יח"צ, אתר רשמי
KENZO
השימוש ב־Flower Power להעברת מסרים סביבתיים נשמע, איך לומר, קצת פלצני. אבל זו דרכה של מסאמי שרלוט לבו (Masami Charlotte Lavault), מעצבת תעשייתית ממוצא צרפתי-יפני וגננת נלהבת - לפעול להשבת פרחים לערים באמצעות גננות עונתית מקומית, בפריז ומחוץ לה.
ב-2017 היא יזמה את הקמת Plein Air Paris, חוות פרחים אורבנית בת כ-1,200 מ"ר הממוקמת בשכונת בלוויל, בפריז, ובה היא החלה לגדל באופן ביו-דינאמי סוגים שונים של פרחים, תוך התחשבות בעונות השנה ובטבע, וללא חממות וחומרי הדברה.
יח"צ, אתר רשמי בחווה שלה גדלים היום למעלה מ-200 סוגי פרחים שונים בתהליך גדילה טבעי, החל מהזרע ועד לזר מלבלב, לרבות מיני פרחים הנמצאים בסכנת הכחדה למשל אירוס הארגמן — סמלו של בית המלוכה הירדני וסמלו בעבר של בית המלוכה הצרפתי — הנתון בסכנת הכחדה חמורה.
בנוסף, למסאמי מתברר יש רצון עז לייסד בית-ספר, שיוקדש כולו לגידול פרחים אחראי. לשם כך, בכוונת חטיבת הבישום של מותג האופנה קנזו מבית היוצר של מעצב העל היפני-צרפתי קנזו טקאדה, לתמוך בה בפרויקט החינוך וההכשרה הזה.
בתוך כך, נבחרה לבו לשמש כפנים של L`ABSOLUE - הבושם החדש והממכר שרקח עבור קנזו הבשם המהולל אלברטו מורילאס (Alberto Morillas), שפיתח ניחוח פרחוני-פיקנטי ומתוחכם שהצליח לסחוט מחמאות ולסובב ראשים כמעט בכל מקום (למקרה שהמראה שלכן לא עושה את זה לבד). בקיצור, צאי לציד, ההצלחה מובטחת...
מחיר: 569 ₪ ל-100 מ"ל, ברשתות הפארם.
יח"צ, אתר רשמי LANCÔME
Idôle - השם מוכר, אבל גרסה מחודשת זו של הבושם, שלדברי היצרנית עוצבה שוב על ידי שימאלה מזונדיה, נאדאז` לה גרלנטזק ואדריאנה מדינה - שלוש בשמיות משלוש יבשות שונות, שיצרו את האו. דה פרפיום המקורי, וגם את זה הנוכחי שונה בתכלית השינוי מהניחוח המקורי.
הפעם זהו בושם מתוחכם, המשלב את המחויבות של המותג לפיתוח בר קיימא עם השאיפות העמוקות והמשמעותיות ביותר של זמננו, שמרכיביו הפרחוניים-פירותיים-פיקנטיים, הופקו ונרכשו באופן בר-קיימא והם משתלבים יחדיו להפליא.
יח"צ, אתר רשמי בפנוכו, תמצאו מלבד הרעננות האייקונית של האגס, גם אקורד פאוני על שלל עלי הכותרת העשירים שלו ורכות קרמית של מגנוליה, לצד תמצית ורד אספרטה עם נגיעה של תמציות ורד סנטיפוליה, מי ורדים ורמיזה של ורד אבסולוט, במעטה פירותי של תפוח אדום.
הבקבוק אותו בקבוק צר ואלגנטי, אך הפעם הקסם של הניחוח החדש מאופיין באקורד פופקורן בלתי צפוי ומפתיע המעביר את הבושם לטריטוריה ממכרת ופחות מוכרת.
הריח נשי, עשיר ומתוק בטירוף, הוא עמיד להפליא, ואם להאמין לחברותיי שהרי השארתי אחרי שובל נעים גם בחלוף שעות...
מחיר: 479 ₪ ל-100 מ"ל, ברשתות הפארם.
יח"צ, אתר רשמי VALENTINO
מזה 300 שנים שמשוררים, ציירים ובעיקר זוגות אוהבים עולים ויורדים במדרגות הספרדיות ברומא. הן שימשו רקע מרשים לתצוגות אופנה, כיכבו בתמונות סלפי ונראו בעשרות סרטים ובהם "חופשה ברומא" מ-1953 בכיכובם של אודרי הפבורן וגרגורי פק.
בין אם אתם נוטפי רומנטיקה כבזוקה בשלה או סולדים מביטויי חיבה מופגנים, רומא היא ללא ספק ההשראה שלכם לאהבה, ולא רק שלכם, גם של נאדג` לה גרלנטזק וז`אק הקלייר, שני בשמים שרקחו עבור ולנטינו את BORN IN ROMA - CORAL FANTASY DONNA.
השניים החלו את המסע הריחני שלהם בשעת הזהב של רומא, ובהשראתה יצרו שובל ריח פרחוני פירותי שנולד בזוהר כתום-אלמוג ייחודי.
ובכדי לתאר עבורכן את הרגע שבו השמים מתמלאים באותו אור כתום-אלמוגי, אספר כי מלבד תמצית תפוז המתאפיינת ברעננות בהירה, מלאת חיים ומעוררת את החושים, שולבה גם אנרגיה של אקורד קיווי המעצימה את תווי התפוז העסיסיים.
ה-ביי בונוס בלהזליף את הבושם הזה של ולנטינו הוא כמובן בתחושה. את חשה סקסית, את מרגישה אלגנטית ויוקרתית - כולך קוטור!
יח"צ, אתר רשמי הבושם הקריר נוזל במורד צווארך ואת יודעת שאם את יכולה להרשות לעצמך בושם של ולנטינו אז השגת משהו בחיים האלה. מדובר בסמל סטטוס.
זאת יוקרה אמיתית בבקבוק אלגנטי שנולד בתבניות שנחצבו בעבודות האבן בארמונות הרומיים, ובמקור עיטרו מוצרי עור. הניטים שמקשטים את הבקבוק הם בבחינת הקוד האייקוני של בית המותג - הם מנצנצים על תפריו של תיק, על דש הצווארון של חולצה או על אבזם של סנדל, והאדג`יות הפאנקיסטית של הניטים מככבת כאמור בשיא התגלמותה גם על בקבוק הבושם!
והריח? מעולה! מעין חליטה מרוכזת, מתוקה ועשירה במיוחד של יסמין גרנדיפלורום מהודו, אולי אפילו מתוקה מדי, אבל זה לא באמת משנה. כי כשאת משתמשת בבושם של ולנטינו, את מרשימה את עצמך, הסביבה הרי פחות חשובה. "אני? אני משתמשת בולנטינו. ואת?".
מחיר: 499 ₪ ל-100 מ"ל, ברשתות הפארם.
יח"צ, אתר רשמי GIVENCHY
65 שנים לאחר שאובר דה ז`יבנשי פיתח ניחוח קלאסי לאודרי הפבורן ובהשראתה, מושק טוויסט עדכני לאו.-דה -פרפיום L`interdit (בתרגום לעברית "האסורה")
זמן קצר לפני מותו (מרץ 2018), אישר ז`יבנשי להוציא סופסוף מהדורה מחודשת של הבושם, שהשקתו נאסרה כידוע בשל סירובה של השחקנית לחלוק אותו עם הקהל הרחב בתקופת יצירתו בשנות ה-50, וכך מאז שהושק לציבור הרחב משדר L`interdit ללא הרף את הרוח המשחררת שלו כקריאת תיגר על כל מה שקונבנציונלי.
עתה, מוצע נינוח חדש, חתרני מתמיד, מרגש וקסום.
הסטייל שלו, מהבקבוק המרהיב ועד עיצוב הלוגו (G4), זועק שיק לכל עבר. ואז כשפותחים אותו ומריחים את הקסם שחבוי בתוכו, קשה שלא להתמכר מידית לדיוק האלגנטי.
את הניחוח רקחו הבשמים המאסטרים פאני באל, אן פליפו ודומיניק רופיו, וזה מתאפיין ברעננות של הדרים - ברגמוט, תפוז ומנדרינה - המחושמלת על ידי ג`ינג`ר, טוברוז מכשף, סמבק מהפנט ויסמין גרנדיפלורום שהתערבבו להם יחדיו ויצרו ניחוח של ריגוש מלהיב של "האלפיון העליון" - זה ניחוח מתוחכם, מתנשא ומעט מריר בקצוות, ומרירות, כידוע היא לפחות מבחינתי תכונה נעלה...
מחיר: 449 ₪ ל-80 מ"ל, ברשתות הפארם.
יח"צ, אתר רשמי Salvatore Ferragamo
Storie di Seta - חוויה מעוררת, יצירתית ורבת פנים, המערבת את כל החושים תוך הובלתם לנופים חד-פעמיים ולתחושות מפתות בהשראת יצירות המשי האייקוניות של המעצב סלבטורה פרגאמו.
זהו מסע סוחף של חלומות, צבעים ורגשות השזורים זה בזה כמו החוטים העדינים המרכיבים את הדוגמאות הקסומות ועבודות הטלאים שבצעיפיו.
אנתולוגיית בושם המשי החדשה של פרגאמו כוללת ארבעה ניחוחות או. דה פרפיום, המוגדרים על ידי ארבעה צבעים ייחודיים, עם ארבעה מוטיבים קישוטיים השאובים ממורשת הטקסטיל של המעצב.
יח"צ, אתר רשמי התמהילים החדשים משלבים כישרון אומנותי וטעם אישי ביקום מהפנט שמזמין כל אחת ואחת לחקור, לגלות וליהנות ממנו בכל יום, ובדרכים משתנות ללא הרף, כאשר כל ניחוח עומד בפני עצמו, אבל גם עשוי להיות חלק ממכלול בהתאמה אישית, וכל קומבינציה ושילוב בין ניחוחות הסדרה אפשרית ליצירת חותם אישי.
אבל הניחוח ומלאכת הרכבת הניחוח הפרטי אינם ההגנבה היחידה פה, כבר מהמארז המרהיב העטוף ביצירת משי של המותג, מבינים שחווית המשתמש כרוכה ביותר מחוש הריח לבדו, אלא גם בחוש הראייה והמישוש, ואם רק היה אפשר הייתי מנסה אפילו לטעום אותו.
הריח המתקבל בשילוב של הניחוחות הוא מן מיקס משוגע של מתוק עם חמוץ עם חריף, ולכן די בלתי אפשרי להגדיר אותו כי הם משתנה בכל קומבינציה - ולכן רק אסכם ואומר כי מדובר בניחוח יוניסקס מושלם לנשים וגם לגברים שאינם/ן אוהבים הגדרות.
מחיר: 349 ₪ ל-100 מ"ל, ברשתות הפארם.
יח"צ, אתר רשמי JLO
נאמנה לאג`נדה לפיה בושם אינו עוד נוזל המשמש לפיתוי ו/או להסוואת ריחות גוף לא נעימים, אלא יישות עצמאית עם חלומות על שלום עולמי, השיקה המוזיקאית הלטינית האהובה ג`ניפר לופז בן שלישי למהדורת ה-JLO שלה.
יח"צ, אתר רשמיכמו קודמו, גם ה-ONE החדש יכול להשוויץ בבקבוק הכי יפה שתוכלו למצוא, רק שאת ניחוח המתוק עד אימה מחליף הפעם ניחוח עצי פודרתי, עדין ומוצלח בטירוף, שיתאים לכן מעכשיו ועד ליזע ולדמעות לחורף המיוחל.
מחיר: 199 ₪ ל-100 מ"ל, ברשתות הפארם.
יח"צ, אתר רשמי
GOLBARY
יש ניחוחות שקשה לתאר במילים. כזה בדיוק הוא הריח של הבושם החדש לבית גולברי. קצת חמוץ וקצת מתוק כמו החיים עצמם.
יותר מהכול, לבושם KATE יש ניחוח אוריינטלי ועצי. הריח החושני, שילוב של פרחוני ופירותי עם ניחוח מנדרינות ותפוח בנגיעות חמות של פלפל, נשאר על הגוף מהבוקר ועד הערב (בדוק!). מסוג הניחוחות שאוטומטית יגררו תגובה, ודי בטוח שהיא תהיה מלווה בחיוך.
מחיר: 199 ₪ ל-100 מ"ל, בסניפי הרשת.