יח"צ. אתר רשמי
הארד קור: אלכוהול של חורף
אנחנו מתים להיות בריטים כאלה, שמגיעים הביתה מהעבודה ומוזגים לעצמנו כוס וויסקי. העניין שרוב השנה, בלבנט הלוהט הזה שאנחנו תקועים בו, כמה שלוקים של וויסקי ונזיע כמו סוסים.
פה, רוב השנה, בירה צוננת תעשה את העבודה הרבה יותר טוב מאשר תזקיק אלכוהולי חזק. אבל מה? אצלנו החורף הוא לא ממש חורף, הקור לא ממש קור, ובכל זאת – גם פה מגיע הרגע שבו נפרדים לשלום מהמשקאות הקיציים ואפשר להרגיש קצת אירופה. אז שלא נחגוג על זה?
מזקקת הוויסקי הסקוטי הוותיקה Glenmorangie- גלנמורנג`י השיקה מהדורת חורף מיוחדת פרי יצירתו של ד"ר ביל לומסדן – המזקק הראשי.
לאור הצלחת המהדורה המיוחדת של הוויסקי הסקוטי Glenmorangie Tale of A Cake אשתקד, גם השנה, ד"ר לומסדן המאסטר דיסטילר של המזקקה, מביא לידי ביטוי את השראתו ויצירתו במהדורת חורף חדשה המציגה וויסקי חדש לחורף, כאשר לישראל יגיעו רק 810 בקבוקים במהדורה מוגבלת.
יח"צ המהדורה המדוברת שהותאמה לצרכני וויסקי חדשים וותיקים גם יחד. עוטפת את החושים בטעמים של פירות, דבש, טופי ואגוזי ברזיל, סרוגים יחד עם קינמון, ג`ינג`ר וציפורן.
מתוך מחשבה על וויסקי חורפי ומתוך הרצון העז ליצור וויסקי עשיר, חלק, פירותי עם טעמי חורף, לקח ד"ר לומסדן, גלנמורנג`י אוריג`ינל שהתיישן בחביות ברבן (אמריקאיות) והעביר אותו להתיישנות נוספת בחביות בהן היה לפני כן יין מרסלה. יין המרסלה הוא יין מחוזק ומיושן מסיציליה - אהוב על חובבי טעמי הפירות המתוקים.
מחיר: 269-289 ₪ ל-700 מ"ל.
אנשי יקב בנימינה עם יוסי מעמותת שלוה. צילום: יח"צ איזו שלווה
שיתוף פעולה מרגש של יקב בנימינה עם ארגון שלוה, שנועד לקדם שוויון הזדמנויות לאנשים בעלי מוגבלויות ועזרה בשילובם בחברה יצא לדרך.
כולנו מכירים את הלהקה של שלוה, אולם מאחורי הלהקה עומד ארגון שנוסד על ידי קלמן ומלכי סמואלס, בשנת 1990 בירושלים, כחלום פרטי של בני הזוג שבנם שנפגע מחיסון פגום לפעול לקידום ולשילוב אנשים עם מוגבלויות כשווים בחברה.
ממיזם התנדבותי צנוע בדירה שכורה בירושלים, הפך שלוה לארגון בתחומו.
לפני ארבע שנים הגשים לראשונה יוסי, בנם של קלמן ומלכי חלום עת החל לשתף פעולה עם יקב הרודיון והשיק יין משלו הקרוי Handshakeף מאז נוספו עוד שני יינות שהושקט במהדורה מוגבלת וניתן לרכושם במרכז שלוה בירושלים ובחנויות הדיוטי פרי ג`יימס רוצ`רדסון.
עתה, כחלק משיתוף פעולה בין יקב בנימינה לשלוה, יתרום היקב 10 ₪ מכל בקבוק יין מסדרת רזרב (60 ₪) שיימכר בששת החודשים הבאים באחד מסניפי רשת יין בעיר ברחבי הארץ.
יח"צ אניסי חורפי: בא לשכונה עראק חדש
עראק הוא אחד ממשקאות האניס המזוהים ביותר עם אגן הים התיכון שהפכו לפופולריים ביותר בשנים האחרונות בישראל. צריכת העראק מהווה כ-11% מכלל צריכת האלכוהול ונמצאת בצמיחה כמותית של 43% בתקופה מצטברת לשנת 2021.
ההחלטה של יקבי כרמל לשווק עראק התקבלה לאחר מבדק צרכנים מקיף, במסגרתו התקבל הרעיון בחיוב עם כוונה מוצהרת להתנסות במוצר בקרב צרכני קטגוריית האניס.
"ארק כרמל" החדש פותח ע"י יפתח פרץ, היינן הראשי של יקבי כרמל, וצוות הייננים, שערכו מבדקי טעימה בקרב צרכני הקטגוריה, במסגרתם הוגדרו טעמי העראק ואחוז הכהל האידאלי ביותר.
המותג (ארק כרמל) עוצב באופן מודרני, ים תיכוני, עם לוגו המרגלים המזוהה עם יקבי כרמל בחזית התווית. שם המותג "ארק כרמל" נבחר במטרה לשמר את שמו ההיסטורי של המותג שיוצר מאז המאה ה-19.
"ארק כרמל" עשוי בקפידה על פי ידע רב, מסורת וניסיון, מכיל כוהל מלס בתוספת תמצית אניס טבעית, הכוללת מיצוי טעמים של כוכבי אניס ותבלינים נוספים. 37.5% אלכוהול, באריזה של 700 מ"ל.
יוסי אדרי, סמנכ"ל שיווק יקבי כרמל: "אנו ביקבי כרמל מייצרים משקאות אלכוהוליים, כבר מסוף המאה ה-19. כמענה למגמה הצומחת ולביקוש הגובר בקטגוריית האניס, החלטנו להחזיר עטרה ליושנה ולהשיק את ארק כרמל המקורי תחת עיצוב רענן וטעמים המותאמים לצרכני הקטגוריה".
מחיר: 60 ₪.