צילום: פייסבוק Soho - Sushi & Bar/סוהו סושי & בר
תפסתי ראש על הבר, בסוהו
"האהבה של לתחום האלכוהול החלה בקורס ברמנים לפני 18 שנה, וזו הייתה אהבה ממבט ראשון. העניין ברקיחת קוקטיילים הגיע מיד אחרי ההתחלה". את הדברים הללו אמר לי אודי זילברמן (40) על הבר של סוהו.
אודי זילברמן, צילום: פייסבוק Udi Zilberman , צלם: izikab תכף נחזור לאודי, אבל במידה ויש מישהו שעדיין אינו מכיר את סוהו - סושייה ראשלצית שהפכה לאימפריה ארצית, אז רק כמה מילים: מסעדת הסוהו פועלת כבר 20 שנה בראשון לציון ומהווה מוקד עליה לרגל. למעלה מ-1400 סועדים עוברים במקום מדי יום, ואם אף פעם לא ביקרתם בה, אתם מוכרחים להגיע ולו כדי לראות במה מדובר. מפעל לכל דבר, בו נמצאים מעל 100 עובדים בו זמנית.
קוקטייל אמרו מונטנגרו וטוניק. צילום: אמרו מונטנגרו קשה לתמצת למילים את סוד ההצלחה, אבל בתור מי שפקד את המקום מימיו הראשונים ומכיר אותו היטב אני מניח שמדובר בתמהיל של אוכל טוב המוגש במנות גדולות – כמו שאנחנו הישראלים אוהבים, חלל יפהפה שמזכיר מסעדה ניו יורקית הומה, מארחות ומלצריות יפות שתמיד היו מזוהות עם המקום – הרבה מפורסמות ומלכות יופי התחילו כמארחות בסוהו, רשימה חלקית: לירן כוהנר, דנה פרידר, ליטל רוזנצוייג ושלי חזן.
ואי אפשר בלי מילה על מסיבות יום ההולדת המושקעות של המקום, שמדי שנה מביא זמרים להופעה מלאה, כמו אביב גפן, כנסיית השכל, הפרויקט של עידן רייכל ועוד.
יזמים ומשקיעים פנו במהלך השנים לבעלי הסוהו בבקשה לפתוח סניפים נוספים, ולהפוך את האימפריה לרשת, אבל קברניטי המקום הבינו שלא יוכלו לשחזר את ההצלחה, ושכל מקום נוסף רק יפגע במוניטין, וכך נולד הלוגו שמלווה את המקום עד היום, כנ"ל על המפיות שתקבלו מהמלצרית: Soho – the only one.
אבל אנחנו הרי היינו עם אודי על הבר. אודי, הוא היועץ התפעולי של המקום. "אני מנהל את כל מחלקת האלכוהול והמיקסולוגיה, ואת מערך ההדרכות וההכשרות הקשורות לכך".
צילום: פייסבוק Soho - Sushi & Bar/סוהו סושי & ברכל מקום מגיש היום קוקטיילים מהממים. למה לשבת דווקא אצלך על הבר?
"מה שאמרת זה מדויק. היום כבר כולם למדו להגיש קוקטיילים. בסוהו אנחנו עושים את זה כבר מעל לעשור. נתקלתי כאן מהרגע הראשון באנשים מוכשרים בטירוף שלימדו אותי המון. המסעדה הגישה קוקטיילים מורכבים מאוד מההתחלה, בשעה שכולם עדיין עבדו על דברים יחסית פשוטים. מאז עברתי עשרות הכשרות בשלל תחומי האלכוהול עם הרבה מאוד אנשים מוכשרים מהארץ ומהעולם. אנחנו למשל המצאנו את הקטע עם הבקבוקונים".
בקבוקונים?
"הרעיון של הבקבוקונים נולד כדי לענות על כמה שריטות שיש לנו בתור ישראלים: הראשונה היא המחשבה הישראלית, שלשמחתי דועכת בשנים האחרונות, והיא שבעצם קוקטיילים הם דרך של העסקים לעשות רווח עם מינון נמוך של אלכוהול. ואם יש משהו שישראלים לא אוהבים זה לצאת פראיירים. זה כמובן מנותק מהמציאות של המיקסולוגיה, כי ההשקעה בקוקטייל היא הרבה יותר גדולה, על מנת לאזן את הטעמים.
הדבר השני הוא שקוקטיילים נחשבים בתפיסה הישראלית משקה "נשי" ולגבר הישראלי יש בעיה בלהזמין אותו, בייחוד עם הכוס שלא בדיוק משדרת "גבריות". זה כמובן לא קיים ברוב העולם. כך שלמעשה פתרנו את שני הדברים. הלקוח יכול לשחק עם המינונים כפי שהוא רוצה. הקוקטיילים גם בנויים שיהיו טעימים בלי הבקבוקון, למי שלא רוצה הרבה אלכוהול, וכמובן מבחינת הלקוחות הגבריים, מי שיש לו בקבוקון לידו, פתר לו את בעיית הביטחון העצמי".
והלקוחות מתים על זה. בקבוקוני וודקה, וויסקי או קוניאק מגיעים עם הקוקטייל, ואתה יכול לשחק לך עם הדרינק ועם הטעמים, ואם לא בא לך לשתות הרבה אלכוהול, אפשר גם לקחת את הבקבוקון הביתה. "הקוקטיילים עם הבקבוקונים אלו הקוקטיילים הכי נמכרים", ממשיך אודי, "כי גם הלקוח יכול לשחק בטעמים לאורך זמן וגם להתאים לעצמו את כמות האלכוהול".
לאחרונה שולבו מנות חדשות בתפריט. יש גם חידושים באלכוהול?
"אחד מהדברים שאני הכי מקפיד עליהם במשך כל שנותיי זה חווית הלקוח. מבחירת הכוס שתתאים לקוקטייל, לקישוט, לצבעים וכמובן לטעם. כרגע אני עובד על קולקציה חדשה שתשלב הרבה מוצרים מעניינים בתחום שמיוצרים בארץ וגם כאלו שהגיעו לארץ לאחרונה, כולל תמציות תה ירוק טבעוניות, חליטות מעניינות מהמזרח, אלכוהול יפני ודברים טעימים נוספים.
גם הם יגיעו בכוסות שתואמות לטעמים, דבר שמוסיף לחוויה. אנשים בסוף רוצים חוויה ורוצים גם לשחזר אותה. אצלנו הלקוח יקבל תמיד את הקוקטייל שבתמונה, אולי הכוס תשתנה מידי פעם אבל הקישוט והחוויה יישארו".
18 שנה מאחורי הבר, לאודי יש מחסנית של סיפורים. אחרי כמה שאטים של הנסי הוא משחרר: "לפני לא מעט שנים שלטו קוקטיילים שהיית מדליק על הבר. זה היה טקס שלם ללקוח ואז הלקוח היה שותה. כך יצא שהדלקתי קוקטייל שנקרא "פליימינג למבורגיני", שבו הלקוח צריך לשתות את הקוקטייל שהוא עדיין בוער עם קש.
הכל הלך כשורה עד ששמתי לב שהלקוח בחר לקחת את הקש הקצר שהכנתי לו לאחר כך, ופשוט צלל איתו לקוקטייל. המזל שלנו זה שבשנייה שקלטתי את זה כיביתי את הקוקטייל והצלתי לו את הגבות. יצאנו צוחקים שנינו, אבל מאז התקנו בבר את המטף הזה שאתה רואה פה בצד".
שונגאי רול, סוהו. יח"צבגלל שלא שותים על בטן ריקה, סימנו עבורכם שתיים מהמנות החדשות בתפריט. טעמנו והן היו מעולות: שונגאי רול - אין סייד אאוט עטוף בעירית במילוי סלמון אפוי, אבוקדו, מלפפון, פטרייה מתוקה ומעל סלט אבוקדו עם צ`ילי חריף, בצל ירוק ולימון ופבלובה – קינוח מושחת שרק מעטים מצליחים לסיים על בסיס מרנג המונח על שוקולד לבן, קרם פטיסייר תות, מסקרפונה, גלידת מסטיק תוצרת בית ברוטב פירות יער ותותים.
סוהו. משה בקר 15. ראשון לציון.
רזרב אדום, צילום: עמרי מירון. רזרב לבן, צילום גיא הכטהחדשים של רקנאטי
יקב רקנאטי המעוטר פרסים וידוע ביינותיו המשובחים השיק בימים אלו שני יינות חדשים. כמובן שהפקרנו את הכבד שלנו עבורכם וניגשנו לטעימה של
ספיישל רזרב אדום 2016.
כידוע, ספיישל רזרב אדום הינו יין הדגל של היקב. יין זה מבטא את המיטב שבכל שנת בציר, כלומר את החלקות שהניבו ענבים יוצאי דופן מהם יוצרים הייננים את היין הטוב ביותר בכל שנה ושנה, יין המייצג יקב, שנת בציר וטרואר.
זהו יין בעל גוף מלא ועשיר ולו חומציות מאוזנת המעניקה יכולת התיישנות רבת שנים. ליין ניחוחות שוקולד ופירות יער, פלפל שחור ותבלינים ים תיכוניים. בכדי לייצר את היין הטוב ביותר, ההרכב הזני של היין משתנה משנה לשנה, ובבציר 2016 הוא מורכב מקברנה סוביניון, סירה, קריניאן, מרסלאן ופטיט סירה.
על מנת לשמר את טעמיו הייחודיים, בוקבק היין לאחר סינון גס בלבד והוא מוכן לשתייה כבר כעת, אולם יתיישן היטב בבקבוק במהלך העשור הקרוב ואף יותר מכך.
מחיר: 189 ₪, בחנויות היין ברחבי הארץ.
היין השני: ספיישל רזרב לבן 2017. יין זה הוא בלנד של שני זנים "ים תיכוניים" רוסאן ומרסאן, המזוהים עם דרום עמק הרון שבצרפת.
בעת ההבשלה נבצרים אשכולות הענבים עם אור ראשון באופן ידני וסלקטיבי ומיד בהגיעם ליקב נסחטים בשלמותם, סחיטה עדינה. תסיסה בחביות צרפתיות של כל זן בנפרד, בטמפרטורה נמוכה של 12 מעלות, מוסיפה ליין רעננות, מורכבות, עידון ואגוזיות יוצאי דופן.
כל זן מתיישן על משקעיו כ-10 חודשים באותן חביות צרפתיות שבהן תסס, ובמהלך ההתיישנות עובר היין ערבוב של אותם המשקעים על מנת להוסיף עושר, אלגנטיות ואיפוק שתורמים מאד לאיזון היין ולשלמותו.
ליין ארומות וטעמים של פירות גלעין רעננים, פרחים לבנים וחמאתיות מלטפת. אה, ואם תהיתם אז דעו שמהיין הזה יוצרו 6103 בקבוקים בלבד.
מחיר: 149 ₪, בחנויות היין ברחבי הארץ.
MYX Fusions, רשמיהדרינק של ניקי מינאז`
שחקן חדש בשוק המשקאות הקלים, יינות בטעמים - MYX Fusions של הראפרית ניקי מינאז`.
כן, מסתבר שגברת מינאז` אוחזת בליין מוצרים בשם MYX FUSION, יינות בטעמים לצעירים, הפופולריים מאוד בארה"ב. לפני מספר חודשים החליטה מינאז` להכשיר את ליין המוצרים ולהתאימו לטובת הקהל היהודי והישראלי.
לאחר תהליך לא פשוט נחתו המוצרים בישראל ולפני מספר ימים נערכת ההשקה העולמית במסגרת פסטיבל היין הכשר הבינלאומי "טועמים עולם" של חברת צור עולם של יין בנמל תל אביב.
MYX Fusions, רשמי מאירוע ההשקה בארץ, הגברת מינאז` אמנם נעדרה אך מרחוק היא ציינה כי "אני שמחה ומתרגשת להשיק את ליין המוצרים הכשר בתל אביב. כרגע ייצרנו 2 מוצרים כשרים בטעמי ענבים ואפרסק ואנחנו עובדים על ייצור טעמים נוספים, בדיוק כמו שיש בארה"ב".
מחיר: 10 ₪ ל-בקבוק המכיל 187 מ"ל, בחנויות היין ברחבי הארץ.
אוליגרכיה זה כאן: קוקטייל ע"ש ניקול ראידמן
בערב הוולנטיין, (חמישי 14.2) הפיקה ניקול ראידמן מסיבה גדולה בגני התערוכה, כולל הופעה שלה (כמובן) והכרזה על מופע שהיא מתעדת לעשות בקיסריה, לא פחות.
ת`אמת? אותנו עניינו יותר הקוקטיילים, מבית מותג הוודקה BELUGA, שהפיק במיוחד לכבוד הערב הנוצץ מספר קוקטיילים חדשים ומפתיעים באמת, כמו למשל קוקטייל שחור לגמרי עם פחם פעיל (!).
ביקשנו מהחבר`ה של בלוגה מתכון לאחד מהקוקטיילים שהוגשו אצל ניקול, ותאמינו או לא, גם קיבלנו.
לקוקטייל הזה הם בחרו לקרוא, איך לא, THE NICOLE RAIDMAN, זהו קוקטייל בטעמים ים תיכוניים על בסיס וודקה בלוגה נובל בשילוב ורדים, שקדים, ג`ינג`ר ופירות אדומים, מקושט בזעתר וליים מיובש.
THE NICOLE RAIDMAN .צילום: מיקה גורוביץ
וכך תעשו את זה לבד בבית:
המצרכים:
60 מ"ל בלוגה נובל
30 מ"ל מיץ ליים
5 מ"ל סירופ שקדים
15 מ"ל מי ורדים
5 מ"ל סירופ ורדים
5 מ"ל מיץ חמוציות
1/4 כוס ג`ינג`ר ביר
נענע, ליים מיובש וזעתר לקישוט
אופן ההכנה:
לשקשק את כל המרכיבים ולסנן לכוס היי בול מלאה בקרח ולקשט עם נענע, ליים מיובש וזעתר.
לחיים!