יח"צ
ג`ון ורווטוס: XX
הפיתוי: לבחור ב-XX, הבושם החדש של המעצב ג`ון ורווטוס, כבושם הקיצי שלנו.
ההבטחה: "בושם החוגג את האומנות, הסטייל והמוזיקה כדרך האולטימטיבית לביטוי עצמי".
החוויה: תפוח אדום, הל, ענב שחור, פרח התפוז, גרניום, סיגלית, קפה, אלגום וארז, יוצרים יחד בושם יוצא דופן שקשה לעמוד בפניו.
ההדריות שבו מפנה מקום לשאר רכיביו היוצרים בושם סוחף והימור די בטוח...
האכזבה: לא מצאנו כזאת.
ההוצאה: 249 שקלים ל-125 מ"ל, ברשתות הפארם ובאתר הסחר CHOZEN.
המסקנה: בושם קיצי וייחודי שאסור לך לפספס.
יח"צ
דיסקוורד 2: WOOD
הפיתוי: לבחור ב-WOOD של DSQuared כבושם לקיץ הקרוב.
ההבטחה: "בושם שנבנה סביב המאפיינים של העץ – חסון ויציב, ובעל מבנה מורכב שהופך אותו לייחודי ולבלתי ניתן לחיקוי – ובכך נוצר ניחוח חדש המגדיר את הגבר בן זמננו - חושני, בטוח בעצמו ובאישיותו".
החוויה: האריזות המיוחדות של בשמי הסדרה ממשיכות לרגש, בעיקר הודות למראה העץ המיוחד, הפעם בבקבוק ליניארי העשוי מזכוכית חרוכה למראה.
הבושם עצמו מרגש גם הוא, הודות לשילוב של ברגמוט מקלבריה, מנדרינה ולימון מסיציליה ותווים אלגנטיים וחדים של זנגביל לצד תווים תוססים של עלי סיגליות והל המתנגשים בחושניות הייחודית של אמברוקס וווטיבר.
כל אלו יוצרים ניחוח המשדר עדינות עם בטחון עצמי, וכל זאת באופן שונה מהמקובל. אה, ויש גם בונוס, הבושם טמון לו במארז בד מרהיב בצבע ירוק בקבוק שאומץ מבחינתי והפך לכנרתיק צד.
האכזבה: מצטער לבאס, אבל לא נרשמה פה אכזבה!
ההוצאה: 369 שקלים ל-100 מ"ל, ברשתות הפארם.
המסקנה: מה שמתאים ליוליאן שניידר (הפרזנטור) מתאים גם לך!
יח"צ
פאקו ראבן: 1 MILLION ELIXIR
הפיתוי: לבחור בגרסה מעודכנת ועכשווית לניחוח המייצר פרשנות נועזת וחדשה לביטחון והצלחה המזוהים עם בשמי 1 מיליון של פאקו ראבן.
ההבטחה: "ניחוח הפונה לגברים שאינם מפחדים להיות "טו מאץ": עוצמתי יותר, עשיר יותר, חזק יותר ובמילים אחרות פסגת האינטנסיביות - ללא ספק הניחוח שיבדל אותך מכל השאר".
החוויה: הבקבוק הוא אותו בקבוק בדמות מטיל זהב, וגם הפעם אם תהיתם הוא בצבע זהב.
ומה בתוכו? שמן תפוחים מתוק וטבעי ורמיזה של עלי דוואנה, ורד טורקי ואוסמנטוס היוצרים ריח פרחוני-פירותי המזכיר מתקתקות של משמש, פולי טונקה, שמן פצ`ולי ושמן עץ ארז וכן תרמילים של זרעי וניל שחורים.
התוצאה - בושם בגרסה מרוכזת וחושנית, מעין מהדורה מחודשת ל-1 מיליון הקלאסי המספקת פרשנות מחודשת לאותו ניחוח מיתולוגי. ככזה, הוא שונה מהבושם המקורי, הוא עוצמתי ודומיננטי יותר ויש להניח שמי שאהב את הקלאסי ייפול גם ברשת גרסתו החדישה".
האכזבה: די מתסכל שלא מדובר במטיל זהב אמיתי...
ההוצאה: 360 שקלים ל-100מ"ל, ברשתות הפארם.
המסקנה: אופציה דומיננטית לגברים שרוצים שישימו לב אליהם.
יח"צ
כריסטיאנו רונלדו: ORIGINS
הפיתוי: להתבשם בניחוח המזמין אותנו לחזור ביחד עם רונלדו למקורותיו, למקום בו הכל התחיל!
ההבטחה: "בושם המבקש ללכוד את תמצית הזיכרונות של כריסטיאנו מהאי בו גדל. הניחוח משדר אופטימיות ואת אהבת הטבע הפראי".
החוויה: שילוב מיוחד של סורבה אננס, מנדרינה ודפנה, פרחי מרווה, גרניום, לוונדר מלוח, ווטיבר ופטצ`ולי, יוצרים ניחוח קליל ורענן אך גברי ביותר.
הבקבוק סטנדרטי למדי אך צבעו עמוק (ירוק בקבוק עם נגיעה טורקיזית) ובמרכזו מתנוססת כמתבקש הספרה 7 המזוהה כ"כ עם רונאלדו, שכידוע, שיחק עם המספר 7 על הגב לאורך הרוב המוחץ של הקריירה שלו. המחיר מצוין.
האכזבה: האכזבה היחידה היא שאני אולי מריח כריסטיאנו אך רחוק מלהראות רונלדו.
ההוצאה: 239 שקלים ל-100 מ"ל, ברשתות הפארם ובאתר הסחר CHOZEN.
המסקנה: לגברים קלילים שאוהבים את הקיץ.
יח"צ
קלווין קליין: Defy
הפיתוי: להתריס (Defy) עם ניחוח חדש מבית CK.
ההבטחה: "ניגוד נועז של רעננות שופעת מרץ ותווי עצים רבי עוצמה, בניחוח הקורא תיגר על הציפיות".
החוויה: תמהיל ממכר של הדרים המודגש על ידי ברגמוט חריף ולבנדר רענן, לצד שמן וטיבר ותווי ענבר הם הרכיבים המפתיעים של הבושם החדש של קלווין, שאכן אינו דומה לריחות אחרים שהרחנו, למרות העובדה שברגע הראשון הוא מריח די מוכר.
רק כאשר משתחררים לאוויר כל רכיביו, מקבלים בעצם את הניחוח הסופי, כזה שיתאים לדייט רומנטי בליל קיץ חם.
אגב, אהבתי מאד גם את הפקק ואריזת הקרטון שעוצבו כמחווה לג`ינס של המותג, עם גימור מובלט בהשראת אריג דנים כחול עמום עם שם המותג המתנוסס בגוון שחור ובולט לעין.
האכזבה: אכזבה? הצחקתם אותי!
ההוצאה: 249 שקלים ל-100 מ"ל, ברשתות הפארם.
המסקנה: הבושם הרומנטי של הקיץ.
יח"צ
ג`ורג`יו ארמני: ACQUA DI GIÒ EAU DE PARFUM
הפיתוי: אקווה דה ג`יו, גרסת או.דה פרפיום של בית האופנה האיטלקי ארמני.
ההבטחה: "ניחוח הצולל למעמקי הים. פרק רביעי בסיפור של אקווה די ג`יו, ביטוי של הברית בין הגבר לטבע, המשחרר את החוזק הפנימי ואת החופש שלו".
החוויה: האמת, אני לא חובב בשמים. מעדיף להשאיר אותם לאירועים מיוחדים ולאחרי הגילוח, אבל כשראיתי את הבושם החדש של GIORGIO ARMANI נזכרתי בערגה בימיי כרווק ובבושם שהיה חביב עליי אז - אקווה די ג`יו, והחלטתי לתת לו צ`אנס.
מדובר בעצם בגרסה מחוזקת שלו שנקראת אקווה דה ג`יו או דה פרפיום.
מנדרינה ירוקה מדרום איטליה; מרווה מפרובנס, וטיבר מהאיטי, ופצ`ולי מגואטמלה, לצד שאר רכיבי הבושם, משתחררים לאוויר בזה אחר זה ומתמזגים לאט לאט. התוצאה היא אכן וריאציה חושנית של הבושם המוכר, ואלגנטית כפי שרק האופנה האיטלקית יודעת להיות.
האכזבה: אכז... מה?
ההוצאה: 499 שקלים ל-125 מ"ל, ברשתות הפארם.
המסקנה: לאירוויזיון שיתקיים השנה בטורינו ככל הנראה לא אטוס, אז אם כבר נשארים בישראל אז לפחות לחגוג עם ניחוח איטלקי.
יח"צ
אמפוריו ארמני: STRONGER WITH YOU ONLY
הפיתוי: STRONGER WITH YOU ONLY - ניחוח פיקנטי, אוריינטלי של שרכים, המשלב חוזק ממריץ עם רעננות נוצצת.
ההבטחה: "הבושם חושף היבט חדש, מהותי וחזק יותר של סיפור האהבה שאמפוריו הציג לראשונה עם השקת הבושם STRONGER WITH YOU, כחגיגה של אהבה ללא תנאי ועוצמת הביחד".
החוויה: ההבטחה אכן מתקיימת הודות לתווים בהירים ורעננים של שמן אשכוליות, שאיכויותיו החומציות מעניקות לו אופי ממריץ, נוצץ ומתוק, ועם זאת גברי מאד.
הניחוח מתקתק, כיאה לבשמי סדרת STRONGER WITH YOU, זאת הודות לבנדין ארומטי המופק באופן בר קיימא בפרובנס, באמצעות אדי מים ותהליך זיקוק מולקולרי, בשילוב עם גרניום, ליצ`י פירותי, וניל בורבון וערמונים מסוכרים.
מבחינתי הבושם פוגע בכל הפרמטרים: הריח מעולה עם ההתזה הראשונה וגם אחרי שהעסק שוקע על הגוף; הוא לא אגרסיבי מדי אבל בהחלט משדר חוסן; הוא עמיד, נעים מאוד גם לכם וגם לסביבה אבל הכי חשוב - הוא עקבי, שזה משהו שקשה להגיד על הרבה בשמים.
האכזבה: אכזבה זה לחלשים...
ההוצאה: 299 שקלים ל-100 מ"ל, ברשתות הפארם.
המסקנה: רוצו לרכוש את הבושם הזה!
יח"צ
בננה ריפבליק: CARADAMON & GARDANIA
הפיתוי: להשלים את האאוטפיט של מותג האופנה הנחשק גם בניחוח מקולקציית הבשמים שלו, המשלימה את החזון והמראה הכללי של בננה ריפבליק.
ההבטחה: "ניחוח טרנדי המתאים עצמו לתקופה".
החוויה: פרחים לבנים הם אכן הניחוח המיידי והבולט בבושם – שילוב של גרנדיה עם נגיעת מנדרינה עסיסית. אלו מתמזגים עם נגיעת הל וקינמון שמעדנת את המתיקות הראשונית ויוצרת בושם יוניסקסי עדין שעושה כיף לפתוח איתו את הבוקר.
בצורת הבקבוק אין חדש, אך העיצוב הכולל מזכיר בקבוק משקה קפוא. אהבתי!.
האכזבה: אין!
ההוצאה: 399 שקלים ל-75 מ"ל, ברשתות הפארם.
המסקנה: לגברים קלילים שאוהבים אופנה וקיץ.
יח"צ
איניטיו: Oud Of Happiness
הפיתוי: להתבשם בבושם שאשכרה מתומחר ב-1,150 שקלים.
ההבטחה: "בושם המסייע לעבור לממד חדש, בו תוכלו לחוות את החיים בהגשמה מלאה. ניחוח דוחף אינסטינקטים ומשרה חיים ועצמה חדשה, הודות לטרפנואידים, המשולבים בבושם ומשפיעים על מצב הרוח. תרכובות אלה ידועות כבעלות יכולות הרגעה ואנטי סטרס טבעיות, הן מאזנות את כמות האנרגיה וגורמות להרפיה של הגוף והנפש".
החוויה: עוּד של אושר, איזה שם מוזר נתנו לבושם הזה. אבל אם באלגוריה עסקינן, נדמה כי ממש כמו המחוות הדומיננטיות של הכלי הנגינה שבנגינתו מתחיל בצליל נמוך אחד במיתר העליון ואז במעבר לנגינה של צלילים גבוהים יותר, שמצייתים בהכנעה לאותו צליל נמוך, או לפחות מוחזקים בשדה הכבידה שלו, כך גם בושם הבוטיק מבית איניטיו מרפרף בין העוצמתי והכריזמתי, ליוניסקסי הפלואידי.
בפנוכו, תפוז, ברגמוט, זנגביל, שוש, ארז מושק, וניל ותמצית עשבים מעושרת באפרודיזיאק עם רג`ינה ושמן עץ הודי, אבל אם מתעלמים לרגע מרשימת המכולת המופרכת הנ"ל ולמרות שכרגע עוד לפני בוא הקיץ כבר מיציתי את החמימות הים תיכונית ואני מעדיף קרירות אירופית, אי אפשר היה שלא לנסות את הבושם היקר בחבורה.
אז משעמם הוא לא, ולכל הפחות מעניין - שפע תבלינים עם ארומה שפוגשים בשוק, מגובים בתפוז, הופכים את האיניטיו החדש לאחד הריחות היותר מקוריים ומתובלנים. בקיצור, יכול לעבוד לא רע, אם משתמשים בו במידה.
האכזבה: המחיר, דה?! (אגב, לקראת החג הוא מוצע במבצע - 948 שקלים).
ההוצאה: 1.150 שקלים, בסניפי רשת אפריל.
המסקנה: למלייאנים, למתעשרים ולכל הוונאבי והשופוני האחרים בסביבה...
יח"צ
סקוץ` אנד סודה: BARFLY
הפיתוי: לחגוג את הרוח החופשית של אמסטרדם באופטימיות אין סופית, אותנטיות והבעה עצמית.
ההבטחה: "בדומה לבגדים של המותג, לניחוח הזה יש אופי משלו, המציע תווים עליונים טריים של עשב הדרים, תווי אמצע של לבנדר ויסמין ותווים של עץ אלמוג, מאסק ווניל מדגסקר. הבושם מעניק ניחוח עז אך פשוט".
החוויה: המותג המקדם אינדיבידואליות והבעה עצמית בעזרת עיצובים עשירים ועל זמניים ששואבים השראה מהעיר בו נוסד, אמסטרדם, מציע גם בושם המגדיר כל יום מחדש מהו ניחוח קז`ואלי.
מדובר בריח יוניסקסי הארד קור, עם נוכחות שמתאימה לעונה הקיצית עם ריח לימוני אוורירי. הוא כאמור הדרי אבל ממש לא פירותי מדי, עמוק אבל בהחלט לא כבד מדי, או במילים אחרות - ניחוח לימוני ארומטי, מעושן קלות ורענן במקסימום, יוניסקסי ויוצא דופן.
האכזבה: שכל הטוב הזה מביא עצמו לידי ביטוי רק זמן קצר בלבד אחרי ההתזה...
ההוצאה: 299.90 שקלים, בסניף המותג בקניון רמת-אביב, בסניפי רשת story ובאתרי הסחר של שני המותגים.
המסקנה: זה בושם מושלם לגברים צעירים, לבן-דוד ההורס שמתכונן בהתרגשות לדייט וגם לבן הזוג שחרף זוגיותו עוד נחשב לבליין ומתנהג לא פעם כרווק הולל.
יח"צ
קרולינה הררה: BAD BOY COBALT
הפיתוי: להיות סופסוף "ילד רע"
ההבטחה: "או דה פרפיום בעל ניחוח סקסי-מינרלי עם תווים דומיננטיים המגיעים מעוצמתו של מינרל הקובלט הכחול, לצד "Magic Spark ELIXIR" - מרכיב חדש המבטא באלגנטיות את הסתירות והניגודיות של הניחוח המתאפיין בעוצמה ייחודית של רעננות פראית וממריצה".
החוויה: וואו, וואי, הווו. הנה מסמך שלא מתבייש לומר את כל האמת בפרצוף – זהו אינו בושם לגברים ביישנים, משום שמדובר ב"ילד רע" שמתבלט ועוד איך.
הניחוח גברי, עמוק ועשיר, מהזן שמעורר אסוציאציות של כסף ישן, ספות קפיטונאז` וסיגרים יקרים. אפשר לומר שמדובר בבושם מלא סטייל ופאסון, הודות לשילוב מוצלח ביותר של פלפל ורוד רוגניום (מרכיב בולט בבשמי המותג), לבנדר ארומטי, שזיף שחור עסיסי, אלון, ארז ווטיבר, שהתלכדו לניחוח שישרת היטב את מי שחש עצמו באלפיון העליון.
לסיכום, אין עלייך קרולינה, יצרת פה שיחוק קטלני שמאיים על 212 הנוסטלגי שלך, כזה שהדואליות והניגודיות שלו באים לידי ביטוי באופן מרומז גם בעיצוב הבקבוק - הברק / הפלאש האייקוני שנצבע בכחול קובלט יוקרתי.
ההוצאה: 420 שקלים ל-100 מ"ל, ברשתות הפארם.
המסקנה: בקיצור ולעניין, מדובר בהצלחה בטוחה.