לנקום, רשמי
La Nuit Trésor Nude - לנקום
"מא מא" - הסרט הראשון אותו הפיקה פנלופה קרוז סימן את המעבר הדרגתי של כוכבת הקולנוע הספרדייה למאחורי המצלמה, זאת כמובן לצד הקריירה המשגשגת לפני המצלמה, ולא רק בסרטים.
כידוע, בעשור האחרון ממלאת קרוז בת ה־46 גם את משבצת הדוברת של מותג היוקרה המשובח לנקום.
"גדלתי בסלון היופי של אמא שלי, כך שאני מאוד מודעת לשינוי שאיפור יכול לעשות", אמרה בראיון למדור היופי של "ווג".
"ראיתי איך הנשים היו כשהן נכנסו ואיך הן היו כשהן יצאו. שיער חדש, ציפורניים חדשות או איפור חדש גרם להן ללכת זקופות יותר, להחזיק את עצמן טוב יותר, להרגיש גאות יותר. זה מאוד מעצים.
פנלופה קלוז, לנקום. רשמי
כשהייתי נערה ראיתי את המוצרים (של לנקום) אצל אימי וסבתי, אבל הוקסמתי מהם באמת כשראיתי את איזבלה רוסליני מככבת בפרסומות של החברה. הבושם הראשון שקיבלתי כנערה מהוריי היה טרז`ור. מי חשב שיום אחד אהיה חלק מהבית הזה.
כשקיבלתי את הקמפיין לבושם שהיה הריח של גיל ההתבגרות שלי, קשור בחוויות בחיי ומלווה אותי עד היום, זאת הייתה התרגשות עצומה. בייחוד לקראת הצילומים שהיו עם מריו טסטינו".
עתה, כעשור לאחר שהחליפה את קייט וינסלט האצילית שהייתה בשעתו הפנים של הבושם טרז`ור (Trésor) שבה קרוז אל שלטי החוצות עם קמפיין נוסף המקדם ניחוח חדש ועדין מבית טרז`ור - אגדת הבישום הוותיקה של המותג, שהולידה גרסאות רבות שהסבו לנו נחת.
הגרסה הנוכחית, טמונה כמתבקש בבקבוק היהלום האייקוני של הבושם וריחו מתהדר על פי לנקום ב"ניחוח מורכב וייחודי, המגבש את הניגודים בין הורד הרומנטי לאקורד סולארי חם, כמו נשיקה על העור".
נסיינית המדור שהסניפה את החדש, מודה שמעבר לבקבוק שהסיר מעליו הפעם את ההינומה השחורה וחשף את עצמו במערומיו, שוכן לו ניחוח ורוד, נשי, עדין, מעט מתוק וגנרי שיתאים לכל מי שמעדיפה את הריח שלה אוניברסלי, מתון ולא מסובב ראשים.
מחיר: 369 ₪ ל-100 מ"ל.
לנקום, רשמיLa Vie est Belle Intensément - לנקום
ואם בלנקום עסקינן, נישאר קמעה באגדת בישום נוספת מבית המותג המפונפן, המיועדת במיוחד לעלמות ולמעריצות עקביות של ג`וליה רוברטס (52) שכבר 20 שנה מבושמות בגאון באותה הגברת בשינוי אדרת - "La Vie est Belle - לה ויה בל".
מהדורת 2020, חושפת את Intensément - פרק חדש לניחוח האייקוני, בדמות יצירה מלאת תשוקה הלוכדת את האש הבוערת אצל מי שחיה לפי המנטרה המהותית: "האושר שלי - כאן ועכשיו".
החותם שהשאיר חיוכה החד פעמי של רוברטס בלבבותינו לאחר שפרצה לחיינו לפני כ-30 שנה עת כיכבה בסרט המיתולוגי "אישה יפה", מככב גם בראש הקמפיין לניחוח החדש ומייצג נקודת מפנה בבושם האייקוני.
בשמלת טול בגוון פוקסיה עוצמתי, משדרת רוברטס אושר טהור. התנהגותה החופשית, השמחה, החיוך והספונטנית משקפים את הלך הרוח שהיווה את ההשראה לניחוח - ההחלטה לקחת אחריות על האושר של עצמך בכל רגע ורגע.
ג`וליה רוברטס, לנקום. רשמיוהניחוח? ובכן, כל מעריצות רוברטס האדוקות יכולות להמשיך לישון בשקט – שום דבר ממה שהכרתן ואהבתן כל כך בבושם הפופולרי לא אבד בו למעט העובדה שזוהי הפעם הראשונה, שהבקבוק האייקוני חושף בושם עם צבע עוצמתי – ורוד עז ומלא שמחה, המעורר את הלב הפועם לקצב הרגשות העזים, עם תחושת חופש שפשוט לא ניתן לעצור...
מחיר: 385 ₪ ל-100 מ"ל.
איב סן לורן, יח"צ MON PARIS INTENSÉMENT - איב סן לורן
לא בכל יום נפתח מוזיאון שכל כולו מוקדש למעצב אופנה אחד, והעובדה שמיד לאחר מותו הושק אחד בפריז והוקדש למעצב הגאון ובית האופנה העילית שנוצר בדמותו ונקרא בשמו, מצביעה על הקשר העמוק בין המעצב המהולל הנחשב ללא ספק לאחד מסמליה של צרפת ושל פריז בפרט, לעיר האורות.
הניחוח החדש למשפחת MON PARIS, הוא בבחינת הפרק הנלהב ביותר בסיפור האהבה הייחודי שבין המעצב לעיר שבה בחר לחיות וליצור. סיפור שמתחיל בגיל 17 ומסתיים בגיל 71, ומתפרס על פני 54 שנים של סגידה לעיר האורות.
סן לורן שנפטר בגיל 71 בדירתו הפריזאית ברחוב בבילון, הגיע אליה מאלג`יר בגיל 17 כשברשותו תיק עבודות. עורך המגזין "ווג" היה הראשון לפרסם את יצירותיו וכבר שנה אחר כך זכה סן לורן בשלוש מתוך ארבע קטגוריות בתחרות עיצוב מרכזית בפריז.
גם לאחר שמכר את זכויות המותג שלו נהג סן לורן לפקוד מדי יום ביומו את בניין העמותה שלו ושל שותפו לחיים - פייר ברז`ה, שם הייתה ממוקמת החנות המקורית של המותג, ובה היה יושב בקומה השלישית של הסטודיו שלו, שבו עיצב את הדגמים שהסעירו את פריז בימיה הטובים.
אומנם המפגש שלו עם פריז בשנותיו האחרונות התבצע רק דרך זגוגית חלון המכונית, שהסיעה אותו בכל בוקר לבניין הקרן ובחזרה הביתה בשעות אחר-הצהרים, אך בצעירותו זו הייתה העיר שחיבקה אותו כשהגיע אליה לראשונה ללמוד אופנה, העיר שחגגה את התהוות בית האופנה שלו (1961) והעיר שהפכה אותו ל"נסיך הקוטור" האהוב לפני שהכתירה אותו למלך האופנה שלה.
מי עוד העז לקרוא לבושם שרקח על שמה? הבושם פריז (1983) שהיה מתנתו של המעצב לעיר, שאותה הוא כינה ברוך, "מון פריז" מכיוון שהיא כבשה אותו, והוא כבש את ליבה, היה למעשה הדרייב ליצירת משפחת בשמים שלמה, שזכתה להתהדר בכינוי ההוא.
משפחת בשמי מון פריז, איב סן לורן, רשמי ועתה, 38 שנים לאחר לידתו של הפריז הראשון, ו-4 שנים לאחר שהושק גם הראשון בסדרת MON PARIS, מגיע INTENSÉMENT - הצהרת האהבה העזה ביותר של המעצב לעיר שאהב, מעין וריאציה חדשה הבוערת כמו שמי פריז בזריחה, עם זר ורדים שופע, החובק את סימן ההיכר של הבושם, פרח הדטורה המהפנט.
נסיינית המערכת שהסניפה את החדש מודה כי הפיתוח העכשווי – עם התווים של ורד הסנטיפוליה, הפצ`ולי, הקסיס, הפטל ותמצית פרח הדטורה – הוא לא פחות ממושלם.
"מדובר בבושם מחרמן, נפלא, מחמיא וגם לא כבד מדי".
מחיר: 419 ₪ ל-90 מ"ל.
ג`ורג`יו ארמני, רשמי
Sì Passione Intense - ג`ורג`יו ארמני
כבר 7 שנים ברציפות שקייט בלאנשט, הכוכבת בת ה-50, שהיא כידוע גם חביבת המדור, היא הפנים של Sì.
השחקנית ההוליוודית שסיפרה בראיון ל"אל קנדה", שכשהייתה טינאייג`רית ולאחר שקיבלה את משכורתה הראשונה רכשה חליפת ארמני שהיא עדיין לובשת, ממשיכה גם הפעם לצד השחקנית הסינית, זונג צ`וקי, והדוגמניות, שרה סאמפאיו ואדואה אבודה, לגלם את הנשיות של המעצב שהיא כה אוהבת.
גם הפעם קמפיין Sì נעשה בהתאמה לתפישת המעצב אותה. האישה של ארמני ל-Sì, היא מודרנית ונועזת. אישה חסרת פחד, והחלטית ואם לדייק שהרי בלאנשט המהווה את ההתגלמות הנשית, היא זוהרת, היא כריזמטית ומתוחכמת, בדיוק כמו האישה שלה מיועד הבושם הזה.
"עוצמה לא צריכה להיות קודרת. עוצמה היא תנועה בהתהוות, היא רטט מתמשך", ציין המעצב.
ובהתאמה מאמצת בלאנשט לחיקה את הרטט החושני ומלא הניגודים המצוי בלב הניחוח החדש שהורכב הפעם מתערובת של נקטר, תמצית טהורה של דומדמנית שחורה, יסמין טהור ותווי ורד, ארז, פצ`ולי, וניל ומוסק לבן.
כמי שחובבת בכללי את ג`ורגיו וסוגדת לאלוהי הסטייל של השחקנית ההוליוודית, מצאה נסיינית המערכת את ה"סי" החדש כ"קלאסיקה שמנצחת את הזמן".
לדבריה "ללא התחנפויות, בלי עטיפה מוגזמת ובלי משחקים - מוצע בושם בניחוח מרשים, אלגנטי ועז שיהלום בעיקר נשים מצליחות בגיל המעבר. כלומר - כל מה שהפרזנטורית של הבושם החדש, קייט בלאנשט, מייצגת".
מחיר: 369 ₪ ל-100 מ"ל.
אימפוריו ארמני, רשמי
In Love with You Freeze - ג`ורג`יו ארמני
כבר כמעט 40 שנה שמעצב העל ג`ורג`יו ארמני (86) מקדיש תשומת לב רבה לביסוס קו המשנה שלו, "אימפוריו", המתמחה באופנה עדכנית ומודרנית במחיר זול יותר.
כמו קודמיהם גם החדשים מבקשים לנהל ביניהם דיאלוג וביחד לחשוף רעננות מפתה ומודרנית.
הגרסה לאישה נעה בין פרחוניות לפירותיות. היא נפתחת בתווים של ברגמוט, דובדבן טרי, אגס ומנדרינה, ממשיכה בנגיעת אבסולוט של יסמין, סמבוק קרמי ואקורד עדין של שושנת העמק ונחתמת בתמצית חמימה של פצ`ולי מגואטמלה, תמצית עשבונית ואקורד חושני של מוסק לבן.
נסיינית המערכת תיארה אותו בשם "קומפוט אָרוֹמָטי" וציינה "שזה לא דבר רע, אדרבא. הריח של הבושם פרחוני מתוק ורענן, פרשי ושמח, הוא מתאים יותר לשעות הבוקר, וכנראה שיעבוד מעולה בעיקר בימי הקיץ".
מחיר: 269 ₪ ל-100 מ"ל.
הרמס, רשמי
L’Ombre Des Merveilles - הרמס
כבר 16 שנה ש-Eau des Merveilles הוא מפתח אל העולם הפלאי של הרמס. מעין נובלה פואטית, המושפעת מהדרך שבה המותג רואה את העולם כבושם, מעין סיפור אגדה תוסס, חם, קסום עם סוף אופטימי.
גם הפעם, המרבלס לכוד בבקבוק עגול דמוי זכוכית מגדלת כשבחזיתו גשם של כוכבים, ואם לשפוט לפי תמחורו נדמה שהוא פונה בעיקר לנשים שמתייחסות למותגי יוקרה כאל מוצר צריכה בסיסי ואלמנטרי ושמחזיקות כרטיסי אשראי בצבע שחור בלבד (ע"ש וורלד סיגניה).
הרמס, רשמי
הבושם עצמו כך מספרת היצרנית "ניחן בריח שמשלב ניחוח אמברי ועצי במיוחד, עם נגיעה חושניות של פולי טונקה וקטורת, המודגשת על-ידי ניחוח עמוק של תה שחור. ניחוח בעל כוח על-טבעי המראה את העולם בזווית חדשה, מופלאה. המפתח אל הפלאים, מקור של כוכבים הזוהרים באמצע היום".
ובתכל`ס נסיינית המדור שאינה מורגלת כלל לבשמים ברמת מחירים שכזאת העידה כי "מדובר בבושם מאוד מתקתק וחזק בניחוח של כביסה נקייה. כזה שיהלום (תרתי) אם את ליידי משיכון צמרת/מהרובע השביעי בפריז/ או מכפר שמריהו. ריח של אכסדרת הכניסה לאופרה הישראלית בערב גאלה יוקרתי או במילים פשוטות יותר, ריח מרשים, אלגנטי ועז לנשים בוגרות ובעיקר עשירות".
מחיר: 650 ₪ ל-100 מ"ל, בלעדית באפריל.
קרליין. צילום: טל אזולאי
Black/White Powder - קרליין
עם היד על הדופק, שעליו גם מותז הבושם הנחשק, נדמה שאפילו מותגי בשמים נחשבים בעולם כבר הרימו את הכפפה ופיתחו שיטות לסייע ללקוחותיהן להשיג את משאת נפשן הריחנית מתוך ההיצע הקיים.
מתוך התפישה שבושם הוא הצהרה אישית, פיתחו גם במותג הבישום והטואלטיקה המקומי קרליין את Powder - שני בשמים (שחור ולבן) המציעים ע"פ היצרנית "חותם אישי" ויוצרים "חווית ריח אינדיבידואלית העונה על הצורך של כל אחת ואחת ליצור זהות עצמאית, מיוחדת, לא צפויה וכזאת שמשאירה חותם אישי השייך אך ורק לה".
מה זה בדיוק אומר? ובכן, בבסיס הרעיון ניצבת שיטה של הנחת בושם על בושם על מנת ליצור ריח אחר, אישי וחד־פעמי. מדובר על שיטה המוכרת בשם LAYERING (ריבוד) ומאפשרת למעשה שילוב בין שני ניחוחות ויותר באופן שמאפשר מחד כך "ללבוש" כל אחד מהם לבד או כאמור בשילוב עם בושם או תכשיר טואלטיקה נוסף, כמעין ריבוד בין בשמים אחרים של המותג או עם ניחוחות קונבנציונליים אחרים על מנת להעניק טוויסט לניחוח הקיים.
נסיינית המערכת ניסתה את שתי הגרסאות לבד וגם ביחד והיא סיפרה שאהבה במיוחד את ה-Black Powder.
"השחור שחור הזה כשמו ומראהו הקסום מכיל תבלין פלפל עם אשכולית רעננה, כמו גם ניחוח פירותי לתחושה נשית ולבסוף וניל ומאסק - והתחושה והניחוח מאד מענגים".
מחיר: 99 ₪ ל-50 מ"ל.
סבון, צילום: רונן מנגן
Floral Bloom - סבון
"תנו לפרחים למלא אתכן בפרץ חיוניות והרגישו יותר מחוברות לטבע. צאו לטיול בין עלים ירוקים טריים ותנו לבריזה עדינה ללטף את פניכן.
הגיע הזמן לאמץ התחלות החדשות. Don’t just live. Bloom", כך מתארת את הבושם שלה חברת סבון, תוך שהיא מדגישה כי זה מיוצר בנוסחה ייחודית המורכבת מריכוז נמוך יחסית של אלכוהול (69% בלבד) שנועד לתרום לנוכחות ריח קלילה ורעננה לאורך זמן.
נסיינית המערכת שדגמה את מבשם הגוף ציינה כי "הניחוח מתוק ונעים, אך גם כזה שמתנדף מהר".
מחיר: 179 ₪ ל-80 מ"ל.