צילום: אתר רשמי sunglasshut.com
טלטלה בענף המשקפיים! השקתה הבוקר (חמישי) של החנות הראשונה של רשת המשקפיים הבינלאומית סאנגלאס האט (Sunglass Hut) בדיזנגוף סנטר בתל אביב, מסעירה את רשתות האופטיקה.
מדוע? ובכן, מתברר כי המותג סאנגלאס האט שייך לקונגלומרט המשקפיים האיטלקי אסילור־לוקסאוטיקה (A.p.S Group Luxottica), האוחז במותג משקפי השמש החזק בעולם ריי־באן — כמו גם בשלל מותגים נוספים ובהם אוקלי, ווג, פרסול, אוליבר פיפלס וארנט, זאת לצד רישיון לייצור ולשיווק משקפי השמש של מותגי הקוטור בולגרי, ברברי, ג`ורג`יו ארמאני, שאנל, דולצ`ה וגבאנה, דונה קארן, ורסאצ`ה, פראדה, מייקל קורס, ראלף לורן, מיו מיו, קואץ`, טיפאני וקוסטה דל מר.
סאנגלאס האט, שנוסדה בשנת 1971 כחנות המתמחה במשקפי שמש ואביזרים במיאמי - פלורידה, הפכה במרוצת השנים לרשת בינלאומית המונה 3,000 חנויות ברחבי העולם.
כניסתה של הרשת לישראל צפויה כאמור לחדד את התחרות בשוק מול כל רשתות המשקפיים ואף לפגוע באלו מהן שעיקר התמחותן היא בתחום משקפי השמש.
יח"צ. שוקה כהן
חנות הדגל הראשונה של הרשת ממוקמת בקומה הראשונה של הסנטר, מול שער 3. היא משתרעת על 140 מ"ר ומתהדרת במראה עכשווי, כשאחד מקירותיה נצבע באדום לוהט ובו מוצג תמהיל משקפי השמש של המותג האהוב ריי-באן.
מנכ"ל הרשת - אבי טובול ציין באירוע ההשקה כי "בכל כמה ימים תפתח קבוצת פוקס סניף נוסף לסאנגלאס האט במקום מרכזי, כך שעד לסוף הרבעון הראשון של השנה הנוכחית כבר תמנה הרשת החדשה לפחות 20 חנויות".
יצויין, תקופת הזיכיון של קבוצת פוקס לתפעול הרשת החדשה עומדת על 10 שנים, והיא תתחדש באופן אוטומטי לשתי תקופות נוספות של 5 שנים כל אחת, אלא אם אסילור־לוקסאוטיקה תוותר על חידוש התקופה, זאת בכפוף לעמידה בקצב שנתי ממוצע של פתיחת חנויות וכמות חנויות מינימלית של לפחות 49 חנויות במהלך שבע השנים הראשונות לכניסת המותג לארץ.
יח"צ. שוקה כהן "אני נרגש להכריז היום על שותפות אסטרטגית עם קבוצת המשקפיים הגדולה בעולם, לוקסאוטיקה, ועל הקמת רשת סאנגלאס האט בישראל, המהווה צעד גדול בהגברת התחרות, הערך והמגוון, לטובת הצרכנים הישראלים", ציין הראל ויזל, המנכ"ל והבעלים של קבוצת פוקס בנוכחות נציגי אסילור־לוקסאוטיקה.
רגע לפני גזירת הסרט האדום אף הוסיף ומסר: "שיתוף הפעולה בין הקבוצות מהווה צעד משמעותי נוסף באסטרטגיית הקבוצה להרחבת תמהיל המותגים, כניסה לשווקים חדשים והכנסת רשתות בינלאומיות מובילות לישראל".
באופן אישי השקת הרשת הזאת גורמת לי להיות עוד יותר גרידי, ולהתחיל לחשוב על המשקפיים הבאים שאני מתכנן לרכוש.
בבעלות הרשת נמצאים כפי שציינתי מותגי על אהובים ויש להניח שמסיבה זאת היא תזכה בראשוניות לחשיפת קולקציות חדשות ואף תקבל מחברת האם דגמים שיימכרו אך רק בסניפיה, במטרה לבדל אותה משאר הרשתות הפועלות בשוק המקומי, דגמים שללא ספק אקבל אחד אחד בזרועות פתוחות ובעיקר בארנק פתוח...