צילום: יח"צ גולן נהרדעאPharmup - רשת פארם חדשה תנסה לנגוס ברשתות הפארם בישראל עם מודל שיווקי של שני ערוצי מכירה: מחד אתר מכר מקוון ומאידך רשת חנויות ובה כ-5,000 תמרוקים, מוצרי צריכה וחומרי ניקיון, מוצרי תינוקות וחיתולים.
הסניף הראשון של הרשת הושק בכפר תבור והשבוע הושק בפתח תקווה סניף נוסף, הכולל מלבד מוצרים גם מתחמי עבודה מקצועיים לטיפולי יופי - מניקור, לק וג`ל, ועמדת שיזוף.
מי שהגה את המיזם וישמש כמנכ"ל הוא איש העסקים הצעיר אביאל עמר (24), שעלה ארצה לפני מספר שנים מצרפת ומשמש גם כזכיין של ארבע חנויות "זול סטוק".
"זיהיתי את הדרישה למוצרי פארם במחירים טובים יותר מצד אחד, אבל רציתי גם לבנות מקום לכל המוצרים מהמותגים המובילים ולהכניס חידוש של קבלת שירותים זמינים מעולם הביוטי" מסביר עמר.
"איני מתחרה באף אחד, למרות שב-Pharmup ניתן להשיג מוצרי פארם במחירים שהם ללא תקדים. המשאב הכי יקר של האדם כיום - הוא משאב הזמן לכן חשבתי לרכז את כל כל הצרכים מאותו התחום של הפארם והביוטי תחת קורת גג אחת וליצור מקום שניתן לרכוש בו מלבד מוצרי פארם וביוטי גם טיפולי פדיקור, מניקור, לק ג`ל, תא שיזוף, הלבנת שיניים, בוטוקס, טיפולי פנים של קוסמטיקאיות וטיפולי אסתטיקה שונים".
ל-Pharmup מועדון לקוחות המציע 10% הנחה ברכישה הבאה, מתנות לימי הולדת, הטבות בתאריכים מיוחדים (ולנטיין, חגים, יום האישה וכדומה). הרשת מתחייבת לסל המוצרים הזול ביותר באופן קבוע לאורך כל השנה עם מבצעים נקודתיים. השירות כולל משלוח אקספרס תוך 24 שעות, או אספקה עד 3 ימי עסקים, ברכישת מוצרים בסך של 299.90 שקל המשלוח יהיה בחינם (או בעלות של 19 שקל בלבד עד פתח הבית ברכישה בעלות מופחתת).
חיסרון שעמו יצטרך עמר להתמודד, טמון בעובדה שבסניפי Pharmup לא יפעל בית מרקחת. כידוע, רשתות הפארם מפעילות בית מרקחת בסניפים, על אף היותו הפסדי ברוב המקרים, זאת משום שהוא מהווה מוקד משיכה גדול ללקוחות, שלאחר מכן רוכשים באותה הזדמנות מוצרים נוספים, רווחיים יותר.
מכיוון ש-Pharmup לא תכלול בית מרקחת, מגוון המוצרים בה יהיה רחב יותר, ובניגוד לאחיותיה בגזרה בסניפיה ניתן לרכוש גם מוצרי שיער מקצועיים שמשווקים רק במספרות, כמו גם מוצרי קוסמטיקה מקטגוריית הפרופשיונל שנמכרים אצל קוסמטיקאיות ומכוני יופי.
"נהיה מהזולים בארץ. נשתדל לעשות הכל כדי שנוכל להציע את המחירים הנמוכים ביותר, גם כשזה יהיה על חשבון הרווחיות שלנו", הוסיף עמר במסיבת עיתונאים שקיים בסניף הרשת בפתח תקווה. "בינתיים אין שאיפה למספר סניפים מסוים. אנחנו רוצים להתבסס נכון, אבל אנחנו רוצים להגיע לכל מקום בארץ: לצפון, למרכז, לדרום ולירושלים".
ומה דעתי האישית בעניין? ובכן, כל מהלך לשבירת מונופול ולהגדלת תחרות מבורך הוא בכל תחום מעולם הצרכנות (בניגוד לפרשת ה"גילדה" החדשה שנוצרה לאחרונה בין ראשי "רמי לוי", ויקטורי ורשת השופרסל). הרווח הוא כולו שלנו הצרכנים ושלא יעבדו עליכם...