צילום: אתר ווולו
בשנים האחרונות התפתחה מגמה מדאיגה של מעבר מהליכה ברגל לנסיעה במכונית. במקום לצעוד 3-2 קילומטרים, עכברי עיר רבים מעדיפים להתנייד במכוניתם.
בנוסף, יש הורים רבים הבוחרים "לפנק" את ילדיהם, ובמקום לשלוח אותם אל בית הספר ברגל, הם נוהגים (תרתי!) להסיע אותם לשם - גם כשהמרחק קצר וגם כשהרכב גדול ובזבזני.
התוצאה: ירידה בכושר הגופני ובבריאות, ומנגד עלייה בזיהום האוויר ובפקקים במרכזי הערים.
צילום: אתר ווולו עתה, וכחלק מתפישת הקיימות שלה, הודיעה יצרנית הרכב השוודית וולוו כי היא פועלת לעידוד הליכה.
בקמפיין, שמכונה "CAN YOU WALK IT?" (בתרגום חופשי - האם אתה יכול ללכת את זה?), יתקיימו פעילויות הסברה, ויעלה קמפיין בדיגיטל ובשלטי חוצות נבחרים, במטרה לשכנע את כולנו לנטוש את המכונית לטובת שרירי הרגליים, מתוך ההבנה שהליכה מועילה.
ואכן, מחקר שפורסם לאחרונה במגזין הרפואי "ארטריוסקלרוזיס, טרומבוזיס וביולוגיה וסקולרית", הצביע שהולכים הפחיתו בעצם הליכתם את הסיכונים לפתח קטרקט בהשוואה לבני גילם שאינם עוסקים בהליכה. הטבה נהדרת ולא צפויה למקפידים על כושר!
בנוסף, ידוע כי אנשים המקפידים על הליכה ממושכת, כפעילות גופנית, נהנים גם מסיכון נמוך יותר לסבול מלחץ דם גבוה, מכולסטרול לא מאוזן, מסכרת וממחלות לב.
הליכה - מצמצמת את טביעת הרגל האקולוגית
נדמה שעם התגברות החששות לגבי השלכותיהן האקולוגיות של פעילויותה הכלכלית על הסביבה בוחרת וולוו לבחון דרכים חדשות לארוז ולספק את מוצריה במטרה לצמצם את טביעת הרגל האקולוגית שלה.
כזכור, אשתקד דיווחה החברה כי בכוונתה להפסיק גם את השימוש בעור בכל הדגמים שהיא מייצרת. בהודעה מטעמה ציינה החברה כי היא מעוניינת להגיע למצב שעד שנת 2050 רבע מהחומר המשמש לייצור רכביה "יכלול חומרים ממוחזרים ומבוססי ביולוגיה".
בנוסף הצהירה החברה גם על כוונתה להפוך לחברת מכוניות חשמליות בלבד עד שנת 2030. אלו הם מהלכים המשקפים את האופן שבו היצרנית השוודית חפצה להפוך את רכביה לסביבתיים יותר.
צילום: אתר ווולו המהלך האחרון שלה חושף פרויקט קיימות מסקרן שתכליתו כאמור לעודד את המודעות להליכה. מהלך זה הוצג בדמות נעל שעוצבה מחומרים ממוחזרים בהשראת רכבי המותג המיוצרים אף הם תחת הנחיות קפדניות של אנרגיה ירוקה ואפס זיהום פחמני בתהליך ייצורם.
כידוע, ברכבי המותג שטיחי הפלסטיק מיוצרים מבקבוקים ממוחזרים, דיפוני העץ עשויים מעצים שנסחפו ברוח ולא נכרתו וכפי שכבר צויין, בדגמי וולוו החדשים כבר לא תמצאו ריפודי עור ועד לשנת 2030 החברה שואפת להציע רק דגמים חשמליים כחלק מהירתמותה למאבק על כדור הארץ.
הקמפיין המדובר נולד למעשה בארץ, כשחברת מאיר, יבואנית וולוו לישראל ביקשה ממשרד הפרסום שלה - מקאן ת"א, להציע לה רעיונות לקידום פרויקט בנושא הקיימות.
הרעיון שנבחר טס לשוודיה, המשיך לקנדה ובימים אלו הוא חזר ארצה ועושה צעדיו הראשונים בישראל תוך הבנה שמלבד התועלת לאיכות הסביבה באמצעות הפחתת השימוש במכוניות, יש גם תועלת בריאותית ישירה בהליכה.
צילום: אתר ווולו בתזמון מופלא מושק הקמפיין המדובר בסמוך ל"יום ההליכה הבינלאומי" (31 באוקטובר) והוא כולל חלוקת נעלי וולוו במהדורה מוגבלת לאנשי המותג עם עידוד לבחור בהליכה מתי שרק אפשר!
הנעלים שייוצרו במפעל Casca Footwear, חברת הנעליים הקנדית, עשויות מאלמנטים ממוחזרים - הסוליה מקורה מצמיגים ממוחזרים, וגוף הנעל מיוצר ממחזור של 7 בקבוקי פלסטיק.
בנוסף, עוצבו הנעליים הללו בהשראת דגם XC40 עם אלמנטים עיצוביים ומוטיבים מובחנים של המותג, למשל הפטיש של אל הרעם הנורדי תור המזוהה עם פנסי המותג ודגלון שוודי ששולב כסמבול בצד הנעל.