Jhonson Barber & PerForMans, יח"צ
קצת לפני הקורונה בין הפרק שהציג לנו הצופים יזמית שמתקשרת עם מתים לפרק אחר שבו נחשפנו ליזם שלא טרח לחשב כמה הוא עשוי להפסיד מהרעיון המהפכני שלו - השכרת מכונית יוקרה לנהיגה לפי שעה, התארחה ב-״הכרישים״ - תוכנית הריאליטי החדשה-ישנה המשודרת בקשת 12, גם היזמית טטיאנה לובימצ`יק עת ניסתה להציג מול חבורת השופטים התרה אחר השקעות מעניינות, את הפיץ` המגניב שלה.
לובימצ`יק, קוסמטיקאית בהכשרתה, אינה משחררת מניסיונה העיקש לגרום גם לגברים להתמרח. אל העונה החדשה של התוכנית היא הגיעה בכדי לקדם מיזם עסקי שבבסיסו רצונה להנגיש לזכרים שגרת טיפוח בפרספקטיבה גברית.
האם הטיפוח הגברי הוא כה מהפכני - כפי שניסתה לובימצ`יק להציגו? אכן.
למעט האזכור לגבי מחלפותיו של "שמשון הגיבור", נדרש "ספר הספרים" לנושא האמור רק בפסוק אחד בלבד: "ועשו את ציפורניהם". גם הומרוס - גדול משורריה של יוון העתיקה לא חס ב"איליאדה" על אכילס והציג אותו כשהוא מתקוטט עם כל העולם בעודו סך את רגליו בצל אוהלו, וזה מעט, מעט מדי...
במשך מאות שנים נחשב הטיפוח הגברי למוקצה מחמת המיאוס ונדמה שהמהפך בגישה כלפיו החל להשתנות רק לקראת שנות ה-70 של המאה שחלפה, כאשר אקסיומות רבות ביחס למהות הגבריות שבקו חיים, ובמקביל התעורר לו טרנד המבקש לשמר את הנעורים. אלא שבתכל`ס מאז חלפו עוד שנים רבות עד שהופיע לראשונה במחוזותינו ה"מטרוסקסואל" - אותו מושג שטבע במאמר שפרסם ב"אינדפנדנט" הבריטי לפני כמעט 30 שנה מארק סימפסון - עיתונאי וחוקר תרבות שביקש בשעתו לאפיין גבריות חדשה, מטופחת ומאוהבת בעצמה.
טטיאנה לובימצ`יק, יח"צאלא שמבחן הזמן מלמד כי חרף הצלחתו של המונח הזה שהסעיר את העולם בסוף שנות ה–90, גברים רבים גם אם הם משקיעים היום מאמץ ניכר יותר כדי להיות נחשקים הם עדיין מתקשים להודות בְּרֵישׁ גְּלֵי כי שגרת הטיפוח שלהם הפכה נדבך מרכזי וחיוני בשגרת יומם. למעשה רק חלק קטן מאד מהגברים באמת מרגיש מספיק נינוח להודות באסתטיקה שלו ואינו חש שגבריותו מאוימת בשל כך, מעטים הם הגברים שיודו שהחוקים הישנים של הגבריות אינם חלים עליהם יותר והם גאים להחצין את תודעת הטיפוח שלהם.
על בסיס הסטריאוטיפ הזה ניסתה לובימצ`יק לשכנע את "הכרישים" להאמין בחזונה ובה ולהעניק לה את הכסף שיעזור לה להתניע את העניין: השקת מרכז טיפוח חוויתי לגבר.
לשיטתה הגיעה השעה והבשילו התנאים ולא רק משום שהיום כבר ניתן למצוא על המדפים יותר ויותר מוצרי טיפוח לגבר החל מתרסיסי אפטר-שייב מסורתיים דרך קרמים ייעודיים לעיניים, לידיים ולכפות הרגליים ועד לנוסחאות אנטי-אייג`ינג מפתות ושלל תמרוקי קסם שמבטיחים גם לאפידרמיס הגברי מראה מלוטש של פוטושופ, אלא ואולי בעיקר משום שהיום כך נדמה שהטיפוח הגברי עושה צעדיו הראשונים ביציאתו מהארון והז`אנר הזה אפרופו יציאה מהארון כבר אינו מנוכס מתברר רק לגייז. עובדה - המטרוסקסואל מבית מדרשו של סימפסון הוצג מלכתחילה כגבר מטופח, שאינו הומוסקסואל (אם כי הוא יכול כמובן להיות גם כזה).
טטיאנה לובימצ`יק, יח"צוהנתונים המספריים מאשרים את מה שלובימצ`יק כבר מבינה.
באנגליה לבדה מכירות מוצרי הטיפוח לגברים שילשו את עצמן בעשור האחרון, ומספר המוצרים לטיפוח העור הגברי גדל פי תשעה. גם בצרפת מתברר שהמגמה די דומה ואפילו ליין מוזר של מוצרי איפור לגבר מבית חברת TOUT BEAU הצרפתית, שרקח מעצב האופנה ז`אן פול גוטייה ושעלה למדפים כבר לפני כעשור עדיין משווק במולדת הפרנסוואים בהצלחה רבה. גוטייה, עצמו אגב, מדגיש כי בצרפת 90% מהלקוחות של המוצרים הללו, הם בכלל גברים סטרייטים.
יתרה מכך בכל תקופת משבר הקורונה, נדמה היה כי ענף מוצרי הטיפול לגבר מגלה צורך אמיתי וגברים רבים שהעיסוק בשיער הפנים הדביק גם אותם - הלינו על כך שאינם מורשים יותר בשל ההגבלות לשוב ולהפקיד את מחלפות ראשם וזקניהם אצל אנשי המקצוע.
לובימצ`יק חדורת ההתלהבות הציגה כאמור בפני "הכרישים" את תפישתה המקצועית. היא דיברה על מותג ומיתוג, ולאורך הפרזנטציה הנרגשת שלה בפני חורצי הגורלות, היא הרבתה במבעים מעולם ה"ספורנו-סקסואל" - מונח נוסף מבית היוצר של סימפסון, שנועד להציג לנו את דור ההמשך למטרוסקסואל הנושן, אשר ביחס אליו הוא מסתבר מוחצן יותר, שרירי יותר ומאוהב בעצמו אפילו עוד יותר. מאוד משכנע, מאוד מקורי - ובהתאמה, גם הכרישים נסחפו — בהתרגשות ובהתלהבות אך למורת רוחה - הם בחרו לבסוף שלא להשקיע ברעיונה.
בשיתוף פעולה חסר תקדים וחרף העובדה שנדחתה למימון, לובימצ`יק חברה ל"מספרה של ג`ונסון" - משכן אלוהי הגבריות בחולון שהפך למוקד עלייה לרגל לכל מזוקני גוש דן ורחוק ממנה ופועל בעיר עוד הרבה לפני שטרנד הברבריות הספיק לכבוש את תל אביב, וכך בלב העיר, על רחוב סוקולוב הסואן בתוך אימפריית הגבריות הנ"ל, בלוקיישן שאכלס כמתבקש עד לא מזמן מועדון סנוקר פועל לו גם Performance - Aesthetics for means - מרכז הטיפוח שלה לגבר.
400 מ"ר עוצרי נשימה שבאמת תתקשו להתעלם מהם, הכוללים מלבד מספרה שובת לב עם זיקה עיצובית לאסתטיקת המספרות של פעם עם הכיסאות חרסינה המוגבהים והמברשות, גם מכון קעקועים ופירסינג, בר מגניב ומרווח וכמובן איך לא היכל לטיפולים קוסמטיים שבו כאמור משלימה לובימצ`יק את האווירה כולה ומעניקה למבקרים בו מגוון טיפולים ייעודיים המיועדים למי שבסתר כבר הפנימו שלא כל מי שמתלבש יפה, משקיע בעצמו ומטפח את הגרדרובה שלו הוא הומו/ נשי או לא גברי.
בפועל ידוע לכל כי העור הגברי שעיר ונוטה להפריש יותר שומן ועל כן מוטב גם לנו הגברים לנצל את היתרונות של טיפולי ותכשירי הקוסמטיקה וליהנות מעור פנים נקי יותר בריא יותר ומטופח יותר. לובימצ`יק מצידה תרביץ בכם תורה בשמירה על חשיבות שמירה על עור מאוזן ובריא ותוכיח לכם בפועל גם את ההנאה הגלומה בחוויית הטיפול לפנים.
גברים רבים סובלים מגירוי בעור לאחר הגילוח, ומאדמומיות ומפצעונים, ומשום שעורו של גבר נוטה להיות שמן יותר מזה של נשים, אנחנו גם סובלים יותר מפצעים וקומודונים (נקודות שחורות). התכנית הטיפולית שתתאים לכם לובימצ`יק היא כמובן פרסונלית אך כוללת גם שלבי טיפול קונבנציונליים יותר של ניקוי, פילינג ולחות מתאימה, שתכליתם לסייע במניעת פצעים ולשמור על העור נקי ומאוזן.
גם עבור מי מביניכם הסובלים משיער חודרני הנגרם לרוב מהכנה לא נכונה של העור לגילוח ללובימצ`יק המענה ואפילו לבני-נוער הסובלים מאקנה ברמה כזאת או אחרת - יש לה מה להציע...
אז אולי ניקוז שחורים הוא לא הדבר הראשון שאתם חושבים עליו כשאתם מגיעים להסתפר, אבל אחרי ביקור או שניים בהיכל של Jhonson Barber & PerForMans, גם אתם כנראה תתאהבו במקצועניות של לובימצ`יק ותתהו בלבכם איך לא התחלתם עם זה קודם....
מחיר: החל מ-350 שקל
Jhonson Barber & PerForMans - סוקולוב 45, חולון. 054-7740407