אחד המותגים המפורסמים ביותר בתעשיית הנעליים חגג השבוע 150 שנה להיווסדו.
בשנת 1870 בטזמניה, הקימו ג`ון ואליזה בלנדסטון עסק לייצור נעליים, אשר משם משפחתם נגזר שם החברה - Blundstone.

הבלנדסטון (או בשמם השכיח "אוזי בוטס"), אף שעדיין לא תפסו נתח שוק משמעותי במדינות כמו ארה"ב, הם ללא ספק אחד מהאייקונים התרבותיים האוסטרלים הגדולים של המאה ה-20, ומדובר במותג חזק המשווק בהצלחה רבה ב-70 מדינות לרבות ישראל הנחשבת למשגשגת במיוחד בכל הקשור למגפי המותג עם העיצוב המובחן.
כן, כן, מתברר שמכירות מגפי הבלנדסטון בישראל מצויות במקום השני המכובד לאחר אוסטרליה, ארץ המקור של המגפיים.
ובכלל, נדמה שאנחנו ההורים הישראלים מוקירים את המגפיים האיכותיים הללו, ומנגד ילדינו שמחים מאד לנעול אותם. ניכר כי תפישת המותג הגורסת כי מדובר במגפיים עמידים שישרדו עד שהילדים יגדלו מתוכם, ואז יעבירו אותם למישהו אחר - הוטמעה בארץ בהצלחה רבה.
כהורה ל-4 ילדים, ארון הנעליים השופע שלנו מתהדר במידות שונות של בלנדסטון, שהפך לשיא האופנה בין כותלי בית הספר. מניסיוני, הנעל איכותית מאד ובאופן פרדוקסלי דווקא הישחקותה והתיישנותה, גורמים לה להיראות טוב יותר.
השבוע נפתחו בעולם חגיגות 150 השנה להיווסדו של המותג הפופולרי וישראל הייתה ההראשונה לחגוג את המאורע.
אביחי אוחנה ומעיין אשכנזי 
דני רופ
סמיון גרפמן
נטלי דדון
באווירה נוצצת משהו, עם אנשי תקשורת, דוגמניות, סלבס ועוד המון יפים ויפות, צוינו ב"שבע - אולם אירועים", חגיגות 150 השנה להיווסדו של המותג, שהושק לראשונה בארץ בשנת 1998.
אדם בלייק באירוע. צילום: רפי דלויה
לאירוע הנוצץ הגיע ארצה במיוחד אדם בלייק - המנכ"ל הגלובלי של בלנדסטון שסיפר בהתרגשות כי ישראל היא המקום הראשון שנבחר לציין את הצלחת המותג מתוך סדרת אירועים שיתקיימו ב-70 מדינות ב-6 יבשות.
כמתבקש מחברה המתגאה בשורשים הטזמניים שלה ומדגישה אותם על מוצריה, בחרה החברה להציב בקדמת הבמה נגן דידג`רידו - כלי נשיפה עתיק העשוי מענפי אקליפוס, שהתפתח באוסטרליה על ידי האבורג`ינים.
לבלנדסטון כאמור דריסת רגל בלמעלה מ-70 מדינות ברחבי תבל.
רק השנה השיק המותג חנויות פופ אפ בברוקלין, בסוהו בניו יורק ובלונדון, וזוהי ההוכחה שנעליי המותג כבר מזמן אינם מזוהים רק כמגף עבודה אוסטרלי אלא גם כפריט לשימוש יומיומי ואופנתי לכל דבר.
עשורים של עיצוב חדשני, הביאו את המותג לפסגה בה הוא נמצא היום, מהסילואט האייקוני לדגם השרוכים ומגפיים בשילוב עקב לנשים שהושקו לראשונה אשתקד.
במשך שנת החגיגות, המותג עתיד לחשוף קמפיין חגיגי, שיציג את אלו שנעלו את נעליו בעבר ואלו שנועלים אותו היום ובכך לעודד ולתת השראה לדור הבא.
בנוסף יוקם החודש
מיני סייט מיוחד www.blundstone150.com שיציג את ההיסטוריה של המותג ויהווה פלטפורמה לתחרות עולמית במסגרתה יתבקשו חובבי בלנדסטון מרחבי העולם לספר אנקדוטות הקשורות בנעליים: סיפורים על ניצחון, על עבודה קשה ועל יצירתיות.
הפרס לסיפור הזוכה מוערך ביותר מ-10,000 דולר אך כיאה לערכי המותג, המנצח יצטרך לעבוד בשבילו, שכן מדובר במותג המאמין בעשייה - דבר שכסף לא יכול לקנות...
בתוכנית האומנותית של הערב המרגש הופעתה של לולה מארש - אחת מלהקות האינדי פופ העסוקות בז’אנר שההופעות שלה הפכו למבוקשות הודות לנוכחות בימתית בלתי נשכחת, עיבודים מרגשים, סאונד מהוקצע וזמרת עם קול כובש שסוחף ומהפנט את הקהל.
כחלק מהחגיגות חשף המותג גם קולקציית קפסולה עם חריטה של 150 על הנעל. זאת תימכר אך ורק בשנת החגיגות, והיא מבוססת על דגם 500 האייקוני של בלנדסטון. הקולקציה תימכר גם בישראל באתר האונליין של Weshoes - יבואן המותג לארץ ובסניפים נבחרים.
בנוסף יצר המותג קולקציית הריטייג׳ הכוללת חידוש לדגמים אייקונים וראשונים של המותג - דגמים ששימשו את החיילים האוסטרליים במלחמות העולם.
צילום: ניר מרגלית
נכון להיום, המגפיים, הפכו לסמל האוסטרלי הפופולרי ביותר. אף שרוב הייצור עבר מאוסטרליה ומניו זילנד להודו ולמדינות נוספות באסיה, מטה החברה שוכן עדיין באוסטרליה וכך גם מפעל נעלי הגומי של החברה, כמו רומזים שהם פה בכדי להישאר איתנו לפחות לעוד 150 שנה...