יח"צ
פסטה - ברילה
היצרנית: "מהלך התומך בקיימות ובשימוש חוזר של האריזה - אריזות חדשות ללא פלסטיק. המהלך ילווה בקמפיין תחת המסר "אריזה חדשה, אותו טעם נפלא, פחות פלסטיק".
מטרת הקמפיין לעודד קיימות, שימוש חוזר ושמירה על סביבה נעימה ונקייה יותר".
מחיר: 6.90 - 11.90 ₪, ברשתות השיווק והמזון.
דבר הנסייינית: "מה הדבר הראשון שעולה לכם לראש כשצריך להכין לארוחת ערב? מבחינתי זאת פסטה, על שלל צורותיה.
ההכנה מהירה, יש שפע של סוגי רטבים שאפשר לגוון בהם והכי חשוב, כולם אצלנו בבית אוהבים פסטה, מקטן עד גדול.
כמובן שמלבד העובדה שההכנה של הפסטה זריזה, גם לאיכות חומר הגלם חשיבות גבוהה, ולכן כשאני רוצה ארוחה שתהיה קרובה למקור, ברור שאבחר בחברה איטלקית כמו ברילה.
אבל אם להיות כנה, יש סיבה נוספת שבגינה אני בוחרת ברילה, והיא המהלך החדש של החברה למען כדור הארץ והסביבה.
המותג מתברר השיק את שלל מוצריו באריזות חדשות ובכולן הוא הסיר את חלונות הפלסטיק שהיו עד כה על חזית האריזות, זאת במטרה לעודד קיימות, שימוש חוזר וגם כדי לעודד שמירה על סביבה נעימה ונקייה יותר, כי מה שטוב לכדור, טוב גם לי.
מיליון בקבוקי פלסטיק נמכרים מדי דקה בעולם. רק 14% מהם ימוחזרו, ורבים מהם מושלכים לאוקיינוסים ומהווים כאמור זיהום אסטרטגי על הסביבה העולמית, זיהום המחולל נזקים בלתי הפיכים.
בעבר נתפש הפלסטיק בעיקר כגורם המלכלך את השטחים הציבוריים, אך בשנים האחרונות כבר הולכת ונגלית תמונה ברורה של זיהום החודר לכל פינה על כדור הארץ ועל כן המהלך שאימצה ברילה האיטלקית מבורך מאד מבחינתי.
לסיום, ארוחת הערב המדוברת הוכתרה כהצלחה, רק שבפעם הבאה, אני ממליצה לעצמי (וגם לכם) לבחון היטב את גודל הספגטי הנבחר… כי הפעם בחרתי בקפליני מספר 1 והוא יצא דק מדי עבור הרוטב.
אגב, לא ציינתי, אבל החבר׳ה שם בברילה מציינים על הקופסה את זמן הבישול המומלץ, למקרה שאתם מעדיפים ת`פסטה שלכם אל דנטה. בקיצור, אין כמו האיטלקים".
ציון: 10 +
יח"צ
חלב בטעם סחלב - מחלבת טרה
היצרנית: "מהדורה מיוחדת לחודשי החורף הקרירים - משקה חלב בטעם סחלב באריזה משפחתית של ליטר.
ניתן להגיש את המשקה קר אך גם לחמם אותו בתוספת קינמון, אגוזים או קוקוס. החלב מכיל 46 קלוריות ל-100 מ"ל ו-1.5 אחוז שומן".
מחיר: 14.90 ₪, ברשתות השיווק והמזון.
דבר הנסיין: "אוהבים סחלב? אתם מוכרחים לנסות את המוצר החדש של מחלבת טרה - חלב בטעם סחלב.
למה? כי בתכלס משקה הסחלב נולד בדיוק לימים קרירים האלה ואין כיף גדול יותר מלשבת ולהתכרבל ביום קריר כשבין שתי כפות הידיים, ספל חם עם משקה סחלב מהביל עם הרבה קינמון בוטנים וקוקוס.
באופן מפתיע היה נחמד לנסות את המשקה של טרה גם בגרסתו הקרירה. זה פתרון מצוין לבקרים, או כשסתם מתחשק לי לפנק את הקטנים במשקה מפנק.
אבל כאמור - אין כמו סחלב חם! אז גם את המשקה הזה ניתן (ואף רצוי) לחמם, ולהגיש עם כל התוספות הנדרשות. אגב, המשקה מוצע ללא תוספות מיותרות, הוא מתוק וסמיך במידה. ולהפתעתי גם נטול סוכר (הוא ממותק בסטיביה) ודל לקטוז (ומכיל 64 קלוריות ל-100 מ"ל).
למי מכם שאינו יודע כיצד להכין, הוראות ההכנה פשוטות למדי- הצטיידו בכוס שתייה חמה, מזגו מהמשקה הנהדר, הוסיפו מעט קורנפלור ומים והרתיחו יחד בסיר. כל מה שנשאר עתה זה להוסיף תוספות על פי טעמכם. לרוויה".
ציון: 9
יח"צ
גבינות פטה - יורו מחלבות אירופה
היצרנית: "סדרת גבינות פטה לאפייה בגריל ובתנור בתוספת תבלינים לגיוון הטעמים. הסדרה כוללת 3 מארזי גבינות ותיבולים - גבינת פטה עם צ`ילי ופפריקה, גבינת פטה עם עשבי תיבול ים תיכוניים וגבינת פטה עם עגבניות מיובשות ובזיליקום.
המארזים כוללים גבינת פטה 24% העשויה מחלב עיזים וכבשים, במגשית אישית להכנסה לתנור. זאת ארוזה בוואקום ולצידה שקית תבלינים. ניתן גם להכניס למיקרוגל (בכלי מתאים) לכ-2 דקות".
מחיר: 15.90 ₪, ברשתות השיווק והמזון.
דבר הנסיין: "מתחשק לכם לשדרג את הכריכים לעבודה, או פשוט להתפנק באיזו ארוחת בוקר מגוונת, אבל אין לכם כוח להשקיע? מצאתי את מי כבר השקיע עבורנו, זוהי חברת יורו מחלבות אירופה, שהשיקה סדרת גבינות פטה בתוספת תבלינים.
הגבינות הללו פשוט מצוינות. הן מתאימות לאפייה או לגריל, ומתכתבות עם טרנד הטיק טוק המציג שימוש בגבינת פטה - הקרמה בתנור.
ראשיתו של הטרנד הזה ב-2019 עת בלוגרית האוכל יני הרינן מפינלד צילמה מתכון שלו היא קראה Uunifetapasta, שבתרגום חופשי מפינית זה "פסטה פטה אפויה", שזכה לשלל וריאציות, המתוקשרת ביותר מהן היא מנה אחרת של יומנה ג`וואד, בלוגרית בישול אף היא, ומייסדת אתר המתכונים פיל גוד פודי, שהפכה את הפסטה עם גבינת הפטה האפויה עם עגבניות לתופעה ויראלית כלל עולמית.
מהמגוון של יורו אני אהבתי במיוחד את הפטה עם העשבי התיבול. השבוע אירחתי כמה חברים, הכנסתי אותה לנינג׳ה גריל, היא התחממה והגשתי להם אותה עם מתבל דבש בצד.
זה פשוט היה טעים בטירוף וכל הח`ברה נהנו. בקיצור, אירוח חלבי מעולם לא הרגיש לי קל יותר".
ציון: 9.5
יח"צ
בירה - דליריום (א.ג.ת.ד)
היצרנית: "הבירה מיוצרת במבשלת HUYGHE המזוהה בעיקר בשל הלוגו שלה עם הפיל הוורוד. הייחודיות בה טמונה במרכיבים של לתת השעורה המאפשרים לייצר מגוון רחב של בירות מיושנות בחביות עם ארומה שונה בטעמים כמו פירות, וניל, ברבון ועוד.
במבשלה מיוצרים 9 מותגי בירות שונים, לרבות מותג הדגל דליריום".
מחיר: 79.90 ₪ למארז 4 בירות וכוס, בחנויות האלכוהול.
דבר הנסיין: "את גמר המונדיאל בחרתי לחגוג עם הח`ברה אצלי בבית. זוהי היתה תקופה ארוכה של משחקים, וכל יום אותה הסאגה - בירות, פיצה ופיצוחים.
חשבתי שאצלי האירוח יהיה שונה, בכל זאת יש לי בירה בלגית לסיקור שאף אחד מחבריי עדיין לא טעם וזה בדיוק הזמן להוציא מבחינתי את התותחים הכבדים.
אני מדבר כמובן על מותג הבירה הבלגי דליריום, המוכר הודות ללוגו הפיל הוורוד.
לפני ההגשה של הבירה סיפרתי לחבר׳ה את הסיפור שמאחורי המותג, המיוצר במבשלת "הויגה", שהוקמה על ידי ליאון הויגה בשנת 1906 בעיר מל, בפלנדריה המזרחית, בלגיה, סיפור הגורס שאם שותים מספיק מהבירה הזאת - מתחילים לדמיין פילים... ומפה גם שמה משובב הנפש "דליריום" במובן של הזייה, וזה בהחלט דירבן את כולנו להוריד בקבוקים אחד אחרי השני.
אז הגשתי לח`ברה כמה טעמים. לאלו שמעדיפים עדינה - הדליריום Tremens, בלונד חזקה - עם טעם של פירות ומעט חריפות, התיישבה בול. לאלה שאוהבים בירה כהה הגשתי דליריום Nocturnum , בירה עם ארומה של קרמל, מוקה, שוקולד מריר, ליקר וכוסברה.
היה גם מי שאהב מאד את הדליריום Argentum אמבר – זוהי בירה אדומה עם קצף לבן סמיך, אבל האמת היא שאני קצת פחות התחברתי. הארומה שלה חריפה וכוללת שילוב של פירות הדר, לרבות אשכוליות וקרמל. אבל אולי זה כי אני פשוט לא חובב אשכוליות.
הבירה שכולם התווכחו עליה היא ללא ספק La guillotine – בירה זהב-בלונד עם קצף מגניב וארומה של פרי הדר. ההתחלה מתוקה ובהמשך ישנה מרירות עדינה עם סיומת עגולה.
בקיצור, את גמר המונדיאל אצלי, אף אחד כבר לא יישכח. ולא רק בגלל מסי, כי גם הפיל הוורוד גנב פה את ההצגה".
ציון: 9.5
יח"צ
וופל - מן
היצרנית: "שלושה טעמים חדשים מצטרפים למגוון הוופלים של המותג - וופל קקאו עם עלי ופל שחורים בטעם שוקולד מריר, וופל קקאו עם עלי וופל שחורים וקרם בטעם וניל וופל עם קרם אגוזי לוז אמיתי (100% אגוזי לוז ללא תמציות טעם).
כל הוופלים ללא תוספת סוכר, עם 40% פחות שומן רווי ביחס למתכון הקודם, העומדים בקריטריונים של תו התקן של איגוד הסוכרת הישראלי".
מחיר: 6.90 ₪, ברשתות השיווק והמזון.
דבר הנסיין: "כבר כמעט 70 שנה חלפו מאז הוקם המפעל המשפחתי מן (1954) שהחל את דרכו בעיר בני ברק. היום הוא כבר פועל מרמלה, במפעל עצום המשתרע על פני 13 דונם, כיאה למעמדו של הוופל האולטימטיבי שהפך לאימפריה.
לאחר שבעה עשורים בהם הקפידו שם במן לייצר ולשווק רק את הטעמים המוכרים, הוחלט לאחרונה על הרחבתו של המגוון, ככל הנראה במטרה ללכוד ולמגנט קהלים נוספים.
סדרת הוופלים החדשה משווקת באריזות שחורות ואלגנטיות שאינן דומות לאריזה הכחולה-כסופה המיתולוגית. הרעיון, לבדל את הסדרה החדשה ולמצב אותה כסדרת פרימיום.
והטעם? נהדר!!! טעים בפשטותו, אינו מכיל צבעי מאכל, חומרים משמרים, וגם עם 40 אחוז פחות שומן טראנס מהוופלים המסורתיים.
העובדה שהוופלים חוסלו (תוך מספר דקות בודדות) מצביעה על שביעות רצון רבה".
ציון: 9.5
יח"צ
קטשופ - תבואות
היצרנית: "שני סוגים של קטשופ אורגני – קטשופ רגיל וקטשופ מופחת סוכר (45% פחות סוכר) העשויים מעגבניות אורגניות, נקיים מחומרי הדברה וצבעי מאכל".
מחיר: 22.90 ₪ לבקבוק במשקל 780 גרם, ברשתות השיווק והמזון.
דבר הנסיינית: הקטשופ אורגני וככזה הוא אינו מכיל חומרי הדברה או צבעי מאכל.
אנחנו בבית ניסינו את הקטשופ בכמה ורסיות, והוא היה פשוט ממכר עד כדי כך שאפילו ליקקנו את השאריות שלו מהצלחות עם האצבע (פויה, לא מנומס). ועוד תגלית מרעישה - הקטשופ הזה מעולה כמטבל לאדממה (תרמילי פולי סויה)".
ציון: 10 +
יח"צ
עוגיות - נוטלה (פררו רושה)
היצרנית: "עוגיות נוטלה מכילות 40% ממרח נוטלה עם פטנט מיוחד המבטיח את הטעם והטריות של ממרח הנוטלה".
מחיר: 25.00 ₪, ברשתות השיווק והמזון.
דבר הנסיין: "העוגיות של נוטלה סופסוף בארץ והן מוצעות ב-3 אריזות שונות להזדמנויות צריכה שונות: מארז משפחתי של שקית עם 276 גרם (20 יחידות), מארז לדרך עם 168 גרם (12 יחידות) ומארז אישי עם 42 גרם (3 יחידות).
בני הבית שטעמו את העוגיות דיווחו שהן מרגשות וטעימות, הן מלאות בטעם אגוזי עשיר, מתפצחות בפה ומתהדרות במילוי האהוב והמתוק המוכר מהממרח".
ציון: 10 +
יח"צ
טונה - ריו מרה
היצרנית: "מוצר חדש במארז שלישיה - נתחי טונה בשמן זית כתית. מדובר בנתחים של טונה בהירה מסוג skipjack tuna שנבחרו בתהליך ניקוי כפול להסרת כל עודפי השומן והחלקים הלא ראויים.
נתחים אלו מוגשים בשמן זית כתית מעולה, בעל חמיצות נמוכה בשיעור של עד 0.8%".
מחיר: 27.90 ₪, ברשתות השיווק והמזון.
דבר הנסיין: "רעיון השלישיה ממש נכון ופרקטי, בעיקר למי שרוצה לקחת לעבודה מצרכים ולהכין לו סלט בכמות מדודה.
גם הטונה שבפנוכו, טעימה! והיא השתלבה נהדר בסלט. אבל (כן, יש אבל) אם אתם פחות בעניין של שמן זית, דעו כי הוא דומיננטי מאד, בעיקר למי שכמותי לרוב הולך על המים (ולא במובן של ג`יזס...)".
ציון: 9
יח"צ
שקדי מרק - אסם
היצרנית: "מהדורה מיוחדת של שקדי מרק מקלונים ארוכים וקראנצ`ים המגוונת את חווית אכילת המרק. המוצר אינו מסומן. הוא מכיל רכיבים טבעיים בלבד ללא צבע מאכל וללא חומר משמר".
מחיר: 9.90 ₪, ברשתות השיווק והמזון.
דבר הנסיין: "כשהטמפרטורות מתחילות לצנוח הופך המרק לחלק מהתפריט היומי ועמו בדרך כלל גם שקדי המרק, המצאה ישראלית, כחול לבן, ממש שלנו, שעשויה לשמש גם כחטיף בפני עצמה.
הגרסה החדשה (ישנה) של המוצר מוצעת כשקדי מרק ארוכים, דמויי מקלונים, שחרף צורתם המסקרנת הם עדיין צהובים בוהקעם וטעמם מתובל, מעט מלאכותי, אבל אהוב, טעים ומוכר".
ציון: 9.5
יח"צ
מנת מרק - נמס בכוס (קנור)
היצרנית: "הסדרה החריפה, במהדורת חורף עם שני טעמים - מרק עדשים חריף ומרק עגבניות חריף.
מרקי נמס בכוס עשויים מ-100% רכיבים טבעיים, בתוספת סיבים תזונתיים, ללא תוספת חומרים משמרים וללא צבעי מאכל".
מחיר: 8.50 ₪, ברשתות השיווק והמזון.
דבר הנסיינית: "חברת יוניליוור (עם המותג קנור) היא ללא ספק השחקנית הדומיננטית בסגמנט אבקות המרק, וככזאת מספקת ענקית המזון פתרון רחב לכלל המוצרים בקטגוריה לרבות למנות המרק האישיות בסדרת "נמס בכוס".
זוהי סדרה המהווה מבחינתי מענה אידיאלי לבית ולמשרד למרק שכשמו אכן נמס ברגע, בשקית אריזה אישית המיועדת לספל, מעין מוצר בייניים בין מזון מהיר למרק "אמיתי".
המרק החדש בסדרה - מרק עגבניות חריף, עשוי מרכיבים טבעיים בלבד, ללא חומרים משמרים וללא צבע מאכל. אם אתם בעניין של חריף, אז אתם מוכרחים להתענג על המרק הטעים הזה, והקטע שככל שתלגמו ממנו יותר, הטעם החריף בו יתלהט".
ציון: 10