אם יש מגמה צרכנית כה ברורה, היא נעוצה ככל הנראה בעובדה שהקמעונאות עברה בשנים האחרונות תהליך של המצאה מחדש עת התעצבה על ידי האינטרנט.
86% מהנשים רוכשות איפור, 78% מהן קונות מוצרי טיפוח לעור וזה לפני שהוספנו מילה גם על קטגוריות השיער והציפורניים שעושות חיל ברשת, כשמיליארדי נשים שנמצאות אונליין כל הזמן - מחפשות את המוצר המסוים הזה שיגרום להן להראות טוב יותר.
הצמיחה בשוק היופי המקוון מתומרצת כמובן הודות להתחזקות הרשתות החברתיות ולשטף של אושיות יוטיוב וביוטריות (בלוגריות בתחום היופי), המחלקות טיפים לבני המילניאלס. כשקטגוריית הביוטי מתברר היא שנייה רק לגיימינג - כנושא הנצפה ביותר ביוטיוב.
אם בעבר יצרנים רבים ראו בענקית המסחר המקוון אמזון מכשול, זאת משום שהיא דרשה מהם מחירים נמוכים יותר, שהרי היום כבר קשה להתעלם ממנה ורובם מבינים שהם חייבים לשתף איתה פעולה.
יח"ציוצאת דופן בעניין זה היא VitaminsHairCosmetics הישראלית, שבחרה לשווק את מסכת הקרטין, ביוטין קולגן מתוצרתה, תחילה במרקט פלייס של פלטפורמת אמזון - עסק המסחר האלקטרוני הגדול ביותר בארצות הברית, ורק לאחר ביסוסה שם היא החלה לאפשר רכישתה גם באופן פיסי בחנויות מתמחות.
אמזון כידוע מציעה תמהיל כמעט בלתי נתפס של מוצרים מתחומים שונים. התחרות בה היא רבה, ובזכות התגובות והביקורות של הרוכשים, עם הזמן יש פריטים שמטפסים במעלה הפלטפורמה, מתבלטים ביחס לחבריהם בקטגוריה, כשהם שולטים בראש רשימת המוצרים בה.
זה בדיוק מה שקרה למסכת השיער הזאת של ויטמינס , שעולה בסך הכל 26.95 $, והפכה לאחרונה למסכה הנמכרת ביותר באמזון, עד שהפכה בימים האחרונים לסולד אאוט לאחר שהשמועה אודות סגולותיה התפשטה כמו אש בשדה קוצים.
המסכה המדוברת מכילה קרטין, ביוטין, קולגן, שמן ארגן, שמן קוקוס ושמן קיק, והיא מסייעת לטענת היצרנית "בשיקום שיער דק עד רגיל, מגנה על השיער מפני תהליכים כימיים, מחזקת ומשקמת שיער יבש, פגום, וחסר ברק, ומעניקה לו מראה זוהר מטופח ומלא בתנועה".
האם היא כ"כ שונה ומיוחדת בנוף? לא בטוח! עם זאת יש בהחלט מקום לזקוף לזכותה את העובדה שאלפי נשים שצבעו, החליקו, חמצנו, ייבשו ובעיקר התישו את השיער שלהן - די עפות עליה. לא בכדי היא קטפה את המקום ראשון וכיכבה ב-Amazon’s Choice כשהיא מתהדרת במקום השני המכובד במכירות של מוצרי שיער תחת קטגורית מסכות.
בנוסף, נהנית המסכה הזאת ממעמד של Top Pick וזוכה לביקורות משבחות שניתנו לה ע"י צרכניות מרוצות ואתרי ביקורות מהמובילים בארה"ב, וזוהי כנראה גם הסיבה שחיים שיר - מבעלי ויטמינס הוותיקה, המייצרת פתרונות מקצועיים לעיצוב וטיפוח השיער כבר מ-1943, בחר לאחרונה לחתום על שיתוף פעולה גם עם אתר טרמינל X המקומי ולאפשר גם לישראליות תמורת 75 שקלים להתלהב ממסכה שהאמריקאיות רבות העניקו לה תגובות נלהבות של ארבעה כוכבים...