באדיבות FIXY, יח"צ
תודו שליווי של איש מקצוע שידאג להרכבה מקצועית של רהיטים ויבצע עבורכם תיקונים, טכנאי שיגיע אליכם הביתה כשהסמארטפון מתקלקל ויחסוך תהליך ארוך ומתיש במעבדה או אינסטלאטור שישחרר במידי את הסתימה שהופיעה בשירותים - נשמע מפתה.
שירות חדש מבטיח בדיוק את זה, מענה מהיר מקצועי וזמין במנוי חודשי. אז כמה זה עולה, והאם הזמן שתחסכו באמת שווה את לכם את הכסף? יצאנו לבדוק.
קבלנות שחורה: שיפוצניקים וקבלנים לא מורשים
הרכבה של רהיטים עשויה להיות פעולה פשוטה ומהנה, אבל בדיוק באותה המידה היא יכולה להיות גם סיוט מתסכל. גם כשהברז במטבח מתחיל לטפטף, החשמל לפתע קופץ ופתח הביוב גּוֹאֶה, רק מעטים מאיתנו מגלים יוזמה ותושייה, ורובנו פשוט נעמדים מול המפגע – תוהים למי בדיוק לפנות, ואיך לאתר בעל מקצוע אמין בתקווה שלא ניפול (שוב) על איזה חאפר שישאיר אחריו חצי מטבח הרוס ואותנו עם הכיס מרוקן.
לצערנו, התמ"ת ורשם הקבלנים אינם עורכים דרך קבע מבחנים לשיפוצניקים, זאת למרות הדרישה של התאחדות קבלני השיפוצים לעשות כן ולמרות פסיקת בג"צ כבר משנת 2002 לחייב אותם לערוך מבחני הסכמה.
התוצאה: ענף הרווי בשיפוצניקים (כ-15000 לערך) שלפי ההערכות רק שליש מהם נחשבים לקבלני שיפוצים מורשים הרשומים ברשם הקבלנים. ענף השיפוצים בארץ הינו ענף פרוץ שחלק ניכר מהעבודות המבוצעות בו מתבצעות על ידי גורמים לא מוסמכים, על ידי שיפוצניקים לא מקצועיים, עובדים זרים לא חוקיים או על ידי בעלי הבתים, המתנסים בעבודות "עשה זאת בעצמך".
בנוסף, בישראל מתברר כל אדם יכול להיחשב לטכנאי. ע"פ החוק היבש, כל אדם רשאי לרכוש לעצמו ארגז כלים ולהציג עצמו כטכנאי מוצרי חשמל, וזאת משום שעל פי החוק אין מחויבות להציג תעודת הסמכה על מנת לספק שירות תיקונים למוצרים הללו - וכך כל טכנאי (או כל אדם ללא הכשרה) יכול למעשה "לתקן" כל מוצר אצלכם בבית ולדרוש כל מחיר שירצה.
באדיבות FIXY, יח"צ
FIXY - מהפכת האחריות לכל התקלות בבית
אם גם אתם לא נמנים על אלה שרואים בתחזוקת הבית, החל מתיקונים קטנים ועד לעבודות חשמל, אינסטלציה ושיפוצים אתגר מלהיב, אלא דווקא מסוג האנשים שברגים, קורות ושאר מיני כלים מפוזרים על הרצפה עושים להם רע – בוודאי תשמחו לדעת שב-FIXY מודעים לכאב הראש שמלאכת המטלות מעולמות הבית, כמו גם מלאכת איתור בעל המקצוע הרלוונטי נוטים לגרום ועל כן הם מציעים שירות ייחודי לאחזקת הבית, שירות שעשוי להפוך את הכול להרבה יותר פשוט - ולאפשר ללקוחות להתקשר עם גורם מקצועי שיעשה את כל העבודה השחורה בפיקוח מלא ובאחריות על השירות.
כן, כן, אם אתם נדרשים לחשמלאי, למתקין מזגנים, לרצף, טייח או צבעי ואפילו חפצים בשירותו של טכנאי שיגיע עד אליכם הביתה כשהסמארטפון שלכם מתקלקל, השירות של FIXY תפור עליכם.
כשהפיוז נופל שוב ושוב ברור לכולם שנדרשת מעורבות חשמלאי, אך אם מופיעה רטיבות בקיר החיצוני של הבית לרוב לא נדע האם הבעיה במרזב או באיטום הגג? אם צריך לפתע לחפש אינסטלטור או מומחה לאיטום - לא ברור למי לפנות, לרובנו גם לא ידוע האם יש איש מקצוע שהוא אך ורק רצף או שמדובר פשוט בשיפוצניק, ולא פעם אנחנו נדרשים למעורבות של מנעולנים, טכנאיי מחשבים, מדבירים וחשמלאים.
באדיבות FIXY, יח"צ כאשר כל השירותים המקצועיים מסופקים במנוי חודשי תחת קורת גג אחת, מובטחת לכם נוחות מרבית ושקט נפשי. אבל כמה זה עולה, והאם הזמן שתחסכו באמת שווה את הכסף? נפגשנו עם שגיב פלייסיגר - מבעלי חברת FIXY לבדוק.
חברת FIXY החלה את דרכה לפני 25 שנה כחברת שירות בשם "סופר אלקטריק" שהקים שגיב פלייסיגר.
שמו של פלייסיגר עלה לכותרות לפני 3 שנים עת הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הגיעה עמו להסדר טיעון כבעליה של חברת הטלמרקטינג דאז סופרדיל פלוס, שהואשמה בהטעיית צרכנים. פלייסיגר שטען להגנתו כי מספר נציגות במחלקת המכירות בחברתו החליטו להמציא שיטה לעקיפת מנגנוני ההגנה, פעלו בניגוד להוראות והובילו לאותה הטעייה.
עם זאת הוא לא התנער מאחריות והורשע בעקבות הודאתו ב"אי פיקוח מספיק", כשנדרש לקנס גבוה. בעקבות כך פרש מעסקי השיווק הישיר, סגר את החברה וביחד עם יועץ המס דרור רחמים הקים את חברת FIXY שתכלית הקמתה כאמור היא להציע בעלי מקצוע ממגוון תחומים תחת חברה אחת ולקחת את הפיקוח והאחריות עליהם כדי להוביל מהפכה אמיתית בתחום צריכת שירותי תחזוקת הבית בישראל.
מהי עלות מנוי ב-FIXY ?
"כמנוי ניתן לבחור את בין שלושה מסלולים: `חבילת ארד` בעלות של 99 שקלים לחודש, `חבילת כסף` בעלות של 138 שקלים לחודש ו`חבילת זהב` ב-197 שקל לחודש.
כל חבילה כוללת את פירוט השירותים שמעניקה FIXY ללקוח".
האם במסגרת המנוי נדרש הלקוח לתוספות כספיות נוספות על דמי המנוי הקבועים(דמי השתתפות, רכישה של חלקי חילוף, למשל אם מנוע של מקרר או כל חלק אחר במכשיר שהתקלקל או /ו חומרים עבודה או ביקור)?
"קיימת השתתפות בסך 160 שקלים בגין קריאת טכנאי. זוהי השתתפות סמלית, שכן קריאה מתומחרת בענף ב-300-350 שקל. תשלום זה נועד בעצם למנוע קריאות שווא. לגבי דמי השתתפות, בעיקרון כמעט ואין השתתפות בחלקי חילוף וחומרי עבודה, אולם ישנם מקרים ספציפיים וחריגים שבהם תידרש השתתפות כספית, לדוגמה: זכוכית שנשברה".
באדיבות FIXY, יח"צ האם הצרכן יכול לבטל את המנוי בכל רגע נתון? האם יש קנס שבירה למנוי?
"המנוי ב-FIXY חודשי ולכן אין התחייבות למשך זמן מוגדר. את המנוי ניתן לבטל בכל עת ללא "קנס". אולם התנאי היחיד לביטול המנוי הוא שאם FIXY כבר ביצעה תיקונים והלקוח מצידו מבטל את המנוי במסגרת השנה הראשונה הוא יידרש לשלם עבור התיקונים שהחברה ביצעה. סעיף זה נועד להגן על FIXY מפני לקוחות שינצלו אותה לתיקונים רבים בבית ואחרי חודשיים יבטלו את המנוי".
תוך כמה זמן מגיעים אנשי FIXY מרגע שהתקבלה קריאה?
"קריאה לבעל מקצוע תעשה דרך אפליקציה, או בווטצ`אפ ייעודי, בטלפון, בפקס, דרך אתר הבית או בשליחת אימייל.
בכתב השירות שלנו ישנה התחייבות להגעת טכנאי תוך 24 שעות לתיקון מקרר מושבת כ-48 שעות לשאר התקלות. בפועל, טכנאיי החברה מגיעים עוד באותו היום או כבר למחרת".
האם קיימת מגבלה על מספר הקריאות בחודש נתון?
"לא".
האם יש מגבלה על מספר הביקורים?
"לא".
מהו ההבדל במחיר המנוי, ומהם ההבדלים בין המנוי הזול ליקר?
"ההבדל טמון בכמות הכיסויים. חבילת הבסיס כוללת אינסטלטור, מנעולן, חשמלאי וכל מוצרי החשמל בבית והחבילות הנוספות מציעות סל שירותים רחב יותר".
באתר פיקסי חוזרת המילה "קלים" בכמה מקומות לציון התיקון/ תקלה. איך קובעים מהו תיקון "קל"? ומה לגבי תיקונים מורכבים יותר ש"קטנים" על ההנדימן ורלוונטיים לשיפוצניק (רטיבות, צביעת קירות שהתקלפו, החלפת ריצוף וכדומה) האם גם אז אנשי המקצוע של FIXY יוכלו לבצע את העבודה בבקרת מחיר?
"תיקונים קלים מוגדרים כתיקונים שזמן העבודה עליהם לא עולה על 3 שעות והחלפים וחומרי העבודה בגינם לא יתומחרו ביותר מ-200 שקלים. בחוברת השירותים שלנו תמצאו נספח בשם "הנדימן" שמפרט את ההגדרה המדויקת ל`תיקונים קלים`".
באדיבות FIXY, יח"צ האם קיימת אופציה להסתייע בשירות FIXY במסגרת שאינה כרוכה במנוי?
"לא. FIXY מטפלת בלמעלה מ-1000 קריאות בחודש. בקיץ מספר הקריאות עולה משמעותית ועל כן החברה מפנה את כל משאביה ומאמציה לטובת לקוחותיה המנויים על מנת שהם יקבלו את השירות הטוב והמהיר ביותר כפי שאנו מחויבים להם".
האם כל מכשיר חשמלי יתוקן? או שמכשירים בעלי וותק מסוים מראש אינם נכללים?
"על פי כתב השירות, יתוקנו מוצרים בני עד 12 שנים. עם זאת, בשל השקת השירות החדש, FIXY מגלה גמישות בעניין זה ואם איתרנו אצל מנוי כלשהו מוצרים ישנים יותר, אנו שולחים לו מכתב המאשר שירות מלא למוצרים אלה, למרות הכתוב בכתב השירות. זאת כמובן לצד סעיף בהתקשרות שמכסה את החברה במקרים שבהם היא לא תוכל לסייע בתיקון המוצר מסיבות אובייקטיביות".
באדיבות FIXY, יח"צ מה קורה במקרה שנפתחת קריאת תיקון ומלאי חלקי החילוף אצל היבואן אזל/אינו נמצא?
"מ-FIXY נבצר להחזיק בעצמה את כל חלקי חילוף לכל מוצר חשמלי בישראל, על כל מותגיו, לשם כך היא תידרש למחסני ענק וכל התהליך ייקר מאוד את העסקה ללקוח והיא לא תהיה כדאית.
עם זאת, כל יבואן מחויב להחזיק חלקי חילוף לכל מוצר מתוצרתו 7 שנים לפחות מיום רכישתו. ישנם כמובן גם מקרים בודדים בהם נתקלנו בקושי להשיג חלקי חילוף. במקרה שכזה אנחנו ושום גורם אחד אחר לא נוכל לתקן את המוצר, ולכן במקרים שכאלה אנו מציעים ללקוח לרכוש דרכנו מוצר חדש. המכירה ניתנת כחלק מהשירות ואין לחברה רווח בגינה".
במקרה של תיקון חשמלי, היכן מתבצע התיקון במקרה שנדרשת גם מעורבות מעבדה? ואם המוצר נשלח למעבדה, האם קימת פריסה רחבה של מעבדות שירות וטכנאים?
"אנחנו כמובן מטפלים גם בשינוע המוצרים למעבדה והשבת הפריטים המתוקנים לבית הלקוח. הפריסה היא אכן רחבה, אך לא מלאה ובכל אופן השינוע ממומן על ידי FIXY ולכן ללקוח זה פחות רלוונטי אם למשל מכונת הכביסה שלו "תיסע" כמה קילומטרים נוספים.
נניח שהנדימן הגיע לביצוע עבודה וחסרים לו כלים/חלקים. האם ביקור נוסף להשלמת התיקון יעלה כסף?
"לא. הלקוח אינו נדרש לשלם בגלל טכנאי שלא הגיע מוכן".