GERMAINE DE CAPUCCINI. אתר רשמי
תעשיית היופי היא לא מהסוג שמוביל לדופק מואץ, אבל מגפת הקורונה הביאה עמה מהפך מפתיע במעמד של חלק מהתמרוקים, וניכר כי הנגיף האיץ מאד את המעבר של הצרכן לקניות באינטרנט.
הסגרים שהושתו בפרוץ המגפה אילצו מיליוני אנשים ברחבי תבל להסתמך על האינטרנט עבור כל פעולה כמעט, וכך אפילו צרכנים "מאותגרי טכנולוגיה" נוכחו לדעת שהשד הדיגיטלי אינו כזה נורא והוא אפילו מאוד נגיש ונוח.
עלייתו של קרם הפנים
השהייה בבתים והריחוק החברתי, הסגירה של נמלי התעופה ועמם גם חנויות הדיוטי פרי - שבהן כידוע משווקים מותגי איפור וטיפוח רבים כמו גם סגירת הקניונים, מכוני היופי והמספרות, הובילו כולם לשינויים בביקושים למוצרי הטיפוח השונים,.
כך למשל בשל חבישת המסיכה חלה ירידה דרסטית בביקושים למוצרי איפור (למעט תמרוקים לעיניים: צלליות, איליינר ומסקרה שמכירותיהם בחנויות המקוונות עלו ב-64% מאז פרוץ המגפה).
מותגי הטיפוח המקצועיים הם שספגו את המכה הקשה ביותר נוכח סגירתם של מכוני היופי והמספרות, ולעומתם הביקוש לערכות צבע ביתיות לשיער עלו ב-172% וחלו עליות משמעותיות גם בדרישה למוצרי דרמו-קוסמטיקה ומוצרי ציפורניים ואביזרים נלווים.
למעשה, המכירות של מוצרי הטיפוח באינטרנט בארה"ב עלו ב-90% ברבעון השני, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, כשרכישות הללו באינטרנט מהוות כ-61% מכלל המכירות של תעשיית היופי. גם עתה, כשהעולם כבר מבין כי עליו לשוב לשגרה ככל שניתן, הקניונים, החניות ובתי הטיפוח שבו לשגרה נדמה כי ערוצי הסחר המקוונים פה כדי להישאר!
צילום: Oh!Glow - פייסבוק רשמי
Oh!Glow - המסחר המקוון וטרנד האינדי
בתוך כך הושקה הבוקר (שני) באופן רשמי Oh!Glow - פלטפורמת סחר מקוונת הפועלת בתחום הביוטי ומנגישה לצרכן הישראלי מותגי אינדי (באנגלית Indie, קיצור של Independent – עצמאי) חדשים בשוק.
לא, אל תתבלבלו, לא מדובר בהכרח במותגים זולים, אלא בעיקר במותגים ומוצרים טרנדיים וחדשניים שהלקוח הישראלי פגש עד כה בעיקר בטיוליו בחו"ל או באתרי הסחר המקוונים בחו"ל, ומעתה הם נגישים עבורו ממש פה מתחת לאף...
את Oh!Glow הקימו כבר לפני כעשור דנה זילברשטיין ועפרי שיש, מנכ"ל ובעלים משותפים בחברת D.N.O Group. לאורך השנים התרכזו השניים בעיקר בפעילות סחר מעבר לים, אך בתקופת הקורונה הם ראו כהזדמנות מופלאה להיכנס גם לשוק האי-קומרס בארץ ולהנגיש רכישת תמרוקים בערוץ דיגיטלי.
מתוך ההבנה שהסגמנט הזה של מותגים "אחרים" ועצמאיים (לפחות עד שהם נרכשים על-ידי קונגלומרטים), מתנהל לפי קודים שונים מאלה שמכתיב השוק המסורתי, הקימו השניים את אתר הסחר המדובר ומינו לתפקיד מנהלת פעילותו השיווקית את יוני שור שעסקה בעשור האחרון בשיווק דיגיטלי, ביצירת קונספט ותכנים ויזואליים למותגי אופנה ולייף סטייל.
בניגוד לרוב המותגים שנמכרים בארץ ושייכים לתאגידי ענק כמו לוריאל, אסתי לאודר, קוטי, פרוקטר אנד גמבל, יוניליוור, LVMH ושייסדו, שהרי האתר Oh!Glow ניצב כמתחרה אל מול אתרי מכר מקוונים בינלאומיים כמו cult beauty, אייהרב, ביוטי ביי, סטרוברי נט ,"האתר הפולני" (ליידי מייקאפ) וכמובן האתר הישראלי גילטי.
ככזה, Oh!Glow משיק וחושף את מוצריו אך ורק בפלטפורמת האתר, כששור מרכזת ומנהלת כאמור את פעילותו החל משלב תכנון האסטרטגיה של עשרות המותגים האינדים שמתחילים את דרכם בארץ, דרך הרצתם והשקתם בשוק המקומי, ועד לצירת קמפיינים דיגיטליים לשיווקם.
ב-Oh!Glow מציינים כי קברניטי החברה שוקדים ומשקיעים זמן רב באיתור החידושים והטרנדים העדכניים ביותר מעולם הביוטי הבינלאומי, תוך זיהוי המותגים והמוצרים הנכונים, האיכותיים והרלוונטיים לצרכן הישראלי. בנוסף, מדגישה החברה כי גם התבצעה רכישה באתר אך הצרכן מכלה כי המוצר שקנה פחות רלוונטי עבורו, ניתן לבטל את ההזמנה ולקבל זיכוי כספי מלא.
כל מוצרי המותגים המשווקים באתר לא נוסו על בעלי חיים ולכולם רישיון משרד הבריאות הישראלי.
CHIC-CHIQ, צילום: Oh!Glow - אתר רשמי
בין המותגים השונים שתוכלו למצוא באתר מככבים שמני הגוף של המותג האירופאי "קוקוסוליס" העשויים מרכיבים אורגניים וטבעיים, מסכות האבקה המוצלחות של "CHIC-CHIQ" המיועדות לשימושים שונים - החל מניקוי פנים עמוק, דרך הבהרה ועד להחייאת העור, מוצרי השיער המשובחים של המותג הקנדי הצעיר "Niucoco", מוצרי האיפור של המותג "GARBO & KELLY", שנוסד על ידי המאפרת האוסטרלית קרוליין פוקס ומוצרי הטיפוח האיכותיים של המותג הספרדי המוערך "GERMAINE DE CAPUCCINI" (ג`רמן דה קפוצ`יני) שהוקם בשנת 1964 על ידי כרמן וידאל.
GERMAINE DE CAPUCCINI. אתר רשמי
מוצרי המותג האמור אומנם שווקו בעבר בישראל, אך מעתה ימכרו באופן אקסקלוסיבי בפלטפורמת הסחר של Oh!Glow שתהיה למעשה גם נציגתו הרשמית של המותג הספרדי אל מול קוסמטיקאיות מורשות שיספקו טיפולים מקצועיים במכון ע"פ פרוטוקול המותג בשימוש מוצריו המיועדים לשימוש מקצועי במכון.
באתר זמינים לרכישה חמש סדרות מרכזיות טיפוח העור, לרבות סדרת הלחות האהובה HYDRACURE המשלבת 3 סוגים של חומצה היאלורונית ומים תרמיים ממעיין וולקני שמקורו ביפן, סדרת EXCEL THERAPY O2 המבקשת לספק מענה מפני זיהומים סביבתיים ורדיקלים חופשיים, TIMEXPERT RIDES – לטיפול ממוקד בקמטים וכן סדרה נוספת לטיפול ייעודי בלילה בשעת התיקון (TIMEXPERT SRNS) וסדרה נוספת המספקת אפקט מתיחה לפנים (TIMEXPERT LIFT) הודות לשילובו של אצטיל הקסה פפטיד הפועל בדומה לפעילותו של הבוטוקס.