צילום: stokpic ל-pixabay
ביום חמישי הקרוב ה-22 באפריל, יציינו ברחבי תבל את "יום כדור הארץ" שאותו מציינים כבר 51 שנה.
הכל החל ב-21 באפריל 1970, אז נענו יותר מ-20 מיליון אמריקנים לקריאתו של הסנטור הדמוקרטי האמריקאי גיילורד נלסון ויצאו לרחובות הערים המרכזיות כדי לציין את "יום כדור הארץ" הראשון, בעצרות, בהפגנות מחאה ובהרצאות פומביות במכללות ובבתי הספר, במטרה לעורר את מודעות הציבור למצבו העגום של כדור הארץ.
לאחר ההצלחה ההיא, הפך היום הזה לאירוע המרכזי של התנועה הסביבתית בעולם.
החיים על הכדור, בפרט בעידן הצריכה, פוגעים בסביבה. מדי יום אנו מקבלים מהכדור תזכורת צורמת למצב החירום שבו הוא ואנו שרויים: שריפות, שיטפונות, בצורות, סופות, גלי חום וגלי קור.
אי לכך ובהתאם לזאת מצופה מחברות המייצרות את מוצריהן לעשות ככל שביכולתן לתיקון הנזקים. הוסיפו על זה את המודעות הגוברת בקרב הצרכנים לאיכות חיים ולסכנות האורבות לכדור הארץ, וקיבלתם מגמה צרכנית מתחזקת במסגרתה רבים תרים אחר מוצרים "ירוקים" - כשלעיתים מתברר חלקנו אף מוכנים לשלם עבורם מחיר גבוה יותר.
אלא שבצד המתואר נדמה כי יצרניות רבות המטביעות על אריזותיהן סמלים שונים ומשונים המתייחסים לנושאים סביבתיים-חברתיים, אימצו למעשה את שיטת ה–Green Wash - יצירת מצג שווא סביבתי לצורכי תדמית ויחסי ציבור, וחברות רבות נוספות שכבר כן עוסקות בענייני איכות הסביבה, מתמקדות בעיקר בתיקון ובפיצוי על נזקים ולאו דווקא בחשיבות מניעתם.
כך למשל חברות האנרגיה BP ו-Shell המשווקות ומייצרות דלק, שתרומתו להתחממות הכדור הרסנית - התחייבו כבר לפני שנים לפעול לפיתוח מקורות אנרגיה חלופית, ולביצוע מהלכים אקטיוויים לצמצום הפגיעה בסביבה.
גם ענקית הפאסט פוד ברגר קינג, שקציצות הבורגר שלה מיוצרות כידוע מפרות הפולטות גז מתאן, אומנם ממשיכה להגיש בחלק מסניפיה בעולם את מנותיה בכלים חד פעמיים מפלסטיק, אך במקביל היא גם נוטעת עצים - כדי לפצות על הנזק שפעילותה המסחרית גורמת לסביבה.
BABY-G, יח"צ
על המדף תמצאו גם שעון מבית המותג BABY-G, שת"פ במהדורה מוגבלת עם Aqua Planet - ארגון ללא מטרות רווח הפועל להצלה, לשימור ולחידוש שוניות האלמוגים.
השעון המדובר מעוצב בהשראת שלד של אלמוג ועל רצועתו מתנוססים הכיתובים הבאים: "Our Ocean - Our Future" ,"Love The Sea And The Earth".
כמתבקש, ממכירת כל שעון (מחיר: 499 ₪ בחנויות השעונים ברחבי הארץ) מתחייב המותג להעביר תרומה לטובת פעילות העמותה המתמקדת כאמור בגידול של אלמוגים ושתילתם בשוניות האוקיינוסים.
באדיבות אתר שוז אונליין, יח"צ
עוד בהיצע:
שני דגמי נעליים מבית המותג פלדיום, משהו בין קונוורס (אול-סטאר) לדוקטור מרטינס, שחלקן העליון עשוי מ-100% פלסטיק ממוחזר, הסוליה עשויה מסורונה ממוחזרת 42% ופוליאסטר ממוחזר 58% (מחיר: 429 ₪/ 375 ₪ באתר שוז אונליין).
ואם ביקשתם גם קוריוז - אז קבלו את הגימיק הבא מבית Californua Exotic - וויברטור שנטען לא להאמין בעזרת לוח סולארי המצורף כחלק אינטגרלי למארז.
Californua Exotic, רשמי
למאבק החשוב על שלום הכדור הצטרפו במרוצת השנים סלבריטאים רבים.
רוברט רדפורד למשל פעל נמרצות ליצירת רצועת שידור יומית על טהרת הירוק בערוץ "סאנדאנס" שבבעלותו, ליאונרדו דיקפריו דואג כבר שנים לגורילות ולקרחונים, הנסיך צ`ארלס נחשב לפעיל נלהב למען איכות הסביבה והזמר בונו - בעל מותג האופנה Edun, תורם כ-10 דולר מכל מכירה של טי-שירט העשויה מכותנה אפריקאית טהורה, לטובת רווחתם של ילדים אפריקאים.
לפני כחודשיים הצטרף לחגיגה גם ביל גייטס, מייסד מיקרוסופט, עת השיק ספר חדש ובו הוא מזהיר את מנהיגי העולם מפני האסון האקלימי הצפוי, שיהיה לטענתו חמור הרבה יותר ממשבר הקורונה.
בנוסף, בקרב רוב מוחץ של מדענים תמצאו תפישה הקושרת בין פעילות האדם למשבר האקלים, כשרובם אף סבורים כי אירועי האקלים הקיצוניים ימשיכו ויחריפו בשנים ובעשורים הבאים.
אך יש מה לעשות בעניין, מתברר!!!
כלכלנים ומומחי סביבה מאמינים כאמור שניתן לבצע שינויים שיובילו לעולם חסין יותר בפני אסונות אקלימיים, כמו גם לחתור לעולם צודק יותר בחלוקה ובניצול של משאבי הסביבה.
חשוב גם לכם לסייע? אתם מוזמנים בהחלט להצטרף אל מיזם לאומי רחב היקף המבקש לנקות את השטחים הפתוחים ברחבי הארץ.
המיזם נוצר בהתארגנות משותפת של גופים רבים ביניהם: רשות הטבע והגנים, מפעל הפיס, קרן קימת לישראל, הרשויות המקומיות, המועצות האזוריות והחברה להגנת הטבע
החזון המרכזי של המיזם הוא לייצר לראשונה תהליך ארוך טווח ומתפתח שיהווה "גלגל תנופה" לאומי שיתפרס על פני כ-5 שנים - במטרה להעמיק את המודעות הציבורית, להניע לפעולה ולעודד את הקהילה והחברה הישראלית להיות שותפים מלאים בשמירה על ניקיון היערות והטבע וטיפוח של סביבה נקייה.
יריית הפתיחה לתחילתו של המיזם, תחל בפעילויות ניקיון ושמירה על הסביבה ב"יום כדור הארץ".
להרשמה: מוקד "ניקיון המיליון", מייל: Info@nikyonhamilion.org.il
ויש כמובן גם מותגים מסחריים שאימצו את הגישה המדוברת ופועלים הלכה למעשה להזדהות עם אותם ערכים ירוקים אוניוורסליים שיסייעו לכדור...
לקראת "יום כדור הארץ", החלטנו לפרגן לכמה מהם:
יח"צ, צלם: טל טרי
אורגניקזון
מארז ירוק הכולל 4 מוצרים מתכלים - 100% אקולוגיים ו–0% פסולת.
במארז: מברשת שיניים מבמבוק - soft לבנה Humble Brush - ידית המברשת עשויה 100% במבוק מתכלה ביולוגית מגידול בר קיימא, האריזה החיצונית עשויה אף היא 100% חומרים ממוחזרים והאריזה הפנימית עשויה מנייר מתכלה ביולוגית.
נייר אפייה Green Flash - נייר אפייה טבעי ואקולוגי אשר אינו מולבן ובריא יותר למשתמש (30 יח`), שקיות אוכל מנייר If You Care – שקיות ממקור טבעי ומתחדש, תחליף טבעי לשקיות ניילון המבוססות על פטרוכימיקלים ואריזת סנדוויץ רב פעמית Green Flash - תחליף לשקיות הפלסטיק ואריזת הניילון הנצמד, שאינה מכילה עופרת, PBA, PVC ורעלנים נוספים.
מחיר: 65 ₪, באתר בשבילנו.
יח"צ
JORDEN
מוצרי סדרת GREEN CLEAN מבית המותג הסקנדינבי ג`ורדן עשויים מחומרים סביבתיים.
בהיצע: מברשת שיניים לילדים ולמבוגרים בעלת ידית ארגונומית העשויה 100% פלסטיק ממוחזר. סיבי המברשת עשויים מ"ביו פלסטיק" ואריזת הקרטון עשויה מנייר ממוחזר.
גם החוט הדנטלי (30 מטר) של המותג נקי מפלסטיק, הוא אינו מכיל כמתבקש מרכיבים מהחי ואריזתו אף היא מקרטון ממוחזר.
מחיר: 10 ₪ (מ-22 באפריל ועד ל-5 במאי), בסניפי רשת סופר פארם.
יח"צ
L`oreal Paris
המותג הכריז על תכנית קיימות ייעודית בתחום הסביבה, במסגרתה הוא מתחייב לאמץ משימה שאפתנית - להפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלו ב 50% למוצר מוגמר עד לסוף העשור. בנוסף, המותג הצהיר כי יתרום 10 מיליון יורו לפרויקטים סביבתיים למען קהילות נשים ברחבי תבל.
"זה הזמן להאיץ חדשנות בתחום הקיימות, להעביר את העולם לכלכלה מעגלית ולצמצם את ההשפעה של המוצרים שלנו", אמרה דלפין ויגואר-הובאס, נשיאת המותג העולמית. "אנחנו לא מתחילים מאפס. בין 2005-2020, המפעלים ומרכזי ההפצה שלנו כבר הפחיתו את פליטת הפחמן הדו-חמצני ב-82%, את צריכת המים ב-44% ואת ייצור הפסולת ב-35%.
יש עוד הרבה עבודה לעשות, אך אנו מחויבים לחולל שינוי ולמלא את חלקנו במירוץ זה נגד שינויי האקלים. כמותג הביוטי מספר 1 בעולם, מוטלת עלינו החובה לשנות את קודי היופי בכדי לאמץ גישה מקיימת יותר ולאפשר לצרכנים שלנו לצרוך באופן אחראי יותר".
בתוך שכך, השיקו בחברה את מוצרי "אלביב" (שמפו ומרכך מסדרת Dream Long) מחדש, הפעם בבקבוקים העשויים 100% פלסטיק ממוחזר (RPET) הניתן למיחזור נוסף.
מחיר: 17.90 ₪, ברשתות השיווק, המזון והפארם.
יח"צ, צלם: שי פיינשטיין
Pulliez
מותג הגרביים האקולוגי פוליז, פועל בשיתוף פעולה עם REPREVE®, חברה בינלאומית מתחום מחזור הבקבוקים.
ב-REPREVE® אוספים בקבוקי פלסטיק משומשים, שוטפים וגורסים אותם ואז הופכים את חומר הגלם לסיבי בד רכים ונעימים באיכות גבוהה. כך למעשה ניתן לשלב אותם בסריגת גרביים אקולוגיים התורמים לאיכות הסביבה.
הגרביים (28 זוגות) כמובן טמונים במארז אקולוגי.
מחיר: 79.90 ₪ ל–28 זוגות גרביי בוגרים. 69.90 ₪ ל–28 זוגות גרביי ילדים, באתר המותג.
יח"צ
GARNIER
בגרנייה מתהדרים בכך שקיבלו לאחרונה הכרה רשמית מארגון Cruelty Free International (CFI) במסגרת תכנית "הארנב הקופץ" (Leaping Bunny).
התכנית האמורה מחייבת מותגים שונים לחקור באופן פורנזי (על ידי שימוש בראיות מדעיות) את כל שרשרת האספקה שלהם, בכלל זה את כל חומרי הגלם וכל המרכיבים, ולבחון באם אחד מהם נוסה על בעלי חיים. האישור לקבלת התו ניתן למעשה לכלל המוצרים המוגמרים של מותג, מוצרים בודדים או פריטים בפני עצמם - אינם זכאים לקבל אותו.
בהתאמה, כדי לקבל את האישור המחמיר, נבדקו ע"י ארגון CFI למעלה מ-500 ספקים של גרנייה, הרוכשים למעלה מ-3,000 רכיבים וחומרי גלם שונים בכל רחבי העולם.
במשך למעלה משנה וחצי, גורמים בגרנייה וב-Cruelty Free International עמלו על מנת לאמת את הראיות הללו ולוודא ולהבטיח שכל מוצר בפורטפוליו של המותג יוכל לשאת באופן רשמי את סמל "הארנב הקופץ" המעיד כאמור כי לא נערכו על מוצרי המותג ניסויים בבעלי חיים.
יח"צ, צילום: אפרת אשל
Hostess
המותג מבית חברת אינטרסן, מציע סדרת כלים חד פעמיים העשויה כולה מקנה סוכר טבעי, מתכלה ושאינו מזהם את הסביבה.
קנה הסוכר הוא צמח רב שנתי, שלעומת עצים תהליך צמיחתו מתחדש תוך שנים בודדות. לאחר מיצוי קנה הסוכר, הסיבים הנותרים שבעבר היוו פסולת חקלאית שהייתה מיועדת לשריפה, משמשים כיום לייצור כלים חד פעמיים איכותיים מאוד בחוזקם ועמידותם, אשר מתכלים בתוך 30-45 ימים בסביבת קומפוסט.
הכלים קשיחים ועמידים יותר מחלופות נפוצות כמו נייר וקלקר ואף מתאימים לשימוש עם מזון חם או קר.
מחיר: 9.90 - 19.90 ₪, ברשתות השיווק והמזון.
יח"צ
Zippo
מותג המצתים האמריקאי, יוצא בשיתוף פעולה מרגש עם חברת WOODCHUCK USA, במהלכו מוצעת סדרה של שישה מצתים בשילוב עץ אמיתי. בכל קנייה של אחד מהמצתים הללו יינטע עץ בשמו של הרוכש באחד מ-15 יעדים ברחבי תבל.
WOODCHUCK היא חברה אמריקאית לעיצוב מוצרים מעץ אמיתי, הידועה באג`נדה שלה לחבר אנשים בחזרה לטבע על ידי נטיעת עץ עבור כל מוצר שהיא מוכרת. החבר הצהירה כי עד לשנת 2021 תיטע מעל ל-10 מיליון עצים חדשים בכדי לשמור על כדור הארץ והדורות הבאים.
מחיר: 319-349 ₪, בחנויות המתנות והמטיילים.
יח"צ
SIMPLIIGOOD
תעשיית המזון מן החי הינה התעשייה המזהמת ביותר משום שהיא פולטת גזי חממה יותר מ-18% מכלל הפליטות בעולם, שהן יותר מכל סקטור התחבורה יחד.
בנוסף, מחקרים מעידים שבשנת 2048, בה צפויים לחיות בעולם כ-10 מיליארד בני אדם, כבר לא יהיה מספיק שטח ומשאבים לגדל כמות מספקת של מזון מן החי.
בשביל לחולל את השינוי, החלה חברת הפודטק הישראלית לייצר ספירולינה טרייה המאפשרת לקבל את הערכים התזונתיים הגבוהים ביותר שיש במזון מן החי - מאצות.
החברה מייצרת את הספירולינה במדבר באזור הערבה, וכמתבקש אין בה חומרי הדברה, היא סופגת פחמן דו־חמצני מהאוויר, והגידול שלה נעשה באמצעות 98% מים ממוחזרים וללא פליטת פסולת לסביבה.
"הכוח שמניע אותי כל בוקר לעשות את מה שאני עושה ב SIMPLIIGOOD, הוא להשאיר לילדים שלי ולדורות הבאים עולם טוב יותר. אנחנו מגדלים אצת ספירולינה, שהיא בעצם מכונת ייצור החלבון היעילה ביותר שיש כיום בטבע בפועל אנחנו בעצם הופכים את קרני השמש לחלבון מלא", ציין מנכ"ל חברת SIMPLIIGOOD, ליאור שליו.
יח"צ
HP
HP הפחיתה את השימוש בפלסטיק מוקצף ב-40% וחיסלה את השימוש ביותר מ-95 טונות של חומרים אלה ב-2019 על-ידי עיצוב מחדש של קופסת האריזה של המדפסות.
מדפסת HP Tango Terra, שהושקה ב-2019, היא למעשה המדפסת הראשונה שנמכרת עם אפס פלסטיק באריזתה, הודות לשילוב של חומרי ריפוד מסיבים מעוצבים ונייר glassine (נייר חלק העמיד באוויר, מים וחומרים שומניים) שהחליפו את הפלסטיק המוקצף ושקיות הניילון המקובלים.
בהדפסת תלת-ממד, HP הכריזה לאחרונה על זמינותו של חומר חדש בשם פוליפרופילן (PP) המסייע בצמצום הפסולת הודות ליכולת לעשות שימוש חוזר מלא בעודפי אבקה. בנוסף החברה גם מאיצה את השימוש בשקיות פלסטיק ממוחזרות בקו מוצרי ההדפסה והמחשוב לשימוש אישי.
ב-2019 השתמשה HP ביותר מ-25,000 טונות של פלסטיק ממוחזר ממוצרי צריכה במוצרי ההדפסה והמחשוב האישי שלה. כמות זאת שוות ערך ל-9% מהפלסטיק שבו משתמשת החברה ומתכוונת להגדיל את השיעור הזה ל-30% עד 2025.
בנוסף, HP גם רכשה כ-770 אלף ק"ג (יותר מ-60 מיליון בקבוקים) של פלסטיק שנאסף מהים והשיקה את notebook, מסך, תחנת העבודה הניידת וה-Chromebook הארגוני הראשונים בעולם שיוצרו מפסולת פלסטיק שנאספה בים.
לחברה יש כיום 111 מוצרים המחזיקים בהסמכת EPEAT (מדד להערכת ההשפעה הסביבתית של מוצרי אלקטרוניקה) בדרגת זהב ו-268 עם הסמכת EPEAT בדרגת כסף, יותר מכל חברה אחרת בתעשיית המחשוב. קו מוצרי המחשוב של HP הוא בר-הקיימא ביותר בעולם.
יח"צ
Beko
המותג הטורקי למוצרי חשמל לבית, מציע את Autodose - מדיח כלים חדשני המייתר את הצורך בשימוש יומיומי בטבליות או בקפסולות למדיח ומאפשר מילוי חומר ניקוי עד לפעם אחת לחודש בלבד.
בכך, הופך Beko למותג הראשון בישראל, המציע לצרכן מדיח כלים בטכנולוגיה מסוג זה.
למעשה, המדיח המדובר פותח מלכתחילה על מנת לחסוך זמן יקר בפעולת הדחת הכלים, לחסוך באנרגיה ולמנוע בזבוז של חומר ניקוי. החדשנות הטכנולוגית טמונה במינון האוטומטי של חומר הניקוי המאפשר מילוי מיכל חומר הניקוי בכמות של ג`ל או נוזל עבור חודש שלם ולא בכל הדחה מחדש, זאת באמצעות התאמה אוטומטית של הכמות המדויקת הנדרשת לניקוי הודות לחיישנים חכמים היודעים לזהות את כמות הלכלוך שנצברה על הכלים. כך מבטיחה החברה חיסכון משמעותי באנרגיה.
יח"צ
שורש
החברה מציינת כי עבורה "כל יום הוא יום כדור הארץ".
ואכן, שורש הינו המפעל הישראלי הראשון בארץ, שעובר השנה, לעצמאות אנרגטית ומתנתק מחברת חשמל. כל החשמל העתידי יופק בעזרת השמש, מפאנלים סולאריים (800 מ"ר) שהותקנו על גגות המפעל בטירת כרמל והמשמעות - אפס פליטת גזי חממה.
בנוסף, כל סנדלי המותג מיוצרים בעבודת יד, מחומרים עמידים וללא מכונות מזהמות. הם טמונים בשקית סנדל אקולוגית (שימושית, רב פעמית וללא בזבוז בד המקופלת כמו אוריגמי כך שתהיה כמה שפחות שארית ופחת).
לתיקי טיולים והספורט של המותג תו תקן BLUE SIGN המבטיח שכל שרשרת היצור נבדקה לצמצום מינמאלי לפגיעה בסביבה.
צילום: אתר רשמי
טמבור
eco2 – צבע אקולוגי המיוצר מחומרים טבעיים, ללא VOC (תרכובות אורגניות נדיפות), ללא חומרים משמרים וללא מיקרו-פלסטיק, נתון שזיכה אותו בציון A+ הגבוה ביותר בתקן האירופאי לאיכות האוויר בחללים סגורים.
תכונות אלה מאפשרות לצרכנים: קיר נושם בעל מעבר טוב יותר של אוויר ולחות, עיכוב יצירת עובשים ופטריות, ודחיית היווצרות ריחות רעים.
המוצר המדובר אף קיבל את תו ה- Sensitive Choice (תו איכות למוצר אנטי אלרגני) השומר על הקירות נקיים מחיידקים ומותאם לתינוקות ולאנשים רגישים הסובלים מאלרגיות, אסתמה ובעיות עור ונשימה.
צילום: אתר רשמי
HAVAINAS
המותג הברזילאי משתף פעולה עם ארגון "Conservation International", בהשקת 3 דגמי כפכפים הכוללים הדפסי ציורים של דגים ושוניות אלמוגים שנמצאו בחופי ברזיל. חלק ממכירות המוצרים יוקדש למימון פרויקטים לשימור שונית "Abrolhos" הנמצאת בברזיל.
בנוסף למותג שיתוף פעולה נוסף, עם ארגון "IPE" - המכון למחקר אקולוגי בברזיל, במסגרתו הושקו 3 דגמים נוספים הכוללים עיצוב בשילוב חיות בר ברזילאיות שנמצאות בסכנת הכחדה, כאשר ממכירת כל כפכף מהדגמים הללו בברזיל - תפריש הוויאנס 7% כתרומה לארגון "IPE".
צילום: אתר רשמי
טוויטה
יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, הודיעה אמש (ב`) על ה"מירוץ ההיברידי-חשמלי" - אירוע ראשון מסוגו בארץ וככל הידוע גם בעולם, במסגרתו מאות נהגים, מקרב הציבור הרחב, יבדקו עד כמה באמת רכבם ההיברידי יכול לנסוע בתנאי אמת על חשמל בלבד.
המירוץ המדובר מיועד לבעלי רכבי קורולה סדאן, הדגם הנמכר בכל הזמנים, בגרסתו ההיברידית ומטרתו לעודד נהיגה חסכונית ונקייה מפליטת מזהמים, ובכך להעלות את המודעות ליכולת הנסיעה החשמלית המשמעותית של רכבים היברידיים, ללא כל צורך בטעינה ותשתית טעינה חיצונית.
המנצח/ת בתחרות יהיו הנהג/ת שיסיימו את מסלול המירוץ עם אחוז זמן הנסיעה החשמלית הגבוה ביותר מסך זמן הנסיעה הכולל. נסיעה חשמלית עושה שימוש במנוע החשמלי בלבד ומצמצמת ל-0 את פליטות גזי החממה המזהמים למען שמירה על כדור הארץ ואיכות האוויר שכולנו נושמים.
המירוץ הייחודי יתקיים בשני שלבים בחודש הבא (מוקדמות ב-14.5 וגמר ב-21.5), במסלול המוקדמות שאורכו 130 ק"מ ומסלול הגמר שאורכו 100 ק"מ, ואשר יוזנק ויסתיים באצטדיון נתניה, ויש כמובן גם פרס - לזוכה במקום הראשון תוענק חופשה זוגית ביפן...
צילום: אתר רשמי
סודהסטרים
מותג המים המבעבעים השיק היום (ג`) קמפיין סביבתי "Don`t just Share, Care" בכיכובה של אשת העסקים רנדי צוקרבג הקוראת לצופים שלא להסתפק בדאגה עבור כדור הארץ רק בגבולות הרשתות החברתיות, אלא לנקוט בצעדים אמיתים.
בסיום הסרטון מציגה צוקרברג את האתר החדש שהקימה החברה, המאפשר לראות אילו שינויים סביבתיים קטנים יכולים כולנו לבצע בשגרת חיינו, וכן מכריזה בעצמה על שורה של התחייבויות סביבתיות לשנת 2021, לדוגמה: חיסכון בשימוש ב-78 מיליארד בקבוקים חד פעמיים עד לשנת 2025, בהתבסס על הגידול העסקי אותו היא חווה החברה ועל החישוב לפיו הכנת מים מוגזים ממי ברז חוסכת שימוש של אלפי בקבוקי פלסטיק חד פעמיים לכל משפחה.
בנוסף, הודיעה סודהסטרים כי היא עובדת לראשונה על מציאת פתרונות ליצור מכונות ההגזה מחומרים ממוחזרים או מחומרים טבעיים. אמנם מכונת הגזה מיועדות לשימוש שנים רבות ואינן חד פעמיות, אך ייצורן מחומרים ממוחזרים יהיה אבן דרך משמעותית במימוש האג`נדה הסביבתית של החברה בשל העובדה כי החברה מוכרת מיליוני מכונות בכל שנה.
חשבונית ירוקה
חברת הפינטק הישראלית המספקת מענה לכ-80 אלף לקוחות, הוקמה מתוך צורך אישי לטפל ולנהל ניירת פיננסית באופן יעיל, מהיר, בכמה שפחות משאבים ובאופן ידידותית לסביבה –תוך שימוש מינימלי בנייר.
ההבנה שמדובר בתחום שנותר מאחור בכל הנוגע לקדמה טכנולוגית הציתה במוחו של רמי גבאי, אחד המייסדים והבעלים, את הבחנה שיש כאן הזדמנות להמציא פתרון לבעיית השימוש בפנקסי חשבוניות מסורבלים, יקרים ומלכלכים.
וכך, מדי יום מערכת החברה מאפשרת להימנע מהדפסת ניירת של אלפי מסמכים חשבוניים עבור לקוחותיה, כאשר המערכת שהיא מנגישה אוטונומית לחלוטין ועובדת על שירות ענן, ללא צורך בהטמעה או התקנה, ובמקום השימוש בקבלות, בחשבוניות ובשאר מסמכים העשויים מנייר ומזהמים ופוגעים בסביבה, החברה מציעה שירותי הנפקת מסמכים וגבייה דיגיטליים.
צילום: אתר רשמי
אכפת לי
רחלי גרייבר, בעלת "אכפת לי" - סטודיו לעיצוב בגדים לנשים מלאות בעיר גדרה, נאלצה בקורונה להמציא את עצמה מחדש ומאז היא יוצרת עבודות יד מחומרים ממוחזרים. בסטודיו תמצאי שנדליר ישן שהפך למעמד לעציצים, מעקה ישן המשמש עתה כמעמד לנר ועוד מגוון אביזרי נוי לבית שרחלי הפיחה בהם חיים.
"הסגר השפיע עלי במישור הכלכלי אך גם הרגשי. החלטתי להמשיך וליצור באמצעות הידיים אך אחרת - כיום, אני מלקטת חומרים ממוחזרים שאני נתקלת בהם ומצליחה להפוך אותם למוצר אחר, חדש ומחודש. לעסק קראתי "אכפת לי", כי אכפת לי מהסביבה ומהאנשים שמקבלים את המתנה. כל פריט מיוצר במחשבה עמוקה על העיצוב ואין שני לו".
את מוצריה של גרייבר ניתן לרכוש באתר "ישראלים טובים" - israelimtovim.co.il