צילום: סטודיו דואטון
משחק - ב.ש צעצועים
היצרנית: "סליידר - משחק אינטראקטיבי המתאים כמשחק אישי או למשחק תחרותי של כמה משתתפים. המשחק משמיע בקול בשפה העברית את אופן המשחק והמהלכים שיש לבצע. על השחקן להזיז את הקוביות הצידיות שבמשחק תוך זמן קצוב כך שיהיו תואמות בצבעיהן לקוביות המרכזיות המהבהבות. המשחק כולל 4 אפשרויות למשחק מהנה – מהירות, שלבים, זיכרון ומשחק רב משתתפים".
מחיר: 120 ₪, בחנויות הצעצועים ברחבי הארץ.
דבר הנסיינית: "המשחק מגיע ביחידה אחת, עם ארבע עמדות של קוביות. באמצע הקוביות שורת נורות שנדלקת בכל פעם בצבע אחר, ובצדדים, קוביות נוספות בצבעי ירוק, אדום, כחול וצהוב. על הילד לסדר את הקוביות בהתאם לצבען של הנורות שנדלקו.
המשחק עובד על מהירות וזיכרון חזותי. יש גם דיבור שמע, שמכריז על תחילת הסיבוב ועל סופו. עד כאן, זה תיאור המשחק ומכאן והלאה דעתי ודעת הנסיינים הצעירים.
בגדול אם אני כבר מביאה משחק לילד, אני מעדיפה שהוא לא יצעק, או יהבהב, או יזרז את הילד. למה? אתם שואלים, כי אם כבר לשחק, אז רצוי במשחק שלא מרצד כמסך, שאנו כולנו יודעים שמזיק למוחם ולדפוסי ההתנהגות של הילדים שלנו.
מהירות, למה צריך הכל מהר? החיים הם לא אינסטנט פודינג, הם תהליך, מספיק שיש לנו מסביב את הווי, האקס בוקס ושאר משחקי המחשב שמעבירים חיים כמהירות האור. אז למה מהר!? למי זה תורם בשלב התפתחות הזה? שהרי ילדים עד גיל 7 לכל היותר ישחקו במשחק הזה, ומעבר לגיל הזה הם כבר יעברו הלאה, לצערי, למשחקי המחשב.
והרעש, למה כל כך חזק? בגילאים הצעירים המטרה היא לצמצם גירויים בכדי שהילדים יתפתחו להיות יותר מפוקסים. עודף הגירויים אולי גורם להם להנאה היסטרית - אך הוא אינו מועיל לצעירים בשלבים הללו.
כך או אחרת, ילדה בת תשע התלהבה מהסליידר בדיוק לחמש דקות. חמש דקות של פיור ג׳וי, אך ברגע שנגמר לה, זה נגמר לתמיד. לעומתה ילדה בת שנתיים, לא הפסיקה ללחוץ ולמחוא כפיים לאורות וגם ילד בן חמש, שיחק בו ונהנה עד מאוד".
ציון: 8
יח"צ חיתול - פמפרס
היצרנית: "פמפרס החדש עם מדליית הזהב, כולל ליבה משודרגת, הסופגת כמות גדולה יותר של נוזלים – עד פי 2 יותר נוזלים בהשוואה לחיתול המתחרה המוביל, ע"פ בדיקת מעבדת SGS הגרמנית. מדובר בחיתול היחיד בישראל המגיע עם מגני צד כפולים, המספקים את ההגנה הטובה ביותר מפני דליפות".
מחיר: 34 ₪, ברשתות השיווק ברחבי הארץ.
דבר הנסיינית: "חברת פמפרס מתהדרת בהשקת "החיתול מספר 1 בעולם", (מספר 1 במכירות בעולם ובכוכבית באותיות קטנות היא מציינת שנתון זה מסתמך על בסיס חישוב P&G המבוסס על נתוני מכירות עולמיים של צד שלישי). כמה מספר 1, אתם שואלים? כזה שמתהדר ביכולת ספיגה של 12 שעות! 12 שעות?! אבוי לנו אם לא נחליף להם באופן קצת יותר תדיר, אבל זה תמיד טוב שיש יכולת ספיגה מטאורית, לא? אז זהו , שלא!
למרות ההבטחות, הנסיין הקטן, כבן שנה, התעורר בבוקר מלא ובגדיו נרטבו. הטיטול דלף בלילה, וזו הפעם הראשונה שזה קורה לו. העולל הקטן אומנם קם לא פעם עם טיטולים מלאים, אך מעולם קודם לכן בגדיו לא נרטבו, ולצערי הפעם זה דווקא כן קרה.
לנסיינית נוספת (3), הטיטול לא דלף, אך אני חייבת לציין שהיא כבר עושה פיפי בשירותים לפני שהיא הולכת לישון, ויש לה רק פיפי אחד במהלך הלילה כולו.
נתון נוסף שבהחלט ראוי לציין הוא הריח. לטיטולי המותג יש בדרך כלל ריח חזק כאשר הם מלאי פיפי. הפעם לא הנפיק הטיטול שום ריח לוואי ואני מקווה שזה בגלל שהורידו כימיקלים מיותרים מרשימת המרכיבים ולא הוסיפו עוד אחד כדי לנטרל ריחות.
ומה בדבר הנוחות? פמפרס הרי ידועים בהיבט הזה משום שהטיטול שלהם יחסית דק וצר בהשוואה לאחרים, מה שמספק נוחות בתנועה של התינוק.
המסקנה: הטיטול נוח, הוא אינו מפיץ ריח, אך במבחן הספיגה הוא לא סיפק כאמור את הסחורה המובטחת. מה שכן ראויה לציון מבחינתי נכונותה של פמפרס לקחת אחריות ולהחזיר לצרכנים את כספם במקרה דליפה.
אה, וורגע לפני שאני נעלמת (וגם נאלמת) אנצל במה זו ואפנה ישירות אל היצרנית. פמפרס, בואי תדאגי לדור הצעיר הזה - שהוא קהל היעד הנוכחי שלך. נכון, הם בבחינת לקוחות זמניים מבחינתך, אבל מעגל החיים בוודאי ישיב אותם לפתחך בעתיד עם ילדים משלהם, ולכן אנא, עשי הכל כדי להבטיח להם עולם טוב יותר, נקי יותר, מזוהם פחות, עם פחות כימיקלים מיותרים. כבר יש את הטכנולוגיות שמבטיחות זאת - עשי מעשה והוכיחי אהבתך ללקוחותיך הצעירים".
ציון: 9
יח"צ מתקן לייבוש בקבוקים - NUBY
היצרנית: "משטח מעוצב בצורת כר דשא, בעל מבנה גמיש המאפשר ייבוש של בקבוקים, כמו גם חפצי תינוקות נוספים כגון מוצצים, צלחות, קערות, מכסים סכו"ם ושאר פריטים שתינוקות מכניסים לפיהם ודורשים ניקוי וחיטוי".
מחיר: 79.90 ₪, ברשתות המתמחות ברחבי הארץ.
דבר הנסיינית: "בקבוקים, פקקים, פטמות, מה אין על השיש במטבח כשיש לנו תינוקות בבית?! וכך כל בית ושיש שמאבדים עצמם לדעת מתאבזרים מתישהו במייבש בקבוקים, - כזה שלרוב מאוד גדול ובולט בחיצוניותו, תופס מקום ומבלגן את העיניים.
חברת נובי הגדילה לעשות והנפיקה מייבש בקבוקים דקורטיבי ואנטי בקטריאלי שיפיח על השיש תחושה ירוקה וצומחת מול העיניים.
האם זה יפה? בהחלט, פרקטי? מאוד, רב שימושי? כן!!!! אז העפנו את המייבש הישן ועמוס המוטות ועברנו לדשא של נובי, זה עשה לנו ירוק בעיניים והרבה יותר מקום בשיש".
ציון: 10 +
יח"צ בושם - אייר ואל
היצרנית: "לרגל השקת הסרט "לשבור את הקרח 2" מוצעים שני תמרוקי טיפוח לילדות - בקבוק בושם ובודי מיסט המותאמים לעורן הרגיש של ילדות. על בקבוקי המוצרים מתנוססות תמונותיהן של אנה ואלזה - הגיבורות הראשיות בסרט של דיסני. הבושם מתאפיין בניחוח ליצ`י מתקתק. הוא מכיל תמציות הדרים ולימון וניחן בריח ילדותי עדין , ואילו הבודי מיסט נטול האלכוהול מתאפיין בניחוח דומה אך עדין יותר".
מחיר: בושם - 45 ₪ ל-30 מ"ל. בודי מיסט - 45 ₪ ל- 200 מ"ל, ברשתות סופר-פארם, טויס אר אס, הפנינג והפיראט האדום ברחבי הארץ.
דבר הנסיינית: "אנה ואלזה מכות שנית. זה נדמה שבדיסני האמינו כי לאחר שסערת האחיות תשכך, אנחנו נזרוק בניקיונות הפסח את כל המרצנדייז שלהן ( חוץ מאולף שהוא תמיד אין) לפח, ואז כמו בתוכנית אסטרטגית מחושבת היטב, הם השיקו את פרוזן 2 ואילצו אותנו לקנות שוב את הכל מחדש. סחתיין עליהם! פייר, יודעים לעשות שם כסף בדיסני.
ובהתאמה - אנחנו קונות. יש לנו ברירה? בתכל`ס כן, אבל מי בכלל רוצה להתעסק עם ילדה ממורמרת?!
אז התחדשנו בבושם החדש של אנה ואלזה מבית דיסני, המוצע בניחוח קצת יותר עדין מקודמו, ואני מודה מאז שהילדה (6) קיבלה אותו היאלא מפסיקה להתבשם בבישום נסיכות, וכולנו רגועים, כי בסופו של דבר מדובר ביופי של מתנה ליופי של נסיכה".
ציון: 9.5
יח"צ
סט איפור - מארקווינס
היצרנית: "סט האיפור Smile בדמותה של מיני מאוס - העכברה הכי אהודה בסביבה, מאגד גלוסים וצלליות לילדות. המארז דמוי קלמר, עשוי מפח ססגוני, כשדמות העכברה מתנוססת עליו ובתוכו בתבנית פנימית ונשלפת טמונים מוצרי איפור בניחוח פירות טרופיים. 6 ליפגלוסים צבעוניים, חלקם מנצנצים, 3 שימרים פסטלים (צהבהב, ירוק סלדין וורוד סוכריה) במרקם קרמי ובטקסטורה מבריקה ו- 2 מברשות איפור קטנטנות".
מחיר: 40 ₪, ברשתות הפארם ובחנויות הצעצועים ברחבי הארץ.
דבר הנסיינית: "מכירים את המשפט: `אם הילדים בשקט, תתחילו לדאוג..`.
אז כשהגדולה המהממת שלי תופסת קצת שקט אני אומנם מתמכרת לעניין - אך די מהר אני נזכרת במשפט הנ"ל, נלחצת ורצה מיד לחדרה לבדוק שהכול תקין.
הפעם מצאתי אותה נראית כמו ליצן עיוור שחשב שהוא דוגמנית. מאופרת, עם אודם, מלאה בצבעים על כל הפנים, ואני חושבת לעצמי, כמה ברת מזל אני שזה נגמר רק בזה (מודה אני תימנייה מזויפת, אבל עמוק בפנים אני פולנייה הארד קור).
בקיצור, אם אתן מאלו שבסופו של דבר נכנעות וקונות לקטנות ערכות איפור, ושנייה אחרי זה אנחנו מוצאות עצמכן צועקות ומתמרמרות, "תראי מה מרחת על עצמך", "את לא נורמלית", מספיק, לכי שטפי פנים...". אז לא עוד!!!
אני אומרת אם כבר קניתן, תנו להן ליהנות, להתמרח, ולהתפעל כמה זה יפה. ואם זה קשה לכן כצופות מהצד תמיד תוכלו להתנחם שמדובר בתמרוקי איפור ייעודים לילדות, הם נטול עופרת ורעלים, כך שמתאימים לעורן הרגיש, וחשוב לא פחות הכל נשטף ובמהירות ובקלות במקלחת".
ציון: 9.5