צילום: יח"צ
ענף המזגנים הצפוף והתחרותי מתעורר, הפעם מכיוון מזגני היוקרה.
חברת המזגנים טורנדו שבשליטת האחים רונן ועודד בזזי ובניהולו של יגיל וויט, הודיעה אמש (ג`) שהיא נכנסת לקטגוריית מזגני הפרימיום ותחל לשווק מערכות מיזוג אוויר של המותג היפני Mitsubishi Heavy Industries המיועדים לשוק הביתי.
מדובר במזגן חכם שמחיריו צפויים להיות גבוהים בכ-30% ממחירי השוק, כלומר במחיר התחלתי מאתגר של 3,300 שקל למזגן 1 כ"ס, לעומת 1,200-1,500 במותגים אחרים של הקבוצה למשל טורנדו וסאגה.
לרוב מותגי יוקרה אינם זוכים לפרסום נרחב משום שהם פונים לקהל נישה מצומצם, אך בטורנדו מתברר השקיעו רבות בקמפיין פרסום תחת הסלוגן "Every piece is a Masterpiece", שמטרתו לייצר מחד מודעות למותג החדש ומאידך להציג לצרכן הישראלי את הפן היפני של יצירת המופת האיכותית, תוך התמקדות במוצר ככוכב, והדגשת העליונות והחדשנות הטכנולוגית שלו.
Mitsubishi Heavy יתחרה בישראל בעיקר במזגני דייקין שמשווקים על ידי חברת אלקטרה מוצרי צריכה, כמו גם במזגני פוג`יטסו, היטאצ`י, טושיבה פנסוניק וכן במזגני מיצובישי המיוצגים באותו תאגיד יפני אך משווקים על ידי חברת אקון טק.
"יש אג`נדה שלמה מאחורי המחיר הגבוה", מסר וויט, באירוע ההשקה שקיימה החברה במסעדה היפנית TYO בנווה-צדק.
"הערך המוסף במזגנים הללו הוא - חיסכון באנרגיה, תפעול מתקדם, מזגנים שקטים במיוחד, נוחות ועיצוב. למזגנים יעילות אנרגטית של עד 6 COP, עם רמת רעש נמוכה של 19 דציבלים. בכל המזגנים קיימת אפשרות לחיישן תנועה המזהה תנועה בחלל והם מתאימים את הטמפרטורה בהתאם".
צילום: יח"צ
בנוסף ציין וויט כי המזגנים בסדרת ZSK מאופיינים בעיצוב אופנתי מתקדם, שזיכה את מיצובישי יפן בפרס A` design award, "כל מזגן הוא יצירת פאר", הוא סיכם.
רונן בזזי, מבעלי החברה: "המטרה של טורנדו היא למכור מיצובישי ב-150 מיליון שקל תוך 3 שנים, לרבות שתי מערכות VRF חדשות שיניבו 50 מיליון שקל. בעתיד נשיק גם משאבות לחימום מי בריכות שישלימו את ההגעה ליעד של מיליארד שקל".
האם יש מקום למזגן יוקרה נוסף בשוק הישראלי? ימים יגידו, יש הסבורים כי בישראל של היום אין באמת מקום למוצרי פרימיום משום שבישראל מקודשת תרבות "ווליו פור מאני", מה שבטוח הוא כי מוצר איכותי, שירות טוב ומחיר הוגן זה מה שמנצח.
ולכן בטורנדו מתעקשים להדגיש כי הצטרפותו של המותג Mitsubishi Heavy לתמהיל מוצרי הקבוצה תורמת לערכי המקצועיות, האיכות, השירות והאמינות עליהם היא מושתתת, זאת לצד ההזדמנות מבחינתה לפנות לקהלים חדשים ממעמד סוציו-אקונומי גבוה.
למיצובישי יפן מחזור מכירות של 24 מיליארד דולר וכ-80 אלף עובדים ברחבי תבל.
טורנדו, שהוקמה בשנת 1988 ומתמחה במתן פתרונות בתחום מיזוג האוויר הביתי והמסחרי, אוחזת בנתח שוק של כ-28% בקמעונאות (עפ"י GFK).