובוקבק ללא סינון.
היין הזה הוא גם חתיכת שיעור בשיווק והפיכת מוצר לנחשק, למותג. כל הבקבוקים של ירדן רום נמכרים עוד לפני שהם יוצאים לשוק. שמעתם נכון, הכל נמכר, וליקב אין יותר בקבוקים למכור לכם, אפילו אם תסכימו להיפרד מ-690 שקלים שעולה בקבוק בסדרה. חנויות היין רוכשות מספר בקבוקים כל בציר, ככה שאם יתמזל מזלכם תוכלו לשים יד על אקזמפלר כזה.
יח"צ ירדן רום 2019 מציג ארומות של פירות אדומים ושחורים בשלים, יחד עם ניחוחות של קליפת תפוז, שוקולד, אדמה, טבק ובשר מעושן.
יין מופלא זה משלב גוף מלא עם אלגנטיות ובעל סיומת ארוכה. ירדן רום מוכן לשתייה כעת, ובתנאים נאותים ימשיך להשתפר בבקבוק בשנים הקרובות ויישמר במצב מצוין גם לאחר למעלה מעשור משנת הבציר.
בציר 2019 היה עוד בציר יוצא מן הכלל ברמת הגולן. העונה החלה לאחר חורף הגשום ביותר מזה שנים, והביאה לידי סיום חמש שנות בצורת.
אביב קריר באופן לא אופייני הסתיים בפתאומיות בהתחממות בחודש מאי ונמשך בחודשי קיץ נעימים ובטמפרטורות ממוצעות לעונה מיוני עד אמצע ספטמבר.
הבציר החל באיטיות כאשר ענבים ראשונים נקלטו ביקב ב-6 באוגוסט וגל חום בין ה-18-20 בספטמבר האיץ את הבשלת האשכולות בכרמים והביא בעקבותיו את שבוע הבציר השני בגודלו בתולדות היקב.
אוקטובר חם מן הרגיל תרם להמשך הבציר בהילוך גבוה עד לסיומו ב-23 באוקטובר. בסיכומה, עונת הבציר של 2019 הייתה עונה נפלאה שסיפקה יינות יוצאי דופן.
הגליל הוא אזור הגידול הצפוני ביותר בישראל ונחשב הטוב ביותר לגידול ענבי יין. בתוך אזור גידול זה, רמת הגולן היא החלק בו הטמפרטורות הן הקרירות ביותר והענבים באיכות הגבוהה ביותר.
הכרמים על רמה וולקנית זו גדלים מ-400 מטר ועד 1,200 מטר מעל פני הים והגבוהים שבהם פוגשים שלג בחורף.
אסף בן-דב - מנכ"ל יקב רמת הגולן: "ההשקה של הבציר החדש לאחר חמש שנות ציפייה, פותחת באופן חגיגי את חגיגות שנת ה-40 ליקב, שנה שתהיה רוויה בשמחות, לצד המשך עשייה איכותית ובלתי מתפשרת".
ויקטור שונפלד - היינן הראשי של יקב רמת הגולן: "ירדן רום הוא סמל לרדיפה הבלתי פוסקת שלנו אחר התקדמות, למידה ושיפור גידול היין שלנו. ירדן רום היה בעבר תוצר של עבודתנו עם הייננית המפורסמת בעולם, זלמה לונג, ולמרות שאת היין האחרון לא הוצאנו בשיתופה, אני יכול להגיד בגאווה שהיין עשוי באותה הרוח.
אני מתרגש להוציא רום חדש אחר חמש שנים של ציפייה, ואנחנו גאים להמשיך ולעבוד עם כמה מהמוחות הטובים בעולם בשאיפה להגשים את הפוטנציאל המדהים של רמת הגולן, מקום ייחודי על הפלנטה שלנו".
יח"צ ג`וני חדש
המקצוענים של ג`וני ווקר יודעים את העבודה. פעמיים בשנה בערך הוויסקי הזה מפתיע באיזו הברקה חדשה כדי להזכיר לנו מי כאן בעל הבית.
והנה בשבוע שעבר השיקו בישראל את Johnnie Walker Blonde, הבלנד החדש והמדובר.
בכך הופכת ישראל לשוק הרביעי בעולם בו יושק הבלנד החדש והמפתיע, הנחשב לנגיש יותר, וכבר זוכה לתשבוחות ואהדה במדינות בהן הושק.
אז במה מדובר: Johnnie Walker Blonde הוא וויסקי חדש, קליל ומתקתק, פרי יצירתה של אמה ווקר, המאסטר בלנדר של בית הערבוב הגדול.
ייעודו של הוויסקי החדש, שכבר זוכה לתשבוחות בעולם, ליצור וויסקי קליל, בהיר ומתוק יותר, לטובת קהלים חדשים שטרם מצאו וויסקי מועדף.
יח"צ
כן, למרות ה- 40% אלכוהול שבו, זהו וויסקי קליל ונגיש יותר מוויסקי אחרים, שנועד להתערבב במשקאות בכוסות היי-בול עם קרח (דרינק המוגש בכוס גבוהה, כולל בתוכו 2 מרכיבים, ספיריט ומיקסר) אך מתאים גם לצריכה בצ`ייסרים.
הוא מתמקד בטעמים הקלילים והמתקתקים שניתן למצוא בוויסקי סקוטי, עם שילוב הטעמים המסורתיים, כך שיתאימו לקהלים חדשים המבקשים גרסה יותר עדינה.
במהלך יצירתו, הוויסקי החדש נבדק רבות עם מיקסרים שונים, וכך נוצר בלנד ורסטילי, המתאים הן לצריכה נקייה והן לערבובים. נראה שהחבר`ה במזקקה רוצים להגיע לקהל צעיר, עדכני, וגם לנשים שמתקשות לעיתים לשתות וויסקי, בגלל חריפותו. מחיר סופי יקבע ע"י הקמעונאי.