צילום: אתר רשמי
משנה לשנה, האוקיינוסים והחיים בהם מצויים בסכנה הולכת וגוברת בשל שינויי האקלים, כרייה, קידוחים, דייג יתר ופסולת שנפלטת לים על ידי בני האדם, אך למותג האופנה "נאוטיקה" - NAUTICA, המזוהה כ"כ עם לוגו הספינקר (סוג מיוחד של סירת מפרש) זה ממש לא הפריע לייחד את קולקציית החורף שלו "Oceans Forward" (בתרגום חופשי "קדימה לאוקיינוס") תחת מסר אופטימי ובטוח המעודד אותנו להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמנו.
למעשה, מאז שנוסד המותג בשנת 1983 על ידי המעצב דייוויד צ`ו שבחר שלא ללכת בדרכי אביו, שהיה בעל מסעדות סיניות, היה לו חזון אחד ברור: להביא את השראת הים לסגנון לבוש יומיומי ברחבי תבל.
יח"צ צ`ו שלמד במספר קורסים של המכון הטכנולוגי לעיצוב אופנה בניו-יורק, החל בתחילת דרכו לייצר ביגוד צבעוני ופונקציונלי לגברים. לאחר כשנה כבר מכר את העסק לחברת הביגוד "סטייט אוף מיינד" של הארווי סנדרס.
בהמשך הפך המותג "נאוטיקה" לחלק מקבוצת VF, יצרנית ג`ינס Lee וביגוד לפעילות בטבע North-Face, וכך כמעט 40 שנה לאחר היווסדו הוא נחשב ובצדק למותג לבוש פרקטי רגיש לזמן, המתאים לסדר יומם של אנשים במציאות המודרנית, עם נוכחות מרשימה בלמעלה מ-75 מדינות ברחבי תבל.
צילום: אתר רשמיהקולקציה העונתית החדשה לחורף 2020-21 משלבת נוחות, ייצוגיות וסגנון אייקוני ונושאת עמה סגנונות וצבעים מרעננים עם מסרים חיוביים ואופטימיים כגון: "להיות מודעים", "להיות גלויים", "להיות מחוברים" ו"להיות מוגנים".
על אף שהקולקציה גובשה סביב פריטים קלאסיים, נצחיים במושגי הארון הקז`ואלי, מבט ממושך בחלק מפריטי הקולקציה הנעה בין אופנת ספורט בורגנית לאופנת קז`ואל יוקרתית יותר, חושף בדים נושמים, ממוחזרים, נמתחים ואווריריים (למשל כותנת פימה, הידועה במגעה הרך או ריכוזים נמוכים של פוליאסטר סינתטי, למשל בחולצות הגברים המכופתרות, וזאת על מנת להעניק להן את פריבילגיית הנון-איירון, כלומר חוסן בפני קמטים ושחרור מגיהוץ) שעוצבו במטרה לקדם את המודעות לאיכות הסביבה.
יח"צ זאת לצד שדה מינורי יותר של דיטיילים, וריאציות ופרשנויות, כמו סווטשירט בצבע בורדו שצווארונו נקטם לכדי צווארון סיני מוגבה עם חצי רוכסן וכיס או שמלה מבד אוורירי במראה בוהו-שיק.
כמתבקש, גם הפעם הפריטים לחורף לא איבדו לרגע את אופיים הלביש, ומנגד, לא נופלים אל בור שיממון חסר תחתית של בגדי חאקי וחולצות פולו שכה מזוהות עם המותג.
בקולקציה הנוכחית מתקיים משחק מעודן של דו-משמעויות, בזיק של מתח בין המוכר לבין הרצון ליצור דבר חדש בעולם, וזאת כמובן מבלי לסתור את היסודות העמוקים והאייקונים המזוהים כ"כ עם "נאוטיקה".
צילום: אתר רשמי
אי לכך כמו כל ברנד אול-אמריקאי שמכבד את עצמו, גם הפעם הקו לגברים מושתת על טהרת חולצות הפולו, הטי-שירטים הממותגים והקרדיגנים הבסיסיים למראה. אותם משלימים גם חולצות מכופתרות, מכנסי ג`ינס ששאבו השראתם מהחיים על קו החוף ומעולמות השייט והספנות.
יח"צהגזרה הנשית הושפעה אף היא מאותם מקורות השראה וככזאת היא מציעה קו בעיצוב צעיר היוצר את המראה לסגנון החיים של הנשים בחברה המודרנית.
בקולקציה פריטים רבים בצבעי יין, תות, כחול בוהק, חרדל, סגול, ורוד, פחם וירוק זית והיא כוללת כאמור סריגים, סווטשרטים, טרנינגים ומעילים עמידים במים, חולצות T ,ז`קטים, מעילים, ו-וסטים לצד ליין מכנסיים וקולקציית ג`ינסים מגוונת.
לגברים אף מוצעות חולצות פולו ומכופתרות, ולנשים שמלות, חצאיות ואוברולים במגוון גזרות.
צילום: אתר רשמי ביחס לז`אנר וביחס כללי לרשתות האופנה הקיימות, האיכות של "נאוטיקה" מהדהדת כטובה ומוקפדת, אך יש לציין כי זאת מתאדה במהרה לנוכח היעדר אמירה אופנתית ברורה או אלמנט כלשהו שבכל זאת יבדל אותה ממותגים אחרים.
עם זאת, תשומת לב מתבקשת אני ממליצה להעניק לקולקציית הקפסולה של המותג הכוללת חולצות טי שירט ייחודיות מבדי כותנה ולייקרה עם הדפסים בטכנולוגיות חדשניות במגוון טקסטורות, תבליטים וצבעים.
צילום: אתר רשמי מחירים:
גברים: טי שירט - החל מ-179 ₪, פולו - החל מ-279 ₪, מכופתרות - החל מ-299 ₪, סוודרים - החל מ-349 ₪, סווטשירטים - החל מ-279 ₪, טרנינגים - החל מ-249 ₪, מעילים ווסטים - החל מ-449 ₪, ג`ינסים - 499 ₪, הלבשה תחתונה - החל מ-119 ₪.
נשים: טי שירט וטופים - החל מ- 179 ₪, פולו - החל מ-279 ₪, מכופתרות - החל מ-299 ₪, שמלות ואוורולים - החל מ-429 ₪, חצאיות - החל מ-329 ₪, מעילים - החל מ- 450 ₪.
את פריטי נאוטיקה ניתן לרכוש בסניפי המותג וברשת אמפוריום וכן באתרי הסחר של שתי הרשתות.