צילום: צילום מסך
הפעם לא!
לפני מספר ימים עלה סטורי במספר מדיות מובילות על כך שהדוגמנית הצעירה מישל גרציג בת ה-23, בעלת מותג בגדי הים Praia, צפויה להצטלם לקמפיין החדש של המותג הבינלאומי GUESS.
כדרכן של שמועות, הרכילות אודות הקמפיין המיוחל הגיעה עד לאוזניו של הבעלים העולמי של המותג, או אז יצאה הודעה רשמית מטעם המותג שציינה כי לאחר שהתפרסמה הידיעה השגויה במידיות השונות - גרציג לא תהיה הפנים של הקמפיין הבא של GUESS.
אגב, מי שכן נבחר לככב בו הוא למעשה מיקאלה מורונה - כוכב הסרט "365 ימים" שהוכתר כתגלית השנה ואף לגבר הסקסי שאי פעם פרץ בכוחות הנטפליקס.
מורונה, החל את קריירת המשחק שלו בתפקידים קטנים בעולם התיאטרון ובמקביל ניסה את מזלו באודישנים לסרטי קולנוע. הוא הופיע בסדרת דרמה איטלקית בשם Che Dio co aiuti ובשנת 2012 נבחר לככב בתפקיד הראשי בסרט הראשון שלו, E la vita continue. קריירת המשחק שלו אמנם התפתחה באיטליה, אך לתהילה האמיתית הגיע כאמור רק לאחרונה, כשנבחר לשחק את דמותו של מאסימו בסרט "365 ימים".
**
אלי פדידה. יח"צ לאכול כמו איטלקי
לקראת יום הפסטה הבינלאומי שמצוין ממש היום (25 לאוקטובר) ברחבי תבל סיפר לנו אלי פדידה - מנכ"ל חברת פסטה נונה, על הרגלי צריכת הפסטה שלנו הישראלים.
"הישראלים צורכים בממוצע כ-5 ק"ג פסטה בשנה, לעומת האיטלקים הצורכים כ-29 ק"ג והאמריקאים הצורכים כ-15 ק"ג. סוג הפסטה המועדף עלינו ביותר הוא ה פוזלי, לעומת הפסטה המועדפת על האיטלקים שהינה הספגטי, והפסטה המועדפת על ידי האמריקאים היא המקרוני. יש כיום כ-200 צורות פסטה שונות הנמכרות בעולם, אך הפסטה הנמכרת ביותר היא הספגטי".
עוד סיפר פדידה כי "בשנים האחרונות יש גידול של כ-5% - 3% מדי שנה בצריכת פסטה ע"י הישראלים". לדבריו כמו בכל תחום בשנים האחרונות, גם כאן האינסטגרם משפיע על ההרגלים: הטרנד הגדול בקרב אכילת פסטות בשנים האחרונות הוא פסטות בצבעים כאשר משלבים ירקות בחומרי הגלם, נתון המשפיע על טעמן וצבען של הפסטות, למשל פסטה סלק בצבע סגול, פסטה עגבנייה בצבע אדום, פסטה תרד בצבע ירוק ועוד.
ולכל מי שתהה מהי משמעות המילה "פסטה" באיטלקית, נעדכן שפירוש המילה הוא "בצק".
שיהיה בתאבון!
**
שלומית גריינבסקי, ישי סגל, דורון אלמוג, משה ליאון ומשה סוויל. יח"צ עולם חסד יבנה
השבוע התקיימה פגישה משותפת של דורון אלמוג אלוף (במיל`) - יו"ר ומייסד "נחלת ערן" (עלה נגב), שלומית גרייבסקי - מנכ"ל "עלה ירושלים" עם ראש עיריית ירושלים - משה לאון, על התפתחות "עלה ירושלים" בעיר ותכניות ההתחדשות לשנים הקרובות.
"הרתמות מקצועית, נחושה ומחממת לב של משה לאון, ראש העיר ירושלים וצוותו המסור, למען אלו המצויים בחסדינו וכל העשייה עבורם היא ביטוי נעלה לערבות הדדית ואהבת אדם. עולם חסד ייבנה", ציין אלמוג.
**
הראל סקעת, ילדת עמותה אביגיל אגייב ואניה בוקשטין. צילום: הילה איינגר פשוט "גדולים מהחיים"
עמותת "גדולים מהחיים" הפועלת למען ילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם קיימה גם השנה את משדר ההתרמה השנתי בשיתוף עם רשת 13.
השנה בשל הקורונה המשדר שודר ללא קהל אך היה מרגש במיוחד שכן חלק ממשפחות העמותה נקלעו לקשיים כלכליים מאז פרוץ משבר הקורונה.
אן זיוי וירדן ויזל - כוכבות "המירוץ למיליון" שידרו ממוקד ההתרמה שהופעל ונתרם על ידי חברת ישראכרט ודיווחו בסיום המשדר כי גויסו כ-7 מיליון ₪ עבור העמותה.
את המשדר הנחו יעל בר זוהר ועידן עמדי והשתתפו בו מיטב אמני ישראל, וביניהם: הראל סקעת, אניה בוקשטיין, מארינה מקסימיליאן ובעלה גיא מנטש, יובל דיין ועוד.
**
ענבל הרזי נועם וילדיה עידן ועוז. יח"צ מה החלום שלך?
על קיר מפעל טמפו בכביש החוף מתנוסס בימים האחרונים שלט ענק ובו תחת הסלוגן "מה החלום שלך?" קורא לנשים ללכת להיבדק לגילוי מוקדם של סרטן השד. על השלט מתנוססת תמונתה של ענבל הרזי נועם עם ילדיה עידן ועוז, שמעידה על עצמה שגם היא הייתה שם.
מדובר בקמפיין שהוא יוזמה אישית של ענבל, שחלתה בסרטן השד ונאלצה לעבור כריתה מלאה דו צדדית, כימותרפיה קשה והקרנות, והחליטה לעשות מעשה ולהעלות את המודעות בדרך אישית שתיגע בנשים ותגרום להן לגשת ולהיבדק.
**
רן אסא, לירון דמרי וחן קישנר. צילום: דויד סילברמן
רצף של זכיות
יקבי כרמל ממשיכים ברצף הזכיות המרשים שלהם לשנת 2020, עם 5 מדליות חדשות לאוסף: זהב, כסף ושלוש מדליות ארד, בהן זכו בתחרות אשכול הזהב המקומית, המלמדת שעל אף המצב המאתגר, תרבות היין בארצנו ממשיכה לפרוח, להתקדם ולהתפתח.
אירוע ההכרזה על הזוכים, שעמד בתנאי "התו הסגול", התקיים בהיכל התרבות בתל אביב בנוכחות בכירי עולם היין בישראל.
**
דני רובס. צילום: דניאל מאור סיוע לאמנים
מועצת התרבות של מפעל הפיס אישרה הקצאת כ-300 אלף ₪ למען קיום מופעי תרבות בשבועיים הקרובים לשוהים בעשרות מלונות הקורונה ברחבי הארץ ובישיבות הסגורות. מנהלת אגף התרבות במפעל הפיס - דולין מלניק, מספרת כי במיזם ייקחו חלק אמנים מהשורה הראשונה דוגמת הצמד גיא ויהל, דנה ברגר, דני רובס ועוד.
לדבריה, מועצת התרבות של מפעל הפיס רואה חשיבות גדולה בקיום ההופעות לחולים ובמתן סיוע לאמנים בתקופה לא פשוטה זו.
אביגדור יצחקי, רו"ח, יו"ר מפעל הפיס: "עם קבלת הפניה לסיוע בשיפור המורל של החולים המתאכסנים במלונות הקורונה ובישיבות הסגורות נרתמנו באופן מידי למשימה. המופעים יתקיימו בשבועות הקרובים וישמחו את השוהים במלונות ובישיבות המתמודדים עם המחלה".
**
חלי ממן. יח"צ שמירה על המשקל בתקופת הסגר
קרן שתוי - מנכ"לית קבוצת הולמס פלייס אירחה כחלק מסדרת הרצאות מרתקות תחת הקונספט "הולמס פלייס מארחת" את גורו התזונה חלי ממן להרצאה ב-ZOOM שהשתתפו בה מעל 1000 מנויי הקבוצה.
ההרצאה של ממן הועברה בשידור חי דרך הפייסבוק והאפליקציה של הולמס פלייס והיא כללה טיפים וכלים לשמירה על המשקל בתקופת הסגר. בסיום ההרצאה מנויי הולמס פלייס הפנו שאלות לממן שענתה במקצועיות על כל שאלה.
**
צבי נטע ואורן אוחנה. צילום: מורג ביטן סנונית ראשונה
לעולם ירוק יותר: צבי נטע - מנכ"ל "מכשירי תנועה" נציגת "סוזוקי" בישראל השיק בימים אלה בארץ את המכונית הראשונה ההיברידית של סוזוקי - "סוזוקי איגניס היברידית" עם עיצוב ומנוע חדשים.
נטע ציין שמתחילת שיווק הדגם בארץ כבר נמכרו למעלה מ-12,500 מכוניות ולדבריו השקת סוזוקי איגניס היברידית היא סנונית ראשונה לדגמים היברידיים חדשים של סוזוקי.
**
רותי ברודו ויהודה משי זהב. יח"צ להניע מהלכים
דווקא בתקופה הזאת של משבר עצום בענף המסעדנות החליטה אשת העסקים והמסעדנית רותי ברודו להצטרף לארגון "אשת לפידות" מבית זק"א כדי לעזור להניע מהלכים מצילים ומשפרי חיים בחברה הישראלית.
"אנחנו גאים ונרגשים עם הצטרפותה של אשת החיל רותי ברודו, אישה פורצת דרך בעולם העסקים ובהתמודדות עם מצבים כמעט בלתי אפשריים, לארגון אשת לפידות. כשותפה לדרך ניזום ונוביל ביחד מהלכים פורצי דרך, מצילי ומשפרי חיים, בתהליכים קהילתיים חברתיים למען האנושות, לחיזוק האמונה, לחיזוק הגאווה, לחיזוק ישראל", ציין משי זהב.
**
תמר איש שלום ודביר בנדק. צילום מסך למען הסטודנטים
תמר איש שלום ודביר בנדק שני טאלנטים מהשורה הראשונה ושניהם בוגרי אוניברסיטת תל אביב, נעתרו בשמחה לבקשתה של ראש ארגון בוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל אביב סיגלית בן חיון, ונרתמו למסע התרמה שכולו מיועד למלגות סיוע לסטודנטים באוניברסיטת תל אביב.
"משבר הקורונה הפוקד את חיינו כבר מספר חודשים, מאיים להביא לנשירה המונית של סטודנטיות וסטודנטים, ובטווח הארוך ישפיע על פני החברה בישראל ועל עתיד המדינה כולה. לצערנו, סטודנטיות וסטודנטים רבים, שיכלו לממן את עצמם עד השנה האחרונה, לא יצליחו לסיים את לימודיהם באוניברסיטה ללא מלגות סיוע או גב כלכלי מהבית.
אנו קוראים לכם להתגייס ולתמוך בסטודנטיות ובסטודנטים המצויים במצוקה כלכלית. מלגות הסיוע מועברות במלואן ישירות לסטודנטיות וסטודנטים, ללא כל תקורה. תרמו והשפיעו על חייהם של רבים". את המסר הזה העבירו תמר איש שלום, בוגרת הפקולטות למדעי הרוח ומדעי החברה ודביר בנדק, בוגר הפקולטה לאמנויות באוניברסיטת תל אביב, שהתגייסו ליוזמה זו וקוראים לבוגרים אחרים להתגייס ולתמוך בדור הצעיר", מסרה בן חיון.
**
ירדנה ארזי. יח"צ העיניים אומרות הכל
שורה של כוכבים בביצה הישראלית נרתמו להעלאת המודעות לתסמונת רט הפוגעת בעיקר בבנות וגורמת בין היתר לאובדן הדיבור, וזאת באמצעות קמפיין המסכות "העיניים_אומרות_הכל" של "מלאכיות הדממה".
כוכבי ילדים כמו מיכל הקטנה ואסף הרץ, זמרים כמו ירדנה ארזי ורותם כהן, כוכבי ספורט כמו שחקני קבוצת הכדורסל הפועל חולון, ואפילו כוכבי הסדרה "שמש" – הזמר אליעד נחום, גדי רבינוביץ` וזבולון מושיאשווילי, העלו לרשתות החברתיות תמונה שבה הם עוטים מסיכה סגולה – צבע המזוהה עם העמותה.
למרות הקשיים איתם מתמודדות הילדות, הן מצליחות לתקשר עם הסביבה – באמצעות העיניים, ובאמצעותן בלבד. סוג התקשורת מכונה "עיניים מדברות" כי רק בעזרתן הן מצליחות להביע את עצמן. הן פעילות, חיוניות ומלאות שמחת חיים ומסיבה זו מכונות בחיבה ברחבי העולם "מלאכיות הדממה". כיום מאובחנות כ-350,000 בנות ברחבי העולם המקוות כי בקרוב תמצא להן התרופה שתשחרר אותן מכבלי גופן.
**
צילום: דניאל ג`קונט
והזוכה במקום הראשון היא...
בסופ״ש האחרון התבשרה נועה ברוך, בוגרת שנקר שהיא הזוכה בתחרות דיזל הבינלאומית! במסגרת תחרות IT`S. הפרס שתקבל הוא 10,000 יורו והתמחות בחברת דיזל באיטליה למשך 6 חודשים.
International talent support - ITS, הינה הפלטפורמה המוכרת ביותר המציגה ותומכת בכישרונות הצעירים החזקים ביותר מכל העולם. השנה הוגשו למעלה מ־600 פרויקטים מ־60 מדינות שונות, ומתוכם נבחרו 23 פיינליסטים. נושא התחרות, Here We Belong, עסק בשייכות למקומות, לתרבויות, לקהילות, ובעיקר לאנושות.
ברוך עלתה לגמר התחרות כפיינליסטית לאחר הגשת הקולקציה Retroperspectiva, אותה יצרה במסגרת פרויקט הגמר שלה במחלקה לעיצוב אופנה בשנקר, וזכתה עבור מערכת הג`ינס אותה עיצבה.
כחלק מאתגרי התחרות, התבקשו המועמדים לעצב פרויקט מיוחד עבור המותג Diesel- מערכת לבוש המבוססת על אחד מהיסודות ספורט, מדים ומועדונים תוך הבנת השפה של דיזל. מערכת הלבוש צריכה לכלול ג׳ינס באופן דומיננטי, כמו גם טכניקות הקשורות בג׳ינס. והכי חשוב, הפיינליסטים נדרשו לעצב בגישה מקיימת.
היא יצרה לוק ג׳ינס שהמשיך את הקונספט של פרויקט הגמר שלה בשנקר, ומדמה צפייה בווסט ג`ינס מנקודת מבט עליונה. בדי הג׳ינס סופקו לה על ידי דיזל, מסטוקים ישנים ופגומים, ובהם טיפלה בטכניקות מקיימות כגון צריבות לייזר ושטיפות ביתיות, על מנת ליצור גוונים שונים של אינדיגו ופטרנים משובצים. אשליית הפרספקטיבה הועצמה על ידי הכפתורים שהודפסו בתלת ממד בגדלים שונים, הפטרן המעוות אשר נצרב במיוחד עבור כל חלק גזרה, והתיפורים העליונים בג׳ינס אשר נתפרו בגודל ובעובי שונה בחלקים השונים.
**
עדן חסון. צילום: שרית הפקות
שקיעות אדומות
אחרי המגה להיט "סיבובים" ששהה שבועות ארוכים במקום הראשון במצעד ההשמעות בתחנות הרדיו ורשתות הניו מדיה, והפך לאחד מלהיטי השנה בגדולים של 2020, עדן חסון משחרר סינגל וקליפ חדש "שקיעות אדומות" אותו יצר יחד עם דולב רם ופן חזות ויעקב למאי.
עדן והצוות הגיעו ב-3 לפנות בוקר לצלם על צוק בחוף נווה ים הרצליה בזריחה עם נוף מדהים והרבה תעוזה.
"לראות את הטוב, אסור לעצור את השמש עכשיו, שקיעות אדומות, מול כל העולם, משליך את הכל אל הים, יותר לא אפול, יותר לא אפול כי ניצחתי עכשיו
זריחות אדומות מול כל העולם - משליך את הכל אל הים", מסר חסון.
**
צילום: יח"צ
BOOK לכל כלב
מיזם חדש וראשון מסוגו של המותג "אורבן צ`ויס" ועמותת "תנו לחיות לחיות" מאפשר לאנשים להתאהב במבט ראשון בכלבים המוצעים לאימוץ באמצעות
בוק דיגיטלי ייחודי.
במסגרת הפרויקט, כמאה כלבים עברו "מייקאובר" מושקע, אשר כלל טיפוח והכנות ליום צילומים מיוחד עם צלם כלבים מקצועי ובעל שם, ותמונותיהם החדשות מפורסמות בימים אלה בצורה מונגשת בקטלוג אלקטרוני חדש באתר העמותה, באופן המאפשר למשפחות המעוניינות לאמץ חבר חדש להתרשם מהכלבים מבלי לצאת מהבית ולהתאהב בהם ממבט ראשון.
יעל ארקין, מנכ"לית עמותת "תנו לחיות לחיות": "לשמחתנו, היו מי שהבינו את הצורך המיוחד, דווקא בתקופה זאת, כשכולנו בבית, להעניק גם לכלבים בבית המחסה שלנו בית חם, רגע לפני שהחורף מגיע. מי שהתגייס בהתלהבות היה המותג "אורבן צ`ויס" של חברת ביופט, אשר נתן חסות נדיבה לפרויקט ואפשר לנו להעביר לא פחות מ-100 כלבים "מהפך" שיכין אותם לחיים במשפחה חדשה. באמצעות הפרויקט התאפשר לנו להוציא מכל כלב את היופי והאופי שלו בתמונות מרהיבות ובאמצעותן להיכנס, כבר בהסתכלות באתר האינטרנט, הישר ללב של המתעניינים באימוץ. לצערנו, אין כיום מספיק אימוצים ובית המחסה שלנו בכפר רות מלא עד אפס מקום. זה המקום לקרוא לכל מי שמעוניין ויכול- בואו לאמץ!"