תמונה: קיל`ס, צילום: mirrorukלאופן הפעולה של יצרניות טיפוח בינלאומיות חשיבות רבה בהתמודדות עם אתגרים סביבתיים. בשנים האחרונות מנסות רבות מהן לשכנע, שהן מודעות לאחריות הסביבתית המוטלת עליהן ופועלות בהתאם.
הנטייה של הארגונים הירוקים היא כמובן לבחון בחשדנות ובספקנות את מידת מחויבותן. החודש הזדמן מקרה בוחן מעניין של פעילות מבית המותג הניו-יורקי Kiehl`s, שהצהיר על צמצום ההשפעה הסביבתית המזהמת בהשקת מוצרי טיפוח במהדורת בר-קיימא.
קיל`ס, הוקם בשנת 1851 ע"י אירווינג א. מורס, מומחה לצמחי מרפא ורפואת צמחים, שעבד כשוליה אצל הרוקח ג`ון קיל, באיסט וילג` בניו יורק. החל משנת 2000 פועל המותג בצל קונצרן לוריאל, הנחשב לחברת הביוטי הגדולה והמובילה בעולם.
פועל יוצא, כי גם המותג הניו-יורקי מחויב לאסטרטגיית הקיימות והאחריות החברתית שמובילה לוריאל בשנים האחרונות, כחלק בלתי נפרד מליבת העשייה העסקית שלה, תחת התכנית SHARING BEAUTY WITH ALL.
בתוך שכך, מיישם קיל`ס הלכה למעשה את החזון הסביבתי של לוריאל.
כבר ב-2008 הציג המותג סבון גוף אלוורה - המוצר המתכלה הראשון, שהושק בשיתוף פעולה מתוקשר עם בראד פיט ושכל רווחיו הועברו ל"JPF אקו סיסטמס" - ארגון צדקה התומך ביוזמות סביבתיות בעולם.
בהמשך אימץ קיל`ס מהלך שיווקי נוסף המאפשר ללקוחותיו להחזיר אל סניפיו את צנצנות מוצרי הטיפוח שהסתיימו, ולקבל בתמורה הנחה ברכישת המוצר הבא.
עתה, מתקדם קיל`ס צעד נוסף קדימה בהצבת יעד של מעבר לשימוש באריזות הניתנות למחזור.
לאחרונה הציגו כמה מבכירי המותג את ההתקדמות שנעשתה בעניין זה עד היום, לרבות חשיפה של מוצרי טיפוח הטמונים במהדורת בר-קיימא הכוללת בקבוק רב שימושי העשוי מ-100% אלומיניום למילוי חוזר של מבחר ממוצרי המותג - זאת במטרה להפחית פלסטיק מייצור ראשוני - Virgin Plastic, המופק כתוצר של התעשייה הפטרוכימית ומיועד לשימוש חד פעמי. הבקבוק המדובר ארוז בקרטון שניתן אף הוא למיחזור.
כיוון פעולה נוסף מלבד הצהרתו הברורה של המותג לנצל כאמור בצורה רחבה את האמצעים והשיטות שיש כיום להפצת מוצרים המבוססים על מילוי חוזר, הוא הפחתה משמעותית בכמות האריזות החד־פעמיות ופיתוח של שקיות מילוי העשויות מחומר פלסטי אחיד, שניתן למחזר בקלות רבה יותר.
כמה מוצרים של קיל`ס, ובהם קרם גוף, שמפו ומרכך, סבון נוזלי אשכולית לגוף וסבון אשכולית לידיים, כבר משווקים באריזות מחומר שעוצב במיוחד כך שיתאים למחזור.
ואם לבחון את הנושא מנתוני העבר (בשנת 2018 מיחזר קיל`ס כ-10,000 אריזות הודות לשיתוף הפעולה מצד הלקוחות, גידול של 52% לעומת 2017) שהרי נדמה שהיום רבים מהצרכנים כבר מוכנים לשינוי הזה, לאור העובדה שהוויית הקורונה, השיבה לשימוש נרחב מוצרים חד־פעמיים, והרחיקה אותנו מחזון אחר של צריכה, שהרי למהלך הנוכחי של קיל`ס יש חשיבות תודעתית גבוהה במאבק של כולנו לעבר עתיד טוב יותר!