צילום: okaidi.fr, אתר רשמי
משהו טוב עובר על "המשביר לצרכן" - רשת הכל-בו הישראלית, שהוקמה לפני 76 שנה על ידי ההסתדרות כזרוע קמעונאות לצורך מכירה ישירות לצרכנים.
הרשת שבמרוצת השנים נפרדה כידוע מההסתדרות ונמכרה לקבוצת שביט עוברת בשנים האחרונות תהליך שינוי מואץ. לפני 4 שנים היא שינתה את שמה ל"המשביר 365", ואשתקד אף היא גייסה לשורותיה את גורו הדרקונים דורין אטיאס כקניינית מטעמה, זאת במטרה לחזק את התפיסה של "המשביר" כרשת אופנתית.
צעדים אלו נעשו כמובן במקביל למהלך אסטרטגי מובחן יותר של הרחבת מגוון מותגי האופנה הנמכרים בסניפים, כשהרשת מציגה מגוון מותגים בלעדיים בתחום אופנת הנשים כמו: Punt Roma ו-Promod. בתחום אופנת הגברים מציעה הרשת מותגים בינלאומיים כמו Bagir, Polo Beverly Hills, אימפוריו ולנטיני, לי ורנגלר וLevis.
מותג האופנה מורגן, יח"צ לאחרונה הצטרפו למגוון גם Morgan - אחד ממותגי האופנה הפופולריים ביותר לנשים באירופה, כמו גם פריטי הלנז`רי מבית Lou ו-Bestform.
מהלך זה סייע לרשת לחתום את הרבעון השני של 2019 עם עלייה של 17% בהכנסותיה.
עתה, מרחיבה "המשביר 365" את אחיזתה גם בגזרת בגדי הילדים ולצד המותג האיטלקי OVS שכבר משווק בסניפיה היא מציעה בבלעדיות גם את מותג הילדים האקולוגי מצרפת - Okaidi.
צילום: okaidi.fr, אתר רשמי את המותג האמור הציגה הרשת באירוע השקה שקיימה בסניף שלה בדיזנגוף סנטר בתל אביב, בנוכחות לאורה קסטרו - מנהלת המותג באירופה והמזרח התיכון, שהגיעה במיוחד מצרפת והציגה בפני הנוכחים את הקולקציה החורפית של המותג השייך לקבוצת IDKIDS GROUP.
Okaidi, הדוגל בסביבה אקולוגית לילדים משלב בין האג`נדה הירוקה של שימוש בחומרים טבעיים, לבין נוחות וממד האופנתי, ואם יש מישהו שדואג לא רק לילדים של היום אלא גם לילדים שלהם בעתיד, אני לגמרי בעד!!!!
"אני שמחה להביא לישראל מותג צרפתי שקיים מזה 25 שנה וזוכה להצלחה ברחבי העולם", מסרה קסטרו באירוע ההשקה והוסיפה: "המותג עושה שימוש ייחודי בבדים המבוססים על חומרים טבעיים, מה שמאפשר גם עמידות ובעיקר נוחות ותחושה נעימה על הגוף של הילד - מגמה שרק תלך ותגדל בעולם של חשיבה אקולוגית ושמירה על כדור הארץ".
צילום: okaidi.fr, אתר רשמי
ואכן, ב-Okaidi ממחזרים, כל מה שרק אפשר ללבוש. פליז, פוליאסטר, לייקרה הכל מהכול, רק ממוחזר.
בדי המחזור משולבים עם בדים טבעיים, כי בכל זאת, מדובר בילדים שעורם עדין יותר. אך גם הבדים הללו ברובם ממוחזרים. זה כיף גדול לכדור והלוואי ויהיו עוד מותגים שכאלה.
בוגאבו ההולנדית, לדוגמה, כבר שנים מייצרת את כל בדי העגלות שלה מבקבוקי פלסטיק ממוחזרים, תיקי החתלה של המותג Laessig עשויים מחומרים טבעיים, ידידותיים לסביבה ובעלי תו תקן ירוק Oeko-Tex 100, הניתן למוצרים שלא מכילים רעלנים ויש כמובן דוגמאות נוספות.
צילום: okaidi.fr, אתר רשמי ואם בענייני אופנה עסקינן, נדמה שקולקציית החורף של המותג הצרפתי ממחישה היטב את תהליך המייק-אובר החיובי שעוברת רשת "המשביר". המותג ניחן בקווי השראה ורפרנסים ארטיסטיים ונדמה שהיד המכוונת כמתבקש מתחום הילדים היא כלפי הנוחות, אך ניכר שהפעם ישנה בחירה משוכלת של קברניטי הרשת למותג ששם דגש חזק גם על הממד האופנתי, והאמינו לי בהחלט יש על מה להסתכל.
המותג עובר בין הקווים הקלאסים לבין האופנה הטרנדית ומספק קריצה לכל פריט ופריט. הבגדים יפים ונטולי עומס, שימושים ופרקטים מאוד ועונים כאמור גם על המענה הירוק, גם על ממד הנוחות, וגם על אספקט היופי.
המותג מציע את כל פריטי הלבוש שילדים צריכים, החל מפריטי בייסיק של חליפות גן, דרך פיג`מות ועד לבגדים חגיגיים יותר, כאשר הקו הכללי מתמקד בליין קז`ואל וספורט אלגנט. הקולקציה עשויה מבדים רכים כמו קטיפה, ז`מש, קורדרוי וכותנה.
צילום: okaidi.fr, אתר רשמי
בין פריטי הקולקציה תוכלו למצוא פריטי בייסיק עם הדפסים גרפיים שונים: לבבות, כוכבים, דובי, מעילים עם בטנה פרוותית, חולצות משבצות, סוודרים בגווני חרדל וגוונים בהירים, מכנסי קורדרוי, חצאיות טוטו, שמלות מעוצבות לילדות, אוברולים וסרבלים, כמו גם פריטי הנעלה כמו: מגפונים, סניקרס ואקססוריז לילדות.
עם זאת, אני מודה שהפריע לי קצת שביחס לקו הבנים המהמם והפרקטי שהגיע ארצה, שהרי המקבילה לבנות, המרהיבה לא פחות יש לומר, אינה מספקת לדאבוני מענה אבסולוטי.
אם לילד בן שנתיים מוצע מכנס וסריג סופר שיקי, שיחמם אותו ויהיה נוח ללבוש (כי יש כפתורים שניתן לפתוח כשמסירים את החולצה ועוד פתרונות יצירתיים נוספים) שהרי לבנות מוצעות חולצות דקות מאוד, דבר שאינו פרקטי בימי החורף הקרים. תהיי יפה ותסבלי? ממש לא, הן ילדות - וראוי היה שקברניטי המותג בצרפת יתנו על זה את הדעת.
צילום: okaidi.fr, אתר רשמיואגב אם כבר מצאתי כבר עבות במגוון, כמו השמלות (בעיצוב יפה ונקי שהזכיר לי את שנות ה-40) או חולצות בודדות (בעיקר מרוח הבגדים החגיגיים) שהרי דווקא אז מרקם הבד לא היה רך ומפנק כמו בליין של הבנים, ויפה ככל שיהיה אם קר - זה כמעט לא רלוונטי משום שאת החולצה היפה, נאלץ להסתיר באפודה או בסוודר וכל היופי נעלם...
כך או אחרת, עושה הרושם שהמשביר לגמרי בדרך לפענח את התמהיל הנכון, ולאחר שבחרה לצמצם את מחלקות הטיפוח ולהתרכז בעיקר באופנה, היא עתידה בקרוב להפוך למייסיס הישראלית.