יח"צ. צילום: יצרן
טי-מקס אינו נדיר בנוף הישראלי. הוא נמכר כאן יותר מעשרים שנה בהצלחה, אך הפעם ובתום שנתיים של מקצה שיפורים, מציגה מטרו מוטור - יבואנית המותג Yamaha בארץ, את הדגם שמוביל את קטגוריית הקטנועים הגדולים TMAX 560.
בעזרת השיפורים הללו מצליח טי-מקס 560 לעלות כיתה בבית הספר שבו, ממילא הוא אחד התלמידים המצטיינים.
הדגם, הנחשב לדור השמיני בשושלת של מי שקבע סטנדרטים חדשים בענף וטבע את המושג "קטנוע ספורט", עבר שדרוג מהפכני בדמות עיצוב ותכנון אגרונומי ומעתה הוא צר, מחודד זריז וספורטיבי הרבה יותר.
השינויים בטי-מקס 560 מקרבים אותו עוד יותר לעולם האופנועים בכל הקשור להתנהגות ולתגובות. המנוע חזק והחלטי והבלמים מספקים את הדרוש בכל מצב.
השילוב בין שלדת האופנוע שמושתלת בו לבין המתלים, שמצליחים לספק נוחות וספורטיוויות כאחת, כמו גם מנוע טווין מודרני בנפח 562 סמ"ק, מציבים רף גבוה אפילו בפני אופנועי הכביש בנפח זהה הנמכרים בישראל, במיוחד בתחום היציבות והביטחון.
יח"צ. צילום: ניר עמוס
בנוסף, האבזור החדש והמתקדם שהותקן בדגם המצליח משדרג את התנהגות הכלי על הכביש, כמו גם את דינמיות הרכיבה שהשתפרה משמעותית. כאשר גולת הכותרת הן מערכות האלקטרוניקה והבקרה החדשניות והמפותחות ביותר הקיימות בשוק, אשר הוטמעו בדגם החדש ומציבות אותו בחזית הפיתוחים הטכנולוגיים האחרונים.
מערכת זו מעניקה לו עליוניות טכנולוגית על פי הסטנדרט הגבוה ביותר. המערכת כוללת מסך TFT צבעוני מרשים ביופיו בגודל 7 אינץ`, בעל שלושה מצבי תצוגה עם אפשרות חיבור לטלפון הנייד ולאפליקציית Yamaha, והפעלה נוחה באמצעות ג’ויסטיק הממוקם בבית המתגים השמאלי.
כמו כן הותקנה בו מערכת ניווט מתקדמת של חברת Gramin ועודכנה בנוסף גם מערכת נעילה מרכזית משופרת עם נעילה חשמלית של מכסה מיכל הדלק ופתיחת מושב חשמלית לנוחיות בשימוש היום יומי.
יח"צ. צילום: יצרן את כל אלה כאמור משיג טי-מקס מבלי לוותר במאום על יתרונות הקטנוע ככלי רכב יום-יומי. מתחת למושב, למשל, נמצא תא מטען. התיבה האוטומטית מכוילת לזינוק עירוני מהיר במיוחד, ועם זאת מספקת תגובה מדויקת בהשתחלות אטית בין מכוניות, והמושב מעניק תמיכה ונוחות טובות מאוד.
הדגם מוצע בשלושה צבעים: כחול מטאלי בגימור מט, אפור ושחור דגם נוסף בצהוב בהשראת הדגם הקלאסי והמקורי משנת 2001 ולנו לא נותר אלא לסכם כי מדובר בקטנוע איכותי בעור של אופנוע משובח.
מחיר: 87,985 ₪.