יח"צ
מוטי בן משה שאימץ שינוי אסטרטגיה עסקי במסגרתו חברת הדלק המסורתית שבבעלותו הרחיבה את פעילותה לתחומי הקמעונאות, ממשיך באותו הקו ומרחיב שוב את פעילות קמעונאות המזון שלו.
הקבוצה שבבעלותה כידוע רשת המינימרקטים AM:PM ורשתות הסופרמרקטים אלונית ומיני סופר אלונית, השיקה היום פורמט חדש בדמות סופרמרקט עירוני המתמקד במוצרי פרימיום ובו מחלקות מתמחות באפייה, בבשר ודגים, ביין וקפה לצד מוצרים ללא סוכר, ללא גלוטן וגם מוצרים אורגניים. הרשת החדשה נושאת את השם "אקסטרה מרקט".
"הסופר של אקסטרה מרקט יציע ללקוחותיו עופות, בשר ודגים טריים איכותיים – בחיתוך, פילוט והתאמה אישית לדרישת הלקוח; זאת לצד גבינות ייחודיות מכל העולם; ירקות ופירות מובחרים ישירות מהחקלאים; מחלקת קפה מורחבת עם קפסולות, פולים, קפה מגורען ועוד.
בנוסף, ישנה מחלקת יין עשירה במיוחד; ומאפיית בוטיק עם מיטב המותגים, וביניהם מאפים טריים תוצרת French`is - מפעל בוטיק המתמחה בהכנת מאפים של הבולנז`רי הצרפתי הקלאסי ומנוהל על ידי אופים שלמדו והתחנכו בפריז, גלוטריה - מאפיית בוטיק המתמחה באפייה ארטיזנלית עם לחמים עשויים בעבודת יד מקמחים נטולי גלוטן", אמר עודד גולן, מנכ"ל קבוצת דור אלון.
יח"צ. צילום: אודי גורן בסניף הראשון, שהוקם בקניון TLV בתל אביב הושקעו כ-8 מיליון שקל.
הקונספט החדש גובש לדבריו של גולן בעקבות מחקרי שוק שהצביעו על שתי מגמות צרכנות סותרות לכאורה. מחד, הרצון ליהנות מאיכות של חנויות מתמחות; ומאידך הרצון לחיסכון בזמן, בעיות חניה והצורך לעבור בין חנויות שונות.
"הקונספט החדש גובש בהתאם לאסטרטגיית ההתרחבות הסדורה של דור אלון בתחום קמעונאות המזון" הדגיש גולן והוסיף: "והוא מאגד עבור הלקוחות תחת קורת גג אחת מוצרי פרימיום טריים ברמת חנויות הבוטיק המתמחות - עם ערכים מוספים של שירות, ייעוץ ודיגיטציה".
ומה לגבי המחיר?
"אנחנו רשת פרימיום אבל לא במובן של המחירים. אנחנו לא נהיה רשת יקרה זה לא הרעיון. לדעתי אנחנו זולים יותר משופרסל דיל, ובטח יותר זולים מטיב טעם ומגה בעיר".
במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום נאמר כי הצפי הוא להשיק עד סוף השנה שני סניפים נוספים, ואחר כך להתרחב בקצב מהיר יותר.
"פיתוח הרשת יעשה במקביל להמשך פיתוח רשתות אלונית ומיני סופר אלונית המונה כיום 87 סניפים ורשת המרכולים העירונית am:pm המונה כיום 56 סניפים - בתל אביב וגם מחוץ לגוש דן", סיכם גולן.