באופן מפתיע שוק משקפי השמש של מותגי היוקרה - הכולל מותגים כדולצ`ה וגבאנה, ארמני וכריסטיאן דיור - תופס רק חלק קטן מנתח השוק בארץ. באופן טבעי, כשמחיריהם של מותגי היוקרה מטפסים עד ל-4,000 שקל, רבים מהצרכנים מסתפקים במשקפיים שעולים הרבה פחות.
הרשתות מצדן אומנם אוחזות בדגמי בוטיק ודגמים סופר יוקרתיים, אך במקביל הן מנסות למשוך את הקונים באמצעות מבצעים והנחות על מותגי היוקרה האהודים.
בתוך כך, הכריזה אופטיקנה על כניסתם של שלושה מותגים חדשים ובלעדיים לסניפי הרשת: לנוון, קרל לגרפלד וסלוואטורה פרגאמו.
צילום: אתר רשמי
לנוון
בית האופנה הצרפתי Lanvin נחשב למותג האופנה העלית הוותיק ביותר בפריז. הוא נוסד ב-1899 על ידי הכובענית ז`אן לנוון. במרוצת השנים שמר המותג על סטטוס יוקרתי.
אולם מהלך מהפכני אחד שנקטה לנוון ב–1927, בהשקתו של הבושם Arpège בבקבוק שחור שהפך לסמלו המסחרי של המותג סייע לו במשך שנים לשמר את מעמדו וסימן למעשה את המודל העסקי ששולט בעשורים האחרונים בתעשיית האופנה העילית, לפיו קווים של מוצרי טיפוח ואקססוריז נלווים תומכים במכירותיהם של קווי הביגוד המוכן ללבישה (פרט־א־פורטה).
יח"צ לאחר מותה ב-1946, בית האופנה הוותיק הועבר לבתה, אך במקביל הוא החל לשקוע. ב-2001 הוא נמכר לאשת העסקים הטיוואנית שאו־לן ונג.
כשהמעצב אלבר אלבז נכנס לתפקידו כמנהל קריאטיבי הוא פתח פרק חדש ומוצלח במיוחד בקורותיו שהציב שוב את השם לנוון, בחוד החנית של האופנה העילית ועורר מחדש את המותג המנומנם.
המותג לנוון מציע מסגרות בעלות עיצוב מודרני, עדכני וצעיר המהוות אלטרנטיבה מרעננת עבור מותגי היוקרה המתחרים.
המסגרות מיוצרות באיטליה והקולקציה כוללת מסגרות אופטיות ושמש בעיצובים טרנדיים עם קו מתוחכם, שובב ואופנתי כדוגמת עדשות עם חיתוכי לבבות, מסגרות עם גבישי סברובסקי מולחמים, שילובי סלסולים במוטות או פרינטים מרהיבים המדגישים את עיצוב המשקפיים.
מחיר: 1,599-1,899 ₪.
צילום: אתר רשמי
קרל לגרפלד
קרל לגרפלד נולד ב-1933 בהמבורג, גרמניה. אביו אוטו, בעל חברת מוצרי חלב, נישא לאמו הזבנית אליזבת שלוש שנים קודם לכן.
את ילדותו העביר לגרפלד באחוזה של 12 אלף דונם על גבול דנמרק. בנעוריו עבר להתגורר בפריז ונרשם לתיכון, שם התמחה בהיסטוריה ובציור.
עם סיום לימודיו ב-1955 השמיט את ה-T בסוף שם המשפחה שלו כדי שזה ישמע "מסחרי יותר" וזכה, בפרס ה-Woolmark היוקרתי, מה שסימן אותו כהבטחה ועודד אותו לאמץ סגנון חיים מתאים לעילוי באופנה.
כך, הוא החל לעבוד כעוזרו של פייר בלמיין, ללא כל הכשרה רשמית בתחום האופנה. לאחר מכן עבר לבית האופנה של ז`אן פאטו, שם עמד בראש מחלקת ההוט קוטור במשך חמש שנים.
יח"צ
בשנת 1964 בחרה בו גבי אגיון, לעצב עבור בית האופנה שייסדה קלואה, ומ-1965 שיתף פעולה גם עם המותג האיטלקי פנדי. בשנות השבעים והשמונים עיצב תלבושות לתיאטרון.
ב-1982 קיבל את תפקיד חייו כשנכנס לבית האופנה המיתולוגי, שאנל שנשלט בשעתו על ידי משפחת ורטהיימר, והחייה את המותג שנחשב אז מיושן ואבוד.
לגרפלד שהופעתו החיצונית בלטה נוכח שיערו הלבן ומשקפי השמש האדירים טבע את הסלוגן "העולם נראה יפה יותר דרך משקפיים כהים". למותג קו אקססוריז הכולל מגוון פריטים הנושאים את הלוגו Karl בענק לעיתים עם תמונת הדפס של דמותו שהפכה לסימן ההיכר הבלעדי למותג.
המוטיב הבולט בעיצובי המסגרות של המותג הנושא את שמו הוא ה -Cat Eye, עיני החתול, הומאז` לחתולה הפרטית שלו שופט ("חמודונת" בצרפתית), שאותה כינה "הגרבו של החתולים".
קולקציות משקפי השמש משלבות בין חדשנות לקלאסיקה, נגיעות מתכתיות עדינות שמעניקות טוויסט נוצץ, אצטט בשילובים שונים וצורות גיאומטריות.
מחיר: 799 ₪.
צילום: אתר רשמי
סלוואטורה פרגאמו
סלוואטורה פרגאמו - בית האופנה האיטלקי הקרוי על שמו של מעצב הנעליים האגדי, נוסד לפני 108 שנים כסנדלרייה צנועה.
פראגמו שהיגר בגיל 14 מאיטליה לאמריקה ופתח אטלייה לעיצוב נעליים זכה במהרה לתואר "המעצב החלומי של נעלי הנשים". המבקרים כינו את עיצוביו "יצירות מופת" והפרסום הגדול לו זכה הפך אותו למעצב הנאהב על כוכבות הוליווד.
יח"צבשנות השישים הרחיב פראגמו את פעילותו, תחילה פתח מפעל לתיקים מעור ומשם התרחב למוצרים נוספים: בגדים, אקססוריז ובישום.
קו משקפי השמש של המותג שומר על קלאסיקה מודרנית ומשלב חדשנות עתידנית, צבעוניות מודגשת ומרהיבה הכוללת משחקים של צורות ושימוש בחומרים מנוגדים.
מחיר: 1,599-1,899 ₪.