יח"צ
השקת חנות הדגל הראשונה בישראל למותג האופנה האיטלקי Ellesse שלחה אותי היישר לחיק הנוסטלגיה והזכרונות החמימים.
אוי, האייטיז. כשספריי לשיער נחשב לפריט טיפוח לגיטימי, כשצלליות אדומות היו הבון-טון הטרנדי ורובנו היינו מוכנים למכור את אחינו הצעירים עבור סטן סמית` לבנות עם פס ירוק, בגד גלשנים מניילון, שורטס משי בהדפס צעקני ווחצאית בלון (מבוסס על סיפור אמיתי).
המותג Ellesse הוקם ב-1959 כמותג ספורט איטלקי לבגדי סקי וטניס, נתון המשתקף נאמנה בלוגו שלו, המעוצב כשני מחליקי סקי אדומים שבמרכזם חצי כדור כתום. שם המותג הוא למעשה ראשי התיבות של מייסד המותג - ליאונרדו סרוודיו.
יח"צ בשנת 1994 נרכש המותג האיטלקי על ידי קבוצת פנטלנד הבריטית, המחזיקה בבעלות גם על מותג בגדי הים ספידו, ועל קו הנעליים של לקוסט ועל עוד כמה מותגי אופנה נוספים. מי שעומד מאחורי פעילות פנטלנד בישראל, הוא אילן בן דרור, בעל קבוצת בן דרור, המייצגת ומשווקת בארץ מותגי אופנה וספורט ביניהם ספידו, פולו ראלף לורן, מייקל קורס, והיא שהשיקה גם את חנות המותג Ellesse בדיזנגוף סנטר, בתל-אביב.
אם בבעלות בריטית עסקינן, הרי שכאן המקום לקשור בין המותג המדובר לתרבות ה"קז`ואלז", המובחנת כידוע בכל הקשור לסממנים חיצוניים הייחודיים לה, כמי שצמחה מתוך הכדורגל האנגלי.
יח"צ המותג האיטלקי אומנם התאפיין בתחילת דרכו בבגדי סקי וטניס, אולם לאחר רכישתו, הוא הצליח ללכוד את ליבם של הקז`ואלזיסטים הבריטים חובבי הכדורגל, שהתאהבו בחליפות הטרנינג הססגוניות שלו, שמשום מה לא קיבלו בשעתו את תשומת הלב הראויה במדיה, ככל הנראה בגלל ההקשר הספורטיוויי שלהן.
יח"צ בשנים האחרונות זוכה תרבות ה"קז`ואלז" לעדנה ומתקיים בה עיסוק רב, באמצעות ספרים, סרטים ומותגי אופנה המעוצבים במחווה לסגנון הלבוש הקז`ואלי, כשהמותג Ellesse ללא צל של ספק, נחשב לאחד הבולטים בגזרה.
עם השינויים שחלו בכדורגל האנגלי בניינטיז, הלך ודעך טרנד הקז`ואלז, אולם גל סרטי החוליגנים ובהם "פוטבול פקטורי" מ-2004, "העסק" ו"גרין סטריט" מ-2005, הציתו עניין מחודש בתת התרבות הזו, כשמותגי אופנה בינלאומיים כמו פילה וינטאג`, וויקנד אופנדר ו-Ellesse רוכבים על הגל ומציעים פריטי אופנה בסגנון ובצבעי ימי הקז`ואלז העליזים מהאייטיז.
יח"צ בארץ, מקום שבו מקובל כידוע ללבוש חליפות טריינינג במשך כל שעות היום, זוכה המותג שנחת פה לראשונה כבר בתחילת שנות ה-90 להצלחה רבה. עתה כאמור ולאחר שעזב את ישראל, חוזר המותג שטבף הפעם עם חנות דגל ראשונה.
על קולבי ומדפי החנות תמצאו מגוון ז`קטים במראה הקולג` האנגלי, מגוון רחב של מעילי פוך, אימוניות וסווטשירטים, רובם ככולם במראה ספורטיווי חצוף, המשלב בחינניות בין מוטיבים מתחום ה"אתלטיקה" לדיטליים מאופנת ה"פנאי", המזכים אותו בתואר "מלך קטגוריית ה-Athleisure" (שילוב של המילים - Athletics ו-Leisure).
המחירים, אגב, לא זולים במיוחד. כי כמו בכל תת תרבות, הלבוש הוא הצהרה. והצהרה, כשמדובר באופנה, עולה לא מעט כסף, אפילו אם מדובר ב"חוליגנים" סטייליסטים, שבסך הכל רוצים לקלל נמרצות כשהם לבושים בסטייל...