יח"צ. צילום: יצרן
TIZIANA TERENZI
היצרנית: "LEO - בושם מקולקציית LUNA COLLECTION שנוצר בהשראת מזל אריה, מזלו של פאולו טרנזי בגלגל המזלות.
תווי הבסיס משקפים את היסודות החזקים והגאים המזוהים עם אופיו של בן/ת מזל אריה - עצים עוצמתיים של אלון איטלקי, ארז לבנוני ואלגום אוסטרלי, אפרודיזיאק ובנזואין.
תווי הלב: יסמין סמבק הודי, ורד בולגרי, מרוככים ברעננות של עלי סיגלית ומגנוליה איטלקית, אמברגריס מעורבב עם מור אתיופי.
התווים העליונים נפתחים בזר פרחים אלגנטי הכולל פירות הדר לרבות תפוז ברזילאי עם קומקוואט (תפוז סיני) מדרום אפריקה, ברגמוט מקלבריה ומנדרינה סיציליאנית".
מחיר: 212 $ ל-100 מ"ל, בג`יימס ריצ`רדסון דיוטי פרי.
דבר הנסיין: "האם ייתכן שתעשיית הבישום עומדת בפני טלטלה? נראה שמאמצי השיווק אינם מפיקים רבי מכר מובהקים כבעבר: מספר הניחוחות העצום, הבשמים החדשים והמהדורות המתחדשות מדי עונה - כל אלה מציפים את השוק והצרכנים מתקשים להכיל את ההיצע ולהבדיל בין הסוגים השונים.
והנה מגיע מותג חדש, יוקרתי ומשובח היישר אל מדפי הדיוטי פרי, ויש לו מטרה - לשנות את כללי המשחק.
מדובר במותג טיזיאנה השייך למשפחה האיטלקית טרנזי המייצרת בישום משנת 1968.
ראשיתו של המותג הזה במעבדה צנועה שהקימו בחצר האחורית של ביתם אבלין ולוציה טרנזי. במרוצת השנים עבר המותג לילדיהם – פאולו וטיזיאנה, כשחלוקת התפקידים ביניהם ברורה: טיזיאנה אמונה על עיצוב הבשמים, בעוד שאחיה פאולו נטל על עצמו את מלכת הניהול ומשמש גם כאף, כלומר הבשם, של החברה.
הבושם לגבר, LEO (אריה) הוא אחד משני בשמים חדשים בהשראת מזלותיהם של פאולו וטיזיאנה. לטיזיאנה בת מזל מאזניים - הותאם ניחוח הרמוני מאוזן בעוד שאחיה פאולו בן מזל אריה זכה בבושם בניחוח חזק ודרמטי.
כמה דרמטי, אתם תוהים? ובכן, ההסנפה הכריעה את הכף – זה בושם חזק שנשאר שעות על גבי שעות עם ניחוח מלוטש, מסקרן ושונה בנוף, כזה ששווה להשפריץ לפני פגישות עסקיות, דייטים ואפילו לארוחות משפחתיות אצל אימא, כי אולי סופסוף יהיה פה משהו שיעזור לשכנע את אימוש שאתה נמצא במקצוע הנכון".
ציון: 10 +
יח"צ. צילום: יצרן
YVES SAINT LAURENT
היצרנית: "Y או דה טואלט חדש שרקח המאסטר פרפיומר דומיניק רופיון משרך עצי מינרלי ולבנדר ארומטי עם עצים חושניים.
התו העליון חושף לב ארומטי של לבנדר טהור וגרניום רענן. אלו מתפתלים סביב אקורד של ענבר אפור מינרלי, קטורת עמוקה ועצים חושניים עם קורטוב של ברגמוט, ג`ינג`ר ולב גרניום בורבון ממדגסקר.
האנרגיה הפיקנטית מקורה באקורד מינרלי קריר ואדג`י שעובר מהתווים העליונים לתווים הבסיסיים - לבונה וענבר אפור לצד אקורדים מתנפצים של גל כחול קריר שהופק מלבנדר מפרובנס. רכיב זה מתמזג עם החמימות הארומטית של מרווה מרושתת אף היא מפרובנס.
בתווי הבסיס שולב שמן ארז ונגיעה מפתה במיוחד של אקורד וניל".
מחיר: 399 ₪ ל-100 מ"ל, ברשתות הפארם.
יח"צ. צילום: יצרן
דבר הנסיין: "כשלני קרביץ (58) נבחר להוביל את קמפיין הבושם Y EAU DE פרפיום, הזדרזו באיב סן לורן לציין כי מדובר מבחינתם "בהתגלמות הגבר של המותג - גבר יצירתי, חדשני, מצליח וכזה שממשיך לרדוף אחר חלומותיו למרות שכבר הגשים רבים מהם".
ואכן, קרביץ, זמר על, כוכב סרטו "משחקי הרעב" ובעל חברת עיצוב שאחראית אגב על עיצוב הפנים במלונות יוקרה במיאמי ובפלורידה הוא גם הפרזנטור המהולל של המותג המפונפן. ככזה, הבושם שהוא מקדם הוא לא פחות ממושלם, אחד הבשמים המשובחים שהגיעו למערכת בתקופה האחרונה.
בתוך בקבוק סולידי למדי, שוכן לו ניחוח שרקח דומיניק רופיון (מיס בושרון לבושרון, ד`ה ביט וברברי לונדון לברברי, פיור פויזן לדיור וגם פנטום לפאקו רבאן) עם ניחוחות כמו ברגמוט, ג`ינג`ר וגרניום בורבון ממדגסקר.
יחד המרכיבים האלה יוצרים בושם נהדר לימים החמים, עם ריח מתקתק אבל לא מדי, שזוכה להמון מחמאות מגברים ונשים לפחות כמו אלו שסחט הרוקנ`רול הסולי הרטרואי המשובח של קרביץ בניינטיז".
ציון: 9.5
יח"צ. צילום: יצרן
היצרנית: "L’HOMME - גרסה חדשה שרקחה הבשמית ג`ולייט קאראגוזגלו בהשראת מיקסולוגיה - קוקטייל רטרו-עכשווי וטרנדי.
החושניות של ניחוח העצים והליקר, בנויים ממרכיבים שנוצרו במיוחד עבור המותג. על מנת להתענג על הבושם, ערבבה קאראגוזגלו בתווים העליונים קליפה של לב ברגמוט מקלבריה, המיוצרת בלעדית לאיב סן לורן עם פרוסה של שמן לימון וקורטוב תמצית תפוז מר, לבנדין מפרובנס כמו גם גרניום בניחוח ורד.
בתווים התחתונים תרכובת של עצים אצילים עם הדגשים פירותיים ומעושנים שנועדו ליצור ניגוד לתווים העליונים המרים והתוססים ולתווים המרכזיים הארומטיים והרעננים.
שמן וטיבר אצילי מהאיטי עם היבטים של אשכולית ועצים ותמצית עץ ארז חמימה להעשרת המרכיב החדשני: חליטת עץ אלון".
מחיר: 349 ₪ ל-100 מ"ל, ברשתות הפארם.
דבר הנסיין: "יש משהו מאוד קשה בלבחור בושם - הכל מריח או מסריח או סבבה. אחרי בחינה של לא מעט הסנפות והתזות של בשמים על הזרוע, כשכבר הרחתי לפחות כמו מדף בסופר פארם, ה-L’HOMME של איב בן לורן פתאום הרגיש לי הכי נעים והכי שונה מהשאר.
זה בושם נעים ובוגר מאוד, לטעמי כזה שפחות יתאים למי שמבחינתם שנות ה-30 הם בעתיד ולא בעבר, אך יישב בול על גברים מגיל 30 צפונה.
ההתלהבות הפרטית שלי הייתה מכך שהניחוח המשכר נשאר לאורך זמן ושרד את הלחות של הקיץ, וגם מהבקבוק המובחן בעל פקק המשושה העצום בגודלו ומסורבל בצורתו, המציג בגאון את לוגו YSL, ל`הום שהפך לסמל כבר מהשקתו - צללית ייחודית, מזוהה מיידית, עבור קלאסיקה גברית עכשווית שהתיישבה על המדף באמבט באופן מדהים".
ציון: 10
יח"צ. צילום: יצרן
Paco Rabanne
היצרנית: "אינוויקטוס פלטינום - בושם בניחוח ארומטי המורכב מ-90% רכיבים ממקור טבעי.
התווים העליונים - אשכולית עסיסית וממריצה בשילוב אבסינת עצי וירוק. בלב הניחוח - רעננות עזה של מנטה טרייה ולבנדר אלגנטי.
תווי הבסיס – חותמת עצית חזקה בעלת עומק עם תווים עשירים וגבריים של פצ`ולי לצד צ`יפרה (ברוש)".
מחיר: 360 ₪ ל- 100 מ"ל, ברשתות הפארם.
דבר הנסיין: "התגעגעתם לגביע הניצחון של פאקו? קבלו את אינוויקטוס פלטינום החדש של רבאן!
9 שנים לאחר שהושק בבית מותג העל פאקו רבאן הבושם הראשון בסדרת "Invictus Eau de Toilette", ולאחר שהושקו במרוצת השנים מהדורות נוספות בסדרה הזאת, הגיע למדפים גביע הניצחון החדש המיועד ע"פ החברה "לבעלי התשוקה, למנצחים היומיומיים ובעלי המוטיבציה האינסופית לכבוש ולהשיג", או במילים אחרות "לגבר חסר הפחד".
והניחוח? חכם אחד במערכת טען שמדובר בבושם גברי לחלוטין, ואחר סבר שמדובר בניחוח גברי מדהים.
על דבר אחד שניהם הסכימו - בפאקו יודעים לעשות גביעים שווים עם נוזלים מהממים".
ציון: 9.5
יח"צ. צילום: יצרן
Ceylon
היצרנית: "מותג הטיפוח לגברים מבית הדרמטולוג ד"ר לין מקינלי-גרנט מציע ארבעה תכשירים - ג׳ל לניקוי עור רגיש, טונר פנים, קרם לחות לשיפור מרקם העור ותרחיץ לשטיפת פנים המותאם לבעלי עור יבש ומועשר בתמצית עלי עץ התה".
מחיר: טונר פנים - 99 ₪, קרם לחות לפנים - 99 ₪. שטיפת פנים לעור יבש - 89 ₪, באתר Oh!Glow
יח"צ. צילום: יצרן
דבר הנסיין: "לנוזל שטיפת הפנים שרקח ד"ר לין מקינלי-גרנט נבחר ניחוח מקורי ואקזוטי, שופע אזוביון (לבנדר) וריחות יער, עם תווים עזים של אקליפטוס ורוזמרין, רכיב הידוע בכוחו לחטא ולטהר. הניחוח עז במיוחד מספק מגע קריר עם העור ורעננות מידית.
ההמלצה של המותג התאילנדי היא להניח 4-5 לחיצות מהסבון הזה על כפות הידיים ולעסות בעדינות על פנים רטובות והצוואר ולשטוף במים פושרים.
ביחס לתכשירי שטיפת פנים ממותגים אחרים הסבון של סיילון אינו מקציף די הצורך, לכן חש כאילו אין זה סבון ממש. אולם תסמכו על הדוקטור המהולל המודע לכך שמרכיבים שגורמים לקצף עלולים להזיק לעור, ולכן גם בחר לצמצמם.
לקבלת תוצאות טובות יותר מומלץ להשתמש בטונר ובקרם הלחות של המותג.
הטונר, ישיב את העור לרמת החומציות האופטימלית שלו וגם יעשיר אותו בלחות, ואת הפעולה הזאת חשוב להשלים במריחה של קרם לחות המצטיין במרקם קליל. הקרם נספג במהרה והותיר אחריו תחושה חלקה על העור".
ציון: 10 +
יח"צ. צילום: יצרן
דאודורנט - NIVEA
היצרנית: "MAGNESIUM DRY NATURALLY POWERED ROLL ON - דאודורנט רול און על בסיס מגנזיום. התכשיר נטול אלומיניום לתחושת רעננות ולסיוע בהגנה אפקטיבית מפני ריח זיעה למשך 48 שעות".
מחיר: 29.90 ₪ ל-50 מ"ל, בסניפי ובאתר רשת סופר-פארם.
דבר הנסיין: "כגבר ועצלן במיוחד, המתנתי בסבלנות שהמענה לזיעתי יגיע אליי, ולבסוף זה אכן קרה.
בהתחלה קצת חשדתי, בכל זאת מדובר בדאודורנט רול-און שתמיד מרגיש לי נשי, כזה שבדר"כ גם מרטיב את בית השחי ומספק הרגשה של רטיבות וזיעה תמידית.
אבל בקבוק הזכוכית הקטן שהתגלגל לידיי, אחרי עשור שבו חנקתי כל נקבובית אפשרית, פתר לי הרבה בעיות.
הניחוח אמנם סטנדרטי כמו כל דאודורנט גברי טיפוסי אחר שיש בשוק, אבל הניוואה ניצח בקלות את הניחוח הטבעי שהיה פורץ מהגוף בלעדיו. יתרון נוסף – הוא נספג במהירות וחוסך את הרגשת הרטיבות איתה חייתי במשך עשור עם הדאודורנט הקודם, והכי חשוב – הכתמים הלבנים נעלמו מחיי ואיתם גם הצעקות של בת זוגתי, בסוגיה הזאת בכל אופן".
ציון: 9