צילום: פייסבוק רשמי ANELLO יפן
מי שעוקב אחרי הסדרה הנהדרת "הכתר" המשודרת בנטפליקס, אינו יכול להתעלם מהעובדה, שהמלכה האנגלייה, אליזבט, תמיד, אבל תמיד, פוסעת בין המטלות הציבוריות שלה, כשעל אמת הזרוע תלוי לו תיק נשי גדול. היא מחוברת לתיק הדי מעיק הזה בכל דקה. ולמה אני מזכירה אותה? כי היא כנראה לא תשנה ממנהגיה, למרות שרבים בארצה כבר החליפו את התיקים המסורבלים בתיקי גב אופנתיים.
ואכן, בשנים האחרונות, אפשר להבחין שצעירים ומבוגרים כאחד, מעדיפים לחצות את היומיום בתיקי גב, וזה קורה לא רק אצל מי שצמוד למחשב הנייד וחייב לשאת אותו על הגב - גם מי שיוצאים בערב, לא תמיד יחליפו את התיק הגבי הזה בתיק אחר.
צילום: יח"צ
בדיוק לצורך הזה נרתמה לפני שנים ANELLO היפנית, המציגה בלעדית את התיקים שלה, כבר כמה שנים, ברשת "סוהו".
הקו של המותג אומנם נמנע ממהמורות של קלישאות אסייתיות בוטות, אך מנגד הוא רחוק להיחשב כמי שמשכפל לוק מערבי המפיק שיממון. המותג מתאפיין בעיצוב המשלב פשטות ותחכום, כמו גם איפוק אסתטי שכה מאפיין את יפן.
תיקי המותג כבר מזמן כבשו את האראג`וקו - רובע בטוקיו, שבו צעירי העיר מבקשים לצאת מהמיינסטרים ששוטף את האזורים שהם חיים בהם, ומובן לכל איך צווחות ה"קאוואי" (ביפנית: חמוד) של צעירי הכרך האסיאתי נוכח תיקי המותג "השתלטו" להם על חלקים נוספים בגלובוס...
לסקירת הקולקציה החדשה, נפגשתי עם שירלב לגזיאל - מנהלת השיווק של הרשת, וביחד סקרנו בהנאה קולקציה חדשה של מותג התיקים היפני שנולד בשנת 2005.
צילום: יח"צ
לדברי שירלב, אנלו היא מילה המושאלת מאיטלקית ומשמעותה "טבעת" או "לולאה". "הכוונה בשם המיוחד הזה, מלבד היותו קליט מאד, היא להביע בעיצוב משהו הרמוני, כזה שמשדר אין קץ לנוחות וליופי", מציינת שירלב ומבארת "כמו שהלולאה מסתובבת לנצח בתוך עצמה, כך גם האופנה והטרנדיות מסתובבים בצוותא בעיצוב התיקים, שהוא עיצוב נקי, פשוט, בעל צבעים משגעים, ובעל דגש על נוחות רבה".
התיקים בקולקציה החדשה עשויים מבדים שונים - יש תיקים העשויים מעור, חלק מהבדים דוחי גשם, בדים אחרים מגיעים בצירופי עור, ובמגוון צבעים שגם הוא פונה לכולם: ורוד פוקסיה, ירוק זועק, כחול, אפור, שחור, תכלת, ורוד, ירוק זית, ועוד.
צילום: פייסבוק רשמי ANELLO יפן
"התיק הכי נמכר הוא תיק בצבעי אדום לבן וכחול", מציינת שירלב "זהו התיק הראשון שהחברה עיצבה, ונחשב כמוצר הדגל שלהם".
השנה בולטים בקולקציה תיקים בצהוב ובחרדל, שנחשבים העונה כצבעים הכי אופנתיים. מי שמחפש משהו יותר קלאסי ימצא במגוון תיקים חומים, תיקים דמויי ג`ינס, ויש אפילו תיקים מיוחדים לגן ולבית הספר בצבעים שיקלו על הקטנים לעבור את היום. לצידם תיקי צד בעלי רצועה, ארנקים, פאו`צים במגוון צבעים, ותיקים לאחסון מסמכים.
לכל תיק גב, כיסים צדדיים להחזקת בקבוקים, מה שמפתה אמהות לרכוש את התיקים הללו שמכילים, מלבד תכולה אישית, גם מה את הבקבוק שנשלף במהירות.
צילום: יח"צ
התיקים מכילים הרבה תאים נוחים לאחסון, ואלה שאמורים לשאת את המחשב הנייד -מרופדים באזור הגב. כדוגמה לחשיבה יצירתית, עיצבו שם ביפן תיקים שבצד שלהם יש רוכסן שמקל עלינו להוציא בשלוף את האייפד, המחשב או - למי שזוכר איך משתמשים בהם - מחברת ועט.
"המעצבים של אנלו" מסבירה שירלב, "משתמשים בחומרים ובעיצובים שונים, כשהמטרה היא להתאימם לסגנונות ולבני דור שונים. היפנים איתרו שינוי תרבותי, והפכו את תיקי הגב לתיקים אורבניים, שמתחברים לאנשים שקמים בבוקר, יוצאים לעבוד, ולא תמיד יש להם זמן לחזור לבית לפני הפעילות של הערב. עד לא מזמן, לא יצאנו לרחוב לבושים בטרנינג - וכיום יוצאים לרחוב בטרנינג מהודר, שלא לומר בבגדי ספורט מותגיים שרבים מסתובבים איתם גם בלי שהציצו בחדר הכושר, וכמו שבעבר לא היה נהוג להסתובב בערב עם תיק גב, כיום זה כבר נהוג בהחלט...".
צילום: יח"צ
האם קיימת חלוקה לתיקי נשים ולתיקי גברים?
"הם נחשבים כתיקי יוניסקס, וביפן ממש אין חלוקה כזאת. ניתן בהחלט לראות ברחובות הערים שם צעיר יפני שעל גבו תיק בוורוד פוקסיה. אנחנו עדיין קהל שמרני ואני מניחה שסטודנט צעיר יעדיף תיק אפור שחור או כחול ולא תיק ירוק זוהר, ואישה מבוגרת יותר תעדיף אולי את תיקי הגב בעלי הצבעים השקטים או תיקי צד. המסר בגדול, שכל אחד יכול למצוא תיק פונקציונלי, נח, שישמר שנים רבות כי מדובר במעצבים יפניים שכידוע לא מוציאים מתחת ידם אלא מוצר מוגמר חזק, יפה, ואשר שורד שנים ארוכות".
צילום: יח"צ
בכל כמה זמן מגיעה לארץ קולקציה חדשה?
"המעצבים מחדשים כל הזמן, ואנחנו זוכים לתיקים חדשים מידי כמה שבועות. היפנים מאד מודעים לאופנה ולטרדנים ולצבעים האופנתיים, והתיקים שמגיעים תמיד מפתיעים בעוד צבע מיוחד, בעוד פטנט, ובעיקר - הם לא מוותרים לרגע על האלגנטיות, למרות שהם תיקי גב".
המחירים שפויים, בין 225-400 לתיק, וחשוב לציין שהיפנים מ"אנלו" לא כל כך ממליצים לכבס את התיקים, ומאמינים שניתן לנגב את הלכלוך במטלית לחה. עוד חשוב לציין, שישראל היא אחת מהמדינות בהם תיקי המותג נמכרים בכמויות יפות, זאת לצד סין, הונג קונג, טייוואן, תאילנד והפיליפינים. וכמובן, כמו תמיד- יש הרבה חיקויים וזיופים, אז כדאי לשים לב.