הישראלים, מתברר אוהבים כביסה! ואם לדייק, הם אוהבים מאד מרככי כביסה.
צריכת מרככי הכביסה בארץ היא מהגבוהות בעולם - כ-20 ליטר בשנה למשק בית- ואנחנו (בניגוד למשל לאירופאים) אוהבים לשים בכל כביסה כמות מרכך גדולה יותר מזו המומלצת. ואם בעניין כמויות עסקינן שהרי מבדיקת ה"וול סטריט ג`ורנל" עולה ש־50% מהאמריקאים שמים במכונה הרבה יותר אבקת כביסה.
בכל אופן, אחרי שנים שכיכב בראש רשימת מרככי הכביסה בישראל, פינה המותג בדין בשנים האחרונות את מקומו בצמרת המכירות לסנו מקסימה, השולט בשוק. אל תתבלבלו בדין עדיין אוחז ב-30% מהקטגוריה ולאחרונה אף התרחב ולצד המרכבים המוכרים הוא השיק גם ג`ל לניקוי הכביסה.
והיום במדור: נסייני SPOT it יצאו לעשות כביסה:
יח"צ
ג`ל כביסה - בדין
היצרנית: "קטגוריית מרככי הכביסה מתרחבת ומצטרפת גם לשוק מוצרי ניקיון הכביסה עם 3 סוגים של ג`ל בניחוחות של מרככי הכביסה המוכרים: ג`ל לכביסה לבנה וצבעונית בניחוח בדין כחול, ג`ל בניחוח בדין ורוד וג`ל היפואלרגני המיועד לכביסת תינוקות".
מחיר: 27.90 ₪, ברשתות השיווק והפארם ברחבי הארץ.
דבר הנסיינית: "כן, כן, אם במקרה באחת מרשתות השיווק על מדף מסירי הכתמים, האבקות, הקפסולות ונוזלי הכביסה לכדו עינכם לאחרונה מוצר חדש מבית בדין, לא מדובר בטעות, שכן ממש לאחרונה בחרה יוניליוור - יצרנית בדין להרחיב את מותג המרככים האהוב שלה, ולהשיק בו סדרת ג`ל כביסה המוצעת בניחוחות המוכרים של המרככים מתוצרתה.
אם תהיתם מהם סיכויו של ג`ל הכביסה החדש לשרוד על המדף, שהרי לטעמי, בניחוחו, טמון גם כוחו של הג`ל החדש - המבקש כאמור להתחרות בחבריו האחרים למדף. הניחוח שלו, מוכר ואהוב (מהמרכך) וככזה הוא מעודד את רכישתו של הג`ל עוד הרבה לפני שנבחנו ביצועיו.
במבחן הכביסה נחשף פקק מאתגר וג`ל דליל קצת יותר בהשוואה לג`לים מתחרים, אולם דלילותו לא פגמה ביכולתו להנפיק כביסה נקייה וריחנית. מה גם שהשילוב המתבקש עם המרכך המוכר של אותו מותג (באותו צבע) - הגביר משמעותית את הניחוח הסופי, וזה כמובן יתרון עצום מבחינת חובבי בדין".
ציון: 9.5
יח"צ
מרכך כביסה - Lenor
היצרנית: "מעכשיו ניתן ליהנות מניחוח כדוריות הבושם של גם במרכך כביסה מרוכז ומבושם לניחוח עד 12 שבועות. סדרת מרככי הכביסה מוצעת ב-3 ניחוחות: Gold Orchid – בקבוק בצבע זהב, בריחות סחלב עם רמזים של וניל, דבש ואפרסק, Ocean Escape – בקבוק בצבע כחול, בריחות של אוקיינוס ותערובת ניחוחות חושניים ומרגיעים של ילנג ילנג, יסמין וציפורן ו-Ruby Jasmine – בקבוק בצבע ורוד, ב ניחוח של יסמין המשתלב עם ריחותיהם של שלל פירות ופרחים אחרים".
מחיר: 19.90 ₪, ברשתות השיווק והפארם ברחבי הארץ.
דבר הנסיינית: "האמת היא שאני לא ממש התחברתי לכדוריות הבושם של לנור, אך המרכך החדש מתוצרתו (כחול) של המותג הזה כל כך חזק ועוצמתי, כך שמי שמחפש להריח כמו מכבסה שכונתית עם נגיעות ממגנטות של יסמין וציפורן יבוא על סיפוקו (מודה אני חולת יסמין וניקיון).
כמתבקש מילאתי פקק אחד לפי ההוראות, והתוצאה כאמור הייתה של ריח משכר ודומיננטי לטעמי אפילו קצת יותר חזק ביחס לריח המתקבל מהמרכך הקבוע שלי, כך שלצד משקלו הנמוך של הבקבוק - המקל על סחיבתו מהסופר וניחוחו העז והמושלם - אני מוצאת את המרכך הזה יופי של מוצר".
ציון: 9.5
צילום: אפרת אשל
קפסולות ג`ל - פרסיל
היצרנית: "סדרת הפרימיום מציגה סטנדרט חדש בעולם הכביסה בזכות הגברת האנזימים להתמודדות עם כתמים קשים ביותר ובישום יוקרתי עם אפקט ניחוח מתמשך לעד ארבעה שבועות".
מחיר: 43.90 ₪ ל-32 יחידות, ברשתות השיווק והפארם ברחבי הארץ.
דבר הנסיין: "בשנת 2012 החל לראשונה שיווקן של קפסולות ג`ל לכביסה, ומודעות הפרסום הציגו אותן בשעתו כתחליף מודרני, נוח ופשוט לשימוש במקום הג`ל או אבקת הכביסה המוכרים.
היום 8 שנים אחרי הפיתוח החדשני ההוא אני יכול לקבוע בפה מלא כי עבורי הקפסולות הללו עדיפות.
בכל כביסה אני פשוט מניח קפסולה או שתיים בין הבגדים - וזהו. המוצר מאוד נוח לשימוש, זורקים את טבליית הג`ל לתוף המכונה ומפעילים. לא צריך להתעסק עם אבקות או ג`ל והריח אחרי הכביסה מצוין. אגב בהוראות השימוש תמצאו אזהרה - לא לגעת במוצר בידיים רטובות, ואכן מומלץ להימנע מכך משום שידיים רטובות במגען עם הקפסולות הופכות לדביקות משהו".
ציון: 9.5