יח"צ (אתר רשמי)
במציאות תחרותית כל כך בה מותגי ומעצבי האופנה נדרשים כמעט מדי עונה להמציא את עצמם מחדש, הפכו שיתופי הפעולה בין המעצבים למותגים לשכיחים במיוחד.
מותג הוא כידוע כוח, וכשמדובר בשני מותגים חזקים ומשמעותיים שחוברים להם יחד – זו כבר לגמרי אימפריה שלמה של כוח יח"צני.
אז קבלו בבקשה את הפרפקט מאץ` החדש בזירה, שיתוף הפעולה המסקרן והמרגש בין שני הטייקונים האמריקאים, מחד המעצב טומי הילפיגר, דמות ואספית בולטת ומעצב מותג-על של בגדי רחוב אורבניים, ומנגד המותג טימברלנד - אימפריית ההנעלה וההלבשה האמריקאית שחברו כאמור יחד והנפיקו קולקציית קפסולה ייחודית ומעניינת המציגה חדשנות אקולוגית, דרך עיצוב, קיימות וסטייל.
יח"צ (אתר רשמי)
אלטרנטיבה אופנתית אמיתית
הסיפור של טימברלנד מתחיל ב-1918, במפעל נעליים קטן בבוסטון שבו החל נתן שוורץ, איש פשוט עם חזון שהגיע לארה"ב בתחילת שנות ה-20 של המאה שחלפה, לעבוד כשוליה לתופר נעליים. ב-1955הוא כבר הפך לבעליו של מפעל נעליים וצירף את בניו לעסק, עד שב-1973 נולד המותג טימברלנד.
בטימברלנד כידוע מקפידים מאד על שמירת ערכים אקולוגיים וסוציאליים כאחד. זה החל כבר לפני למעלה מעשור בהשקת פורטל האחריות התאגידית של המותג, אתר שנולד בעקבות הבנה עמוקה וחיבור ממשי לנושאי קיימות לרבות השקה מתוקשרת לתווית שצורפה בשעתו לחלק מנעליי המותג וכללה מידע על ההשפעות הסביבתיות השונות שלהם, החל מאחוז השימוש באנרגיה ירוקה לייצור הנעליים וכלה באחוז החומרים הידידותיים לסביבה מתוך סך חומרי הגלם של הנעליים.
בהמשך צירף המותג גם אינדקס ירוק שכלל ציון סביבתי משוקלל, ולאורך השנים הוא מרכז את מאמצי האחריות התאגידית שלו בארבעה מישורים: אקלים, מוצרים, מפעלים ושירות, כשהוא פועל להפחתת פליטות שמקורן במפעליו וכן מתעדף שימוש באנרגיה נקייה ורמת ניהול האנרגיה בכל שרשרת הייצור.
יח"צ (אתר רשמי)טומי הילפיגר הקים את העסק שלו ב-1985, כשהיה בן 34, ומהר מאד הלוגואים הגדולים שלו עם מוטיב האדום-לבן-כחול התפשטו ונראו בכל מקום.
כמעצב על, הילפיגר נחשב לאחד הראשונים שאימצו את נושא הקיימות כשהוא ביקש להתרחק ככל שניתן מהדימוי של מחבקי העצים אך פועל נמרצות להפוך את הרעיון האקולוגי לסקסי במידה.
יח"צ (אתר רשמי)אשתקד הוא הציג את קולקציית TommyNow#, שעוצבה בשיתוף פעולה עם נהג המרוצים לואיס המילטון ועם המוזיאית זוכת הגראמי גבריאלה ווילסון (H.E.R), קולקציה בה הקיימות תפסה מקום מהותי.
עתה כאמור השיקו השניים את Drop 2 - קולקציית קפסולה ייחודית ומעניינת שנוצרה בעקבות הערכים והשאיפות המשותפות של השניים לנושא הקיימות ומחויבותם לחדשנות אקולוגית ולעיצוב הכולל פתרונות המפחיתים את טביעת הרגל האקולוגית של תעשיית האופנה.
יח"צ (אתר רשמי)
הקולקציה עוצבה ע"י הילפיגר עבור טימברלנד בהתבסס על הסתכלות אל העתיד ויצירת אייקונים של המחר תוך שימוש בחידושים שיש כיום כדי ליצור ולתמוך בחזון האקולוגי המשותף, ותמצאו בה פריטי אופנה העשויים מבדים חדשניים ומתהדרים בהדפסים אומנותיים בהשראת בגדי הרחוב המודרני, מהטבע והסביבה תוך שימוש בצבעים טבעיים של בז`, לבן ותכלת.
קולקציית הקפסולה מתמקדת במספר היבטים אקולוגיים בתחום הגיוון, השימושיות, האחריות הסביבתית וכמובן אופנה. בשונה מקולקציית Drop 1 שהתמקדה כזכור בשילוב בין העבר והווה, Drop 2 עוסקת אך ורק בעתיד תוך מתן דגש לבחירות שצרכני אופנה עושים והמוצרים שהם רוכשים.
בפני טימברלנד והילפיגר עמדו כצפוי לא מעט אתגרים כמי ששמו לעצמם כמטרה להיות חברות ערכיות ולהוכיח שאסטרטגיית קיימות הינה גם אסטרטגיה עסקית מצליחה ולא רק פילנתרופיה לשמה. כך למעשה עיצוב הקולקציה הגיע מגישה מעגלית שהתמקדה בחמישה אלמנטים מרכזיים של קיימות: חיסול פסולת, צבעים טבעיים, חומרים עמידים, גומי טבעי ועור מחודש.
יח"צ (אתר רשמי) ואם בחיסול פסולת עסקינן, נציין כי המעילים בקולקציה המדוברת מלאים בתערובת של עודפי בדים ומילוי סיבים סינתטיים דמויי פוך ממוחזר, בעוד שבתחום החומרים העמידים, הז`קטים והמכנסיים בליין המשותף עשויים עם תווית שחורה מבד GORE-TEX, שנדרש לעמוד בתקני עיצוב מחמירים מבחינת קיימות והשפעה סביבתית, כל זה תוך שימוש בחומרים טבעיים והקפדה על ביצועים טכניים.
בנוסף, שיתוף הפעולה המדובר אילץ את השותפות לפתרונות עיצוב שיבלמו ככל שניתן את טביעת הרגל האקולוגית של תעשיית האופנה, דבר שיצר עיצובים פורצי גבולות שמרו על אמירה אופנתית ברורה ומשמעותית, שהולכת יד ביד עם האמירה החברתית-סביבתית של הקולקציה שמחד מכבדת את העבר ומאידך מצעידה את שני המותגים צעד נוסף קדימה לתמיכה בעתיד ירוק ושוויוני יותר.
מחירים: 599.90- 1999.90 ₪, בסניפי טימברלנד בעזריאלי ת"א, בקניון גבעתיים, בקניון איילון ובגרנד חיפה.